wat heb jij bij je verzorgpony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat heb jij bij je verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 00:10

Hier een heerlijk plekje!
Paard en pony allebei een grote box en een mooi stuk land.
Een buitenbak, en met de pony mag ik als ik vraag lekker buiten wandelen.

Het paard is nog wat jong en daar mag ik ook niet veel mee. Maar de eigenaar heeft wel heel veel voor het paard. (van zadel naar mentuig naar goed voer naar 'mocht er iets aan de hand zijn -middeltjes'

De pony staat op dezelfde boerderij. Daar mag ik wel eens mee mennen, ik ben er mee aan het langelijnen en wandel leuk buiten. Het paard staat in de middag buiten, en de pony de hele dag.
Als de eigenaren op vakantie zijn mag ik mijn verzorgpaard binnen en buiten zetten. Daarbij mest ik de box uit en veeg ik de stal wel eens aan :) Gewoon omdat ik ook wat terug wil doen!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:16

hier ook heerlijk plekje vind ik zelf dan

beide verzorgpaarden hebben een mooie lichte ruime stal
we hebbe ongeveer drie padocks komen er geloof ik wel paard bij
een overdekte loongeer ring en een niet over dekte
twee buitenrij banen een binnen rij baan
de binnenbak wordt volgend jaar als het goed is groter gemaakt
een stapmolen die ook groter word gemaakt
een kantine
heel veel land

wat er voorderest ook nog op het terein zit
een opfok
een rusthuis
en revalidatie centrum

ik heb het er int ieder geval erg naar me zin en :D

Shelbyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:13

Wij hebben het heeeeel luxe :D !!
De vier knappertjes staan aan huis bij de eigenaar, aan de rand van het bos.
We hebben grote weilanden, een buitenbak, (bijna af) longeercirkel.
Ook zijn er nog twee stukken bos die op het terrein liggen.

Daarnaast is er nog een spuitplaats, en hele mooie stallen.

Aan tuig enzo hebben wij ook alles. Ieder paard een eigen passend zadel en hoofdstel (inc. de shet :D )
Ook hebben we echt 10000000 dekens, borstels, reserve tuig, dekjes, bontjes, halsters, halstertouwen en al dat soort dingen. Je weet maar nooit wanneer ze van pas komen :)) hihihi

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:09

Ehh

Stallen
een buitenbak
een losgooibak
veeeeell weides
stapmolen
voersilo :')
een koets
afspuitplaats
En poetsplaatsen
en tonnen voor het mennen
en balken voor het springen

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:41

Hier alleen een grote weide. Gelukkig heb ik wel een stukje af kunnen zetten om toch nog apart te kunnen trainen.
De pony's mogen er ook niet uit en er zijn alleen halstertjes en een halstertouw aanwezig.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:58

Eerst hadden wij weides, stallen, 20x40 bak en een paard paddocks maar nu zijn we verhuisd en hebben we het heel luxe, een 20x60 binnenbak, buitenbak, paddocks, longeercirkels, poetsplaatsen, een overdekte stapmolen en het belangrijkste, weides :o
Ik ga vrijdag voor het eerst naar de nieuwe stal dus ik ben heel benieuwd :D

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:21

Een buitenbak, tuig, stal, bos en heel veel vrijheid *\o/*

pipplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:38

een buitenbak/grote paddock , stallen, een groot weiland en daarbij een schuilstal en een stukje verderop een rijvereniging (30 minuten te paard) daar heb je een longeerbak bij en ook een grote buitenbak met een kantine erbij

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:51

Hier een superfijne buitenbak die altijd begaanbaar is en met verlichting, 2 paddocks met schuilstal, longeercirkel, stallen, 3 zadels, elk paard zijn eigen hoofdstel en heb er zelf ook nog 1, meerdere dekens, beschikking tot 5 paarden, mag de trailer altijd pakken, maar eigenaar wil me ook best overal heen brengen, een kantine met heerlijk kacheltje, zelf bepalen of ze binnen of buiten gaan en hoef alleen te voeren en mesten als de eigenaar op vakantie is of soms savonds weg moet en geen tijd heeft. Verder nog iets leuks, onbeperkt eieren meenemen van de kippen die bij de stal lopen!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:12

Oh wat leuk van die eieren

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 01:42

Ik heb het heel erg goed getroffen met mijn verzorgpony!
Hij stond eerst op een kleine stal met een buitenbak die niet echt goed was onderhouden. Dit was een kwartiertje fietsen dus dat was ook wel goed te doen! Ik had niks te klagen, was allang blij met dat paardje!
Maar nu staat hij al een tijd op een privestal 10 minuutjes fietsen van mijn huis! Daar hebben ze een binnenbak, buitenbak, wasplaatsen. Ik mag ook gewoon gebruik maken van de binnenbak wanneer ik wil. Toen je buiten nog fijn kon rijden stonden er in de buitenbak altijd sprongetjes. Mijn verzorgpony heeft Z gesprongen en ik mag dus ook van de eigenaar springen wanneer ik wil. Ik mag van haar eigenlijk alles. Longeren mag, vrijheidsdressuur mag, gewoon fijn rijden mag, zonder zadel, springen. Op buitenrit mag ik ook nog eens. Het is ook een rustige stal omdat grotendeels van de paarden daar nog heel jong is. Die rijden ze dus nog niet dus vaak heb ik de bak voor mezelf, of met 1 of 2 anderen mensen. Ik betaal wel 50 euro mee, maar dat vind ik helemaal niet te veel voor wat ik krijg :D

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:17

Stal, uitmestservice (altijd fijn), buitenbak, kantine, super goed tuig, normaal de hele dag buiten maar wel snachts naar binnen alleen als ik er ben komt ze uit de wei, 6 andere vriendjes, stapmolen, rust, kerstverlichting :') , overdekte poetsplaats en heel veel vrijheid. En ik betaal niks :D maar ik mest wel uit als ik er ben...

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:31

mijn vp's hebben een privé terein... dus geen pensionstal maar ze staan in een enorm grote wei met zn drietjes, dan heb je een erf met daar middenin 3 stallen en een poetsplaats(binnen) en er is ook een buitenbak *\o/*
het zijn 2 shetlanders waarmee ik grondwerk aan het doen ben, wandelen, beetje lange lijnen etc..\
en dan nog een fjordenkruising van 2,5 die ik in ga rijden rond z'n vierde...
ik kom daar meestal nog met een ander meisje samen
dusja... ik ben er hartstikke blij mee!!! <3

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:47

Ik heb bij mijn verzorgpaard een mooie buitenbak die meestal wel redelijk te rijden is en mooie uitrijmogelijkhedsn. Alles is aanwezig (aan tuig e.d.) maar het is een doe het zelf stal dus ik doe daar altijd wel even de stalletjes, voer en water

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:01

ik heb bij mijn verzorgpaard een buitenbak waar ik (nog) geen gebruik van maak :P , een grote wei en er staat een kast vol spullen :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:09

Ik heb totaal geen luxe. Een stal en een weiland en tuig en dat is het. Paard is daar gelukkig dus ik ook :)

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:06

Mijn nieuwe bijrijdpony staat op een hele mooi stal!
De faciliteiten:
-Binnenbak agterbergbodem 20x60
-Buitenbak agterbergbodem 25x60 (met hindernissen, dus altijd mogelijkheid tot springen)
-Buitenbak tapijtsnipper bodem 20x40
-Overdekte longeercirkel agterbergbodem 20x20
-5 losgooi paddocks
-poetsplaats (ook 1 met solarium voor 1 euro)
-Ruime kast vol met spullen
-verwarmde kantine

Ze hebben nog wel meer maar dit is wat ik ongeveer in gebruik neem :D

Ohja! Je kan er ook buitenrijden (niet echt een bos maar wel door de polders)

rosanne5851

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:41

ik heb 3 verzorg shetjes en ik kan er alles mee doen buitenlopen, we hebben ook balken dus we kunnen ook springen maar ik baal want ik heb geen bak en ik zit midden in de wijk |o wel jammer maar het weerhoud me niet om er niet heen te gaan

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:57

bij
lena:
2 bakken, ze sttaat in een stal met een hoop luxe spulletjes in haar kluis en volgendsmij wel 4 showhoofdstellen, zomers staat ze in de wei en in de winter word ze in de paddock gezet en in stal gezet.

wiske:
een klein staletje met een modderig paddockje, zomers een weiland zo groot als een bak waar ze een uurtje in staat, niet zo prettig dus maar ik zet haar zo lang mogelijk los in de bak, het weilandje of de paddock, en ik kom zo vaaak mogelijk

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:53

Ik heb een overdekte longeerring, 3 paddocks, een weiland en een goede buitenbak. Bij mijn eigen falabella's heb ik alleen een stal met paddock en weiland. Beide liggen naast een bos :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:27

Waar ik Dinsdag ga kijken heeft ze een buitenbak en een groot weiland waar ik in kan rijden. Geen bos of strand helaas. Vorige stallen hadden altijd een binnenbak maar pure luxe hoeft voor mij niet haha

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:33

Mijn verzorgpony is met pensioen, dus ik rijd niet meer op haar. Als het wat beter weer is, mag ik samen met de eigenaresse in het park gaan wandelen, op haar :) Als ze eenmaal het land op zijn mag ik ook gewoon aan de hand met haar wandelen in het park! Ze heeft een mooie stal, ik mag haar onbeperkt poetsen en wandelen. Ze staat 's ochtends in de paddock en nu een tijd in de wei. Soms mag ik haar er zelf uithalen, meestal wordt het gedaan! Ik mag ook veel van de eigenaresse met haar :)

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:56

bij mijn verzorgpaarden heb ik een buitenbak om in te rijden en de stal ligt direct aan een zandpad en daarnaast ligt het kanaal. Mag (in overleg) eigenlijk alles met die paarden. Het is wel een doe-het-zelf-stal dus ik help natuurlijk ook met mesten en voeren e.d. Gelukkig staan de paardjes nu 24/7 buiten en hoef ik alleen 1x pw de paddock uit te mesten waar ze 's nachts in staan :) Afbeelding
op de foto zie je mijn (vaste) verzorgpaard van 1.82m die ik nu ongeveer een jaar nu verzorg. Ik rijd er op het moment nog 2 daar en longeer er nog 1 maar het paardje op de foto is toch wel mijn lievelingspaardje <3 /3