Rocamor schreef:Ik weet niet hoeveel tijd je haar nog gunt, Maar ik hink een beetje op twee gedachten.
Als ik zeker zou weten dat het beter zou gaan wil ik daar gerust nog een tijd voor uittrekken. Geen jaren. Maar met een paar maanden zou ik nog wel oke zijn. Mits ze dan nadien ook echt zelf nadenkt en weet hoe iets moet! Daar ben ik alleen wat bang voor..
Rocamor schreef:De eerste is dat het een heel onzeker meisje is dat door die de (goedbedoelde) vragen "wat denk je zelf" of "wat vind jij" juist nog veel onzekerder wordt. Wat ze ook doet, het is nooit goed of het kan altijd beter. Been there , done that. Uiteindelijk durven ze helemaal niets meer, want wat ze ook doet, het is toch niet goed (genoeg).
Aan de andere kant, kan het ook laksheid zijn. Jij haalt toch iedere keer de kastanjes uit het vuur dus ze hoeft niet na te denken. Waarom zou ze, ze heeft jullie tot "opperzeur" gemanoeuvreerd. Als dat zo is, moet je jezelf "ontzeuren" en zorgen dat ze zelf verantwoordelijk wordt voor haar eigen daden.
Ik denk zelf dat het er tusseninzit. Ze is wel verlegen. Maar niet meer rondom mij. Want ze kan prima lelijk doen naar haar broer of moeder. Of zeggen dat mijn dochter te druk ia oid.
Het poetsen zadelen lijkt me laksheid..
Rocamor schreef:Hoe?
Als niet het hele paard gepoetst is, en jij merkt dat / ziet dat, wordt er die dag/week
gewoon niet gereden. Geen discussie, onvolledig poetsen, niet rijden. Zorg maar dat je het leert.
Dekje verkeerd om, niet rijden, maar ga thuis maar in je boeken leren hoe het wel moet.
Zadel op de nek. Erafhalen en opnieuw doen. Weer fout? Weef eraf en opnieuw. Derde keer fout? Niet rijden maar in boeken of waar dan ook opzoeken hoe het wel moet. Je hebt het inmiddels tig x uit gelegd, dus niet meer jouw probleem.
Niet luisteren tijdens de les? 1 keer tot orde roepen en daarna afzadelen.
Moet je natuurlijk
a wel weten welke van de twee van toepassing is
b hier wel zin in hebben
En wellicht vind ze het dan niet zo leuk meer, stopt ze zelf wel.
Lastig hoor!
Ik heb dit laatst toevallig al eens geprobeerd. Waar haar moeder bijstond. Helaas had dat nul effect.. Niet rijden? Haald ze der schouders op. Dan niet rijden.
Ik heb dit weekend niet gevraagd of ze meegaat of niet. (Doe ik vaker weleens een weekend niet) ook van haar uit helemaal geen bericht gehad.
Ik moet echt vragen wanneer ze komen wilt. Want ondanks dat ze er elke dag is als dat mag, zal ze het nooit zelf vragen.