Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Als het zo logisch is, waarom wordt het dan niet overal gedaan?
Want dat vraag ik me eigenlijk nog steeds af.. volgens mij is het plaats- of landgebonden ofzo? Zoals al gezegd ken ik hier in de buurt (belgië - limburg) niemand die betaald voor zijn/haar verzorgpaarden, terwijl deze evengoed op een manège staan ofzo.
Dus zo logisch is het blijkbaar niet
max1 schreef:Ik vind het erg apart om te lezen dat er mensen zijn die zeggen dat ze niet (veel) willen betalen, omdat ze AL het werk erbij (mesten e.d.) ook zelf moeten doen en dat dit al genoeg betaling is...
Mensen, dit hoort bij de verzorging van een paard!![]()
Het is niet alleen maar leuk rijden.....
[***] schreef:Dus als ik die laatste reacties zo lees: omdat ik niks betaal ben ik een profiteur?
Het is blijkbaar een schande als je niet betaalt(in plaats van als er geld gevraagd wordt zoals in de topicstart
)
Vjestagirl schreef:jOyss schreef:Ik vind het niet meer dan logisch dat je moet betalen voor zoveel luxe..
Ik bedoel; je hebt geen lasten, alleen de lusten!
En jij betaalt het stalgeld etc. terwijl het paard eigenlijk dan voor de helft ook voor de verzorgster is (omdat zij 3 dagen komt en jij).
Ho wacht even. Ik snap dat je het waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar het paard is nooit en zal nooit worden, van de bijrijdster. Het is en blijft mijn paard, ik neem alle beslissingen zelf... Dat wil ik er wel heel duidelijk bij zetten. Hoeveel iemand ook zal willen betalen, al kom zij 6 maanden 6x per week en ik na die 6 maanden 1 dagje, het paard is en blijft van mij.
Himyar schreef:Zullen ze tegen een manege eigenaar ook zeggen dat ze wel voor het les geven willen betalen, maar niet voor het gebruik van het paard, omdat de eigenaar blij mag zijn dat ze het paard beweging geven? En: ik ga ook niet voor de accomodatie betalen en het gebruik daar van, want jij als manege eigenaar wilde toch paarden? Etc.
[***] schreef:Dus als ik die laatste reacties zo lees: omdat ik niks betaal ben ik een profiteur?
Het is blijkbaar een schande als je niet betaalt(in plaats van als er geld gevraagd wordt zoals in de topicstart
)
Urielle schreef:Himyar schreef:Zullen ze tegen een manege eigenaar ook zeggen dat ze wel voor het les geven willen betalen, maar niet voor het gebruik van het paard, omdat de eigenaar blij mag zijn dat ze het paard beweging geven? En: ik ga ook niet voor de accomodatie betalen en het gebruik daar van, want jij als manege eigenaar wilde toch paarden? Etc.
Een manegeeigenaar heeft de paarden voor commercieel gebruik en heeft lesklanten - absolute beginners!!! - die de paarden rijden. Moet je eens tegen een Anky van Grunsven zeggen dat ze blij moet zijn dat ze bij jou mag komen rijden maar wel moet betalen want je zadel slijt er wel van
Urielle schreef:Himyar schreef:Zullen ze tegen een manege eigenaar ook zeggen dat ze wel voor het les geven willen betalen, maar niet voor het gebruik van het paard, omdat de eigenaar blij mag zijn dat ze het paard beweging geven? En: ik ga ook niet voor de accomodatie betalen en het gebruik daar van, want jij als manege eigenaar wilde toch paarden? Etc.
Een manegeeigenaar heeft de paarden voor commercieel gebruik en heeft lesklanten - absolute beginners!!! - die de paarden rijden. Moet je eens tegen een Anky van Grunsven zeggen dat ze blij moet zijn dat ze bij jou mag komen rijden maar wel moet betalen want je zadel slijt er wel van
elledani68 schreef:lijkt me dat Anky onbetaalbaar is