Ik zou dus erg blij zijn met iemand die gewoon komt helpen met alle klusjes, echt leuk bezig is met de pony, ook als er even niet gereden kan worden, en die ook nog eens een zak voer, een zak wortelen of een dekje meeneemt of aanbiedt 1x in de zoveel tijd de hoefsmid te betalen. Ik verwacht het niet, maar het maakt me wel erg blij.
Ook snap ik dat de onzekerheid niet fijn is als er niet gecommuniceerd wordt. Maar appen communiceert ook niet altijd handig. Je kunt heel makkelijk de toon verkeerd interpreteren. Dat merk ik zelf ook. Zowel met pensionklanten, als met verzorgsters, als met de eigenaresse van mijn bijrijdpaard. Je eigen gemoedstoestand en achtergrond is mede bepalend hoe je bepaalde berichten interpreteerd.
Appen kan veiliger voelen omdat dat stukje emotie weg wordt gehaald, maar aan de andere kant kun je er ook makkelijker zelf de verkeerde emotie aan toevoegen.
Mijn tip? Ga gewoon eens langs bij de eigenaresse voor een kop thee. En vraag gewoon hoe ze er in staat wat betreft jouw beperkte financiele mogelijkheden.
Verder kun je helemaal geen maanden vooruit kijken. Je hecht je nu aan de pony en bent bang dat je straks afgedankt wordt, maar dat is maanden ver weg. Er kunnen in een paar maanden heel veel dingen veranderen. Ook in je eigen situatie. Misschien heb je straks geen tijd meer, misschien valt het rijden tegen en heb je er straks geen plezier meer in, misschen raakt de pony "arbeidsongeschikt" en kun je er niets mee (mijn nieuwe goedgekeurde paard haalde ik na 2 maanden kreupel uit de box en dat is inmiddels 13 maanden geleden en nog steeds kreupel!) Dus: niet te veel zorgen over de dag van morgen en "Carpe Dièm" Pluk de dag! Want je weet nooit wat de dag van morgen brengt. Ookal vraagt de eigenaresse geen bijdrage, morgen kan ze een auto ongeluk krijgen en wordt de pony verkocht... Bij wijze van spreken dan