Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Colandro

Re: Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 11:30

Ik heb een aantal (verzorg)shetjes waar ik per maand €12.50 moet betalen(betaalt me moeder) maar voor die shetjes moet ik zelf alles kopen!

en ik rijd voor (Ronacino) een ponytje en daar hoef ik niks voor te betalen en leen ook haar spullen! Heel erg bedankt Henrike!

Groetjes Amber

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:18

Ik heb lekker geluk

Ik berijd en verzorg een kwpn kruising tinker. Ze heeft echt alles!! Lekker dressuur zadel, en nog fijner, een australian stockzadel!! Een halsterhoofdstel, en gewone hoofdstel. Dekens, dekjes, als ik in het donker naar buiten ga ben ik helemaal verlicht, met dekens dekje, been beschermers hesje.

Ik heb eigenlijk wel een lekkere luxe knol!!

Alleen me lessen moet ik zelf betalen. Maar dat kun je ook wel begrijpen neem ik aan.

Wedstrijden gaan we samen delen.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 23:24

Ik heb een paard verzorgd waar ik 80euro per maand voor moest betalen. Ik reed dan 3 in de week, waarvan ik 1x les kreeg. Vond er niets mis mee, alleen ben ik een student en kan ik het eigenlijk niet missen.

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:11

nou ik vind het ok om te betalen als ik iets van het paard kan opsteken, maar er zijn mensen die willen dat ik voor hun 2 jarig paard ga zorgen en dan ook nog eens 50 euro per maand bij betalen. ik ben toch niet gek

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:32

ik moet 50 per maand betalen en ik krijg ok les en ik moet hoefmid. enting + wormenkuur betalen maar dan mag ik ook alles met m tot op zekere hoogte natuurlijk

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:50

Ach, ik las van de week op marktplaats een advertentie waarin ze een verzorgster zoeken voor een fries van anderhalf en alsof dat een hele eer is, mag je dan een bijdrage in de kosten leveren van 150 euro per maand. Dat vind ik toch echt teveel van het goede.

Ik heb nu een bijrijdpaard gevonden en als alles doorgaat betaal ik zo'n 50 euro per maand, plus hoefsmid en wormenkuur. Maar ja, dat heb ik er wel voor over.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:06

menollyke schreef:
Ach, ik las van de week op marktplaats een advertentie waarin ze een verzorgster zoeken voor een fries van anderhalf en alsof dat een hele eer is, mag je dan een bijdrage in de kosten leveren van 150 euro per maand. Dat vind ik toch echt teveel van het goede.

Dat vind ik eigenlijk niet kunnen, voor een paard waar je neit eens op kan rijden, zoveel betalen.. Dat zou ik niet doen iig.. Dat vind ik dan gewoon zonde van mn geld..

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:09

ik hoef gelukkig niets te betalen

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 07:51

Ik hoef er niet voor te betalen (voor alle 2 niet )

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:38

Ik heb Lies helemaal voor mij alleen. De eigenaar vraagt de helft van het geld voor de hoefsmid. En aangezien hij de hoefsmid niet zovaak laat komen is dat 30 euro in de 2/3 maanden. Ik moet wel spullen om te rijden en dekens etc zelf betalen. Ik ben immers degene die rijdt, heeft ze gezondheidsmiddelen nodig (fenegriek, knoflookpoeder, anti-jeuk ed.) betaald hij daaraan mee. Dingen als coolgel, glansspray en dat soort spul moet ik zelf betalen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:39

menollyke schreef:
Daarvoor zou ik hier in de buurt zelf een paard kunnen stallen .

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:57

ik heb sinds vandaag een nieuwe bijrijdpaardje. en ik betaal dus 35 euro in de maand. ik mag elke dag rijden dat ik kan. spullen (zoals dekjes enzo) mag ik zelf kopen maar die heeft ie zelf ook al. wedstrijden enzo mag ook mits ik het zelf betaal. nou ik ben wel happy met deze regeling hoor

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:15

Ik betaal voor flap 85 euro per maand, en dat is veel, ik weet het. Ik betaal daarnaast ook alle uitrusting, maar dat is meer omdat ik er niet tegen kan dat anderen dezelfde spullen ook mogen gebruiken.
Ik heb het in het verleden gehad met een zadel. Die werd ook gebruikt voor een andere pony, en die meisjes maakten het nooit schoon en na twee weken dat er al gelijk een scheur in het zweetblad. Een paar maanden later had ik dus mijn eigen zadel gekocht.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:56

Ik betaal €50 in de maand. Maar ik hoef dan ook geen klusjes te doen. Lotte staat bij een oudere boer die haar als 'hobby' binnen- en buitenzet, haar voert, haar stal doet enzo. Tuurlijk doe ik het ook wel eens en vind het ook niet erg.
En ik mag alles met Lotte doen, mag zoveel komen als ik wil. Haar baasje zei laatst zelfs tegen mij dat ze nu meer mijn paard is als die van haar.

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:01

Ik hoef niets te betalen voor mijn 2 verzorgpaardjes. Eigenaren zijn gek op de paardjes maar hebben geen tijd, ik ben gek op de paardjes en heb wel tijd dus goeie deal, allebei blij

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:08

voor Sjors en Sjim betaal ik €40,-, zij staan op een privestalletje achter een boer. die 40 euro is voor de hoefsmid omdat ik de enigste ben die er op rijd! Voor m'n (aanstaande) verzorgFries hoef ik niks te betalen.

art

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:14

Het ligt er een beetje aan denk ik... Als je een paard verzorgt waar je veel mee mag, dan is het best logisch dat je iets mee betaalt... het is niet jouw paard, maar zo kan je het wel beschouwen, dus eigenlijk ben je heel goedkoop uit... Als je er niet veel mee mag doen, als het paard bijvoorbeeld nog niet gereden kan worden en je komt alleen een beetje verzorgen en aandacht geven is het wel vreemd om er voor te betalen...

amber2588

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:27

Ik zit tijdelijk zonder, aangezien m'n trainingspaardje overleden is , maar ga na de winter bij dezelfde eigenaar een ander paard van hem zadelmak maken, en daar mag ik dan mee blijven rijden. (zelfde als dat ik met Amber gedaan heb) Ik hoef niks te betalen. Er is ook geen stalgeld ofzo, hij heeft ze thuis staan. Denk dat ik anders ook geen stalgeld hoefde te betalen... Hoef op zich zelf ook niks te kopen, als er iets nodig is koopt hij het, maar dat is niet zo veel, ze hebben alles daar wel.
Lessen zou ik denk ik wel zelf moeten betalen, maar dat doe ik niet. Ik rij ook gewoon op de manege, maar niet met zijn paarden.

Stippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:44

ik hoor wel dat ik het voor het meisje dat een van mijn paardjes doet nog niet zo verkeerd heb geregeld!
ik vraag haar daarvoor 70euro pm, ze huurt dus mijn paard. dit is alleen wat ik kwijt ben voor het voer (brokken, hooi en poedertjes en stal bedekking) dit meisje die haar nu rijd die heeft haar nu dus gehuurd en mag haar nu als eigen paard beschouwen. ze mag gebruik maken van zadel, hoofdstel en een stapel dekjes. ik zet elke dag paard buiten en binnen en vewissel de dekens.
ze moet alleen als de dierenarts is geweest wat mee betalen.
en de hoefsmid ben ik zelf dus daar hoeft ze nix voor te geven
verder heb ik stal van mezelf en alleen geen bak, die heeft ze van de club gehuurt. en ze krijgt les. oww jah, het is een paardje van 1.70, dat nu dus haar paard is. wat zij dan ook zecht tegen iedereen haha ze is kei trots (penny meisje van 30)

midgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:11

Ik bied zelf 3 verzorgpaardjes aan en daar word door een meisje 65 euro voor betaalt en die doet ook verder niets omdat ze daar geen tijd voor heeft het ander meisje betaalt niet, maar helpt me daarvoor met veel klusjes opstal.
Ik heb nu nog een paardje waar ik een verzorgster voor zoek , en daar vraag ik ook 65 euro voor of 2 X per week komen mesten.

Ik heb nu 2 leuke meiden, maar heb ook verzorgsters gehad die niets deden , ja komen rijden en dan weer lekker weg en mij met het werk laten zitten en heb er ook gehad die zo bezitterig werden dat ik nog geeneens mijn eigen paard meer mocht aanraken of als ik zag dat het fout ging met rijden een grote mond kreeg als ik wilde helpen.
Dus ik maak nu duidelijke afspraken of betalen met of er wat klussen voor doen , maar wel dat ik er op aan kan dat iemand zich echt aan de afspraak houd en niet zo af en toe eens komt aanwaaien en de pony opzadelt en dan aansluitend 3 weken niets laat horen, dan kun je naar mijn mening beter in een manege gaan rijden.

Ik heb meerdere paardjes staan het is alleen puur hobby en vind het leuk als mij paardjes allemaal even veel aandacht krijgen vandaar dat ik een paar verzorgster heb en zoek, ook om de kosten wat te drukken.
Wat er al eerder is gezegd op een manege moet je ook betalen en dat is veel meer als je elke dag een paard wil verzorgen is 65 euro in de mnd niet veel naar mijn idee, verder hoeven ze bij mij niets te betalen .

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:23

Ik heb zo goed als altijd betaalt, maar had daar wel moeite mee.
In de randstad is en paard houden onwijs duur, ik dacht dat het er gwoon erbij hoorde om te betalen. Maar aan de andere kant, jij zorgt ervoor dat het voor de eigenaar mogelijk blijft om een paard te houden, door de dagen te komen dat die gene niet kan, waardoor het paard gewoon is gereden als de eigenaar er de volgende keer opstapt.

Ik zal niet meer zo snel betalen voor een bijrijdpaard, omdat ik het financieel amper red(studentje), maar ook omdat ik de kosten van het paard bij de eigenaar vind liggen.

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:15

Tja. Moeilijke discussie.

Ikzelf hoef voor de m'n ene bijrijdpaardje niks te betalen, en die rijd ik 3x per week. Die eigenaren hadden mij gevraagd, dus vind ik het logisch dat ik niks hoef te betalen.

M'n andere bijrijdpaardje daar moet ik 60 euro voor 3x in de week voor betalen. Dat vind ik prima, omdat het voor de eigenaresse toch een steuntje in de rug is.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:40

Ik zei het al in mijn andere topic, bij ons op stal is dat niet de gewoonte. Ik word betaald, da's nog beter

doniaxxsiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:59

Moet ik hier mijn mening nog wel over geven. dan word mijn antwoord:
Nee.....
Dit is gewoon een discussie met verschillende meningen waar geen antwoord uit komt.

ik verzorg nu tinkers. en als ik maar 1x per week kom vinden ze het goed kom ik 5x per week vinden ze het goed. als ik het maar laat weten. als ik iets aanschaf voor ze vinden ze het goed doe ik dat niet vinden ze het ook al prima. oftewel heb het gewoon goed getroffen

X_Armani_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:23

ik heb een tijdje geen paardgereden omdat ik geen verzorgpaardje had nu had ik advertenties gezet en nu kreeg ik een email van mandy nou alles leuk en aardig langs geweest en gereden nu kreeg ik gister een email dat ze mij als verzorgster niet kwijt wil maar ze wil 70 euro per maand vragen en als dat teveel is 55 euro per maand maar zouden jullie dit doen ?
ik heb zo iets ik neem ook werk uit hun handen omdat hun niet kunnen en ik vind het leuk is mijn hobby en dan zou ik moeten betalen ?? wat vinden jullie hier nou van ??
dat zou ik graag willen weten want ja mogen ze eigelijk wel geld vragen daar voor? okej ik leen spullen van hun en ik rij hun paard maar hun zoeken een verzorgster om dat hun niet kunne en dan nog betalen ?? hmmm
ik weet ut nie hoor hihi is wel een onwijs gaaf paard kwpn-er van 10 jaar bruin en zwarte maandjes:>
en hij heeft echt zo n lief hoofd ben al helemaal verlieft op um maar ja dat kan ook gewoon niet anders of wel:P hihi

Afbeelding