Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:Is bijrijden dan per definitie aan een leeftijd gebonden?
Is een bijrijder dan per definitie geen manegeruiter? Of omgekeerd?
Is longeren dan de basis niet voor beleren?
Is de maat van een paard dan een criterium om het beleren wel of niet goed te doen?
Ik hou het voor gezien, ik ga lekker knorren.
Je hebt gewonnen, geen zin om hier verder nog energie in te stoppen.
Fijn weekend gewenst!
Sababber schreef:Ik vraag me toch echt af hoe die zeg maar gerust arrogante bijrijders aan zoveel noten op hun zang komen?
Ik heb verschillende verzorgpaarden gehad, van shetlander, paint, fjord, welshxarabier tot new forest. Maar ik heb nou niet echt het gevoel dat het ene paard beter voor me is geweest dan de andere. Tuurlijk, met de 1 heb ik een wedstrijd gereden wat super leuk was. Maar met andere heb ik super leuke buitenritten gehad ondanks dat ze geen niveau hadden. En eerlijk is eerlijk ik heb van het buitenritten rijden door de polder vaak meer genoten dan van het trainen in de bak.. voor die ene wedstrijd..
Ik snap ook niet hoe sommige er niet helemaal (of helemaal niet?) voor willen gaan. Als het regent of sneeuwt, poept het paard dan niet?.. Moet hij dan ineens niet gemest worden?
Fee_ schreef:Sababber schreef:)
Ik houd zielsviel van 'mijn' pony en eigenlijk zouden alle bijrijders dat moeten doen. Anders vraag ik me toch wel af waarom je nou perse een bijrijdpaardje wil hebben.
Sjolvir schreef:Dat vind ik nou ook het belangrijkste, dat een bijrijder met plezier naar mijn paardje gaat en er van houdt.
En er misschien zelfs wel eens op een dag dat ze normaal niet gaat, gewoon heen gaat, om een aai te geven of een appeltje..
En ik weet dat ze bestaan, nu nog vinden!