Verzorgsters en bijrijders... Steeds verwender?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:38

Ik heb dat soort reacties ook gekregen toen ik een verzorgster zocht voor mijn paard. Absoluut geen gemakkelijke maar wel heel lief en eerlijk. Ik ben zelf (bijna) gediplomeerd NH-instructrice dus ik kon ook lessen aanbieden. Gratis. Als bedankje voor de tijd en moeite.

Ik kreeg alleen heel vaak mensen die niet wilde uitmesten (Het is jouw paard!) of mensen die perse wilde wandelen (Ja maar jij gaat toch ook buiten wandelen). In de advertentie stond dat het nog geen optie was omdat meneer niet verkeerssmak was. :+ In mijn ervaring komen de echt fijne verzorgsters zo maar op je pad.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:38

Heb ook in je andere topic gereageerd en mijn ervaring is ongeveer hetzelfde, voor mij dan ook geen bijrijder via die weg. Wellicht wanneer je iemand kent en het past, zou ik het overwegen. Of het gekker is dan vroeger, geen idee, denk wel dat de jeugd van tegenwoordig wat minder van het aanpakken is, maar denk dat de dames die bang voor regen zijn, weg zijn bij het eerste bokje, en een wensenlijstje wel van alle tijden is. Het moet maar net passen, maar ik vond het ook niet makkelijk. Moonlight17, met zo'n wensenlijst kan je een enorme aanwinst zijn voor een persoon die precies zo'n paard heeft staan en daarbij zelf dezelfde interesses heeft, maar aan de andere kant zijn je wensen ook specifiek en wil je veel waarvan ik dan denk, die vrijheid heb je wanneer je zelf een paard in eigendom hebt. Moeilijk blijft dat, de aanhouder wint vast ts, maar helaas moet je door een hoop onzin heen denk ik. Wat betreft manegeruiters, mijn dochters zijn onlangs begonnen op de manege doordat ze pech hebben met hun eigen pony en door wilden blijven rijden, maar als ik daar de reacties van de ruitertjes en de niet paardenkennende ouders hoor, moet ik er wel een beetje om lachen. Veel pony's zouden ondeugend zijn, waarvan ik denk, ik doe snel een bod, haha, wat braaf. Die pony's lopen meestal zo braaf rond, dat een pony al een naam krijgt van een bokje. Het vergelijkingsmateriaal is daar gewoon heel anders, het onwetende wat een eigen paard of pony inhoud. Dus wanneer je manegeruiters krijgt die vinden dat ze op moeilijke paarden gezet zijn, dan zie ik daar nu een beeld bij voor dat ze een wat snellere, iets sensibelere hebben gehad, of 1 die wellicht af en toe een bokje kan geven.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:52

Interessante reacties :+

Maak je een apart mapje van op je computer: geen moraal

En door.

je vind vast wel iemand
Mijn dochter had het vast leuk gevonden, maar wij wonen helaas aan de andere kant van nederland :o

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:10

Sooo :wow: wat een reacties.
nee die heb ik zo nooit gehad gelukkig.

Waar ik vooral tegenaan gelopen ben dat ze zichzelf enorm overschatten betreft niveau.
En ik heb geen maffe gekke paarden, maar wat jij schrijft stevig in de schoenen staan hebben ze wel nodig.
Niet eens zelfstandig op kunnen zadelen.
En vooral erg groot in de hulpen.
Maar dat is niet eens erg, alles kan geleerd worden.

Maar les willen ze niet betalen (ik vraag geen bijdrage)
En steeds maar af appen (bellen is er ook niet meer bij)

Ik heb nu ondertussen een ouder persoon gevonden en die komt haar afspraken ook na.
En rijd ook fijn.
Maar het was wel even een zoek tocht hoor.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:14

Ik heb wel eens berichten van penny meisjes gekregen. Dat ze ervaring hadden met bokkende, stijgerende, stoute paarden en pony's..
En ik zat echt van: euh, hoe krijg je ze dan zo ver? En als ik vroeg naar verdere ervaring ook naast het paard werd het er ook niet bepaald beter op.. :=

Maar fijne verzorgsters zijn er wel hoor! Ben heel blij met mijn verzorgster. Ze mag zelfs zonder dat ik erbij ben rijden, dat is heel wat. :D

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:21

Ik heb een tijdje terug een advertentie geplaatst omdat ik een bijrijder zocht. Ik kreeg heel veel reacties. Er zaten echt belachelijke reacties tussen en op nette afwijzing vaak een weerwoord (inderdaad vaak in de trant van, maar op de manege rijd ik moeilijke pony's of een serie scheldwoorden). Er reageerde nog een aantal meiden van onder de 12 die ik het echt gegund had, maar die hebben hun leeftijd nog niet mee.

Ik had een hele beknopte advertentie, dat ik iemand zocht die dressuurmatig aan de gang wil, zelfstandig is, er klusjes gedaan moeten worden en niet in het weekend. Niveau van het paard had ik er niet bij gezet, maar in geval van TS lijkt me een stukje informatie daarover wel essentieel.

De bijrijder die ik uiteindelijk gevonden heb komt wel in het weekend, maar daarmee wilde ik iedereen weren die het als lekker weekend uitstapje (vaak met het halve gezin) zagen. Met de "klusjes" is ze binnen een kwartier klaar dus dat is eigenlijk ook niet noemenswaardig.

Maarja, sommige mensen verstaan dus kennelijk rondjes door de bak sloffen a la beginnerles manege als dressuur. Tja. Dat was een vrouw van 35 waarvan haar ouders vroeger al paarden hadden, dus ik had niet de indruk dat dat nog veel ging verbeteren. Ik had er ook een die steeds 1 a 2 uur van te voren liet weten dat ze wilde komen en na twee keer een nee heb ik er niks meer van vernomen.

Maar het kan dus wel. Het meisje wat ik nu heb komt heel trouw, niks is te veel moeite en ze vindt het ook leuk om te helpen als ik naar les ga met een paard welke ik nog niet alleen geladen krijg. Het enige is dat de plaatselijke manege kennelijk flink in niveau gekelderd is, want ze kon echt heel weinig. Inmiddels gaat het elke keer weer veel beter dan de vorige keer dus mij hoor je niet klagen. Voor het rijden betaald ze niks, voor de wekelijkse lessen €10 per keer. Ik ben er trouwens ook altijd bij, stond ook niet in de advertentie.

Overigens zou ik in geval van TS overwegen om iemand te betalen om er op te rijden. Dat heb ik tot twee weken terug ook bij een ander paard van mij gedaan.
Laatst bijgewerkt door LiselotZorro op 24-08-20 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:23

Nala schreef:
Een gratis trainer is wat overdreven, maar iemand die ernaast ligt als ze besluit naar links te gaan ipv rechts (en ze is echt geen super snelle flexibele sportpony) gaat gewoon niks worden.

Maar in je advertentie staat ook 'zeer sterke en dominantie pony'. Dat klinkt in mijn oren alweer een stuk heftiger dan als het het bovenstaande is (misschien is er nog wel meer om rekening mee te houden hoor, maar van bovenstaand uitgaande).

Maar gezien de huidige omschrijving, ik denk dat het erg lastig wordt om daar iemand voor te vinden. Zeker in combinatie met de eis dat je er altijd bij wilt zijn. Die combinatie is gewoon lastig zoals Sizzle ook al uitlegt. Ik zag hier ergens het idee om een instructeur of ruiter te betalen voor het bakwerk, ik denk dat dat een van de meest realistische opties is. Als de basis er dan in zit, kun je het of zelf doen (waarschijnlijk is dit dan ook een stuk aantrekkelijker), of alsnog iemand zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:23

Dat is dus de reden waarom ik geen verzorgster meer wil, toen ik zwanger was van mijn 1e kindje had ik een meid die kwam verzorgen, ik was vrij makkelijk, vroeg of ze dan ook de stal wou doen, hoefde niet elke dag maar wel minimaal om de dag en als dat ook niet zou lukken of ze in de stalapp wou melden zodat een stalgenoot het kon doen, die stonden stand by.
Paard stond ook met lichte rotstraal dus hetzelfde verhaal, als ze er zou zijn het wel wou behandelen en anders stalgenoot wou vragen.
Ze mocht van mij onbeperkt rijden, zowel in de bak als buiten.

Puntje bij paaltje hoorde ik van mijn stalgenoten dat ze er bijna nooit was en hun niks vroeg (kwam ook niks in de stalapp aan vraag voorbij), stond mijn paard met nog ergere rotstraal omdat dit niet behandeld werd en de stal dus ook niet gedaan werd en had ze mijn paard in die korte periode aardig naar de knoppen gereden wat mij een dik half jaar aan behandelingen zoals osteopaat, dierenarts etc gekost heeft.
En ik een paar uur voor mijn bevalling begon zelf de stal maar stond uit te mesten.

Dag dag met het vertrouwen in iemand :(
Gelukkig hele lieve staleigenaar en stalgenoten die het van mij overgenomen hebben en verzorgster meteen weggestuurd, ik had zelfs haar nog een paar longeerlessen betaald als cadeau en dan ga je er zo mee om.

Nee ik ben nu weer hoogzwanger maar paard staat gewoon stil en sta op een hele fijne stal waar iedereen wil helpen.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:26

En dat is waarom ik gewoon iemand professioneel betaal om met mijn paarden te rijden.
Geen gezeik, geen gezeur, paarden worden er beter van (en ik armer :+ ), en ik hoef er echt niet bij te zijn.
Mensen hebben de neiging zichzelf én hun kinderen vreselijk te overschatten. Bovendien zul je dan meestal reacties krijgen van manegeruiters die gewoon zijn van op een brave knol te hobbelen. Van zodra jouw paard dan eens de andere kant zal uitwillen, vinden ze het opeens niet zo leuk meer, en komen ze niet meer. De meeste bijrijders vinden ook van zichzelf dat ze halve 'trainers' zijn, en dat je ze aldus moet betalen. Ze maken ook dingen stuk, of doen dingen verkeerd ook al heb je al -tig keer gezegd dat het anders moet, ze gaan niet met je paard om zoals jij het zou willen, gebruiken eigen tuig en laten hun vriendinnen/nichten/zussen erop rijden. Nee, voor mij geen bijrijders/verzorgers meer.
Ik neem gewoon een echte professionele trainer.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:27

puppy1128 schreef:
Ik heb wel eens berichten van penny meisjes gekregen. Dat ze ervaring hadden met bokkende, stijgerende, stoute paarden en pony's..
En ik zat echt van: euh, hoe krijg je ze dan zo ver? En als ik vroeg naar verdere ervaring ook naast het paard werd het er ook niet bepaald beter op.. :=

Maar fijne verzorgsters zijn er wel hoor! Ben heel blij met mijn verzorgster. Ze mag zelfs zonder dat ik erbij ben rijden, dat is heel wat. :D

Oef ja. Of als er staat dat ze een pony goed aan kunnen pakken. Dacht het even van niet.

Het nare is dat ze dat waarschijnlijk op een manege hebben geleerd. Net als kneepjes geven om een paar aan de teugel te krijgen of ander rare methoden. Zonde.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:35

MightyMike schreef:
Of het gekker is dan vroeger, geen idee, denk wel dat de jeugd van tegenwoordig wat minder van het aanpakken is, maar denk dat de dames die bang voor regen zijn, weg zijn bij het eerste bokje, en een wensenlijstje wel van alle tijden is.

Dat is zeker van alle tijden! 25 jaar geleden ongeveer dezelfde klachten, alleen anders omdat we toen niet allemaal online waren.

Je moet gewoon geluk hebben als bijrijder en als eigenaar om een klik te hebben.
Isabel_k schreef:
In mijn ervaring komen de echt fijne verzorgsters zo maar op je pad.

Ja, dit inderdaad. :j

De reacties die TS in haar openingspost zet vind ik overigens belachelijk.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:51

Als bijrijder heb ik de ervaring dat het wederzijds niet eenvoudig is. Wegens veel vrije tijd recentelijk enkele toekomstige bijrijpaarden als tweede paard gereden. Helaas ging dat niet goed, op verschillende adressen 5 paarden gereden, helaas allemaal probleem/ projectpaarden. Van 1 paard op de bek eraf.
Maar gelukkig heb ik sedert 2 jaren een paard in bruikleen, eigenaar wil tzt 1 keer per maand rijden. Fijn paard in de bak en op buitenrit. Maar toch recentelijk een ongeluk op buitenrit, paard gewond, ik gewond. Gelukkig waren de verwondingen paard oppervlakkig, ikzelf kon 2 weken niet rijden. Gelukkig geen vervelende reactie eigenaar. Weer een ervaring rijker.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:54

Hoewel het wel van alle tijden is dat er rare mensen zijn met vreemde verwachtingen(en gelukkig ook heel fijne), denk ik zelf dat het soort reacties die ik in de OP zien iets van deze tijd zijn.
Ik denk dat sommige mensen egocentrischer zijn geworden door social media waar ze eigenlijk bijna uitsluitend meningen delen met mensen die het met elkaar eens zijn en ook constant bewondering willen en krijgen via "likes" en alles wat ze niet aanstaat gewoon wegklikken en ook niet meer mee te maken hoeven te hebben door te blokkeren. Het is dus niet zo dat iemand nog terug kan komen op een ruzie of statement, of iets goedmaken, het is hup, over klaar.
Die zijn dus niet meer gewend met tegenslagen om te gaan, dingen te moeten beargumenteren of een standpunt van een ander in te zien.
De wereld gaat helemaal om hun ego draaien.
Die zijn volgens mij brutaler doordat ze geen of weinig remmende/corrigerende factoren beleven.

Ik denk niet dat het vroeger anders was of beter, er zijn altijd van die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en laat de spreekwoorden er maar op los, maar de manier waarop mensen zo reageren zoals ze nu doen is volgens mij wel bepaald anders?

Ik moet zeggen dat ik zelf in Nederland fijne verzorgers heb gehad, maar nooit hoeven vragen, altijd aangeboden gekregen, misschien maakt dat ook wel uit. Ik heb dus eigenlijk geen ervaring met reacties op een advert.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:56

Ik voel me zo best een goede bijrijder :+ maar goed ik ben ook geen 15 meer.
Kan dressuurmatig best een beetje rijden en kom altijd netjes mn afspraken na. Mag toch hopen dat dat niet uniek is. Ben iig super blij met mijn leuke bijrijdreus :D

tita

Re: Verzorgsters en bijrijders... Steeds verwender?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:00

Hoezo broekmaat 38

Ik oogt echt wel slank en ben het ook wel maar broekmaat 38...hmmmm 40 zit wel,lekkerder.
Vindt jouw eisen ook apart ...gaat het hier om een pony?

En altijd bij zijn...daar zou ik persoonlijk op afhaken...en ik ben echt niet de beste maar wel betrouwbaar en 34 jaar in de paarden...jammer dat je met jouw eisen ook doelgroep uitsluit die het je wel makkelijker maken voor jou

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 16:02

tita schreef:
Hoezo broekmaat 38

Ik oogt echt wel slank en ben het ook wel maar broekmaat 38...hmmmm 40 zit wel,lekkerder.
Vindt jouw eisen ook apart ...gaat het hier om een pony?

En altijd bij zijn...daar zou ik persoonlijk op afhaken...en ik ben echt niet de beste maar wel betrouwbaar en 34 jaar in de paarden...jammer dat je met jouw eisen ook doelgroep uitsluit die het je wel makkelijker maken voor jou

Omdat dat nou eenmaal de plek is die beschikbaar is in het zadel. Het gaat om een pony inderdaad.
Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:05

Misschien is dat daadwerkelijk nog een puntje.
Max 170 cm in combinatie met 65 kilo is al best snel geen maat 38 meer. Ik ben maat 38 met 63 kilo en 180 cm. Toen ik 65 kg woog na mijn zwangerschap was ik al maat 40. Dus misschien dat inderdaad mensen die 160 zijn met 65 kilo dan reageren maar die zitten dan waarschijnlijk in een grotere maat en dan gaan die piepen dat ze gediscrimineerd worden omdat ze niet doorhebben dat het én, én, én is en niet én, én, of.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:06

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 16:09

Sizzle schreef:
Max 170 cm in combinatie met 65 kilo is al best snel geen maat 38 meer. Ik ben maat 38 met 63 kilo en 180 cm. Toen ik 65 kg woog na mijn zwangerschap was ik al maat 40. Dus misschien dat inderdaad mensen die 160 zijn met 65 kilo dan reageren maar die zitten dan waarschijnlijk in een grotere maat en dan gaan die piepen dat ze gediscrimineerd worden omdat ze niet doorhebben dat het én, én, én is en niet én, én, of.

Ja dat is inderdaad een probleem...

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:10

Ik heb specifieke mensen gevraagd mijn pony's bij te rijden, en ik wou dat ik er wel bij was gebleven. Helaas was dat voor mij juist geen optie, omdat ik de bijrijder had omdat ik zelf aan de andere kant van het land woonde, maar wow, wat heb ik daar spijt van. En inderdaad, toen het bij de volgende echt gevaarlijk werd en ik aangaf erbij te willen zijn voordat er echt ongelukken gingen gebeuren, is ze nooit meer geweest en heeft ze nooit meer iets van zich laten horen. Ik kan me dus vanuit Nala goed voorstellen dat ze erbij wil blijven, maar er is zeker een verschil tussen op de vingers kijken en een vinger aan de pols houden.
Beide bijrijders zijn trouwens nooit onbeschoft geweest en lieten zich gewoon terugfluiten als ze iets uitvraten met mijn pony's waar ik niet van gecharmeerd was.
Ik weet niet of het iets van de laatste tijd is, er zijn vele klaagzangen van alle generaties over het onbeschofte gedrag van de jongere generatie, en daarnaast zijn er altijd mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, misbruik maken van andermans goedheid/naïviteit, en door een scherm heen (en dat is natuurlijk wel van deze tijd) hun mond net wat verder open durven te trekken.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:14

Nala schreef:
Ja dat klopt Poekkie. Maar dat is hier echt niet het geval...

Ik zal even de tekst kopiëren (puur voor het idee, dus ik hoop dat het mag van de modjes):

Voor mijn lieve maar zeer sterke en dominante merrie zoek ik iemand die het leuk vindt om met haar in de bak aan de slag te gaan.

Ik ben zelf meer een buitenritten ruiter, maar gun het mijn pony wel om ook die bak-basis te hebben. Ze vindt het echter ook niet zo leuk, dus het is zeker geen push-button-pony.

Eisen:
Sterk in je schoenen staan
Door durven pakken (niet gewelddadig maar ook niet zomaar toegeven)
Niet erg vinden dat ik altijd er bij zal zijn
Max 1.70m, 65 kg, en broekmaat 38 (ivm zadel)

Mogelijkheden:
Buitenrijden
Grondwerk
Bakwerk
Vrijspringen
Knuffelen

Ik vraag geen bijdrage, maar een keer een zak wortels of de hoefsmid betalen zou natuurlijk lief zijn, en er hoeven geen klusjes gedaan te worden (behalve uiteraard schoonmaken wat je gebruikt hebt)

Vooropgesteld vind ik de reacties in je OP hartstikke onbeschoft. Maar als ik je advertentie zo lees dan heb ik het idee dat je er misschien niet helemaal de juiste personen mee aantrekt. Waar jij namelijk naar op zoek bent, is een ervaren ruiter om jouw merrie dressuurmatig op te leiden, maar ik kan er niet echt uit halen wat er dan in het voordeel is voor zo'n ruiter, behalve dat het in principe gratis is.

Ik zou je advertentie persoonlijk iets anders verwoorden. Bijvoorbeeld zo:

Citaat:
Op zoek naar een bijrijdpaard om dressuurmatig mee aan de slag te gaan? Sta je stevig in je schoenen en wil je meer ervaring opdoen? Misschien is mijn Mérens Nala iets voor jou.

Ik ben op zoek naar een ruiter die het leuk vindt om mijn merrie de dressuurmatige basis bij te brengen. Ze is lief in de omgang maar kan dominant zijn onder het zadel, daarom is het belangrijk dat je stevig in je schoenen staat. Zelf rijd ik voornamelijk buitenritten met haar, in overleg is dat voor jou ook mogelijk, evenals het doen van grondwerk, bakwerk, vrijspringen, uiteraard knuffelen!

Vanwege haar geringe grootte is broekmaat 38 de max in het zadel. Omdat ze op een afgelegen locatie staat, zal ik op stal aanwezig zijn.

Lijkt dit je wat? Stuur een berichtje, dan kunnen we misschien kennismaken en geschikte tijden bespreken.

Zaken als het netjes achterlaten van de spullen en de ervaring van de betreffende ruiter bespreek je dan in privé. Eventueel ook de mogelijke bijdrage.

Omdat je eigenlijk wel iemand met ervaring nodig hebt maar jouw merrie niet per se een sportpony is, zijn er misschien andere dingen die je een ruiter kunt aanbieden om het wat aantrekkelijker te maken? Bijvoorbeeld les op locatie (kosten ruiter of gesplitst, instructeur in overleg) of bijvoorbeeld het rijden van wedstrijden in de toekomst?

Als iemand een ander idee heeft dan hoor ik het graag, het schrijven van advertenties behoort nou ook weer niet tot mijn expertise.

@tita en Sizzle met mijn 173 zat ik met 72kg nog op maat 38 (nu 69kg en 38 valt meer dan prima).

Bij een pony met deze bouw zou ik me om lengte nog niet eens zo druk maken.

Palmboom95

Heb je een manege in de buurt? Misschien kun je daar eens bij de eigenaar informeren of zij iemand weten die geschikt is. Veel manegeruiters vinden het inderdaad gewoon leuk om lekker een rondje te hobbelen, maar je hebt er ook altijd wel handige ruiters tussenzitten die graag verder komen. De meeste dieren op een manege horen inderdaad braaf te zijn, maar je hebt vaak ook wel een paar dieren die pittiger zijn en waar je echt wel met wat lef moet kunnen rijden. Aan zulke ruiters heb je misschien een goede, die zijn ook gewend dat er altijd mensen aanwezig zijn.
Als je iemand wil die puur verbetert bij een pony die er zelf geen zin in heeft en wat dus een gevecht op gaat leveren moet je anders denk ik zelf gaan betalen.

MarliesV

Mijn bijrijdster heb ik van de manege geplukt. Die kwam daar kijken, pony van mij was nog niet zadelmak.
Dus je mag komen, maar alleen voor de verzorging en als ze beleerd is dan kunnen we samen kijken of rijden een optie is.
Ik ben er altijd bij, niet omdat het moet maar omdat we gewoon het heel gezellig hebben. Is inmiddels meer mijn zusje als mijn bijrijdster.
Komt het een keer zo uit, dan gaat ze gerust alleen, ook qua rijden ed.

Jij zoekt iemand die zelfstandig kan rijden maar degene moet dit wel constant onder toezicht doen.

Misschien is het verstandig een stapje terug te doen na een aantal keren rijden. Dus lekker de stal gaan doen, veegklusjes ed, maar niet aan de bakrand gaan staan.

Geen goede manege in de buurt waar je eens kan gaan kijken of er wat bij loopt?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:17

Nala schreef:
Sizzle schreef:

Ja dat is inderdaad een probleem...

Dat valt op te lossen door het gewicht weg te halen uit de advertentie. Als je maat 38 hebt en niet groter bent dan 170 is het sowieso onwaarschijnlijk dat diegene veel meer dan 60 kg weegt?

Edit: Oh, niet dus zie ik aan de post van silverdapple :')

Lastig in dat geval :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 16:20

silverdapple schreef:
Nala schreef:
Ja dat klopt Poekkie. Maar dat is hier echt niet het geval...

Ik zal even de tekst kopiëren (puur voor het idee, dus ik hoop dat het mag van de modjes):

Voor mijn lieve maar zeer sterke en dominante merrie zoek ik iemand die het leuk vindt om met haar in de bak aan de slag te gaan.

Ik ben zelf meer een buitenritten ruiter, maar gun het mijn pony wel om ook die bak-basis te hebben. Ze vindt het echter ook niet zo leuk, dus het is zeker geen push-button-pony.

Eisen:
Sterk in je schoenen staan
Door durven pakken (niet gewelddadig maar ook niet zomaar toegeven)
Niet erg vinden dat ik altijd er bij zal zijn
Max 1.70m, 65 kg, en broekmaat 38 (ivm zadel)

Mogelijkheden:
Buitenrijden
Grondwerk
Bakwerk
Vrijspringen
Knuffelen

Ik vraag geen bijdrage, maar een keer een zak wortels of de hoefsmid betalen zou natuurlijk lief zijn, en er hoeven geen klusjes gedaan te worden (behalve uiteraard schoonmaken wat je gebruikt hebt)

Vooropgesteld vind ik de reacties in je OP hartstikke onbeschoft. Maar als ik je advertentie zo lees dan heb ik het idee dat je er misschien niet helemaal de juiste personen mee aantrekt. Waar jij namelijk naar op zoek bent, is een ervaren ruiter om jouw merrie dressuurmatig op te leiden, maar ik kan er niet echt uit halen wat er dan in het voordeel is voor zo'n ruiter, behalve dat het in principe gratis is.

Ik zou je advertentie persoonlijk iets anders verwoorden. Bijvoorbeeld zo:

Citaat:
Op zoek naar een bijrijdpaard om dressuurmatig mee aan de slag te gaan? Sta je stevig in je schoenen en wil je meer ervaring opdoen? Misschien is mijn Mérens Nala iets voor jou.

Ik ben op zoek naar een ruiter die het leuk vindt om mijn merrie de dressuurmatige basis bij te brengen. Ze is lief in de omgang maar kan dominant zijn onder het zadel, daarom is het belangrijk dat je stevig in je schoenen staat. Zelf rijd ik voornamelijk buitenritten met haar, in overleg is dat voor jou ook mogelijk, evenals het doen van grondwerk, bakwerk, vrijspringen, uiteraard knuffelen!

Vanwege haar geringe grootte is broekmaat 38 de max in het zadel. Omdat ze op een afgelegen locatie staat, zal ik op stal aanwezig zijn.

Lijkt dit je wat? Stuur een berichtje, dan kunnen we misschien kennismaken en geschikte tijden bespreken.

Zaken als het netjes achterlaten van de spullen en de ervaring van de betreffende ruiter bespreek je dan in privé. Eventueel ook de mogelijke bijdrage.

Omdat je eigenlijk wel iemand met ervaring nodig hebt maar jouw merrie niet per se een sportpony is, zijn er misschien andere dingen die je een ruiter kunt aanbieden om het wat aantrekkelijker te maken? Bijvoorbeeld les op locatie (kosten ruiter of gesplitst, instructeur in overleg) of bijvoorbeeld het rijden van wedstrijden in de toekomst?

Als iemand een ander idee heeft dan hoor ik het graag, het schrijven van advertenties behoort nou ook weer niet tot mijn expertise.

@tita en Sizzle met mijn 173 zat ik met 72kg nog op maat 38 (nu 69kg en 38 valt meer dan prima).

Bij een pony met deze bouw zou ik me om lengte nog niet eens zo druk maken.

Bedankt voor de tip!