Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jasminaaa schreef:wat een rotte situatie
ik zou zeggen... overtuig je vader en maak je eens goed kwaad want dit kan echt niet.
Pien1989 schreef:Zoals ik dit nu lees ga je zelf ook niet tot hun doordringendit ligt niet bij jou maar bij hun omdat ze geobsedeerd door jou Pony zijn geworden.
Ik denk dat de enige oplossing is, je vader overtuigen dat dit zo niet langer kan, zelf eens met de vuist op tafel slaan. En dan de knoop (als je je vader overtuigd hebt eventueel samen met hem) zeggen dat het afgelopen is. Anders toch hulp van je moeder inschakelen.... Dit is wel bizar hoor. Niet opgeven
Aan de ene kant wil ik mijn ouders hiermee niet betrekken, in de zin van; hun laten zeggen waar het op staat. Ik ben 19 jaar en vind dat ik zo'n dingen zelf moet oplossen, maar aan de andere kant.. Ik dring niet tot hen door, hoe dan ook 
KimD schreef:Dat jij nog zo rustig blijft zeg, als iemand mijn paarden al zomaar voert aan de wei terwijl er een bordje hangt "SVP niet voeren ivm allergieën" schiet ik al uit mijn slof. Deze meid had al helemaal een probleem gehad.
Schop dat mens de laan uit en hang 6 sloten op het hek zodat ze er met geen mogelijkheid meer op kan. Heb jij de paarden nu thuis achterom staan of niet?

Daphne__ schreef:Wauw, die had ik al lang van m'n land getrapt... De enige die bepaald hoe ik met mijn paarden omga, ben ik zelf.
Je vader wil niet dat je haar weg stuurt? Hoe denkt je vader over een bijdrage laten betalen? Grote kans dat ze dan zelf wel vertrekt..
En bijdrage vragen zou niet vreemd zijn, begrijpt ze vast als hij volgens haar zo mager word... Zij doet vanalles met hem, waardoor hij zogenaamd meer nodig heeft en voer is niet gratis.
en ik wil niet dat ze nog blijft, dus dat ga ik niet voorstellen.
Ik heb tijd zat om beide paarden te verzorgen, zoals het hoort, dus heb geen extra hulp nodig.. En al zeker niet van zo iemandDelphi schreef:Wat ik vreemd vind is dat jij volwassen bent, A volwassen is, je vader weinig met paarden heeft, jij op jezelf woont met eigen weide om de hoek en dat je pony en paard jouw bezit zijn ...... maar de moeder van A naar jouw vader belt!?
Jouw vader heeft hier toch helemaal niets mee te maken?
Ik zou met je vader af spreken dat jij eventueel hetgeen hij meebetaald, later weer terug betaald. Maar dat jij wel zelf bepaald wat er met je paarden en verzorgster gebeurt.
Ook vind ik het raar dat T jou niet heeft aangesproken over wat jij er van vind dat A op jouw pony rijdt. Ook al zou ik denken dat mijn vriendin er van weet, ik zou toch vragen of ze haar niet te groot vind en of ze niet bang is dat de pony er iets aan over houd.
Ik zou aan A en haar ouders aangeven dat het niet lekker meer loopt en ze moeten stoppen met de pony te verzorgen en dat ze niet meer welkom zijn op het terrein. Kun je het afsluiten zodat ze er niet meer bij kunnen?

In m'n middagpauze ook een sms naar A. gestuurd:

LOLLYYwood schreef:Daphne__ schreef:Wauw, die had ik al lang van m'n land getrapt... De enige die bepaald hoe ik met mijn paarden omga, ben ik zelf.
Je vader wil niet dat je haar weg stuurt? Hoe denkt je vader over een bijdrage laten betalen? Grote kans dat ze dan zelf wel vertrekt..
En bijdrage vragen zou niet vreemd zijn, begrijpt ze vast als hij volgens haar zo mager word... Zij doet vanalles met hem, waardoor hij zogenaamd meer nodig heeft en voer is niet gratis.
Inderdaad.en ik wil niet dat ze nog blijft, dus dat ga ik niet voorstellen.
Ik heb tijd zat om beide paarden te verzorgen, zoals het hoort, dus heb geen extra hulp nodig.. En al zeker niet van zo iemand