schrikkerig en mishandeld...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 09:15

idylle schreef:
Ahhhhh , dan heb ik niks gezegd!! Respect dat je al zolang met haar bezig bent!

Dankjewel! Ik vergeef t je :P haha

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 15:14

Dat was me wat vandaag... ze ontsnapte! Laat ik vanaf het begin beginnen...

Ik wou de paarden graag op stal hebben, dus eerst ene paard zonder problemen naar binnen gebracht. Wou ik Avie (zo heet het paardje dus war het allemaal over gaat in dit topic) ook uit het land halen. Maar reken er maar niet op dat Madam daar zin in had! Ze sprong zó over het draadje heen alsof het niets was! Weet ik wel dqt ze springtalent heeft <<) Dus ik maar achter haar aan, draadjes open gedaan naar de stal. En nee hoor, ze rende zo weer terug naar het verste hoekje van t land. Kon ik dáár weer helemaal heen lopen! Maarja, ze stond in rijk gras op dat moment dus haar daar laten staan kan niet... Maargoed... Ik dus achter haar aan. Madam bedacht zich halverwege om tóch weer naar dat hoekje te gaan! Dus ik snel naar die kant rennen die ze op wou en zo langzaam naar voren (de stal) drijven (dit doe ikniet met de zweep of iets anders in mn handen). Toen ze daar eenmaal was stond ze daar hard te blazen.
Tsjaaa.... Misschien een beter idee om direct naar stal te lopen i.p.v. je rot rennen :9

Op stal halstertje omgedaan en hoofdstel om. Paar rondjes gestapt en ze was weer op adem. Dit verliep verder zonder problemen :D

Basilicium

Re: schrikkerig en mishandeld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:47

Je hebt het in ieder geval opgelost!

Wat betreft in het algemeen/in het vervolg: ik geloof er sterk in dat je moet weten wanneer je door moet pakken en wanneer je juist los moet laten. Qua kracht of uithoudingsvermogen win je het nooit van een paard, ik neem aan dat we het daar allemaal over eens kunnen zijn. Wat je vervolgens doet, hangt sterk af van jouw eigen situatie. Heb je voldoende tijd en geduld om de situatie in alle kalmte op te lossen? Zo ja: ga ervoor, zo niet: dan blijft ze toch lekker buiten staan.

Annemarleens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:17

respect hoor! hoe gaat het nu?

laura1204

Re: schrikkerig en mishandeld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:42

Op verzoek weer een update.

Afgelopen weken is het alleen maar vooruit gegaan. De dame accepteert het bit, draagt het zadel en kan longeren. We hebben echt mazzel gehad dat we deze persoon troffen. Hopelijk gaat het binnenkort écht gebeuren! Natuurlijk nog wel af en toe een misstap, maar dat is ook niet zo verwonderlijk. Uit de wei halen gaat ook steeds makkelijker. Ze lijkt ook minder bang te zijn voor halsters en zwepen.
Ze verandert langzaamaan van een bang, schrikkerig en mishandeld paard in een trots, beleerd en stoer paard!

We zijn supertrots op haar, al doet ze het niet in het tempo dat we verwacht hadden. Ze doet alles zelfs beter en sneller! We letten er natuurlijk op dat ze alles goed oppakt en dat het niet zo is dat ze het de ene dag zonder problemen doet en de andere dag weet ze van niks.

Wij kijken uit naar het grote moment! :D