Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:00

PaardenliefJ schreef:
Fleur1984 schreef:
OK ik meld me ook!

ik zoek een bijrijder voor mn B-pony. Het mag ook gewoon een verzorger zijn, zonder bijdrage dan, maar ik zou toch liever hebben dat hij af en toe gereden wordt.

Ik heb nu een 11-jarige, ik dacht ook dat ze kom rijden enzo, maar ik ben er met mn domme kop ingelopen. 11 jaar is gewoon te jong.. Pony loopt zo met haar weg...
Maar ik vind het gewoon zo moeilijk om iemand te vinden met verantwoordelijkheid, en die me dus wel degelijk helpt! In plaats van omgekeerd... (niet dat ik vind dat ze alles alleen moet doen hoor :-))

Dus: eigenlijk een 16 jarige, klein en mager, die dicht woont (België), die verstand heeft van paarden en die ook nog eens leuk is om me mee te vergezellen op buitenrit. Bestaat zo iemand????

Ik heb een kleine c pony te lease en ik ben ook 11 jaar. ik heb bijna 2 jaar ''manege ervaring'' en ik kan die pony aan. Soms moet ik wat meer moeite doen, maar dat heb ik voor hem over! :+: Hij is niet voor beginners zei de eigenaresse..

Cinneke1982

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:13

Voor verzorgen kosten vragen vind ik ook beetje dubbel. Maar ja trainen vind ik wel opzicht een punt om toch iets te vragen. Bij mij zal ik een klein contract maken. Je mag zelf lekker met hem aan de slag, maar ik kom wel voor alle kosten op, zoals stalling, hoefsmid, voer, ontwormen, evt dierenarts. Je kan gebruik maken van binnen en buitenbak. Ja dan vind ik het een ander verhaal. Had ik ze gewoon op een wride staan dan boeide me dit totaal niets. Maar ja iedereen kijkt er anders tegen aan. Maar als je een paard lease leer je wel verantwoordelijkheid nemen voor dat paardje, en voor mensen die graag een eigenpaard willen maar niet kunnen bekostigen en dit wel is het ideaal. Kan je er ook al gedeeltelijk aan wennen hoe het gaat. Kun je veel van leren.
Daarnaast tijden zijn veranderd. Vroeger kon je de verzorgstertjes vertrouwen. Kwamen iedere week. Ken mezelf hierin. Maar op vandaag als het niets kost en ze hebben geen zin of het weer is te slecht komen ze niet. En als ze er iets voor moeten betalen hebben ze het er wel voor over. Dat is momenteel mijn ervaring. Oke ik heb 1 meid rijden bij mij, super lieve meid rijdt al vanaf 2008 bij me maar van haar kan ik dan wel echt op aan. 1 van de weinige waar ik echt het vertrouwen in heb. Zij staat wel voor de paarden klaar. Waar vind ik nog meer van die mensen. Laatst een kadotje van haar gekregen zo lief. Waardering dat ze bij mij rijdt. Ja dat doet me wel iets. Dus ze bestaan wel. Maar moeilijk te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:47

Ik zat ook te twijfelen of ik geld zou vragen voor het rijden.
Het kindje hoeft namelijk alleen maar te poetsen,opzadelen,rijden,afzadelen evt. deken op doen e.d.
Hij/zij mag 1 tot 2x per week op afgesproken dagen rijden,evt. les maar dat wel op eigen kosten.
Maar ik trek er toch minder kinderen mee,en het belangrijkste is dat ik een klein,maar 'ervaren' ruitertje heb.
Ik zou ook bij god niet weten wat ik er voor zou moeten vragen.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:51

Ik denk dat dat de meningen verdeeld zijn over het betalen van verzorgen. Ik heb weleens een tijdje terug een pony mogen verzorgen en daar werd ik voor betaald. :+ Ipv dat ik haar moest betalen (wegens klik daarmee gestopt). Als iemand je vraagt om je pony-/paard te trainen denk ik dat ze daar geen bijdrage voor vragen? Maar zoals ik al zei en je ook in deel 1 zowel deel 2 ziet zijn de meningen echt verdeeld :P.

Cinneke1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:53

Bij mij is het meer dat ik echt voor een paar dagen vraag en niet alleen voor de fun wat rijden. Maar het paard ook wat leert en dat ze zelf ook leren. Ze mogen in de toekomst evt er ook mee op wedstrijd. Ik vraag iets meer dan alleen verzorgen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:41

Jeetje wat gaan jullie snel!!
Als ik geld ga vragen krijg ik helemaal niemand ben ik bang ( en dat wil ik ook niet ik koop een paard)......het is al zo moeilijk iemand te vinden!
De meeste willen al geen les nemen omdat ze dat te veel geld vinden, en dat komt omdat er alleen maar jonge meiden reageren. Moet je eens zien wat een manageles kost!

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:51

Ik denk dat je soms ""risico's " moet nemen.
Op mijn 11 had ik een 3,5jarige als verzorgpony en had ook alleen maar op de ""manege"" gereden ( tussen "" omdat het niet echt een echt,echte,echte manege was) en die mevrouw zocht ook iemand van 16+ en toch had ik ze als 11jarige.
Ik werd heel veel begeleid in de les, het enige wat ik alleen deed was voor de les de pony wat longeren in de longeerring om wat los te gooien, deed dit ook in de piste als het slecht weer was of de longeerring een zwembak was. Ze hadden speciaal voor mij een koord bevestigd in de 2pistes zodat ik de piste kon afbakenen.
Ik heb erzelf heel veel van geleerd en de pony ook. Na een jaar moest ik stoppen omdat ze verkocht werd en kon een nette E-proef rijden en sprong een parcour van 80-90cm met mij erop.

Dus ik denk dat je gewoon goed moet zijn en alle reacties goed moet bestuderen en misschien ook laten testen ;-)
Wie niet waacht, niet wint zegt mijn moeder :p

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:52

Jolliegirl schreef:
Zoals ik al zei, je kunt het ook anders bekijken :j
Maar dit is gewoon mijn kijk vanuit ervaring... Ik heb me teveel laten uitbuiten daar in het westen..
Ik betaalde 65 euro voor 2x in de week een buitenritje op een kleine pony.. was geen bak, geen stal... niets... kon alleen maar een rondje om de waterplas..
En ik met mn stomme kop natuurlijk elke keer betalen omdat ik dacht dat het normaal was...

Haaaa dit komt me bekend voor :') Die paar keer dat we samen reden was wel top hoor!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:54

JastieHorse schreef:
Jolliegirl schreef:
Zoals ik al zei, je kunt het ook anders bekijken :j
Maar dit is gewoon mijn kijk vanuit ervaring... Ik heb me teveel laten uitbuiten daar in het westen..
Ik betaalde 65 euro voor 2x in de week een buitenritje op een kleine pony.. was geen bak, geen stal... niets... kon alleen maar een rondje om de waterplas..
En ik met mn stomme kop natuurlijk elke keer betalen omdat ik dacht dat het normaal was...

Haaaa dit komt me bekend voor :') Die paar keer dat we samen reden was wel top hoor!

_O-
Ja dat was gezellig!!

Ach, in die tijd waren we nog jong... en wisten we niet hoeveel alles waard was he... ~~}>

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:56

Ach ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet erg vond om te betalen. Nu met mijn eigen knollie merk ik wel hoe duur alles is. Maar goed de fjorden stonden zo goed als gratis dus de bijdrages die gevraagd werden waren echt belachelijk ;) Dat was gewoon echt geld verdienen..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:00

Nee het betalen is niet erg..
Maar zoveel voor zoweinig... en zeker als men er dan zovele aan verdient.

Er reden 4/5? mensen in de week op??
Dat is dus 4/5 x 65 euro per maand....

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:03

Nou het erge was dus dat iedereen een ander bedrag betaalde...Maar goed ze hield er iig genoeg aan over :j

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:18

Alweer een nieuw deel! leuk :)

Ik heb sinds vorige week een bijrijdpaard! Mijn instructeur van de manege stuurde mij een berichtje met de vraag of ik zijn paard wil bijrijden! :) Ben echt ongelofelijk blij met het aanbod!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:44

Hier ook nog niets geplaatst sinds het nieuwe topic :+

Betalen of niet betalen ieder zijn mening daar over ik kan allebij goed begrijpen.

Ik had dus iemand die kwam verzorgen ze ging met vakantie en zou wat laten horen als ze terug was volgens mijn berekening is ze nu bijna 2 weken terug van vakantie zo veel zin heeft ze er dus in om te komen :=
Niet Destino hoor die komt nog steeds :*

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:54

Ik heb zo'n vermoede over wie dit gaat, maar het is idd belachelijk.
En tuurlijk je kan een bijdrage vragen mAar er lopen er lopen daar zoveel..

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:33

ik vind het echt moeilijk om een bijrijdpaard/pony te vinden, vooral in deze regio.. Altijd als er iets op mp oid staat, is er al een stuk of 11 x op gereageerd!
Dus als iemand nog iets weet omgeving Doetinchem, (richting 's heerenberg ) pb!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:54

ik heb het heel makkelijk. Ik heb een bijrijder gevonden zonde rdie uberhaupt te zoeken. Ik was met mijn paardje op kamp en ben daar met haar in contact gekomen.
Eigenlijk zocht ik helemaal niemand. Heb mijn paardje nog niet zo lang, en wil zelf gewoon heel veel met haar doen. Ik werk heel onregelmatig waardoor iemand niet een vaste dag kan krijgen en zeker niet 2 of 3 keer per week. Als ik dus al iemand zou zoeken zou dat iemand zijn die in eerste instantie vooral veel samen wil doen, niet te vaak wil komen, gewoon af en toe eens wat met haar doen, wel evt beschikbaar willen zijn als ik echt niet kan (ziekte, vakantie ed.)
Nou dit meisje (22) is verantwoordelijk en daar klikt het goed mee. We hebben nu 2x in de bak gereden en een buitenrit gemaakt samen (om en om op t paard). Voorlopig zullen we vooral veel samen doen, maar als ze het leuk vind mag ze mijn paard gerust eens meenemen naar les of zelf eens rijden als dat zo uit komt. En ik hoop in het geval van 'nood' een beroep op haar te kunnen doen. Ik heb er vertrouwen in dat zij geen gekke dingen gaat doen. Zij blij, ik blij en het is nog mega gezellig ook!

Cinneke1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 06:34

Ach ja op een dag zal er vast en zeker 1tje aankloppen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:53

Deze week zag ik iemand op MP € 100,- vragen voor 2x rijden per week. Dat vind ik toch erg veel voor een bijrijdpaard.

sjaanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:55

Ik meld me ook!

Heb zelf ook ervaring in het zoeken van een bijrijder, viel toen inderdaad niet mee!

Terwijl ik nu juist op zoek ben naar een paardje een klein beetje bij mij in de buurt en nu kan ik hem niet vinden!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:18

Tina1965 schreef:
Deze week zag ik iemand op MP € 100,- vragen voor 2x rijden per week. Dat vind ik toch erg veel voor een bijrijdpaard.

Tenzij ze op een stal staan van 500e per maand ;)

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:19

Snackie schreef:
Tina1965 schreef:

Tenzij ze op een stal staan van 500e per maand ;)

Ja idd, dan betaal je noggeens de helft :j

Viviannie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:47

Nou het is ook moeilijk op een verzorgpony te zoeken.
Dus tjaa.
Als je het zo bekijkt is het allebei even moeilijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:51

Maar de eigenaar van het paard heeft dan toch echt zelf gekozen voor een stal van 500 euro :) ik vind niet dat je het kan maken om een bijrijder daar voor te laten opdraaien. Dus dan is een normaal gemiddelde bijdrage gewoon op zijn plaats en niet aangepast aan de stalling :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:11

:wave:
Ik meld me ook, na 1 jaar verzorgt te hebben bij een geweldig adres heb ik besloten om er te gaan stoppen samen met de eigenaar.
Ik hoop dat ik snel wat vind, want ik en zonder paardrijden dat kan echt niet :P

Helaas vind ik het moeilijk om op marktplaats iets te gaan zetten.
Ik heb hier op bokt mijn advertentie al staan en daar zijn al best veel mensen op af gekomen, maar helaas was het best ver allemaal. Alleen op markplaats leest echt ''iedereen'' het. En ik weet dat dat juist de bedoeling is, alleen aan de ene kant wil ik het ook weer niet.