Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bunga schreef:Het feit dat ik bepaal wanneer de hoefsmid moet komen, wanneer ze ontwormt moeten worden, ik er op rijdt, ik ze borstel en mijn vader ze een aantal plakken hooi per dag geeft
Daarnaast zadel ik hem niet op met de verzorging, want het voeren van de dieren is zijn hobby. We hebben niet alleen paarden namelijk.
Edit: zulke jonge meisjes hadden voor mij niet gehoeven, omdat je er bij moet zijn terwijl ze urenlang vlechten in de haren willen leggen, en ik daar de tijd niet voor hem, en mijn vader eigenlijk evengoed niet.
Ik heb contact met een bokker die een maal in de week extra wilt komen rijden, ik rij zelf een keer in de week en ik wilde lessen gaan volgen, dat is drie tot vier maal in de week beweging. Verder staan ze 24 uur per dag buiten, alle dagen in het jaar..
Sees schreef:Bunga, vergeet niet, het zijn kinderen!! Een bloedneus gaat veelal gepaard met veel bloed, ze zal wellicht pijn hebben gehad en zeker geschrokken zijn. Met zulke jonge kinderen is het jullie verantwoordelijkheid om er te allen tijde bij te blijven als je het mij vraagt.
Sees schreef:Bunga, vergeet niet, het zijn kinderen!! Een bloedneus gaat veelal gepaard met veel bloed, ze zal wellicht pijn hebben gehad en zeker geschrokken zijn. Met zulke jonge kinderen is het jullie verantwoordelijkheid om er te allen tijde bij te blijven als je het mij vraagt.
Kirsha schreef:Zulke jonge kinderen moet je niet eens alleen bij je paarden willen hebben. Zulke jonge kinderen zijn leuk om mee te nemen zodat ze je Shet kunnen invlechten terwijl jij je grote paard poetst, bij wijze van spreken. Ik zie ze niet als volwaardig bijrijder/verzorgster.
Vanillia schreef:Sees schreef:Bunga, vergeet niet, het zijn kinderen!! Een bloedneus gaat veelal gepaard met veel bloed, ze zal wellicht pijn hebben gehad en zeker geschrokken zijn. Met zulke jonge kinderen is het jullie verantwoordelijkheid om er te allen tijde bij te blijven als je het mij vraagt.
Eens. En in dat geval kun je het beter zelf doen dan dat je erbij gaat zitten terwijl die meiden met je paarden bezig zijn imo. Kun je niet, zoals al eerder voorgesteld hier, op zoek naar een verzorgster die wel aan je eisen voldoet? Dit lijkt een beetje een noodoplossing terwijl er vast wel oudere verzorgsters te vinden zijn
Bunga schreef:Dat had er toch een iemand bij het paard kunnen blijven of op zijn minst even terug kunnen gaan kijken? En dat is lack aan verantwoordelijkheidsgevoel denk ik zo..
Bunga schreef:Kirsha schreef:Zulke jonge kinderen moet je niet eens alleen bij je paarden willen hebben. Zulke jonge kinderen zijn leuk om mee te nemen zodat ze je Shet kunnen invlechten terwijl jij je grote paard poetst, bij wijze van spreken. Ik zie ze niet als volwaardig bijrijder/verzorgster.
Zo zie ik het ook helemaal in, maar mijn ouders niet, dus vandaar deze vragen voor mijzelf zodat ik zeker weet dat het niet mijn jaloezie is die overhand neemt bij de beslissing
_San87_ schreef:Cilli96 schreef:Ik zou gewoon op je gevoel afgaan..
Je vader duidelijk maken dat dit echt niet kan, ze zijn onverantwoordelijk!
Ben het totaal eens met XSlvna! Als je paarden verzorgd zijn zij prioriteit nummer 1!
Niet als je gewond raakt. Dan zijn mensen prioriteit nummer 1.
xSlvna schreef:Meen je je gaat dood van een bloedneus? Wat wil je thuis doen? Net niks meer dat op stal.
Toen ik mijn kuit gescheurd had ben ik nog gaan rijden en vervolgens longeren, voeren etc. Wat had ik willen doen, 'Mama kom me halen' en thuis op de bank zitten? Veranderd niks aan de 'verwonding' en niks aan het paard. Ben vaak genoeg doorgereden met een bloedlip of snee in mijn gezicht (kopstoot door bokkesprongen), ook toen ik 12 was, pech hebben, als ik af stap het ik die snee nog altijd.
Tigra_ schreef:Niet iedereen is hetzelfde xSlvna. Als ik al een verzorger zou willen wil ik ook dat ze verantwoordelijk zijn naar zichzelf. Dat jij perse doorgaat wil niet zeggen dat iedere eigenaar dat zou willen. Met een schaafwondje kan iedereen door maar op het moment dat er iets ergs gebeurt wil ik dat ze eerst hun zelf verzorgen paard wacht wel.
xSlvna schreef:Meen je je gaat dood van een bloedneus? Wat wil je thuis doen? Net niks meer dat op stal.
Toen ik mijn kuit gescheurd had ben ik nog gaan rijden en vervolgens longeren, voeren etc. Wat had ik willen doen, 'Mama kom me halen' en thuis op de bank zitten? Veranderd niks aan de 'verwonding' en niks aan het paard. Ben vaak genoeg doorgereden met een bloedlip of snee in mijn gezicht (kopstoot door bokkesprongen), ook toen ik 12 was, pech hebben, als ik af stap het ik die snee nog altijd.
Cilli96 schreef:_San87_ schreef:
Niet als je gewond raakt. Dan zijn mensen prioriteit nummer 1.
Ik denk dat mening hier heel erg in kunnen verschillen, voor mij is het dier nummer 1, als ik op dat moment verantwoordelijkheid over het dier heb, dan zal ik eerst het dier veilig stellen en dan mezelf verzorgen(zolang dit kan, als je bijvoorbeeld uitglijd en je rug breekt zou ik gewoon iemand bellen om hulp voor mij en het paard/pony)
Ik kan ook heel goed begrijpen als anderen hier anders overdenken.