Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Is bijrijden dan per definitie aan een leeftijd gebonden?
Is een bijrijder dan per definitie geen manegeruiter? Of omgekeerd?
Is longeren dan de basis niet voor beleren?
Is de maat van een paard dan een criterium om het beleren wel of niet goed te doen?
Ik hou het voor gezien, ik ga lekker knorren.
Je hebt gewonnen, geen zin om hier verder nog energie in te stoppen.
Fijn weekend gewenst!

Trouwe hond was ik.. Ik was trouwens wel een heks voor de verzorgster van ons oudste paard, als ik vond dat het niet goed was, stond het direct in het schriftje.. Als ik er nou over nadenk heb ik haar best het leven zuur gemaakt
, maar niks was goed genoeg.. Ze moeten de beste zorg hebben! En als iemand afweek van mijn standaarden hadden ze best een hele kluif aan me
.. Klein terroristje was ik
.
... 

Ik heb hetzelfde idee als de eigenaresse waar ik heel blij mee ben. Ik mag nu alles met ze en ik kom gewoon bijna alle dagen
Ik was toen der tijd al blij als ik mocht poetsen, rijden maakte me niks uit
nu kom ik vrijwel elke vrije minuut daar, ik poets ze, veeg de stal, uitmesten, en longeren en weer samen los zetten met eten 

Dat doet toch wat met je!
Sababber schreef:Ik vraag me toch echt af hoe die zeg maar gerust arrogante bijrijders aan zoveel noten op hun zang komen?
Ik heb verschillende verzorgpaarden gehad, van shetlander, paint, fjord, welshxarabier tot new forest. Maar ik heb nou niet echt het gevoel dat het ene paard beter voor me is geweest dan de andere. Tuurlijk, met de 1 heb ik een wedstrijd gereden wat super leuk was. Maar met andere heb ik super leuke buitenritten gehad ondanks dat ze geen niveau hadden. En eerlijk is eerlijk ik heb van het buitenritten rijden door de polder vaak meer genoten dan van het trainen in de bak.. voor die ene wedstrijd..
Ik snap ook niet hoe sommige er niet helemaal (of helemaal niet?) voor willen gaan. Als het regent of sneeuwt, poept het paard dan niet?.. Moet hij dan ineens niet gemest worden?
, kan ik een hoop van leren (kan met mijn Roosje wel een beetje sturen, maar zet mij er niet bovenop
).
, pony's zijn kinderpony, leerpony en sportpony in 1).Fee_ schreef:Sababber schreef:)
Ik houd zielsviel van 'mijn' pony en eigenlijk zouden alle bijrijders dat moeten doen. Anders vraag ik me toch wel af waarom je nou perse een bijrijdpaardje wil hebben.
Sjolvir schreef:Dat vind ik nou ook het belangrijkste, dat een bijrijder met plezier naar mijn paardje gaat en er van houdt.
En er misschien zelfs wel eens op een dag dat ze normaal niet gaat, gewoon heen gaat, om een aai te geven of een appeltje..
En ik weet dat ze bestaan, nu nog vinden!
Kan dat beestje toch niet in de smerigheid laten staan
Als ze van mij was geweest had ik het ook moeten doen.
En dat ze soms ook niet alleen gelaten kunnen worden. Ik bedoel maar, als je een bijrijder neemt, heb je vaak niet de tijd/ mogelijkheid om het paard voldoende beweging te geven.. Dan heb je toch meestal ook geen tijd om zoveel uur met iemand op stal door te brengen.. Dan kan je hem net zo goed zelf rijden.. Al is dat niet in alle gevallen zo natuurlijk