vriendin/verzorgster wat accepteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lotteettol

Re: vriendin/verzorgster wat accepteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:44

Misschien een beetje een late reactie, maar nog even mijn "advies" aan TS: ik zou je vriendin gelijk de deur wijzen! Het is lief dat je haar laat lessen op je pony, maar op jouw kosten? Dat gaat heeel erg ver en ik vind het van die vriendin best wel aso dat ze dat maar blijft doen en daarna met de pet naar gaat. Een paard heb je niet alleen wanneer het jou uitkomt, toch?
Nadeel is als je een vriendin je paard laat verzorgen dat ze idd meerdere rollen gaat vervullen en dat jij jezelf (onbewust!) in een bepaalde positie zet waardoor je minder snel iets tegen haar zult zeggen als je het er niet meer eens bent!
Dat je vriendin met zweep en sporen heeft gereden en je paard is daardoor angstig is voor jou en je paard erg jammer. Zo'n beesie heeft vertrouwen in mensen en zij haalt dat eruit. Ik vind dat je dat gelijk moet afkappen, want dat is niet eerlijk tegen over zo'n jong paard en zal hij al het vertrouwen kwijt raken. Jij kent je paardje en een dier geeft het wel aan wanneer hij angstig word!
Kortom: vriendin weg bij je paard, dat gescheiden houden en verder zonder dat zij op je paard rijd vriendinnen met haar blijven!!