Heb nooit gezocht....kreeg het elke keer aangeboden.
Reed altijd op een manege, daar ben ik op gegeven moment een paard van een pensionklant gaan rijden, werd me gevraagd, omdat ik redelijk vaak wel aanwezig was (en blijkbaar voldoende goed reed).
Zo gezegd zo gedaan. Later nog een paar andere pensionpaarden af en toe eens gereden op vraag van de eigenaren. Verder kreeg ik ondertussen toen les op het paard van mn instructrice, veel op geleerd.
Toen kwamen mn buurmeisjes ermee dat ze een paard van hun ouders gekregen hadden en uiteraard, ik moest af en toe mee. Af en toe werd steeds vaker, want ik ging haar paard rijden, wanneer zij niet kon.
Daarna kwam ik in contact met iemand op diezelfde stal die ik nog kende van de basisschool. Deze kreeg ongeluk en ben toen haar paard gaan rijden tijdelijk. En uiteindelijk werd mij op die stal gevraagd of ik niet ook een paard van de eigenaresse wou rijden, want ze had teveel om zelf allemaal beweging te kunnen geven tussen de huifkartochten door. Hier ben ik in 2002 mee begonnen en rijd er nu nog steeds. Weliswaar op andere merrie (omdat de andere afgekeurd werd en weg is) en nu op een 3 jr nakomeling van die eerste merrie.
Verder ben ik op gegeven moment ook op de manege, waar ik al die tijd nog reed gestopt. Vond het niet leuk meer om drie kwartier op een blok hout te rijden en vervolgens het laatste kwartier een fijn lopend paard te hebben en daarna mocht je afstappen om de volgende ruiter er weer een blok hout van te zien maken...
Kreeg toen op de andere stal een paard aangeboden om erbij te rijden, dat gedaan tot afgelopen voorjaar...
En sinds vorig jaar ben ik ook op een andere stal een hengst gaan rijden. Als doel; een show voor het stamboek. En omdat het eigenlijk toch wel fijn rijden was, ben ik daar mee door gegaan...(en vind het ook erg leuk, omdat de eigenaar het ook zo mooi vind) en verder worden daar af en toe eens wat handelspaarden gereden.
Heb dus allemaal erg veel mazzel gehad en heb het nog steeds (vind ik), want heb 3 paarden te rijden en het kost me nauwelijks wat...(en de eigenaren hebben paarden die gereden worden, die blij..)