Ik kreeg alleen heel vaak mensen die niet wilde uitmesten (Het is jouw paard!) of mensen die perse wilde wandelen (Ja maar jij gaat toch ook buiten wandelen). In de advertentie stond dat het nog geen optie was omdat meneer niet verkeerssmak was.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nala schreef:Een gratis trainer is wat overdreven, maar iemand die ernaast ligt als ze besluit naar links te gaan ipv rechts (en ze is echt geen super snelle flexibele sportpony) gaat gewoon niks worden.
puppy1128 schreef:Ik heb wel eens berichten van penny meisjes gekregen. Dat ze ervaring hadden met bokkende, stijgerende, stoute paarden en pony's..
En ik zat echt van: euh, hoe krijg je ze dan zo ver? En als ik vroeg naar verdere ervaring ook naast het paard werd het er ook niet bepaald beter op..
Maar fijne verzorgsters zijn er wel hoor! Ben heel blij met mijn verzorgster. Ze mag zelfs zonder dat ik erbij ben rijden, dat is heel wat.
MightyMike schreef:Of het gekker is dan vroeger, geen idee, denk wel dat de jeugd van tegenwoordig wat minder van het aanpakken is, maar denk dat de dames die bang voor regen zijn, weg zijn bij het eerste bokje, en een wensenlijstje wel van alle tijden is.
Isabel_k schreef:In mijn ervaring komen de echt fijne verzorgsters zo maar op je pad.
tita schreef:Hoezo broekmaat 38
Ik oogt echt wel slank en ben het ook wel maar broekmaat 38...hmmmm 40 zit wel,lekkerder.
Vindt jouw eisen ook apart ...gaat het hier om een pony?
En altijd bij zijn...daar zou ik persoonlijk op afhaken...en ik ben echt niet de beste maar wel betrouwbaar en 34 jaar in de paarden...jammer dat je met jouw eisen ook doelgroep uitsluit die het je wel makkelijker maken voor jou
Sizzle schreef:Misschien is dat daadwerkelijk nog een puntje.
Max 170 cm in combinatie met 65 kilo is al best snel geen maat 38 meer. Ik ben maat 38 met 63 kilo en 180 cm. Toen ik 65 kg woog na mijn zwangerschap was ik al maat 40. Dus misschien dat inderdaad mensen die 160 zijn met 65 kilo dan reageren maar die zitten dan waarschijnlijk in een grotere maat en dan gaan die piepen dat ze gediscrimineerd worden omdat ze niet doorhebben dat het én, én, én is en niet én, én, of.
Nala schreef:Ja dat klopt Poekkie. Maar dat is hier echt niet het geval...
Ik zal even de tekst kopiëren (puur voor het idee, dus ik hoop dat het mag van de modjes):
Voor mijn lieve maar zeer sterke en dominante merrie zoek ik iemand die het leuk vindt om met haar in de bak aan de slag te gaan.
Ik ben zelf meer een buitenritten ruiter, maar gun het mijn pony wel om ook die bak-basis te hebben. Ze vindt het echter ook niet zo leuk, dus het is zeker geen push-button-pony.
Eisen:
Sterk in je schoenen staan
Door durven pakken (niet gewelddadig maar ook niet zomaar toegeven)
Niet erg vinden dat ik altijd er bij zal zijn
Max 1.70m, 65 kg, en broekmaat 38 (ivm zadel)
Mogelijkheden:
Buitenrijden
Grondwerk
Bakwerk
Vrijspringen
Knuffelen
Ik vraag geen bijdrage, maar een keer een zak wortels of de hoefsmid betalen zou natuurlijk lief zijn, en er hoeven geen klusjes gedaan te worden (behalve uiteraard schoonmaken wat je gebruikt hebt)
Citaat:Op zoek naar een bijrijdpaard om dressuurmatig mee aan de slag te gaan? Sta je stevig in je schoenen en wil je meer ervaring opdoen? Misschien is mijn Mérens Nala iets voor jou.
Ik ben op zoek naar een ruiter die het leuk vindt om mijn merrie de dressuurmatige basis bij te brengen. Ze is lief in de omgang maar kan dominant zijn onder het zadel, daarom is het belangrijk dat je stevig in je schoenen staat. Zelf rijd ik voornamelijk buitenritten met haar, in overleg is dat voor jou ook mogelijk, evenals het doen van grondwerk, bakwerk, vrijspringen, uiteraard knuffelen!
Vanwege haar geringe grootte is broekmaat 38 de max in het zadel. Omdat ze op een afgelegen locatie staat, zal ik op stal aanwezig zijn.
Lijkt dit je wat? Stuur een berichtje, dan kunnen we misschien kennismaken en geschikte tijden bespreken.
Nala schreef:Sizzle schreef:Misschien is dat daadwerkelijk nog een puntje.
Max 170 cm in combinatie met 65 kilo is al best snel geen maat 38 meer. Ik ben maat 38 met 63 kilo en 180 cm. Toen ik 65 kg woog na mijn zwangerschap was ik al maat 40. Dus misschien dat inderdaad mensen die 160 zijn met 65 kilo dan reageren maar die zitten dan waarschijnlijk in een grotere maat en dan gaan die piepen dat ze gediscrimineerd worden omdat ze niet doorhebben dat het én, én, én is en niet én, én, of.
Ja dat is inderdaad een probleem...
silverdapple schreef:Nala schreef:Ja dat klopt Poekkie. Maar dat is hier echt niet het geval...
Ik zal even de tekst kopiëren (puur voor het idee, dus ik hoop dat het mag van de modjes):
Voor mijn lieve maar zeer sterke en dominante merrie zoek ik iemand die het leuk vindt om met haar in de bak aan de slag te gaan.
Ik ben zelf meer een buitenritten ruiter, maar gun het mijn pony wel om ook die bak-basis te hebben. Ze vindt het echter ook niet zo leuk, dus het is zeker geen push-button-pony.
Eisen:
Sterk in je schoenen staan
Door durven pakken (niet gewelddadig maar ook niet zomaar toegeven)
Niet erg vinden dat ik altijd er bij zal zijn
Max 1.70m, 65 kg, en broekmaat 38 (ivm zadel)
Mogelijkheden:
Buitenrijden
Grondwerk
Bakwerk
Vrijspringen
Knuffelen
Ik vraag geen bijdrage, maar een keer een zak wortels of de hoefsmid betalen zou natuurlijk lief zijn, en er hoeven geen klusjes gedaan te worden (behalve uiteraard schoonmaken wat je gebruikt hebt)
Vooropgesteld vind ik de reacties in je OP hartstikke onbeschoft. Maar als ik je advertentie zo lees dan heb ik het idee dat je er misschien niet helemaal de juiste personen mee aantrekt. Waar jij namelijk naar op zoek bent, is een ervaren ruiter om jouw merrie dressuurmatig op te leiden, maar ik kan er niet echt uit halen wat er dan in het voordeel is voor zo'n ruiter, behalve dat het in principe gratis is.
Ik zou je advertentie persoonlijk iets anders verwoorden. Bijvoorbeeld zo:Citaat:Op zoek naar een bijrijdpaard om dressuurmatig mee aan de slag te gaan? Sta je stevig in je schoenen en wil je meer ervaring opdoen? Misschien is mijn Mérens Nala iets voor jou.
Ik ben op zoek naar een ruiter die het leuk vindt om mijn merrie de dressuurmatige basis bij te brengen. Ze is lief in de omgang maar kan dominant zijn onder het zadel, daarom is het belangrijk dat je stevig in je schoenen staat. Zelf rijd ik voornamelijk buitenritten met haar, in overleg is dat voor jou ook mogelijk, evenals het doen van grondwerk, bakwerk, vrijspringen, uiteraard knuffelen!
Vanwege haar geringe grootte is broekmaat 38 de max in het zadel. Omdat ze op een afgelegen locatie staat, zal ik op stal aanwezig zijn.
Lijkt dit je wat? Stuur een berichtje, dan kunnen we misschien kennismaken en geschikte tijden bespreken.
Zaken als het netjes achterlaten van de spullen en de ervaring van de betreffende ruiter bespreek je dan in privé. Eventueel ook de mogelijke bijdrage.
Omdat je eigenlijk wel iemand met ervaring nodig hebt maar jouw merrie niet per se een sportpony is, zijn er misschien andere dingen die je een ruiter kunt aanbieden om het wat aantrekkelijker te maken? Bijvoorbeeld les op locatie (kosten ruiter of gesplitst, instructeur in overleg) of bijvoorbeeld het rijden van wedstrijden in de toekomst?
Als iemand een ander idee heeft dan hoor ik het graag, het schrijven van advertenties behoort nou ook weer niet tot mijn expertise.
@tita en Sizzle met mijn 173 zat ik met 72kg nog op maat 38 (nu 69kg en 38 valt meer dan prima).
Bij een pony met deze bouw zou ik me om lengte nog niet eens zo druk maken.