Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Deetjeeuh schreef:Ik zou nóóit reageren/naar iemand toe gaan waarbij het verplicht is meteen een zadel te kopen. Ja, nu ik dit paardje bijna een jaar verzorg en weet dat ik niet zomaar weg hoef etc., dan koop ik graag iets. Oa uit mezelf, maar niet omdat het een verplichting is. Zou ik iets kapot maken zou ik het ook repareren/vervangen.
Brainless schreef:Maar je hebt wel al die tijd gratis kunnen rijden...
Iris82 schreef:Brainless schreef:Maar je hebt wel al die tijd gratis kunnen rijden...
Wat heet al die tijd? Dat is ook maar relatief.
Als verzorger heb je ook geen poot om op te staan (roepen ze hier op Bokt ook altijd) als het paard verkocht wordt of men gaat verhuizen enzovoorts. Dat heb ik ondertussen toch wel een aantal keer meegemaakt.
Iris82 schreef:Brainless schreef:Maar je hebt wel al die tijd gratis kunnen rijden...
Wat heet al die tijd? Dat is ook maar relatief.
Als verzorger heb je ook geen poot om op te staan (roepen ze hier op Bokt ook altijd) als het paard verkocht wordt of men gaat verhuizen enzovoorts. Dat heb ik ondertussen toch wel een aantal keer meegemaakt.
Deetjeeuh schreef:Hier ben ik het ook mee eens. Als je een zadel 'moet' aanschaffen van €1000,-, daar kan ik wel ruim 2 á 2,5 jaar van rijden...
Brainless schreef:Deetjeeuh schreef:Hier ben ik het ook mee eens. Als je een zadel 'moet' aanschaffen van €1000,-, daar kan ik wel ruim 2 á 2,5 jaar van rijden...
Ik heb heel goedkoop mijn paarden staan... maar toch kosten die wel iets meer dan 1000E per 2 1-2 jaar.
Daarnaast heeft zo´n zadel altijd nog een restwaarde, dus het kost je dan nog minder voor die periode.
Sonja schreef:Ik zou voor mijn paarden helemaal niet willen dat er iets op hun rug komt wat 'redelijk past' terwijl ik maatwerk voor ze heb liggen. Mijn (western) zadels zijn ook allemaal >2000 euro, maar daar kun je het toch gewoon even over hebben, hoe je wilt dat daar mee omgegaan wordt? Hoe kun je nou wel iemand met je PAARD vertrouwen, maar niet met je zadel???