Waarom hebben jullie een verzorg/bijrijdpaard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:58

Geen geld voor een eigen paard.
Op een manege rijden vind ik niet leuk.

DeSa

Re: Waarom hebben jullie een verzorg/bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:49

Ik ben er eigelijk niet naar op zoek gegaan, ze vroegen aan mij of ik ze wilde verzorgen, en toen heb ik ja gezegt, omdat ik veel meer wou leren dan op de manege op een pony stappen die al opgezadeld was enz. van Saar heb ik dan ook heel veel geleerd.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:20

Hele simpele reden: Wilde graag wat vaker rijden (manege lessen had ik al een jaar.. en vond het ook niet zo leuk elke keer op een andere pony (les nog steeds bij een manege ma oke) en ben toen op zoek gegaan, ik mag ook geen eigenpony en wou toen bewijsen met een verzorgpony dat ik het wel aankon helaas vond ik de verkeerde pony die ik alleen hoefde te rijden en verder niks maar hier heb ik wel heel veel van geleerd.. Inmiddels heb ik al 4 jaar lang verzorgpaardjes, en zit nu op 8 vzpaardjes (op 2 locatie's ) Hihi ben nu ook al van het idee af om een eigen paardje te nemen, heb het goed zo *en druk zat*

Rianne_E

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:16

ik omdat ik niet op mijn eigen shetjes kan rijden en er wel behoefte aan had om meer met paarden te doen en meer te leren. nu heb ik 3 verzorgarabjes en een appaloosa te verzorgen. erg leuk en leer erg veel.

Amytje

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:18

Omdat ik geen tijd hebt voor een eigen paard, maar het wel leuk vind om af en toe te rijden en met paarden bezig te zijn. Ik wil van het studentenleven kunnen genieten en dat gaan m.i. niet als je een paard hebt, dat is voor mij in ieder geval niet te combineren.
Bovendien vind ik dat je (meer dan) genoeg geld moet hebben voor je aan een paard begint. Ik wil om te beginnen een goed paard en wil ook niet op spullen hoeven bezuinigen. Ook een spaarpot voor onverwachte da kosten vind ik belangrijk. En zo rijk ben ik dus niet (mede door dat studentenleven...).

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:42

Mijn pony is vorige maand overleden.

En het paard van de staleigenaar was net 2 dagen zonder verzorger.
Hij was een goede vriend aan het worden van mijn pony.
En zo blijf ik toch op stal komen.
Het duurde wel een tijdje voordat ik weer begon.
Ben vorige week net een beetje het gaan oppakken.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:57

Ik was een paar jaar over me "paardenrage" heen
snap nog steeds niet hoe het is gebeurt dat dat gebeurde
maar elke keer als ik een paard zag verlangde ik toch terug naar die goede oude tijd.
Toen op een dag (ergens in november 2005) kwam mijn vriendin met het nieuwtje dat ze nog wel een paard te verzorgen wist,
dus wij naar dat paardje toe.
vragen en die mensen waren blij dat we kwamen
Omdat courage artrose heeft (en al 21 is) mag hij dus niet meer veel springen, zn baas wou alleen maar springen dus reed hij niet zoveel meer op hem.
En daarom heb ik nu een verzorgpaard

jipseflips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:00

Ik wilde graag meer dan 1 x per week naar de manege.En toen mocht ik geen eigen paard.

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:45

Eigenlijk begon het met een pennydroom.
Een soort van eigen paard dus! 4 jaar geleden, en dan hecht je je aan het beestje dus kan je er niet meer zonder

Anders zou ik alleen manege lessen hebben, en ik vind een verzorgpaard toch anders. Zoals jij al zei, iets eigens. Je ziet zijn ontwikkeling en je gaat er veel intenser meer en anders mee om.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:48

Heb nooit gezocht....kreeg het elke keer aangeboden.

Reed altijd op een manege, daar ben ik op gegeven moment een paard van een pensionklant gaan rijden, werd me gevraagd, omdat ik redelijk vaak wel aanwezig was (en blijkbaar voldoende goed reed).
Zo gezegd zo gedaan. Later nog een paar andere pensionpaarden af en toe eens gereden op vraag van de eigenaren. Verder kreeg ik ondertussen toen les op het paard van mn instructrice, veel op geleerd.
Toen kwamen mn buurmeisjes ermee dat ze een paard van hun ouders gekregen hadden en uiteraard, ik moest af en toe mee. Af en toe werd steeds vaker, want ik ging haar paard rijden, wanneer zij niet kon.
Daarna kwam ik in contact met iemand op diezelfde stal die ik nog kende van de basisschool. Deze kreeg ongeluk en ben toen haar paard gaan rijden tijdelijk. En uiteindelijk werd mij op die stal gevraagd of ik niet ook een paard van de eigenaresse wou rijden, want ze had teveel om zelf allemaal beweging te kunnen geven tussen de huifkartochten door. Hier ben ik in 2002 mee begonnen en rijd er nu nog steeds. Weliswaar op andere merrie (omdat de andere afgekeurd werd en weg is) en nu op een 3 jr nakomeling van die eerste merrie.

Verder ben ik op gegeven moment ook op de manege, waar ik al die tijd nog reed gestopt. Vond het niet leuk meer om drie kwartier op een blok hout te rijden en vervolgens het laatste kwartier een fijn lopend paard te hebben en daarna mocht je afstappen om de volgende ruiter er weer een blok hout van te zien maken...
Kreeg toen op de andere stal een paard aangeboden om erbij te rijden, dat gedaan tot afgelopen voorjaar...
En sinds vorig jaar ben ik ook op een andere stal een hengst gaan rijden. Als doel; een show voor het stamboek. En omdat het eigenlijk toch wel fijn rijden was, ben ik daar mee door gegaan...(en vind het ook erg leuk, omdat de eigenaar het ook zo mooi vind) en verder worden daar af en toe eens wat handelspaarden gereden.

Heb dus allemaal erg veel mazzel gehad en heb het nog steeds (vind ik), want heb 3 paarden te rijden en het kost me nauwelijks wat...(en de eigenaren hebben paarden die gereden worden, die blij..)

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:53

omdat ik bij de manege waar ik 8 jaar heb gereden (toen nog 7.5) het niks meer aan vond, te volle lessen, pony's lopen te vaak dus moet vaak op een pony die al best moe is, geen goed les, je leerde er gewoon niks meer, de indeling van de lessen vond ik ook niet echt goed want ik zat bij allemaal van die jonge kinderen in, en de één kreeg meer aandacht dan de ander.. nja zo kan ik nog wel even doorgaan, ik ben er dus ook gestopt en heb dus nu verzorgpony's waar ik heel veel van leer en daar krijg ik ook privéles en daar leer ik veel meer en het is er gezelliger
En ik wou zelf graag een pony hebben maar dat mocht ik niet, te duur, en m'n ouders zeggen dat hun er dan ook achteraan moeten (wat niet waar is ) maargoed, en ik wou graag wat vaker rijden

vroeger vond ik het op de manege altijd wel leuk enzo maarja je raakt toch wel een keer uitgeleerd daar

LoveDonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:27

Omdat ik graag nieuwe dingen leer die je niet op de manege leerd!

Adencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:21

Ik heb 2 verzorgpaarden omdat mijn eigen paard erg oud werd en niet meer te rijden is. Ze is nu met 'pensioen' en aan het genieten in de wei. Omdat het toch bleef kriebelen ben ik bij een manege gaan lessen, maar als je altijd een eigen paard hebt gehad is dat helemaal niet leuk. Vond ik tenminste.. Ik heb toen gereageerd op iemand de een advertentie had staan op Marktplaats. Ben gaan kennismaken en het klikte hardstikke goed, de paarden zijn ook super en zo is het gekomen. Toch de vrijheid van een 'eigen' paard, en omdat ik ook niet altijd tijd heb is dit ideaal! En alles gaat in goed overleg en het is heel gezellig om met z'n tweeen voor de paarden te zorgen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:20

Nog geen geld voor een eigen paard, ik les wel op een manege maar dat is maar 1x per week. Ik wilde gewoon meer met paarden bezig zijn, en toen ging ik een vz pony zoeken.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:49

Op de manege had ik na 14 jaar niet echt meer het gevoel dat ik wat bij kon leren met die paarden, je komt gewoon niet verder als je elke week op een ander rijd. Ik wil graag een eigen paard als ik afgestudeerd ben en aan het werk ben. Via via ben ik aan m'n verzorgpaard gekomen. Dit is een goede oefening meteen. Ik rijd haar een paar dagen in de week en extra in vakanties. t bevalt me voorlopig prima.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:01

waarom ik een verzorgpony heb en geen eigen paard:
kan het niet betalen!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:32

Ik heb een bijrijpaard voor 2x in de week(zelf heb ik nog een eigen pony). Ik doe dit om wat extra geld te verdienen en ik vind het heel leuk om te doen. Mag er ook meerijden enzo. De eigenaar is nog een beginner dus ik rijd haar voor de eigenaar. Dan is het de rest van de week voor haar wat gemakkelijker.

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:36

Ik heb een verzorgpaard omdat ik vaker wou rijden, en die manege paarden een beetje zat was. Dat waren echt van die machientjes die als je ze even een kwartiertje aanpakte alles voor je deden.. Met een vz paardje kom je ook veel verder

merellll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:57

Nou als mensen niet zo veel geld hebben om een paard aan te schaven. Dan is leuk als je een verzorgpony hebt omdat je daar dan ook dingen mee moet doen die je ook bij een iegen pony zou moeten.
Bvb poetsen , stal uitmesten (of als je geen stal hebt dan het weiland als het klein is de strond eruit halen) Maar als je graag wil rijden moet je dat wel met de eigenaar bespreken. Ik heb zelf ook een verzorg pony en ik rijd en ook wedstrijden mee. Maar ik ga ook elke dag naar hem toen. En daarom is het leuk om een verzorgpaard/pony te hebben.
Merel

amystella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:50

Ik kreeg het aangeboden, vond 14 eigen pony's en paarden wel genoeg... Maar ja eeen echt paard om op te rijden is gaaf, dus heb ik het wel gedaan.

Christel3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:09

Het is gewoon leuk, ik mag namlijk alles wat ik maar wil met mijn verzorg/bijrijpaardje!! Gewoon superr!!

Tjaraa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:36

ik heb een vzpony, omdat ik het super leukvindt!!! ik mag vindt ik er best wel veel mee doen en het is een sgatje..
een eigen paard komt heus nog wel een keeer.. vindt ik..

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:38

ik ben op zoek gegaan naar een verzorgpony omdat ik het niet leuk meer vond op de manege. Mijn 'oude' instructrice ging weg, omdat ze voor zichzelf een manege ging beginnen. Daarna kregen we iemand die ik niet echt mocht, ze gaf steeds 1 en dezelfde persoon aandacht, en daar kan ik niet tegen, je zit niks voor niks op les, toch? Afijn, toen werd er een wedstrijd georganiseerd op de manege, en ik en mijn vriendin wilde zo'n wedstrijd al heel lang samen doen. Maar dat vond de les niet echt leuk, maar uiteindelijk begrepen ze het wel (mijn vriendin ging namelijk stoppen op de manege). Maar toen ging ik vrijrijden op de manege, om goed te oefenen. Toen begon het geroddel dat ik ging stoppen en er werd vanalles over ons gezegt, dat we niet gewoon met de les mee deden. Ik vond dat nogal raar, dat ze zo roddelen over je. Dus toen ben ik op zoek gegaan naar een verzorgpaard, en gelukkig snel gevonden. Nu nog maar 2 lessen op de manege en dan kunnen ze vrijuit over mij roddelen

boomer_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:32

ik was altijd helemaal verliefd op een manege pony! maar toen ik te horen kreeg dat die manege er mee stopte werd ik helemaal gek! ben toen op zoek gegaan naar een verzorgpony! omdat ik dan weer aan een ander kan gaan hechte. het is een shetlander en echt heel lief dus dat kwam wel goed tussen ons.
heb er nu ook een bijrijdpaardje bij die daar ook al stond ook helemaal geweldig:D

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:56

Ik heb les gehad van mijn 6e tot mijn 12e ongeveer, daarna werden de lessen steeds slechter en leerde ik niks meer. Toen k les had ook nog een verzorgpony gehad, deze omdat ik meer met paarden bezig wilde zijn. Later werd dit gevoel nog sterker (toen ik was gestopt met lessen) ben dol op paarden maar een eigenlijk pony zal waarschijnlijk pas lukken over 2 a 3 jaar... en een verzorgpony vind ik een hele goede oplossing, kan lekker bezig zijn met een paard, maar ben niet alle kosten kwijt dan als ik een eigen pony zou hebben. Maar zodra ik het geld ervoor heb zal hij er zeker komen