zeikende bijrijdster over "huurgeld", ff mening ge

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:02

30 euro is nog best een hoop hoor voor student..

Ik ben blij dat ik op elke stal tot nu toe niet meer dan 20 euro heb hoeven neerleggen (anders kwam ik er niet uit )

Marcha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:09

Ik hoef helemaal niets te betalen en ik krijg ook niet betaald. Dat vind ik ook niet meer dan terecht, de eigenaresses van de paarden die ik rijd zijn door mij geholpen omdat ze geen tijd hebben voor al hun paarden en ik kan zo mijn hobby uitoefenen. En natuurlijk vind ik het dan niet erg een stalletje te doen of er een ander paard bij te pakken.

Mano88

Re: zeikende bijrijdster over "huurgeld", ff menin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:52

hmm dit verhaal is altijd zo dubbel, ik ben zelf een ''verzorger/ bijrijder en ik betaal ook bij, en dat vind ik eigenlijk best logisch, ik rij 4x in de week, en ik mag vanalles! dus in dat opzicht vind ik het niet meer dan logisch dat ik meebetaal aan hoefijzers, tuig etc etc.

maar, wat in jou verhaal wel zo is, is dat jíj er een paard bij wil, kijk dat zij die ook mag verzorgen ala.. maar zij heeft daar nooit om gevraagd... en misschien verzorgd zij juist jou paard omdat ze zelf gewoon het geld er niet voor heeft, en normaal is het voor haar dan gratis, en opeens omdat jij besluit een paard erbij te kopen, moet zij gaan betalen...

dus het mes snijdt aan 2 kanten denk ik dan...

Annn_vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:40

Ik vind ook dat je gelijk heb. 30 euro valt nog hartstikke mee! en vooral als je 2 paarden mag rijden. Ikzelf heb een verzorgpony en betaal er 75,- per maand voor.... en mag er dan ook alles mee..

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:18

Annn_vld schreef:
Ik vind ook dat je gelijk heb. 30 euro valt nog hartstikke mee! en vooral als je 2 paarden mag rijden. Ikzelf heb een verzorgpony en betaal er 75,- per maand voor.... en mag er dan ook alles mee..

In dit geval is het toch heel anders. De verzorgster hoefde eerst helemaal niks te betalen. Zij heeft niet om een tweede paard gevraagd. TS wil een tweede paard en daarom moet de verzorgster maar gaan betalen...Ik zou dan iets hebben van..ajuu..zoek het uit!! Jij wilt een paard! Niet de verzorgster, dan betaal je er maar mooi zelf voor.

Ik ben nu wel benieuwd hoe het verder met de ts is en of ze al een beslissing heeft genomen

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:01

We lopen hier wel lekker te discuseren, maar topicstarter is al vanaf 19 mei niet meer online geweest, beetje zinloos dus,

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 06:58

misschien heeft haar (ex)bijrijdster uit wraak haar pc wel gehacked zodat ze nioet meer online kan!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:15

Wie weet,

Annn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:18

Ik had een bijrijdpaard daar moest ik 40 € voor betalen per maand.
maar dat is niet voor het verzorgen en rijden enzo maar gewoon voor het gebruik van de bak, ik moest dat geld aan de staleigenaar geven..

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:57

30 euro is idd goed te doen MAAR ik val over de volgende zin:

"net als mij bijrijdster, ik krijg er een 3,5 jarige bij, en die gaat ook weer 200 euro per maand stalling kosten"

Ja dus? Jij kiest daar toch zelf voor?
Je zegt dat je ouders je sponseren. Dan zou ik zowiezo al denken.. misschien maar gewoon 1 paardje houden en die helemaal zelf betalen dan er perse 1 bij moeten hebben en anderen voor de kosten op laten draaien. Ik snap het allemaal wel, maar vind de insteek verkeerd.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:21

Annn schreef:
Ik had een bijrijdpaard daar moest ik 40 € voor betalen per maand.
maar dat is niet voor het verzorgen en rijden enzo maar gewoon voor het gebruik van de bak, ik moest dat geld aan de staleigenaar geven..

Was dat een bedrag extra op het stalgeld dat de eigenaar al betaalde? Wat een uitbuiterij zeg. In het stalgeld dat de eigenaar betaalt zit toch al gebruik van de accomodatie? Teminste dat is bij ons wel zo. En het maakt daarbij niet uit of de eigenaar met het paard in de bak rijdt, of ik, want voor het gebruik van de accomodatie is gewoon betaald. Anders zou de staleigenaar waarschijnlijk promoten dat iedereen verplicht een bijrijder (of twee) moest nemen, zodat hij lekker dubbel geld kan vangen voor 1 paard...

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:34

Ik betaal per maand 40 euro aan mijn schoonzusje en als er extra kosten zijn geweest zoals hoefsmid en dergelijke dan betaal ik daar de helft van mee. Daarvoor mag ik rijden zoveel als ik wil, op wedstrijd, les, enz. En zij en mijn schoonmoeder gaan ook nog mee op wedstrijd