Seksuele intimidatie door eigenaars

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:01

Ik denk dat dat een heel belangrijk punt is! Kinderen (ook pubers) zien het gevaar vaak niet als ze mensen voor het eerst ontmoeten. Als ik naar mezelf kijk op die leeftijd was ik alleen bezig met de pony tebekijken, en ik keek totaal niet naar de eigenaar. Nu, als moeder, zou ik er bij mijn dochter dus wél allert op zijn. Mocht zij dus ooit een verzorgpony willen dan ga ik zeker mee om kennis te maken met de eigenaar voor er een definitief 'ja' gezegd word. Als mijn onderbuikgevoel het niet ok vind, dan gaat het niet door!

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:51

Denk dat het vaker voorkomt dan verwacht.

Vroeger verzorgde ik een klein welshje van een oudere man (in de 70). Hij had 3 pony's met allemaal verschillende verzorgsters en allemaal jonge meiden in de pubertijd. Snoepjes, sigaretten, rijles het kon allemaal niet op.
Uiteindelijk kwamen we erachter dat hij stiekem bij het rijden kwam kijken (stond dan achter de schuur door een kier te loeren) en zich zelf hielp. Gelukkig heeft hij mij nooit zelf lastig gevallen, ben na het ontdekken ook gestopt met het verzorgen van de pony.

Als ouder mijn advies, zeker meegaan naar de pony!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:57

Dat ik altijd bij diegene mocht komen slapen als het niet goed ging thuis.
Later gaf hij toe getinte dromen te hebben gehad over ons.

Alleen was dit niet de eigenaar van mijn vzp, maar iemand die op stal helpt, aangezien het mijn eigen paard is.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:03

Ik volg ook! Goed topic!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:14

wij hebben een eigen stal, waar vooral mijn man vaak aanwezig is, ik veel minder. Als wij nieuwe meiden op stal krijgen om te helpen, en ze zijn onder de 18, vraag ik ook altijd of ze iig de eerste keer hun ouders mee willen nemen om kennis te maken.

Ik weet dat mijn man niets zou proberen ofzo hoor, maar idd om de ouders er bewust van te maken dat dit soort praktijken wel vaker voorkomen..wie weet hebben ze er bij een volgend verzorgpaard iets aan!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:53

Heeft er al iemand een mod gepb't ?

Ik vind het vreselijk. Je weet maar nooit hoeveel tieners hier op bokt zitten die dit meemaken. Ze willen zó graag die pony verzorgen. Dat ze er letterlijk alles voor over hebben. Ik hoop dat dit topic een beetje helpt om op het rechte pad te blijven.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:05

Volgens mij komt dit inderdaad veel vaker voor dan gedacht..

Ik ben nu zelf 20, maar als ik ergens anders heen ging nam ik de eerste paar keer altijd een vriendin mee en zorgde ik dat min ouders ook precies wiste waar ik uithing..

Over de eigenaar van mijn vorige paardje ging ook een verhaal rond, maar ben daar goed weggegaan (mij nooit iets gebeurd en dus ook zonder ruzie weg) dat ik me daar niet over uit laat..

Nu rijd ik bij mijn instructrice en die man is gewoon heel aardig, en haar kinderen zijn van mijn leeftijd en jonger dus heb het daar prima op mijn gemak..

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:24

Ik heb alle 2 de mod's gepbt ;)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:42

Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt :)
Wel vind ik, in het verhaal van een poster op de vorige pagina, dat je nl wel naar buiten zou mogen gaan. Kom op, leven we in een discriminatie? Mogen vrouwen niet meer op straat?
Helaas durf ik het ook niet (meer) maar ik vind het wél ontzettend jammer

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:52

Veel ouders horen leuke verhalen van hun kinderen. Dat ze alles mogen en dat de pony lief is.. maar dan gaat het alleen over de pony, natuurlijk is er dan geen kwaad in het spel als je kind goede verhalen vertelt. Maar niets is minder waar.. Kinderen worden als speeltje gezien. Misbruikt tegen leuke voorwaarden. En soms gedwongen goede verhalen te vertellen. Niet alleen aan de ouders maar ook tegen andere mensen. Om de eigenaar een goede naam te geven. Ik spreek gelukkig niet uit ervaring maar het is niet meer de wereld van vroeger :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:59

het is nog steeds de wereld van vroeger, dit is echt niets nieuws hoor.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:07

met vroeger bedoel ik de tijd dat dit niet gebeurde... en ja die tijd was er.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:10

Voor een aantal jaren terug kwam het hier in de buurt heel veel voor. Op maneges, maar ook bij een man met goede sportpaarden aan huis. Die mocht je gratis rijden maar dan moest je hem wel eerst seksueel bevredigen -om het netjes te houden. :P

Gadverr.

Ook ken ik het van stages, ik zelf ben hier nog nooit echt tegen aangelopen maar ik ben dan ook erg direct en duidelijk. Ik kan me voorstellen dat andere meiden én jongens -want die zullen er ook zijn- hier helaas wel intrappen..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:11

AGarcia schreef:
met vroeger bedoel ik de tijd dat dit niet gebeurde... en ja die tijd was er.

Mijn moeder maakte dit soort dingen 30 jaar geleden van dichtbij al mee. Ik weet niet welk vroeger jij bedoelt?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:16

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:37

Dat snap ik, ik had het niet over Psycho's in het algemeen maar paardeneigenaren die seksueel intimideren.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:41

Dat is inderdaad iets van alle tijden. De wat oudere boertjes met enkele pony's :\ .

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 12:15

Sjonge droevig allemaal, ik verwachtte wel al dat dit vaker of zelf vaak gebeurt.

Soms bij personen waarvan je het echt niet verwacht, het is echt niet altijd het beeld van een zielige pervert hoor. Sommige hebben kinderen en een vrouw.
En als het iemand is die een goede reputatie heeft en iedereen deze persoon vertrouwt, dan durf je het zeker niet te vertellen, wie zou je geloven, je stelt je toch maar aan....

Dus zeker opletten en de moed bij elkaar rapen om weg te gaan en niet meer terug te gaan ook al ben je zo gek op die pony enzo

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:37

AGarcia schreef:
Veel ouders horen leuke verhalen van hun kinderen. Dat ze alles mogen en dat de pony lief is.. maar dan gaat het alleen over de pony, natuurlijk is er dan geen kwaad in het spel als je kind goede verhalen vertelt. Maar niets is minder waar.. Kinderen worden als speeltje gezien. Misbruikt tegen leuke voorwaarden. En soms gedwongen goede verhalen te vertellen. Niet alleen aan de ouders maar ook tegen andere mensen. Om de eigenaar een goede naam te geven. Ik spreek gelukkig niet uit ervaring maar het is niet meer de wereld van vroeger :n

Nee, want ik weet niet over welke tijd jij het hebt, maar ik ben 32 en het incident wat ik beschreef was geloof ik op mn 13e. Das best lang geleden ahum.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:40

*quote verwijderd*

En daar moet jij waarschijnlijk nog dagelijks mee dealen, met de gevolgen en problemen ervan (ik heb je profiel gelezen).
Sterkte, met hiermee te moeten leren leven....
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 07-05-16 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van verwijderd bericht uit post verwijderd

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:07

De manege-eigenaar hier in de buurt heeft een vrouw en 2 kinderen. Een stalmedewerkerster slaapt al jaren bij hun in huis en vorig jaar is hun stagiaire bevallen van een zoon van de manege-eigenaar. En zijn vrouw is nog bij hem en die meid geeft er nu les.

Onbegrijpelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:32

Ja, zoiets achtervolgd je dagelijks.
Maar ook al is het bij sommige meisjes 'maar' één keer gebeurd, dan kan het al een lange nasleep hebben.

Eigenlijk zouden alle ouders of één daarvan de eerste (paar) keer mee moeten gaan als er een nieuw verzorgpaardje aangeboden wordt.
Volwassenen hebben daar toch wel vaak een antenne voor, wie te vertrouwen is en wie niet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:42

Ik volg dit even

__Melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:27

Ik heb het een keer gehad met de staleigenaar van m'n verzorgpaard (niet de eigenaar van het paard dus)
Hij gaf me vaak geld om iets leuks van te doen in het weekend, en toen ik een eigen paard wilde kopen zei hij dat ik er gratis mocht staan, maar ik was bang dat hij er iets voor terug zou willen.
Nu ben ik blij dat ik er niet op in ben gegaan, de betreffende man schijnt een echte viezerik te zijn geweest en zijn stal is nu falliet.

Nikky87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:06

Ik heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt.
Maar hier ben ik wel benieuwd naar of meerdere dit wel hebben meegemaakt.
Ook omdat ik zelf weer opzoek ben naar een paardje, en verschillende reacties heb gehad via mail.