ik vind het meer dan normaal dat je aan der eigenaar vraagt of er iemand met je meee te komen, .. ? ik snap niet dat je dan zegt, als de eigenaar er dan achter komt, want dan doe je dus alles stiekem..
Anoniem
Geplaatst: 04-02-11 20:53
hier dus dezelfde gedachte... jammer dat mijn bijrijdster dat niet snapte... dag bijrijdster
joey_lover
Geplaatst: 06-02-11 12:40
Als er iets gebeurd is de eigenaar aansprakelijk, dat zou ik nooit om mijn geweten willen hebben. Daarnaast heeft de eigenaar jou het vertrouwen geschonken om zijn of haar paard te verzorgen. En door dingen te doen zonder overleg met de eigenaar schaadt je in mijn ogen dat vertrouwen. Altijd eerst vragen dus!
Ik zou niet iemand op mijn verzorgpaard laten rijden, al helemaal niet zonder toestemming van de eigenaar. Heb gewoon toestemming dat ik mensen mee mag nemen enzo, maar rijden zou ik niet doen. Kan nu sowieso nog niet rijden maar wel als hij ingereden is... Als de eigenaar het goed vind, prima, maar anders niet.
HxSunlight
Geplaatst: 06-02-11 15:53
ik heb er altijd een hekel aan als iemnad op mijn paard aait of zit dat vindt ik egt niet leuk
jilldrost
Geplaatst: 12-02-11 19:00
ik laat me vriendin wel is me verzorgpony uitstappen maar ik weet dat de eigenaar er niet moeilijk overdoet.
Stefanie16
Geplaatst: 14-02-11 16:01
Ik zou der niemand op laten, stel dat er iets gebeurt, het is niet je eigen paard. Ik zet zowiezo ook niemand op mijn eigen paard, alleen mijn instrutrice want daar gaat die ook heen als ik op vakantie ben etc.
Ik doe het zelf niet. Ik weet niet of de eigenaresse het wel, maar ik wil het zelf ook niet. Ben dan bang dat die vriendin iets doet met je paard wat jij niet wilt of dat er iets gebeurd. Ik heb wel eens mn buurmeisje van 6 erop gezet, maarja, die rijdt niet, die zit er alleen maar op!
KMF
Geplaatst: 15-02-11 14:00
LouLouB schreef:
Ik zou het voor de zekerheid en duidelijkheid gewoon even voorleggen aan de eigenaar.
Noor92
Geplaatst: 15-02-11 16:10
Tuurlijk niet, niet zonder de toestemming van de eigenaar iig. Als iemand op mijn paard zou rijden zonder dat ik het wist zou ik flink boos zijn.
Ik zou het zelf nooit zomaar doen, al hoorde ik vandaag van de eigenaresse dat ik opzich mn vriendin er wel eens op mag laten. Ze kent haar verder niet persoonlijk alleen dat meisje rijdt zelf ook heel goed en dat weet ze, dus ach een keertje beetje rondrijden nadat ik heb gereden misschien Maar had ze dit niet gezegd had ik het niet gedaan!
Mary_X
Geplaatst: 16-02-11 21:53
1keer heb ik iemand van bij ons op de manege het paardje laten uitstappen
Saul
Geplaatst: 16-02-11 21:55
Ach ik ben daar heel luchtig in, zolang het in de bak is en op het erf, dan vind ik het heus niet zo erg dat er een keer iemand anders op mijn ponies stapt. Maar of het goed gaat, sja dat kan ik niet garanderen.
Het ergste zou ik dus vinden als er iets gebeurd, en voor degene die er op zat, en voor mezelf daar ik dan verantwoordelijk ben, ondanks ik er niet ben... Dat zou mijn rede zijn dat niet jan en alleman er op mag, maar een keertje een vriendinnetje van de eventuele verzorgster, who cares?
LosseTeugel
Geplaatst: 23-02-11 14:03
ik denk niet dat ik het leuk zou vinden als ik erachter kwam dat een verzorger stiekem iemand mee neemt en dan ook nog op je paard laat rijden
nu heb ik een eigen paard dus dat probleem heb ik niet maar ik hou mn zusje en haar vriendinnetjes wel altijd in de gaten
DB_CARTAGO
Geplaatst: 24-02-11 09:48
Als de eigenaar de toestemming geeft en je weet dat ze goed kan rijden dan zou ik het proberen.
Ik vind het wel normaal om te vragen aande eigenaar of het mag of niet..
Ntlie_
Geplaatst: 01-03-11 22:48
Ik vind het niet netjes als je iemand anders op je verzorgpaard laat zonder dat de eigenaar er vanaf weet. Ik zou persoonlijk alles behalve blij zijn als ik er achter zou komen dat de verzorgster van mijn pony er anderen op zou laten. Ten eerste omdat de pony geen lieverdje is en ik wel aansprakelijk ben en ten tweede omdat ik gewoon niet Jan en alleman er op wil hebben.
Ik rijd zelf ook een paardje van een ander bij en daar zou ik ook geen anderen op laten. En zeker niet zonder het eerst te vragen.
Voordat ik een eigen paard had, heb ik heel veel verzorgpony's/paarden gehad en daar heb ik NOOIT iemand anders zomaar op gelaten. Zoiets doe je niet als dat paard niet van jou is. Als ik een verzorgmeisje zou hebben en die liet een ander op mijn pony zonder het te vragen, kon ze gelijk haar spullen pakken.
Als iemand jou vertrouwt met zijn/haar paard moet je dat vertrouwen niet beschamen. Om nog maar te zwijgen van de ellende die volgt als degene die jij er zomaar op hebt gelaten eraf dondert. Zoals Ntlie_ al zegt is de eigenaar in dat geval de sjaak.
zelf vindt ik niet dat het kan.... oke me vriend komt wel regelmatig langs als ik bezig ben maar dat weten ze en vinden het ook niet erg. maar andere nee nooit ik vraag het eerst altijd
Ik heb met mijn bijrijdster afgesproken dat ze er nooit iemand op mag laten. Zij is mijn bijrijdster en niet iemand anders.
Als ze een vriendin mee wil nemen, belt ze vooraf even op. Dat vind ik wel fijn. Sta op een rustige stal en de eigenaar houdt er niet van als er teveel vreemden op stal komen.
tumenmouse
Geplaatst: 11-03-11 23:27
ik zou het zelf niet doen! ik vind het zelf eigenlijk ook niet fijn dat er andere mensen op mijn verzorgpaard gaan. ik denk dat de eigenaar het niet erg zou vinden maar toch doe ik het liever niet. en al helemaal niet als zij het niet weet.
ik vraag uberhoudt eerst of er iemand mee mag en als dat mag geven ze soms wel van zelf aan of ze liever willen dat er wel of niet iemand op gaat. tot nu toe mocht het wel altijd maar deed het lang niet altijd. ik vind niet altijd fijn als er op me vzpaard wordt gereden maar is per paard verschillend/ als de eigenaar het niet wilt doe ik het ook niet.