hoe veel betalen jullie voor bijrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:38

MRIIIS schreef:
Niks :D Ik rij, verzorg, wandel, mest uit en ruim op :)

hier het zelfde, enorm veel vrijheid in wat ik doe, hoevaak ik ga, hoef allleen elke keer mest uit de wei te halen en drink en voer bakkem schoonmaken

nonatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:39

ik rij op een dpony en ik vraag 5euro, maar ik ga elk weekend en doe oefeningen &zo

saskiakefie

Re: hoe veel betalen jullie voor bijrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:40

Ah jij vraagt er geld voor, ja best logisch, je traint iemands dier. Ben benieuwd naar andere mensen die ook geld krijgen ipv betalen. :)

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:45

Ik zou een paard van een vriendin gaan bijrijden, dan zou ik per maand €75,- kwijt zijn voor 2 dagen.

€50,- gaat naar haar en €25,- naar de manege ( Bijrijderskosten, omdat je gebruik maakt van de bak etc.)

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:46

helemaal niks :D

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:48

niets zelf geen startcoupons etc.. :D

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:09

Bij me vorige verzorg paard niks ik krijg er misschien weer een en daar hoef ik waarschijnlijk ook niks voor te betalen

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:18

kwa stalling enzo 0,0
maar moet verplicht lessen (30,- voor 45min. 1x per 2 weken)
en moet eige dekje hebben.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:31

Mijn eigen paard staat volpension, ik hoef dus zelf alleen maar te rijden.
Op dit moment ben ik op zoek naar een bijrijdster die mijn paard 2x per week rijdt. Ik vraag hier een bijdrage van € 100,- per maand voor. Dit doe ik omdat diegene lekker kan gaan rijden en zich verder nergens zorgen om hoeft te maken, wel de lusten, niet de lasten. Als ik een dagje niet kan of op vakantie ga mag diegene elke dag rijden en hoeft daar echt niet extra voor betaald te worden.

Ik vind het gewoon belangrijk dat iemand beseft dat een paard veel geld kost. Ik denk ook dat als iemand mee betaald, zich ook meer verantwoordlijk voelt en ook altijd zal komen opdagen. Ik vind opmerkingen als 'je moet blij zijn dat ik je paard rijdt' nergens op slaan, want ik kan dr ook 2x per week stilzetten. Paardrijden is nou eenmaal een dure sport, op een manege ben je veel meer kwijt en heb je veel minder vrijheid.

Zelf heb ik ook altijd paarden bijgereden waar ik voor moest betalen. Daarnaast moest ik ook nog zelf voeren en umesten, 7 dagen per week. Dus wat dat betreft heb je met mijn paard een makkie. :)

Bonney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:39

ik doe het zelf niet. maar ik zou niks vragen. ze rijd hem dan voor jou en jij hebt meer vrije tijd. Het lijkt me juist logischer als je haar af en toe een fooitje geeft omdat ze toch je paard bijrijdt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:41

Helemaal niks. :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:15

Bonney4ever schreef:
ik doe het zelf niet. maar ik zou niks vragen. ze rijd hem dan voor jou en jij hebt meer vrije tijd. Het lijkt me juist logischer als je haar af en toe een fooitje geeft omdat ze toch je paard bijrijdt

ben ik met je eens ik snap het ook niet jij verzorg toch een paard en waarom zou iemand je paard moeten betalen als je die verzorgd jij verzorgd heb toch ik ben het helemaal met jou eens

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:15

Ik denk dat als je voor een eigenaar het paard rijdt en de normale klusjes eromheen doet het wel een goede deal is, maar anderen denken weer dat, aangezien zij stallingskosten betalen en de dierenarts én de hoefsmid, de bijrijdster ook eraan mee moet betalen, lastige situatie dus

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:24

Ik heb nu een 'bijrijdster' voor mijn paard terwijl ik eigenlijk genoeg tijd en zin heb om hem elke dag zelf te rijden.
Maar vanwege rugproblemen kan ik zelf niet echt springen en mijn paard is een echte springer en vind het ook helemaal geweldig. Bij mij op stal rijdt een meisje 2 jonge paarden en zij wilde graag met een meer ervarener paard springen.

Dus we hebben het eerst een keertje uitgeprobeerd en dat ging heel goed. Nu springt ze hem zo'n 1 x per week en rijdt hem ook nog een keertje zo. Dit doe ik puur omdat mijn paard echt heel goed kan springen en hij het ook heel leuk vind. Anders had ik er nog niet eens over nagedacht omdat ik eigenlijk geen bijrijdster hoef.

Ik betaal haar er niks voor en zij hoeft mij er ook niks voor te geven. Ze rijdt en verzorgd hem hoe ik het wil want dat vind ik belangrijk, ze krijgt goeie begeleiding met springen wat mijn vereiste was en alle verdere kosten zoals inschrijfgeld, startkaart, spullen die ze wil hebben voor te springen, betaald ze helemaal zelf.

Ik doe het voor mijn paard, en zij heeft de kans om met een paard verder te komen in de sport. Zou ik haar moeten gaan betalen dan ging het niet door.

x_Anouk_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:12

Ik hoef geen geld te betalen. In ruil voor mijn dankbaarheid dat ik daar de paarden mag rijden mest ik de stallen wel eens uit,voer en help op keuringen enz.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:58

Ik betaal niets..

Stalwerk neem ik er wel bij als mijn taak :Y)
Lessen moet ik bij het ene adres wel zelf betalen en bij het andere adres niet..

duveltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:08

Ik hoef alleen de hoefsmit te betalen ook omdat ik veel naar buiten ga.
veder hoef ik niks te betalen ook omdat ik de de stallen doe en de andere dingen die er bij horen

xfrietjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:11

mij vragen ze niks maar dat vindt ik alleen maar fijn

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:15

Het verschild echt zoveel!
Bij mijn huidige bijrijpaardje betaal ik nu 30 euro per maand, wisselende dagen, soms 2, soms 3 of 4, waarvan nog niet alle keren rijden omdat hij nog erg jong is. Vind het een nette vergoeding :)
Vorige bijrijpaardje hoefde ik niets te betalen, ander paardje 60 euro voor 2x per week rijden, en weer een ander 100 euro voor 2 dagen. Zelf vind ik 30-50 euro voor 2 keer per week netjes.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:20

Jeetje, ik vind echt dat sommigen heel veel vragen/betalen om bij te rijden! :o

Grappig ook dat de meningen zo verschillen.. De één vindt het heel logisch te moeten betalen om te rijden, de ander vindt het heel logisch betaald te worden.
Ligt misschien ook aan de regio (richting randstad enz. zal betalen om te mogen rijden gebruikelijker zijn) en aan het niveau van de bijrijder.

Zelf rijd ik ook een paard van iemand anders, voltijd. De eigenaren rijden of longeren niet, en ik mag haar eigenlijk als mijn eigen paard beschouwen. Ik hoef hier niets voor te betalen, lesgeld en wedstrijdkosten worden voor me betaald. Dingen als zweetdekens enz. betaal ik zelf, maar materiaal wat ik echt nodig heb wordt betaald. Het is eigenlijk een win-winsituatie, ik ben blij dat ik kan rijden, en de eigenaar is blij dat zijn paard word gereden en op wedstrijd uit wordt gebracht, en hoger in niveau komt. (ze was nog groen toen ik begon)

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:03

ik hoef niet te betalen.
ik mag altijd komen.
met de friezen mag ik rijden, longeren enz.
maar de rest rij ik niet.
soms zie ik wel hele dure verzorgpony,s staan.
ik snap best dat je er een beetje voor moet betalen als je ook rijd.
maar 80/100 euro per maand is wel heel erg veel

Sanne009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:23

Ik hoef niets te betalen.

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:23

ik hoef ook niets te betalen ik krijg zelfs geld er voor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:24

als iemand wil dat ik diens paard rijd dan betaald ie mij of t gebeurt niet. :+
tis toch van't zotte dat mensen moeten gaan betalen om jou te helpen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:32

Trennie schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik het zot dat een bijrijder moet betalen in de vorm van geld.
Paardrijden is niet alleen op de rug van een paard, maar ook de verzorging er om heen.
In ruil voor rijden vind ik het daarom wel logisch dat de bijrijder een deel van de verzorging en / of klusjes op zich neemt.

Dat is leuk maar wat als je paard op een dure superluxe pensionstal staat en je alleen maar hoeft te rijden?

Voor niets gaat de zon op en paardrijden is een hele dure hobby. Er zijn mensen die alleen een bijrijder hebben om het financieel draaglijker te maken.

Mijn bijrijders(ik heb er nu geen een meer) hebben altijd betaald. Meestal zo'n 75 euro in de maand als tegemoetkoming in de maandelijkse kosten. Als je kijkt naar wat manegelessen kosten, helemaal niet zo gek voor 2 a 3 keer in de week rijden op een gemiddeld genomen fijner paard dan een manege paard.

Maar gelukkig kan iedereen zelf kiezen wel of geen geld vragen en wel of niet betalen.