Bereid om een bijdrage te betalen?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_a_a

Berichten: 1200
Geregistreerd: 18-05-14
Woonplaats: Zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:25

Ik vind dit ieder zijn eigen keus.
Ik ben in elk geval nooit bereid geweest te betalen om een ander uit de brand te helpen met hun paard. Ik rijd vaker een paard voor iemand , gewoon omdat zij geen tijd hebben.
Misschien ben ik hier op deze manier aan gewend geraakt , waardoor ik het (misschien niet juist gezegd) stom vind, maar dit is mijn ervaring.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Bereid om een bijdrage te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:35

Uit de brand helpen is wel een groot woord. Paard vind het echt niet erg een dagje te niksen en van ts hoef je niet verplicht klusjes te doen oid. Dus dan moet jij wel van echt hoger niveau zijn om te kunnen verklaren waarom jij je hobby op iemand anders kosten mag uitvoeren. Kan jij het paard echt naar hoger niveau trainen, vind ik het weer een ander verhaal.

Bij ons op stal rijden we ook heus elkaars paarden wel eens, maar dat is toch iets anders dan echt vast een aantal dagen een paard helemaal tot je beschikking hebben.

marleen_a_a

Berichten: 1200
Geregistreerd: 18-05-14
Woonplaats: Zuidbroek

Re: Bereid om een bijdrage te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:39

Mensen die op vakantie gaan, er vaak een week uitliggen, of gewoon een keer een week weinig tijd hebben voor een paard. Dan stap ik graag een keer op hun paard , wanneer zij dit vragen. Niks geen hoger niveau trainen, gewoon aandacht en beweging geven.

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Bereid om een bijdrage te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 20:50

Je hoeft idd geen klusjes te doen. Dat doe ik liever zelf, ben der nogal een muts in
En het gaat ook niet om een tijdelijke iets want dan hoef ik er idd ook niks voor te hebben.

Ene paard is L2 geklasseerd en werken M in training. Andere is nu nog B maar L2 in training.
Er zijn weinig ruiters die een verzorgpaard zoeken en zelf M of hoger geklasseerd zijn. Althans ik ben ze nog niet in mijn inbox tegengekomen. En ja kun je iets toevoegen aan een paard is het de discussie waard, maar je hebt dan alsnog een eigen paard tot je beschikking waar je relatief weinig aan betaald en de risicos niet hebt

prugelpiet

Berichten: 12618
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Bereid om een bijdrage te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:58

Bijdrage of niet, ligt er denk ik ook aan waar je woont. Hier is het heel normaal om niks te betalen, maar volgensmij is het in het zuiden van het land bijna meer dan normaal.
Vind het altijd lastig, is een win win situatie.

In deze situatie zou ik zelf bereid zijn om er wat voor neer te leggen, maar dan moet er wel gedacht worden aan bijkomend lesgeld, want goede instructie is duur.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Bereid om een bijdrage te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:44

Die ene opmerking over old scool. Is ook nog de denkwijze over de kosten van de jaren toebak.

Helaas is een paard aan huis houden niet goedkoop. Scheelt niet heel veel tov een stalling. En als je kijkt naar de uren + het werk is het zelfs duurder.

Ben benieuwd. Hopelijk hou je er een leuke bijrijder aan over!

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Bereid om een bijdrage te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:37

ik betaal 20,- per maand voor mijn verzorgpony en ik rijd 2x per week