Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:39

Dat jij nog zo rustig blijft zeg, als iemand mijn paarden al zomaar voert aan de wei terwijl er een bordje hangt "SVP niet voeren ivm allergieën" schiet ik al uit mijn slof. Deze meid had al helemaal een probleem gehad.

Schop dat mens de laan uit en hang 6 sloten op het hek zodat ze er met geen mogelijkheid meer op kan. Heb jij de paarden nu thuis achterom staan of niet?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:40

Wauw, die had ik al lang van m'n land getrapt... De enige die bepaald hoe ik met mijn paarden omga, ben ik zelf.

Je vader wil niet dat je haar weg stuurt? Hoe denkt je vader over een bijdrage laten betalen? Grote kans dat ze dan zelf wel vertrekt..
En bijdrage vragen zou niet vreemd zijn, begrijpt ze vast als hij volgens haar zo mager word... Zij doet vanalles met hem, waardoor hij zogenaamd meer nodig heeft en voer is niet gratis.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:54

Wat ik vreemd vind is dat jij volwassen bent, A volwassen is, je vader weinig met paarden heeft, jij op jezelf woont met eigen weide om de hoek en dat je pony en paard jouw bezit zijn ...... maar de moeder van A naar jouw vader belt!?
Jouw vader heeft hier toch helemaal niets mee te maken?

Ik zou met je vader af spreken dat jij eventueel hetgeen hij meebetaald, later weer terug betaald. Maar dat jij wel zelf bepaald wat er met je paarden en verzorgster gebeurt.

Ook vind ik het raar dat T jou niet heeft aangesproken over wat jij er van vind dat A op jouw pony rijdt. Ook al zou ik denken dat mijn vriendin er van weet, ik zou toch vragen of ze haar niet te groot vind en of ze niet bang is dat de pony er iets aan over houd.

Ik zou aan A en haar ouders aangeven dat het niet lekker meer loopt en ze moeten stoppen met de pony te verzorgen en dat ze niet meer welkom zijn op het terrein. Kun je het afsluiten zodat ze er niet meer bij kunnen?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:16

Ik had die mensen allang hard het land afgetrapt, zijn ze gek geworden.
Regel een eigen slot, maak je vader goed duidelijk dat jij weet wat goed is en wat niet en dat de mensen dat niet zijn en klaar. Het zijn wel jouw paarden en je vader hoort je te steunen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 04:00

Zohee wat ben jij een deurmat... 8)7

Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar je bent verdorie volwassen! Je hoeft ze echt niet de huid vol te schelden en dergelijke, maar gewoon duidelijk zeggen waar het op staat en standvastig herhalen werkt echt. Ze nemen je niet serieus...

Beetje leren opkomen voor jezelf hoor...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 05:19

Die had ik echt bij kop en kont gepakt en de weide afgesmeten.Zijn ze nu helemaal bedonderd!!
Ze vinden je maar een lastig obstakel waar ze gewoon overheen baggeren.Je zult echt voor jezelf en je pony op moeten komen.Beetje haar op je tanden kweken...ook een goed gesprek met je vader aanknopen.

Het is fantastisch dat hij je financiëel ondersteund nu jij het wat minder hebt maar dat wil niet zeggen dat je je zeggenschap over je pony verliest.
Zowel A. als haar ouders zijn ronduit asociaal bezig en hebben gewoon lak aan je.

Zeg tegen je vader dat dit voor jou een onhoudbare situatie is en dat op deze manier je pony ziek wordt door de bemoeienis van deze zeer onkundige mensen.
A. heeft al meedere malen bewezen dat ze niet te vertrouwen is en haar ouders behandelen je als een stuk vuil.
Eis van je vader dat hij het belang en gezondheid van je pony op de 1e plaats zet en dat hij opkomt voor z'n dochter.

Verbied zowel A. als haar ouders om ook nog maar 1 voet op de weide te zetten en de pony te voeren.

Ik heb een x een grote mond gekregen toen ik iemand netjes vroeg om mijn paard niet te voeren (dat bepaalde ze namelijk zelf wel),nou ...die heeft het geweten,ik heb haar zo de wind van voren gegeven dat ze met haar mond vol tanden stond en schoorvoetend het terrein heeft verlaten...is ze nu helemaal.

De keuze is aan jou...kom je op voor je pony en jezelf....of laat je over je heenlopen.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:30

Ik zou je pony even opladen en bij een vriendin stallen en deze mensen dus vertellend dat ze op de kliniek staat vanwege zware koliek veroorzaakt door overeten van wortels en appels.
Zijn ze helemaal van de pot.....
Zou ook je vader even vragen of hij bereidt is de rekening te betalen van een week kliniek voor ponylief omdat in de nabije toekomst toch heel dichtbij gaat komen.

Je bent echt veel te lief.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 17:55

Jasminaaa schreef:
wat een rotte situatie
ik zou zeggen... overtuig je vader en maak je eens goed kwaad want dit kan echt niet.

Inderdaad... Ik ga zondag eens een hartig woordje met hem praten.

Pien1989 schreef:
Zoals ik dit nu lees ga je zelf ook niet tot hun doordringen :( dit ligt niet bij jou maar bij hun omdat ze geobsedeerd door jou Pony zijn geworden.
Ik denk dat de enige oplossing is, je vader overtuigen dat dit zo niet langer kan, zelf eens met de vuist op tafel slaan. En dan de knoop (als je je vader overtuigd hebt eventueel samen met hem) zeggen dat het afgelopen is. Anders toch hulp van je moeder inschakelen.... Dit is wel bizar hoor. Niet opgeven :)

Nee, dat denk ik ook niet.. := Aan de ene kant wil ik mijn ouders hiermee niet betrekken, in de zin van; hun laten zeggen waar het op staat. Ik ben 19 jaar en vind dat ik zo'n dingen zelf moet oplossen, maar aan de andere kant.. Ik dring niet tot hen door, hoe dan ook :=

KimD schreef:
Dat jij nog zo rustig blijft zeg, als iemand mijn paarden al zomaar voert aan de wei terwijl er een bordje hangt "SVP niet voeren ivm allergieën" schiet ik al uit mijn slof. Deze meid had al helemaal een probleem gehad.

Schop dat mens de laan uit en hang 6 sloten op het hek zodat ze er met geen mogelijkheid meer op kan. Heb jij de paarden nu thuis achterom staan of niet?

Nee, niet achter het huis, dit komt nog wel. We wonen nog niet vast op de plek waar we nu wonen, dit is in afwachting totdat het huis af is, voor de weide :)

Daphne__ schreef:
Wauw, die had ik al lang van m'n land getrapt... De enige die bepaald hoe ik met mijn paarden omga, ben ik zelf.

Je vader wil niet dat je haar weg stuurt? Hoe denkt je vader over een bijdrage laten betalen? Grote kans dat ze dan zelf wel vertrekt..
En bijdrage vragen zou niet vreemd zijn, begrijpt ze vast als hij volgens haar zo mager word... Zij doet vanalles met hem, waardoor hij zogenaamd meer nodig heeft en voer is niet gratis.

Inderdaad. := en ik wil niet dat ze nog blijft, dus dat ga ik niet voorstellen. := Ik heb tijd zat om beide paarden te verzorgen, zoals het hoort, dus heb geen extra hulp nodig.. En al zeker niet van zo iemand

Delphi schreef:
Wat ik vreemd vind is dat jij volwassen bent, A volwassen is, je vader weinig met paarden heeft, jij op jezelf woont met eigen weide om de hoek en dat je pony en paard jouw bezit zijn ...... maar de moeder van A naar jouw vader belt!?
Jouw vader heeft hier toch helemaal niets mee te maken?

Ik zou met je vader af spreken dat jij eventueel hetgeen hij meebetaald, later weer terug betaald. Maar dat jij wel zelf bepaald wat er met je paarden en verzorgster gebeurt.

Ook vind ik het raar dat T jou niet heeft aangesproken over wat jij er van vind dat A op jouw pony rijdt. Ook al zou ik denken dat mijn vriendin er van weet, ik zou toch vragen of ze haar niet te groot vind en of ze niet bang is dat de pony er iets aan over houd.

Ik zou aan A en haar ouders aangeven dat het niet lekker meer loopt en ze moeten stoppen met de pony te verzorgen en dat ze niet meer welkom zijn op het terrein. Kun je het afsluiten zodat ze er niet meer bij kunnen?

Ik woon nog thuis. En inderdaad, dat vind ik ook vreemd.. Ze is ouder als mij, maar via mij wordt er niks geregeld. Waarschijnlijk schakelt ze haar moeder in, omdat ze weet dat mijn vader zich daar niet zoveel mee bezig houdt en omdat zij het zelf niet durft te zeggen oid? :=

--
Overigens bedankt iedereen voor het vele reageren, ik begon soms werkelijk te denken dat ik overdreef. :')

Heb er een nachtje over geslapen, gaan werken en daarna naar paard en pony gegaan. Ze staan er nog steeds en het slot is nog volledig :+ :') In m'n middagpauze ook een sms naar A. gestuurd:
"Heey *, sorry dat ik stoor tijdens je reis, maar ik ga het ook eens tegen hou zeggen. Aangezien ik je ouders gisteren "betrapt" heb op het bijvoeren, ondanks ik voldoende heb gezegd dat ik daar niet mee gediend ben heb ik een slot op de weide gehangen, al dan niet tijdelijk. Afspraak was om pony nog te komen bezoeken, niet om hem bij te voeren en dergelijke. Hopelijk heb jij hier meer begrip voor in vergelijking met je ouders, ik bepaal nog steeds hoeveel en wat pony krijgt, hij is tenslotte mijn eigendom en jij hebt 0,0 inspraak in de verzorging en voeding van hem. Groetjes, Laura

Ik heb nog geen antwoord gekregen, en verwacht ook geen. :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:13

Ik vind je ook in die laatste sms veel te vriendelijk. Je begint al met excuses, waarom?? Echt totaal overbodig en je verzwakt daarmee enorm je boodscchap.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 18:15

Ik ben geen kwaadaardig persoon, ik begin met excuses omdat ik op reis ook niet gestoord wil worden met zulke sms'en, vond dat wel gepast.. Overigens is het een berichtje om haar even up-to-date te houden en dat ze zich al kan voorbereiden als ze terug keert dat er een slot op hangt en dat ze dus niet meer naar binnen kan

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:15

Ik had afgesloten met dat ze niet weer hoefde te komen en dat contact opnemen geen enkel nut heeft.

Opgejoekt, de groeten en 3 bier! Tot nooit meer ziens!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 18:17

MarlindeRooz: zo'n dingen zeg ik dan liever persoonlijk, zeker omdat zij nog ALLE spullen van pony heeft..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:20

Ik snap werkelijk waar niet dat je haar nog gaat smsen en uitleg geeft. Wat weerhoud je om gewoon to the point te komen? Waar ben je bang voor?

Een slot ophangen is ook zo indirect. Je zegt na de vakantie duidelijk zonder de discussie aan te gaan dat t klaar is. Daarna zet je dat op schrift en die brief stuur je desnoods aangetekend. Als ze dan toch komt zou ik gewoon aangifye doen. Serieus.

Je moppert over haar gedrag en houding maar dat creeer jij alleen maar zelf. Jij bepaald hoe mensen jou behandelen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:21

Ooh jeetje dat verandert vind ik heel veel... weet je waar ze woont?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:22

Manmanman waarom heeft zij die ook ts? Je hebt haar echt teveel ruimte gegeven...

Ik weet nu al dat het een groot drama wordt met sloten knippen, boze telefoontjes en spullen die je nooit weer gaat zien.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:23

Je bent te lief Ts.

Maar ik had echt het idee dat het om een 12 jarige...ipv 21. Jeetje.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:24

Het zijn toch de spullen van TS? Die heeft ze dus onrechtmatig als ze ze houd en dan is het diefstal en aangifte waardig. Zou me daar niet te druk om maken..

Maar idd denk dat t ook rellen wordt juist omdat je al die tijd niet duidelijk bent geweest

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 18:26

Collie2008: Ik ga to the point zijn, nadat ze terug komt van reis, zo'n dingen wil ik niet via facebook of sms bespreken. Ik doe er momenteel alles aan om ze buiten te krijgen.

Maar, denk eraan. Ik heb haar toén gezegd dat ze nog een keertje welkom was, dat ze maar iets moest laten weten (en uiteraard maximum 1-2x/maand), toen zij over de rooie ging en naar huis vertrok heeft haar moeder 's avonds naar mijn vader gebeld en hij zei dat dat allemaal nonsens waren en dat ze nog steeds welkom is, wanneer dan ook.
Ergens wel logisch dat ze mij niet serieus nemen? Niet? Dus dan is een slot ophangen, al dan niet tijdelijk het beste alternatief.

Gianti: Ja ik weet haar wonen. :j

MarlindeRooz: Omdat ze die toendertijd vroeg om lesjes te geven op pony, en ik kon er niet altijd zijn, waardoor ik de spullen aan haar gegeven heb. Ik probeer zondag langs haar huis te gaan, haar ouders zullen (hopelijk) thuis zijn, en dan haal ik mijn spullen op. Indien zondag niet lukt, zal het pas donderdag zijn, dan loopt mijn contract ten einde en het wordt (momenteel) niet verlengd.
Laatst bijgewerkt door LOLLYYwood op 24-07-15 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:26

Nu ja daar had ze vanzelf achter gekomen als ze terug is. Het is toch jou eigendom en je wilt niet meer dat zij komt. Na alles wat ze jou geflikt heeft is voor een gesloten wei komen te staan niet zo verbazingwekkend.
Als ze daarop contact op zou nemen kun je de spullen terug eisen en haar afscheid laten nemen op een afgesproken tijdstip. Dat is niet kwaadaardig maar gewoon duidelijk.

Je komt over als heel onzeker en makkelijk om te buigen persoon en daar maken mensen misbruik van.

Je kunt beter duidelijk, recht door zee overkomen. Daarmee kwets je soms mensen maar dwing je wel respect af en dat waarderen mensen dan weer want ze weten wat ze aan je hebben.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:28

Geef haar ultimatum om spullen terug te geven doet ze niet aangifte doen van diefstal.. zorg wel dan dat je ultimatum zwart op wit hebt

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 18:30

Ineke2: Dat is waar ja, maar ik hoopte op die manier dat ze haar ouders zou inlichten (wat ze sowieso gedaan heeft) zodat zij niet meer naar paard & pony gingen om ze vet te mesten met van alles, en daar voor een gesloten wei te staan. Vervolgens zouden ze mijn vader bellen en uiteraard ging hij de code geven. Ik probeer straks mijn vader nogmaals te bereiken en dan vraag ik wanneer hij thuis komt, zodat we er over kunnen praten, en toch op 1 lijn zitten.

Momenteel heb ik ook niet zo veel te zeggen, aangezien mijn vader en ik niet op 1 lijn zitten en zij telkens contact met hem opnemen, en hij uiteraard alles toe laat. Hij vond zelf dat ik A. moest laten rijden op paard, wanneer ze er was, zodat ik dat niet meer hoefde te doen. Uiteraard meteen voorgesteld of hij dan geen bord kon zetten op de weide met 'gratis paarden te rijden' oid op een geïrriteerde toon, en toen heeft hij dat wel begrepen.

Als ze terug is, ga ik sowieso met haar rond de tafel zitten en haar duidelijk maken dat het stopt. Ookal denkt mijn vader er niet zo over. Ik ben diegene die schade en irritatie ondervind, hij niet.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 18:31

Gianti: goed idee! Als ze terug is, ga ik sowieso langs haar om dit te bespreken en haar te vertellen dat ze niet meer welkom is, en dan neem ik ook mijn spullen mee, als ik er vroeger niet geraak. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:36

Wat een verhaal zeg...

Zorg in ieder geval dat je je vader aan jou kant heb staan. Doordring hem ervan hoe ongelukkig je van deze situatie wordt, dat er zowel met de verzorgster als haar ouders niet valt te praten.

En daarna moet je die verzorgster echt de laan uit sturen. Ze zou bij mij niet meer welkom zijn, zelf niet heel af en toe om nog een knuffel te geven.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 18:37

Jessix: Ja, intussen ben ik er ook loeihard van overtuigd dat ze helemaal niet meer welkom is, hooguit een afscheidsknuffel na het gesprek, en zelfs daarover twijfel ik. Die beslissing zal afhangen van hoe het gesprek loopt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:38

LOLLYYwood schreef:
Daphne__ schreef:

Inderdaad. := en ik wil niet dat ze nog blijft, dus dat ga ik niet voorstellen. := Ik heb tijd zat om beide paarden te verzorgen, zoals het hoort, dus heb geen extra hulp nodig.. En al zeker niet van zo iemand

Die zie je mij nergens zeggen...

Maar als je haar niet weg kunt/mag sturen, zul je toch iets moeten bedenken om haar zelf te laten vertrekken. Je hebt maar een aantal keuze's; Haar bij kop en kont pakken en van je terrein af flikkeren, haar zo'n hoog bedrag vragen dat ze vrijwillig oprot, of het accepteren en het plezier van je paarden laten verzieken.

En je wilt haar weg hebben en het is JOUW pony, dus waar wacht je op? Haal je spullen en verbied haar om nog langs te komen. En krijg je je spullen niet terug, nóg meer reden om haar weg te sturen.