ook problemen met de baas van je verzorg paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x__Ellis

Re: ook problemen met de baas van je verzorg paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:07

Ik verzorg samen met mijn vriendin een welshje,, ze is super en we hebben ook nooit problemen ermee! (L)

Mijn andere verzorgpony (verzorgde ik alleen) was een shet, en daar mocht ik alleen maar mee lopen/poetsen, terwijl er nog duizenden andere dingen waren!! Toen vroeg ik een x: maar ik met haar naar buiten (om even een 'naastloop' buitenritje te maken)? En dat mocht toen helemaal niet! Omdat ze me niet vertrouwde met die pony!!!! Terwijl ik haar toen ongeveer 2 jaar verzorgde :S Als haar eigenaar dan weg was, dan ging ik wel met haar naar buiten Tong uitsteken heeft ze mee een keer op aan gesproken en toen zei ik van: 'Nou dan zoek je het maar lekker uit! Ik mag bijna nix met die pony, dan noem je het toch niet meer verzorgen? Daar zit meer bij te kijken dan beetje stom in de bak lopen en poetsen!!' En toen ben ik weg gegaan

PS:
sorry van mijn typgebrek Tong uitsteken word gewoon weer helemaal woedend als ik eraan denk!! Tong uitsteken

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:11

Tinaaa12 schreef:
hoii, ik had een tijdje geleden 2 hele leuke verzorgpaarden...
ik mocht alles eerst was het gratis maar omdat het 2e paardje erbij kwam moesten we (mijn zusje en ik) € 25 per maand gaan betalen...
dat vonden we goed omdat we gewoon mochten komen wanneer we zin hadden
dus wij betaalden dan € 25 per maand en alles ging gewoon goed...
maar we hadden altijd al problemen met die eigenaresse gehad...
we bleven bij die paarden omdat we vonden dat ze die paarden slecht behandelde
als ze bij het poetsen een stapje verzette kregen ze een schop of klap en dan nog hard ook!
Dus we bleven en we kregen overal de schuld van enzo...
als er iets kwijt was ofzo kregen wij gelijk de schuld en moesten betalen of gaan zoeken
terwijl wij dat gewoon netjes op de plaats hadden teruggehangen dus we wachtte dan eerst even tot we weer gingen en dan gingen we zoeken en soms dat hele hok voor haar opruimen
(paarden stonden achter op een erf)
en dan vonden we alles weer terug maar ze liet zelf alles slingeren...
njaa toen ik een keer bezig was in de stal brak die zaagselriek (was van plastic)
omdat ik perongeluk onder een mat bleef haken in de stal en dat ding brak gewoon
ik kon er echt niets aan doen dus ik stuur die eigenaresse (16 ofzo) een smsje wat er was gebeurt...
dus ze laat haar vader bellen en mijn moeder neemt op...
dus die vader helemaal boos enzo... dus mijn moeder zegt we betalen allebei de helft
want op stal kunnen dingen nou eenmaal kapot gaan enzo...
maar we moesten percé alles betalen ik wou dat wel maar het mocht niet van mijn moeder
dus we gingen onze spullen ophalen in de avond staat dat meisje er met haar vader en broer...
dus die vader helemaal boos en er zit een ander slot op dat hok enzo...
dus we konden onze spullen niet pakken en we kregen ze terug als we die riek betaalden...
dus mijn moeder zegt: ja de helft en dan gaan we weer weg
maar dat was niet goed we moesten percé alles betalen...
njaa de rest vertel ik maar niet dat is niet echt leuk om te vertellen

Wat een vreselijke eigenaren :S ik zou de politie bellen! De helft is toch meer dan genoeg? En jullie verzorgden ze altijd goed enzo!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:55

hier ook iemand die (veel) problemen heeft gehad met de eigenaresse.
Alles was verschrikkelijk prestatiegericht en als je niet presteerde werd je niet erg vrolijk daar...
Ben toen verhuist naar een andere stal, en daar is het echt super. Heb nu een paardje, sta er wel alleen, dat is het enige minpunt daar. Maar totaal niet meer prestatiegericht, mag gewoon lekker wedstrijden rijden zonder per sé bovenaan te hoeven staan en ben gewoon vrij in wat ik doe. Echt heel erg super, is echt een vriendschap die veel verder gaat als alleen daar komen rijden. Hij helpt hier in de tuin, verjaardagen enzo worden niet overgeslagen. Echt heel erg geweldig, ben die mensen nog iedere dag dankbaar voor dit alles.

Ariannee_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:51

Ik heb er gelukkig geen last van Knipoog
Ze doen namelijk zelf bijna niks met het paard.
Dus ik ga gewoon naar me paardjee wanneer ik wil
En doe de dingen die wil, (wel normale dingen hoor)
En jaa,, ik heb geen problemen met ze Knipoog

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:37

Bij mij zijn ze gelukkig vrij makkelijk eigenlijk.
Kan zo goed als doen en laten wat ik wil met de pony's. Al hebben ze wel graag dat als ik bijv. naar buiten ga ik dit even zeg als ze thuis zijn of als ik het al weet van tevoren maar het hoeft niet persee. Meestal doe ik dit dan ook al uit mezelf.
Wel hebben we vaker meningsverschillen, kleine maar ook grotere. Maar hier kan altijd over gepraat worden en als we allemaal zo koppig zijn dat we bij hetzelfde blijven dan laten we het maar zo.

Ook komt het vaker zo dat ze dingen doen waarvan ik van tevoren al over zei doe dat maar niet want dan.. waarop ze dan zeggen og kan geen kwaad. En dan gebeurt er wel wat en dan is het dus eigenlijk al te laat. Irriteerd me vreselijk na een aantal keren.
Maar ook ik maak genoeg fouten, en komt dit andersom ook voor.

Het enige echte probleem wat ik daar gehad heb is dat de man daar wat te graag aan me zat.
Heb heb goed duidelijk gemaakt dat ik zoiets echt niet wou en is dat ook eh.. opgelost.

Irritaties en 'problemen' krijg je overal toch wel denk ik zo.. (met de tijd mee)
Waar ik de pony's verzorg kom ik dan ook al 6,5 jaar en er is genoeg gebeurt wat ik toen niet leuk vond en nu nog steeds niet.
Wat andersom zeker ook wel zo is.
Maar altijd staan ze daar toch voor me klaar als ik graag iets wil (andersom ook) wat ik super vind. OK dan!

pol_suprknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:42

Ik heb heel erg geluk met de eigenaresse van mijn verzorg pony. We zijn beide hetzelfde type. Ze heeft het te druk met haar andere pony en haar bijrijdpaard en omdat ik een stukje kleiner ben(1,63) en de pony 1.43 vind ze ook dat de pony echt bedoeld is voor mij. We vinden het allebei ook leuk om met de trailer weg te gaan voor buitenritten, vakantie en wedstrijden.

We rijden der samen in maar zij heeft wat meer overwicht want het blijft haar pony en verder is het zo dat zij ook verantwoordelijk is. Als ze denkt dat het verantwoordelijk is dan geeft ze me daar ook alle vrijheid in. Ze heeft wel bijv. de regels dat als we beginnen te rijden dat we niemand anders in het begin er op laten vind ik ook goed want als je logiesh nadenkt is dat ook niet echt verantwoordelijk. Als ze wat verder door is gereden mogen er natuurlijk mijn vriendinnen enzo ook op. Ik mag der ook mee nemen naar mijn vaders huis waar ik nog een eigen pony heb en dus een goed plekje voor vakantie te houden.

We zijn alletwee ook van de setjes Haha! ik vind der super tof en als ik een tijdje niet ben gegaan als ik het heel druk heb dan smst ze me ook wanneer kom je weer enzo. Ze is ook heel blij met mij. Ik heb het echt heel erg naar me zin en ze laat me ook over dingen meebeslissen Haha!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:56

met mijn vorige verzorgpony had ik nooit problemen met de eigenaresse. ze rijdt hemt buiten en ik in de bak.

maar met jazzy is dit helaas niet we zitten volgens mijn niet helemaal op 1 lijn kwa rijden. ik rij zonder echt druk op de teugels en hij rijdt met veel druk. gelukkig gaan we zondag praten en hoop ik dat we er uit komen.

anders wordt ik echt gek kan namelijk elke keer zijn problemen weg werken.

shine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:21

Gelukkig niet, ik ben ontzettend vrij. Het is alleen onhandig dat het een ontzettend lastig paard is om mee om te gaan en om te rijden. En zij heeft niet héél veel verstand van lastigere paarden dus helaas. Maar ze is gelukkig erg aardig en kan alles gewoon melden (mocht er iets gebeurd zijn).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:02

Als eigenaar laat ik mijn bijrijdster zo vrij mogelijk: maar het kan wel zijn dat ik soms de ' regels' aanpas aan de omstandigheden. Zij vergeet nog wel eens dat als mijn pony een week stil staat, dat ze dan niet gelijk moet gaan springen. Dus dan mag ze alleen maar kort rijden in stap en draf (of ze gaat longeren). of dat ze in de winter mijn pony verplicht beweging moet geven (hij staat op stal dan). Maar dat is meer voor het welzijn van de pony dan om haar.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:38

Hallo

Ik ben eigenaresse van een pony en een jong paard en ik heb drie onwijs lieve meiden die de beestjes verzorgen. Deze meiden zijn 19 jaar, 14 jaar en 13 jaar.
De verzorgsters hebben gaandeweg steeds meer vrijheid van me gekregen en door goed overleg kan ik ze die ook geven.
Daarom wil ik ook al die meiden die problemen hebben met de eigenaressen van de paarden/pony's adviseren om een gesprek aan te gaan en duidelijk en rustig aan te geven wat de problemen zijn waar ze tegenaan lopen. De twee meiden die ik voor de pony heb vertrouw ik voor de volle 100%, het heeft ook even geduurd van mijn kant en ik heb ze echt wel via de zijlijn in de gaten gehouden, nu is dat niet meer nodig en soms overleg ik toch met ze of ik kom gewoon zomaar even kijken. Het meisje wat ik voor mijn andere paard heb is nog vrij jong en daar moet gewoon wat meer mee overlegd worden maar omdat ik graag wil dat ze op een bepaalde manier omgaat met dit paard laat ik haar ook les nemen eens in de zoveel tijd en die betaal ik voor haar.
Ik verwacht wel dat de meiden zich aan de afspraken houden die er gemaakt zijn maar dat is logisch.

Ik hoop dat jullie er als verzorgsters van de paarden/pony's hier wat aan hebben en als je echt niet meer met de eigenaresse door één deur kan zou ik op zoek gaan naar een ander verzorgpaard. Het moet tenslotte wel leuk blijven om naar de paarden te kunnen gaan toch? Haha!