Urielle schreef:Ik voel me nu heel onverantwoordelijk maar: mijn dochter van acht borstelt en rijdt haar pony ook alleen en zelf volgens mij ook al wel toen . Ik poets even na, zadel op (te hoog) en geef haar een voetje maar ik heb echt geen zin en geen tijd om elke dag te komen kijken hoe zij borstelt. Ik moet er zelf ook nog doen en ik heb nog twee kinderen met hobby's en nood aan aandacht. Onze pony is braaf maar bij een minder brave zou ik haar ook niet mét begeleiding laten werken, dat is dan imo geen geschikte kinderpony.
Ik denk dat het best lastig is om kinderen te vinden waarvan de ouders wel steeds op stal willen zitten. Dan zou ik het toch in een wat hogere leeftijdscategorie zoeken,rond de 15 jaar ofzo.
Dat ze mopperen omdat het kind ineens niet terecht kan lijkt me ook logisch. Een keer kan altijd gebeuren maar op frequentere basis zou ik het ook niet leuk vinden als er betaald wordt en het gaat niet door. Betaling schept verplichtingen. (En dan heb ik het nog niet over teleurstelling van het kind en hoe vervelend het is als je eigen planning om zeep is)
Het bellen snap ik niet helemaal, gaan ze nu ergens anders leasen of wilden ze de pony verplaatsen?
Dat laatste vind ik wel een beetje apart,hoewel een voorstel doen natuurlijk kan op zich.
Maar ik neem aan dat je toch wel oog hebt voor wat ze doet en haar met rijden ook in de gaten houd?
Ook van brave pony's kunnen kinderen vallen.
zo niet ,vind ik het inderdaad onverantwoordelijk zo'n jong kind.

... mijn hemel.. ik denk dat je de beste keus hebt gemaakt en zeker als ze per direct wil stoppen omdat ponylief nu kreupel is.. bah ik word gewoon zelf een beetje boos