Dilemma: Aanbod aannemen/afwijzen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

clouds2

Re: Dilemma: Aanbod aannemen/afwijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:49

Nee dat kan ook inderdaad niet, maar bedoelde meer iets dat netals als je een paar least dat je eerste recht hebt tot kopen van het paard. Dan mag hij niet zomaar aan een ander verkocht worden buiten jouw weten om.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 17:58

Nou ik ben er net geweest en ht gaat heel erg slecht met haar Huilen

Ik haalde haar uit het weiland, ze was vrolijk! en kwam naar me toe.. maar het viel ons op dat ze nog al hijgde... wij poetsen.. ze zat onder de schrammen, ze haalt zichzelf open aan het prikkeldraad...

De veearts is meteen gebeld, deze is geweest, ze heeft een longontsteking aan de rechterkant, ze heeft verdrogingsverschijnselen en ze heeft iets aan de lever, haar oogleden waren te geel...

Ze is heel erg ziek, in het begin viel het niet zo op, alleen hijgen en schoppen naar haar buik en slaan met der staart.. maar nadat ze antibiotica had gekregen stond ze op stal.. echt heel zielig te kijken...
Verdrietig

Ik weet niet wat ik er van moet vinden, het is heel sneu voor het paard, maar misschien is het maar beter dat het over is... Maar het is gewoon echt sneu, als je bedenkt dat ze misschien de hele zomer al wat aan de lever heeft.. Dat ze daarom zo mager was, uitgedroogd was en zon jeuk heeft...

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:03

Nou, wat een toestand, maar wel heel fijn dat er nu ook een dierenarts bij betrokken is, heeft hij ook bloed afgenomen soms?
Staat er geen jacobs kruiskruid in die wei wat samen met die stekels gemaaid word? Wanneer ga je weer bij haar kijken?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:52

Het zou mij ook niks verbazen als JKK er iets mee te maken heeft als ik dat zo hoor. Echt ik vind het gewoon verschrikkelijk dit te horen.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 20:07

Hij heeft geen bloed afgenomen, hij heeft antibiotica geprikt en morgen komt ie weer.. Maar dit is tegen de longontsteking dacht ik, is een leveraandoening nog wel te redden?
Ja het zou kunnen, ze staat in 3 weilanden, de hekken staan open.. ik heb het zelf niet gecontroleerd.. krijg je dan zulk soort verschijnselen?
en trouwens haar temperatuur was redelijk normaal zei die.. geen koorts dus.. ook raar toch?

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:58

De dierenarts zei dus alleen dat ze aan 1 kant een longontsteking had. Als ze naar de buik schopt kan ze ook wat koliekerig zijn. En die schrammen van het prikkeldraad, toch jeuk, en waar zitten die schrammen dan. Willekeurige plekken, of op de kont of manen?
Ga je morgen weer bij haar kijken? Ik ben benieuwd of ze een beetje opknapt van de antibiotica.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:28

Ik heb net het verhaal gelezen en vind het super dat je de fjord wil helpen. OK dan!

Heeft jeuk niet te maken met een slecht werkende lever? En dat komt waarschijnlijk weer door de rotzooi die zij hem voerde. Ik weet niet of teveel brandnetels ook slecht kunnen zijn en of er meer onkruid bij het geknipte 'gras' zat?
Hoe is het gras in de wei waar ze in stond?

Alvast veel sterkte met haar en ik blijf hier ook mee lezen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:13

Ik zal gelijk de dierenbescherming bellen! Als jij ook geen tijd hebt om iedere dag te voeren (wat ik me goed voor kan stellen) en die vrouw doet het ook niet, dan word ie nooit dikker. Het is sowieso al belachelijk dat hij op beton staat! Halen ze zijn mest enzo wel weg eigenlijk???

En dat van die schapen is ook zielig!

Ik zou gewoon als anoniem die tip doorgeven! Echt waar!

Waarom nemen mensen eigenlijk dieren als ze er niet voor kunnen zorgen??? Dit soort verhalen lees je steeds vaker!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:05

Dat ze op alleen beton staat is bepaald niet het probleem. Paarden staan graag op een harde ondergond want dat vlucht makkelijker dan in een berg stro staan. Hoewel het voor het menselijk oog een fijner aangezicht is.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 13:57

Ik dacht in eerste instantie ook dat het koliek was, maar naast het schoppen ging ze gewoon door met vreten en stiekum ontsnappen enzo... maar ze was ook vervelend..
De schrammen zaten onder haar hals, ze hangt over het prikkeldraad heen en dan rossen, ook haar hele buik zit onder de (dichte) wondjes, dat had ze al, denk ik door het liggen op beton? Ze heeft gewoon overal jeuk..
Mijn moeder vertelde dat mensen met leverproblemen erg jeuk krijgen, en uitdrogingsverschijnselen hebben, dat had ze allebei al toen ik er kwam dus denk ik dat ze dat al langer heeft.
Ik weet niet wat er allemaalb ij het eten zat, daar was ik niet bij, ja gras en brandnetels verder heb ik er niet naar gekeken. Maar ze weet van JKK, dus ik neem aan dat ze dat niet om het huis laat staan en al helemaal niet voor hem knipt.
Het gras in de wei, tsja ze stond bij de schapen... verder gewoon door de schapen afgevreten gras ja ook stekels maar daar eet ze we omheen..
Ik ga vanmiddag weer kijken hoe het gaat, ik laat het wel even weten..

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:30

Moet je ook eens opletten of ze veel drinkt, want dat is ook geen goed teken.

Kan de longontsteking toch niet te maken hebben met het wassen? Of heb je haar na het wassen op stal gezet of een deken op gedaan? De longontsteking is te genezen, maar die lever.............? Nors opkijken Daar zie ik niet veel toekomst in helaas.
Wel goed dat er nu ook een dierenarts naar kijkt. Ik hoop dat als het paardje wat beter kan worden dat het daar weggehaald wordt, maar dat is niet altijd makkelijk natuurlijk.
Laat je nog weten wat de dierenarts er van vind van de hele toestand?

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:17

Zo dat is wat! Ik vind het supertof van je dat je die fjord wilt helpen.
Dat snap je toch niet dat sommige mensen zo met hun dier omgaan?

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:33

Nou, ik ben erg benieuwd hoe het vandaag met haar is.............

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 16:36

Ìk kom er net weg, ze is vanochtend weer geprikt, antibiotica, ze stond vannacht op stal en was best vrolijk zei de eigenaresse. Zonet haalde ik haar uit de wei, ze hijgde nog wel verder was ze wel redelijk levendig. Er is nu wel bloed geprikt, wanneer de uitslag een leveraandoening is die neit meer te verhelpen is, gaat ze weg. Naar de slacht denk ik? Ik ga van het ergste uit, dus ik ben haar lekker aan het verwennen, lekker poetsen, lekkere slobbermengseltjes maken... Als de uitslag er is, wrodt ik gebeld doord e eigenaresse en dan zie ik haar in het ergste geval voor het laatst...

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:07

Mocht dat zo zijn, dan heb jij haar nog lekker kunnen verwennen haar laatste dagen en dan hoeft ze ook niet meer te lijden daar bij die vrouw. Toch maar goed dat jij daar toevallig kwam met die boer!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:42

Fijn dat jij haar in elk geval nog even verwend, fjordjes zijn ook dol op verwend worden!
Ik hoop dat de bloeduitslag meevalt. Maar de antibiotica lijkt in elk geval aan te slaan, dat is al iets.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 19:12

getsie, ik heb ff wat gelezen over JKK(wist de symptomen niet), maar het komt toch redelijk overeen...Boos!
Ja ze genoot er echt van! Ik zie het somber in eerlijk gezegd..

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:54

Hoe snel komt zo'n uitslag van een bloedtest eigenlijk terug? Daar gaat nog wel even over heen zeker?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 16:34

Ik heb der gebeld, er is niks mis met het bloed Scheve mond Cool
ik had echt gedacht dat het aan de lever zou liggen, dan waren gelijk de jeuk en verdroging verklaard.. en is ook geen JKK dus..
Naja ze krijgt dus nog antibiotica en verder weet ik het ook niet..
er moet tcoh een reden voor die gele oogleden zijn?

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:39

Goh, dat valt dan in elk geval weer mee..was ze vandaag verder weer wat meer opgeknapt?

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 08:49

hoi,

ik ben toch wel benieuwd of ze weer is opgeknapt nu?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 08:56

inderdaad.. was het topic even uit het oog verloren, maar ben ook wel benieuwd hoe dit is afgelopen, of op zn minst hoe het verder is gegaan..?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:59

Ik ben ook wel erg benieuwd!

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:13

Ik ben ook heel erg benieuwd

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:49

rensju schreef:
Ik heb der gebeld, er is niks mis met het bloed Scheve mond Cool
ik had echt gedacht dat het aan de lever zou liggen, dan waren gelijk de jeuk en verdroging verklaard.. en is ook geen JKK dus..
Naja ze krijgt dus nog antibiotica en verder weet ik het ook niet..
er moet tcoh een reden voor die gele oogleden zijn?

weet je zeker dat ze je de waarheid vertelt? Het kan toch haast niet missen dat ze toch iets aan de lever heeft. Ben je in staat zelf de DA om de uitslag te vragen?