Nav betalen, is dit teveel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Nav betalen, is dit teveel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:16

BeLoVeD schreef:
Ik snap niet helemaal wat het stalgeld hiermee te maken heeft? Het houdt niet op bij de kosten van de stalling hoor..de eigenaar betaald ook voer, ontworming, dierenartskosten, nieuwe dekens (zadel, hoofdstel, dekjes enz enz enz), inentingskosten en ga zo maar door.

Maar een eigenaar van een paard kiest toch zelf voor een paard en heeft dan ook gekozen voor de bijkomende kosten. Een gedeelte in de stalgeld meebetalen zie ik zelf als betalen voor de faciliteiten waar ik als verzorgster gebruik van maak. Dus de bakken waar ik in rijd, de lessen die ik krijg e.d.

Natuurlijk gebruik ik ook de dekjes/zadel/hoofdstel etc, maar die had de eigenaar ook gehad als ze geen verzorgster had gehad. En als ík iets stuk maak betaal ik dat uiteraard.

Dus ik denk dat stalgeld er wel degelijk mee te maken heeft.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:36

Alles heeft ermee te maken. Als een verzorger je paard niet zou rijden zou het tuig niet gebruikt worden en dus ook niet slijten Vork zo kun je het ook bekijken.

Een verzorger of bijrijder kiest er ook voor om een bijrijdpaard te nemen en niet een eigen paard te kopen. Meestal omdat ze het niet kunnen betalen. Dus als verzorger moet je blij zijn als je voor een prikkie voor een paar dagen per week een eigen paard hebt. Als er geen mensen met eigen paarden zouden zijn die hun paard willen *uitlenen* zouden verzorgers geen kans krijgen om een eigen paard voor een paar dagen per week te hebben.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:50

BeLoVeD schreef:
Alles heeft ermee te maken. Als een verzorger je paard niet zou rijden zou het tuig niet gebruikt worden en dus ook niet slijten Vork zo kun je het ook bekijken.

Paard staat toch niet stil als je geen bijrijder hebt. Dan gebruik je je tuig/spullen zelf 7x per week dus slijt het net zo hard denk ik zo Tong uitsteken (Mits bijrijder/verzorger er net zo zorgvuldig mee omgaat)

En ik denk dat niet alleen de bijrijders 'blij moeten zijn' maar ook de paardeneigenaren dat er verzorgers/bijrijders zijn die hun uit de brand helpen. Win-win situatie lijkt me.

In elk geval.. ik vind het niet raar om een bijdrage te leveren voor het verzorgen, maar ik vind hoefsmit, dierenarts, entingen, wormenkuren en tuig gewoon iets voor de eigenaar om voor te zorgen en niet voor de verzorgster.

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:27

Ik vind dat zeker niet duur! Ik zou dat voor die prijs ook wel willen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:14

Ik betaal 40,- per maand voor 1 keer rijden per week op een 17-jarige Arabier, en ik mag rijden in alle bakken, longeren, en losgooien, en stappen, etc... Later mag ik ook naar buiten... Is dit veel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:16

Ik betaal 40,- per maand voor 1 keer rijden per week, op een 17-jarige Arabier. Ik mag dan in alle bakken rijden, longeren, losgooien en stappen, etc... Later mag ik ook naar buiten... Is dit veel?

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:50

ik vind 40 euro voor 1 keer per week wel veel ja. Heb je fijne uitrijmogelijkheden? Moet je veel klusjes doen? Is het een luxe stal? Dat telt allemaal mee. Zelf hanteer ik de regel: 2 keer rijden per maand 50 euro, 3 keer 75 euro. Ben op dit moment aan het zoeken naar een bijrijdpaard en vind de klik belangrijker dan het betalen. Maar 1 keer per week voor 40 euro.. ik zou het er niet voor geven.

Maar goed als jij blij bent met het paard, dan is dat natuurlijk priceless.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:43

voor een d-pony die z heeft gelopen en op een mooie pensionstalling staat vind ik dit best redelijk!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:55

horsee2 schreef:
voor een d-pony die z heeft gelopen en op een mooie pensionstalling staat vind ik dit best redelijk!

Daar heb je zonder les weinig aan en bij longeren en losgooien en stappen al helemaal niet.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:51

Ik hoef niks te betalen voor me verzorgpaard (4dagen in de week).
Maar ik kan begrijpen dat je dr een vergoeding voor wil hebben en voor
wat jij nu vertel vind ik €50,00 niet teveel hoor, Als ze op een manege gaan lessen moeten ze meestal meer betalen en dan mogen ze nog minder ook !