Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Roodvos schreef:Het gaat hier duidelijk niet om “een manegeknol”, maar een paard waarmee de amazone zich rijkunstig mag ontwikkelen. Zonder dat ze daarbij gelijk de kosten en het risico van een eigen paard op zich hoeft te nemen.
Daar mag wel wat tegenover staan vind ik. Ik vind het zelf niet gezond voor een paard om die 7 dagen in de week te berijden, en rij zelf 5x in de week. Daar van uitgaande maakt zij met 3x in de week dus 60% gebruik van jouw paard; 60% van 330 euro is 198 euro in de maand. Dus afgerond 200 euro vind ik daarmee prima te verdedigen. Kosten voor lessen en wedstrijden zijn voor haar, dierenarts, hoefsmid, fysiotherapie, zadelmaker e.d. doe jij.
En als ze het teveel vindt koopt ze gewoon haar eigen paard.
Maak wel goede schriftelijke afspraken over de betaling als het paard onverhoopt (langdurig) geblesseerd of zelfs ongeschikt raakt. En bel je verzekering m.b.t. de aansprakelijkheid als zij wat krijgt of schade veroorzaakt met jouw paard.
Citaat:Daar mag wel wat tegenover staan vind ik. Ik vind het zelf niet gezond voor een paard om die 7 dagen in de week te berijden, en rij zelf 5x in de week. Daar van uitgaande maakt zij met 3x in de week dus 60% gebruik van jouw paard; 60% van 330 euro is 198 euro in de maand. Dus afgerond 200 euro vind ik daarmee prima te verdedigen. Kosten voor lessen en wedstrijden zijn voor haar, dierenarts, hoefsmid, fysiotherapie, zadelmaker e.d. doe jij.
En als ze het teveel vindt koopt ze gewoon haar eigen paard
Gillbo schreef:Waar wordt zo'n berekening op gemaakt?
Ik neem aan dat elke eigenaar de volledige kosten kan betalen, het geld wat een bijrijder dan betaald is een extraatje. Je moet er niet afhankelijk van zijn.
En voor €200,- mogen er ook wel rijlessen bijzitten wat (belachelijk) veel geld voor 3x per week rijden. Dan zou ik dat meisje echt aanraden iets anders te zoeken
Ik zou wel even uitzoeken hoe het zit met de verzekering stel dat er wat gebeurt
elenaMM77 schreef:Ceffyl schreef:Ik zou zeker niet onder de prijs van een manegepaard gaan zitten. Ze heeft een fijn paard onder haar kont waarvoor ze geen medische kosten hoeft te betalen. Dus ze loopt geen risico op dat vlak. 120 / 125 is een net bedrag lijkt mij.
Een manegepaard is manegepaard zodat de manege er aan kan verdienen.
Geen risico op dat vlak? paard hoeft maar een been een keer banketstaaf neer te zetten en weg te glijden en hij is kreupel. ook in de topsport, of moet ik zeggen, juist ook in de topsport komen blessures voor..
120/125 is een ok bedrag voor een paard op een luxe stalling waar je op kunt leren..
Maar daarmee doet ze dan dus flink onder voor die manege prijs, waarvan je zei dat ze daar niet onder hoefde te zitten.. dan zou TS dus 200 rustig mogen vragen.
) ziekte, druk etc, zou ik er niets voor vragen. diegene geeft immers mijn paard beweging en verzorging omdat ik zelf niet kan of geen tijd heb.madhatter schreef:ik betaal 30,- per maand voor 3x per week bij mijn ene vp,
mijn oude vp betaalde ik voor 5 dagen in de week niks voor....
200 euro vind ik be la ch elijk veel! ik zou zeggen 30,40,50 euro?