Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:56

anneliesdj schreef:
Ik denk dat veel mensen een bijdrage vragen om zo te checken of iemand serieus is of niet.
Tenminste, dat is wel mijn insteek. Ik wil graag een verzorger die serieus is en ook serieus met rijden bezig gaat ipv alleen een beetje door het bos te crossen. Daarom vraag ik 50 in de maand, dan mag er gereden worden zoveel je wilt en krijg je minimaal één keer per week les van mij. Wedstrijden ed juich ik alleen maar toe en wil ik zelf ook wel tijd in steken.

Klopt zeker zo en ik bied nodige luxe dus vandaar de bijdrage ze kunnen altijd rijden en alles is aanwezig. En opmerkingen dat de eigenaar een "dagje vrij"heeft sommige hebben ook een gezin en kunnen het op een gegeven moment niet meer helemaal combineren. Ze kunnen het paard dan ook laten staan OF ze het plezier van extra aandacht geven. Denk dat je het laatste alleen maar moet aanmoedigen.
De meeste die dan een gezin hebben willen hun paard niet wegdoen. Ik heb die van mij nu 9 jaar en wil hem niet kwijt maar mijn lol om te rijden is eraf. Ik heb ook nog 2 opgroeiende kids dus als ik 2 mensen hebben die hem rijden en beschouwen als eigen is het toch voor beide een win win situatie.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:04

_Esther_87_ schreef:
Hier hoef je niet te betalen om te rijden, echter wel om te lessen. En ik wil niet dat er gereden wordt zonder te lessen, dus in die zin ben je wel verplicht te betalen. Aan de andere kant heb ik wel fijn opgeleide leerpaarden die fijn te rijden en leuk en gemakkelijk in de omgang zijn...Dat zie je ook weleens anders.

Kijk, dát is nou iets wat ik ook zoek.
Ik wil mijn bijdrage steken in het leren en beter maken van mezelf, maar dus ook het paard. Daar heeft de eigenaar dan uiteindelijk ook alleen maar baat bij. Klusjes eromheen e.d. doe ik dan uiteraard ook alsnog, maar ik vind het zonde om te betalen terwijl ik er zelf ook geen stap verder mee kom :+

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:12

Ik heb hier twee verzorgsters voor een van mijn pony's. Een d pony. Zij komen en gaan wanneer zij daar tijd en zin in hebben. Ze hoeven niet bij te dragen aan voer en onderhoud, maar zijn uit zichzelf de stal en rijbak uit gaan mesten voor ze gaan rijden. Ze mogen doen en laten met de pony wat ze willen. Mogen hem b.v. Meenemen naar ponykamp. Wij gebruiken de pony niet, dus hij staat altijd tot hun beschikking. Tuig enz. Wordt door ons geregeld. Ze hoeven er niet voor te betalen, wij zijn blij dat de pony zijn beweging krijgt, en hun hebben zo goed als een eigen pony. Twee gelukkige partijen, of met de pony meegeteld eigenlijk drie.

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:45

Voor een bijrijdpaard het halve stalgeld betalen. lijkt me toch een beetje te veel.

Ik vindt dat je wel een bijdrage kan vragen.
Maar hangt weer af, wat er aangeboden worden.
Hoeveel dagen, wat voor soort paard en wat je moet doen.

Ik vraag geen bijdrage, wel keer mee helpen met mesten ofzo en een keer lessen op eigen kosten.
Jammer genoeg lijkt als je geen bijdrage vraagt, mensen niet serieus genoeg zijn.
Ze komen kijken en laten niks meer horen, of zeggen hun afspraak weer af.
en dan zeggen, lijkt me ze leuk/het was leuk.

Gemmeke

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:54

Ik rij al jaren paarden bij en betaal niet, wil ik ook niet.

Wat ik uiteraard wel betaal zijn de lessen die ik neem. En doe alle bijbehorende klussen.

Wel kan de eigenaar van mij verwachten dat ik op de afgesproken dagen kom, ook tijdens haar vakantie, spreken we af op welke dagen ik er ben. Dat ik netjes omga met haar spullen, verwacht ik trouwens ook van haar, want we rijden veel met mijn zadel.
En als ze vragen heeft, kan ze die uiteraard aan mij stellen. We maken de beslissingen samen, uiteraard maakt zij de uiteindelijke beslissing, we overleggen veel.

Vaak hoor ik van de eigenaren van mijn oude verzorgpaarden, dat ik betrouwbaar ben, mijn afspraken na kom, voor mij is dat niet meer dan normaal!!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:55

Gelukkig zit ik in de fase dat mensen mij wat toestoppen al ik hun paard kom rijden :')

Bizar gewoon dat je moet betalen terwijl je eigenlijk hulp aanbiedt.

Mensen die zo handelen moeten imo gewoon hun paarden verkopen. War een uitmelkerij

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:56

het lijkt wel alsof de verzorgsters veeleisender aan het worden zijn!
het paard moet aan van alles voldoen anders kunnen ze er niks mee!
ze willen springen, dressuren, naar buiten ..alles..en als je paardje iets niet kan vanwege een lichamelijk probleem dan willen ze die niet verzorgen!
ik had ooit een advertentie op MP gezet en zocht een recreatieve verzorgster! GRATIS! de 1 kwam niet opdagen en liet nooit meer wat horen, waaruit blijkt dat ze later ieamnd op MP had gevonden en dat was een paard waarmee je wedstrijden kon rijden , terwijl ze mij vertelde dat ze alleen maar buiten wou rijden!
de ander vond uiteindelijk een pony toch te min en ging dus liever voor een groot paard wat wel mocht springen na eerst mijn pony een paar weken verzorgd te hebben!

dus ik denk idd dat een kleine bijdrage de situatie toch wat serieuzer maakt!

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:59

als ze verwachten dat je de helft meebetaalt, heb je ook voor de helft rechten..
Dan zou ik dingen wel op papier laten zetten..

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:02

ik heb ook nooit voor mijn verzorgpaarden betaalt, sterker nog ik werd in sommige gevallen betaalt maar toen deed ik ook allerlei klussen ernaast oa. stallen uitmesten, paard beleren, meehelpen op keuringen etc. Moet er wel bij zeggen dat het nooit echt luxe was, als je op een dure pensionstal staat is het wat anders. Lessen etc. moest ik wel zelf betalen en af en toe kocht ik ook een dekje of dergelijke wat ook nodig was.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:40

Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar om te betalen voor een verzorgpaard. Als je op een manege rijd ben je vaak veel meer kwijt. En van een verzorgpaard leer je vaak meer dan op een manege. Overigens heb ik nooit een bijdrage gevraagd en dan nog is het moeilijk om iemand te vinden. Dan hoefde de verzorgster ook nog niets anders te doen dan tutten en rijden. En helemaal iemand die zich aan de afspraken houd is een speld in de hooiberg. Dan hou ik er rekening dat mijn verzorgster een bepaalde dag gaat en zegt ze op het laatste moment af. Ik kan ook niet een dag zomaar niet gaan, dus vind dat een verzorgster ook verantwoordelijk moet zijn. Misschien dat een bijdrage dan een stok achter de deur is om wel op te komen dagen. In ieder geval heb ik de moed voor een goede verzorgster op gegeven, als ik iemand tegen het lijf loop die het wel leuk vind, reken ik er dan ook niet op dat diegene ook daadwerkelijk op komt dagen. En zie ik het meer als extra aandacht voor mijn paard.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:43

Ik vind het vergelijk met een manege niet opgaan; manege is een bedrijf, terwijl het hebben van 1 paard hobby is.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:55

Ik ben principieel tegen het laten betalen van mensen die op mijn paard rijden. Maar ik verwacht wel een bepaalde inzet en dus ook een keer mest of onkruid uit de wei verwijderen en hulp als er iets aan de hand is en ik moet werken.

Ik heb niemand nodig, maar ik mocht altijd paarden van anderen rijden en ik gun een ander dat ook. Buiten dat is mijn paard dol op aandacht.

Na 2 mindere ervaringen heb ik nu toch weer een meisje van 14. Ze rijdt er een dressuur en springles mee. Komt een uur voor de les al poetsen en knuffelen en na afloop ook die tijd. Ze houdt me keurig op de hoogte hoe het ging en wanneer ze er wel of niet is.... Ondanks het paard erg groot is. 1.75m en zij erg jong klikt het goed. Dressuurmatig en springen heeft ze weinig tot geen ervaring mee, maar zolang ze bij mijn eigen instructeur lest zal ze er niks mee verpesten.
Buiten dat heeft ze een streepje voor omdat ze erg lief was voor mijn once-in-a-lifetime paard, die er nu helaas niet meer is...

Enige nadeel: ze houdt van roze.. :+ :+ :+ Dus mijn paard heeft nu een roze dekje....

Mocht ook dit eindigen dan kap ik er mee. Als ze een paar dagen stilstaat door omstandigheden maakt het ook niks uit....

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:59

Ale ik dit allemaal lees vind ik het zo jammer dat zoveel mensen het hebben opgegeven met verzorgsters/bijrijders omdat ze er toch echt wel zijn .
Ik kom altijd afspraken na en ben verantwoordelijk met de spullen/paard of is dit echt zo zeldzaam?
Ik heb al jaren verschillende gehad en overal deed ik vanalles van meste tot rijden en zelf hekken maken .
Wel ben ik zo eerlijk dat ik toegeef dat ik natuurlijk ook wel wensen heb bijvoorbeeld ik zou geen verzorgd paardje willen wat niet kan rijden ,ik wil heel graag aan mijn niveau werken en daar ben ik ook eerlijk in.
Stel ik heb er een waar een oudje bijstaat dan zou ik deze echt wel eens borstelen enzo .
Tussen mij en de eigenaar van de tink die ik nu doe zit het goed ,ik heb zelf de sleutel van de wei dat als ik een bericht naar haar stuur ik ga nu naar buiten en dan is dat goed .
Ze vertrouwd mij zo dat ik 6 weken de zorg over de wei (4 paarden/ponys ) heb als hun op vakantie gaan .

@raket ,ik hou ook van roze maar dat is het enige wat ik niet mag .ik mag elke kleur doen behalve roze want dan is hij geen vent meer haha

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:01

eenitraM schreef:
Gelukkig zit ik in de fase dat mensen mij wat toestoppen al ik hun paard kom rijden :')

Bizar gewoon dat je moet betalen terwijl je eigenlijk hulp aanbiedt.

Mensen die zo handelen moeten imo gewoon hun paarden verkopen. War een uitmelkerij

Ik vraag geen hulp ik bied een paard te rijden aan...hulp is idd vrijwillig maar dat wil ik niet iemand moet willen en er zijn. heb slechte ervaringen met vrijwillige mensen (komen niet opdagen enz..)

Wat een onzin?. Weet je hoeveel mensen graag willen rijden maar niet een eigen paard willen?. Ze hebben de financiële bijdrage er voor over en ze krijgen van mij veel ruimte om dingen te doen (starten, buiten ritten enz).
Weet je wel hoe slecht de markt is op dit moment en nu kan ik mijn paard tenminste de garantie geven dat hij verzorgt wordt en aandacht krijgt. Plus ik bied een luxe stalling aan.
Ik rij niet meer maar verkopen liever niet omdat ik voor een dier gekozen heb. Alleen met een alleenstaand gezin is de volle stalling betalen toch wel veel van het goede.

Jullie zeggen halve stal geld?. Als je idd de halve week rijdt dan kom ik bv op 8 euro per keer uit dat tegen een manage les van 1x per week is 19 euro. En dan kan je ook nog eens onbeperkt rijden. Heb nog nooit iemand horen klagen over het bedrag.

En idd door een bijdrage te vragen stoot je alle penny meisjes af en hou je een serieuze groep mensen over en die zoek ik.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:05

Er is ook een verschil in verzorg paard of halve stal.

IK zoek nu een halve stal en die moet echt wel de helft betalen maar ze mag er ook 3 of 4 keer in de week mee rijden, als ik op vakantie ben of tijdens examens zelfs heel de week.
Dan vind ik het niet meer dan normaal dat ze de helft betaald.

Momenteel rijd er iemand 1 keer per week op [naam], als ze tijd heeft, maar die hoeft niets te betalen omdat dit maar 1 keer is en zij [naam] verder doorrijd.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 01-10-12 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:07

weet je, ik snap het nooit:

Aan de ene kant hoor je bijrijders klagen: Ik kan geen paard vinden
Aan de andere kant hoor je eigenaren klagen: Ik kan geen bijrijder vinden...

Dat klopt toch niet? Kennelijk stellen beide partijen eisen waar de andere partij zich niet in kan vinden :?

essie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:09

LiVetime schreef:
Ik denk dat veel paardenmensen de kosten voor hun paard eigenlijk niet meer zo goed kunnen betalen en dáárom een verzorgster vragen die mee betaald.
Dus ik denk dat het aanbod verzorgpaarden heel erg is toegenomen juist om financiële redenen van de eigenaar.

ik ga hier in mee, ook ik heb een verzorgster waar ik heel blij mee ben ,zij hoeft niet mee te betalen .Maar je weet nooit wat de toekomst brengt van't zelfde raak ik of mijn man onze baan kwijt ,dan zal ik een bijdrage moeten vragen om de paarden toch te kunnen houden!

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:13

Prisca schreef:
eenitraM schreef:

hulp ik bied een paard te rijden aan...hulp is idd vrijwillig maar dat wil ik niet iemand moet willen en er zijn. heb slechte ervaringen met vrijwillige mensen (komen niet opdagen enz..)

Wat een onzin?. Weet je hoeveel mensen graag willen rijden maar niet een eigen paard willen?. Ze hebben de financiële bijdrage er voor over en ze krijgen van mij veel ruimte om dingen te doen (starten, buiten ritten enz).
Weet je wel hoe slecht de markt is op dit moment en nu kan ik mijn paard tenminste de garantie geven dat hij verzorgt wordt en aandacht krijgt. Plus ik bied een luxe stalling aan.
Ik rij niet meer maar verkopen liever niet omdat ik voor een dier gekozen heb. Alleen met een alleenstaand gezin is de volle stalling betalen toch wel veel van het goede.

Jullie zeggen halve stal geld?. Als je idd de halve week rijdt dan kom ik bv op 8 euro per keer uit dat tegen een manage les van 1x per week is 19 euro. En dan kan je ook nog eens onbeperkt rijden. Heb

En idd door een bijdrage te vragen stoot je alle penny meisjes af en hou je een serieuze groep mensen over en die zoek ik.

Nee dit is niet waar ,ik zou in eerste geval ook naar iets kijken wat niks /niet veel kost.
Dit omdat ik natuurlijk ook les,startkawrt enzo zelf betaal .
En jij zou je paard bijna niet kunnen houden als je geen verzorger of bijrijder heb omdat het dan te weinig aandacht en beweging krijgt .
Ik weet hou het is een alleenstaande moeder en begrijp hoe druk je het hebt ,dan zou deze persoon jou ook enigszins verlichten van je zorg over je paard.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:15

sanne1221 schreef:
als ze verwachten dat je de helft meebetaalt, heb je ook voor de helft rechten..
Dan zou ik dingen wel op papier laten zetten..

Voordeel wel is dat als ze betalen ik de mogelijkheid heb om hem aan te houden en hun dus de lol van het paard kan bieden. Klinkt krom maar denk dat vele zonder de bijdrage er idd mee moeten stoppen ivm alle stijgende prijzen. Aangezien verkopen ook vaak niet lukt is dit toch een mooie optie?.

Helaas dus niet want ik ben als eigenaar altijd verantwoordelijk. Maar als ze met hem op pad willen geen probleem 1 berijdster start met hem een gebruikt ook mijn wagen. Zo hoort dat dan ook.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:18

Ligt eraan wat je allemaal mag met het paard en wat je aan klusjes 'moet' doen, maar kwam er laatst ook 1 tegen, een shetlander jaarling, waar je mee mag wandelen, je moest ook de stal 2 x per week schoonmaken en dat kost je dan 50 euro in de maand, whahaha ronduit belachelijk.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:19

Stef ik eis niet zoveel, behalve voorlopig niet naar buiten zolang je de pony zijn grapjes in de bak niet kan behappen. Nog niet zo handige ruiters help ik uit.
Komen als afgesproken of even melden mag ook via msn. School gaat voor dus in drukke tijden laat het me weten dan verwacht ik je niet.

Wees zuinig op mijn pony en spullen, vertel eerlijk als er iets gebeurt is dan kan namelijk gebeuren. Als ik er achteraf wel achter kom ben ik wel boos. Kies max 3 vriendinnen die af en toe mee gaan (natuurlijk rekening houdende dat die wisselen) de vriendinnen mogen niet rijden als ik er niet ben.

Ik moet nageven voorheen had ik geen bak, maar wel een grote paddock, vroeg geen bijdrage behalve mest scheppen voor je gaat werken met de pony (max 1 kleine kruiwagen) sluit goed af. Ik haat roze op een ruin dit mag dus niet.

Ik vraag een bijdrage omdat ik mensen zoek waar ik op kan vertrouwen dat ze komen. Voor de kosten hoef ik het niet te doen, meestal koop ik er wat luxe spulletjes voor.
Heb ik zo veel eisen dan?

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:19

Ik vraag mijn bijrijdster €25 per maand en daarvoor komt ze 2x per week en mest ze dan meteen de stal uit. Ik vraag er geld voor, omdat ik zeker wil zijn dat ik een serieus iemand heb, die ook daadwerkelijk komt! Nu heb ik het echt mega getroffen met mijn bijrijdster en we zijn beide tevreden over de constructie, dus overal winst!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:20

Helft van mijn stalgeld is 100 euro, dus pakt dan manegeles 15 euro kost, heb je al profijt vanaf dat je 2 keer in de week op mijn pony zou rijden.

3 à 4 keer rijden per week aan 25 euro per week

of

3 à 4 keer manegeles (15eu) kom je aan 45 à 60 euro per week

En, je hebt het voordeel dat je het paard alleen maar moet delen met de eigenaar (bij mij toch).

Denk dat dat toch niet echt slecht is!

Bij mij moet je helemaal niets doen buiten borstelen en rijden, pony staat op volpension.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:20

kennelijk teveel.. (hiermee zeg ik niet dat IK dat vind overigens)

Of zitten zoekers en aanbieders gewoon in compleet verschillende regio's?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:23

yaylavb schreef:
Nee dit is niet waar ,ik zou in eerste geval ook naar iets kijken wat niks /niet veel kost.
Dit omdat ik natuurlijk ook les,startkawrt enzo zelf betaal .
En jij zou je paard bijna niet kunnen houden als je geen verzorger of bijrijder heb omdat het dan te weinig aandacht en beweging krijgt .
Ik weet hou het is een alleenstaande moeder en begrijp hoe druk je het hebt ,dan zou deze persoon jou ook enigszins verlichten van je zorg over je paard.

Jij wel maar je wil niet weten hoeveel reacties ik kreeg afgelopen weken. Stond niet eens een foto bij maar bood wedstrijd paard aan en bijdrage in stalling verrekend in de dagen.

Heb het altijd alleen gedaan (2dgn in de week kwam ik niet en deed iemand hem op stal) totdat ik vorige jaar er iemand bij zocht voor de wedstrijden en de klikt super. Oudere vrouw fanatiek maar wil niet meer de last van een eigen paard. Voor hem was dit ook beter en zie hem iedere keer weer groeien in het werk.
Ze heeft hem een jaar voor niets gereden maar nu moest ik wel toen ik helemaal stopte en de meiden meer geld gaan kosten (ex weigert te dokken). Ik liet haar zelf een bedrag bepalen voor 3 dagen in de week. De andere ruiter doet dat ook dus heb nu 2 gelukkige mensen die lol met mijn knol hebben. Ik neem hem alleen nog mee voor buitenritten en ETR.

Als de markt beter was had ik hem misschien wel verkocht maar het is zo'n fijn braaf dier dat ik dat eigenlijk niet wil.