Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Het welshje rij ik niet alleen omdat hij nogal moeilijk is. Hij is 4 jaar oud, en nog niet veel onder zadel geweest en dan is het gewoon gevaarlijk om hem alleen te rijden(we rijden ook nog alleen aan de longeerlijn). En bij de shetlander heb ik net iets meer vrijheid. Mag haar rijden als ik tijd heb maar niet alleen. Omdat dat veiliger is de pony is 3 jaar. En wil haar ook niet alleen rijden, omdat ze af en toe gewoon raar doet. En dan moet ik er niet aandenken eraf te vallen en dan er niemand bij hebben. En omdat als ik op de fiets ga en het is donker moet ik een 10 minuten fietsen, langs een weg die echt donker is geen lampje aan die weg niks. En natuurlijk dat ik voorzichtig moet zijn met de pony's enz. Poetsen, benen schoonmaken enz. hoort er gewoon bij. Ook uitmesten doe ik af en toe voor de eigenaresse. Omdat ik ook wel eens wat voor haar terug wil doen.
de reden dat ik nog iet zelfstandig rijd is omdat hij NH doet.. parelli en dat is een andere methode die ik eerst nog onder de knie moet krijgen 
)