Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
myk_en_shant schreef:Ook al is de shet van de paus, ook die shet gaat afgeragd worden, dat is dénk ik niet de bedoeling.
Zolang hij niet luistert en correct leert rijden, hoort hij simpelweg thuis op een manegehobbelknol in en manegeles.
Daar pakken ze zo kind bij kop en kont en zetten ze terug in het rijtje.
Tenminste bij een goede manege wel.
myk_en_shant schreef:Prima, dat je een bijrijder zoekt omdat je te groot bent. Maar deze valt echter niet onder deze noemer, eerder onder de naam profiteur.
Een dertienjarige en heus wel enigszins wat normen en waarden zijn en weet ook degelijk erna te handelen.
Zelfs mijn dochter van drie weet dat ze eerst moet vragen, voordat iets mag. Dus een dertienjarige en daarbij horende ouders, moeten dit ook weten.
En ook al weet je nog niet alles over paarden, je moet wel open staan voor begeleiding. En dat mis ik bij deze bijrijder.
Dus meis, ga lekker op zoek naar een bijrijder waar je wel prettig bij voelt en die je pony op één zet en dan pas haar / zijn eigen behoeftes.
Cajushe schreef:Eigenlijk kan hem niets kwalijk genomen worden, er wordt hem niet verteld wat hij fout doet e hoe hij het kan verbeteren, hij denkt waarschijnlijk dat alles helemaal top gaat. ik zou eerst in gesprek gaan voordat je hem de deur wijst, hij heeft immers geen kans gehad zichzelf te verbeteren. iedereen is een andere manier van omgang en routine gewend, het is voor hem dus ook even aftasten hoe het er bij jou aan toe gaat.
lovechamp schreef:Cajushe schreef:Eigenlijk kan hem niets kwalijk genomen worden, er wordt hem niet verteld wat hij fout doet e hoe hij het kan verbeteren, hij denkt waarschijnlijk dat alles helemaal top gaat. ik zou eerst in gesprek gaan voordat je hem de deur wijst, hij heeft immers geen kans gehad zichzelf te verbeteren. iedereen is een andere manier van omgang en routine gewend, het is voor hem dus ook even aftasten hoe het er bij jou aan toe gaat.
Ik heb hem wel uitgelecht hoe en wat hij fout doet. Hij werkt hier niet aan. Ik zei veel overgangen en hij rijd lang 1 tempo, ik zei veel figuren en hij rij alleen rondjes.
Cajushe schreef:Eigenlijk kan hem niets kwalijk genomen worden, er wordt hem niet verteld wat hij fout doet e hoe hij het kan verbeteren, hij denkt waarschijnlijk dat alles helemaal top gaat. ik zou eerst in gesprek gaan voordat je hem de deur wijst, hij heeft immers geen kans gehad zichzelf te verbeteren. iedereen is een andere manier van omgang en routine gewend, het is voor hem dus ook even aftasten hoe het er bij jou aan toe gaat.
lovechamp schreef:Cajushe schreef:Eigenlijk kan hem niets kwalijk genomen worden, er wordt hem niet verteld wat hij fout doet e hoe hij het kan verbeteren, hij denkt waarschijnlijk dat alles helemaal top gaat. ik zou eerst in gesprek gaan voordat je hem de deur wijst, hij heeft immers geen kans gehad zichzelf te verbeteren. iedereen is een andere manier van omgang en routine gewend, het is voor hem dus ook even aftasten hoe het er bij jou aan toe gaat.
Ik heb hem wel uitgelecht hoe en wat hij fout doet. Hij werkt hier niet aan. Ik zei veel overgangen en hij rijd lang 1 tempo, ik zei veel figuren en hij rij alleen rondjes.
nuscaniels schreef:Wat ik me dan alleen afvraag, waarom moest hij van jou zonder zadel rijden. En waarom liet je hem dan los galopperen, omdat hij dat wilde? Ik snap dat je het moeilijk vindt om duidelijk tegen hem te zijn maar ik denk dat je in het begin al veel steken hebt laten vallen.
Mocht er een volgende bijrijder komen begin dan met duidelijke afspraken wat je verwacht, laat ze proefrijden en geef gelijk aan dat als er van de afspraken wordt afgeweken het gelijk over is. En hou je daar dan ook aan.
Tot nu toe lees ik wel dat er afspraken zijn gemaakt, maar elke keer accepteer je het wel.
AnnemiekvM schreef:Je kan er ook voor kiezen om de pony niet te laten rijden.
Lekker in de wei zoals je terug schreef. Dan is het echt niet erg dat ie niet elke dag verzorgd wordt. Als er maar controle is natuurlijk.
Scheelt je een hoop gedoe.
Ik vind dat je te veel geduld hebt.
AnnemiekvM schreef:Alsof poetsen onder de vervelende dingen valt.
Ik zou er echt klaar mee zijn!