Hoeveel betaal je // wat mag je met je vz poown? :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Re: Hoeveel betaal je // wat mag je met je vz poown? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:53

@ aminola

daar heb je gelijk in!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 08:49

De eerste vzpony waar ik bij ging kijken was een D-pony, heel lief en ik mocht dan 3x in de week rijden. Die vrouw vroeg iets meer dan 100,- per maand, en dat vond mijn moeder een beetje te ver gaan.. Dat kan ik me ook wel voorstellen ja..
Nu heb ik gratis 3 lieve vzpony's, waarvan ik er 1 helemaal zelf doe. Een schattig hengstje van 1 jaar, nog wel een beetje bijterig en valt nu opeens iedereen behalve mij aan.. Ik denk zijn eigenaar niet, maar toch.. Hij groeit uit tot een welsh Dtje denk ik, anders kan hij alleen maar kleiner zijn. Maar volgens zijn eigenaar wordt hij groter als de merrie die naast hem staat :+
De andere is een ShetlanderxAppaloosa, dus iets groter dan een Shet. Af en toe rij ik op haar, maar eigenlijk is een vriendin daar de hele tijd mee bezig. We hebben nu met z'n 3en 3 pony's, en er komt over een tijdje ongeveer E pony's (2) bij, als we die tenminste gevonden hebben :)
Maar veulens dingen leren vind ik ook heel leuk, ik wil hem leren buigen en zijn hoefjes geven bij het hoeven krabben. Hij heeft geleerd bij mij om netjes mee te lopen aan het halster.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:59

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:32

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:19

Ach wat een lieffie <3

SOlo is een kampioen in bokke :x
gister lagen we in de sloot :+

xx

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:40

Ik mag Ronya als eigen beschouwen en hoef er niets, nada, noppes voor te betalen.
Ik krijg er juist dingen voor terug van de eigenaren. Ze zijn me zo dankbaar dat ik Ronya wil doen.

xl_69

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:47

Ik heb sinds 2 weken verzorg/bijrijdpaard. ik betaal 60,- voor 2 dagen,tot nu toe heb ik 2x 10 minuten erop gereden in de bak,omdat hij erg hoog opgooit en aan losse teugel is gewend en ik niet, ik erg moet wennen.
wel veel geborsteld en stal uitgemest ;(
verder is er nog een bijrijdster en die komt ook op mijn dagen langs en gaat dan rijden.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:41

Ik betaal ook niks..

En als ik een keertje iets wil kopen mag dat ook niet..
Ik mag alles met 'm en ik kan hem mijn eigen noemen.

Ik kom nu 2-3 keer per week, maar ik mag komen wanneer ik wil.

Ik vind het wel meevallen hoeveel mensen er nou eigenlijk betalen.
Ik had verwacht dat er veel meer mensen zouden betalen..
Kijk maar 'ns op marktplaats ik bedoel maar..
Jij doet iets voor hun, hun doen niks en dan betaal je om voor hun te werken eigenlijk.. |o

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:24

ik betaal 50 p/mnd
en ik mag eigenlijk bijna alles met hem doen!

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:18

Dat is bij mij ook zo, ik betaal helemaal niks. Maar ik mag er ook echt alles mee. ;)

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:18

ik betaal niks en ik mag alles. *D
het is dan ook een paardje van 27. Zolang het voor paardlief leuk blijft mag ik dus doen wat ik wil

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:09

xl_69 schreef:
Ik heb sinds 2 weken verzorg/bijrijdpaard. ik betaal 60,- voor 2 dagen,tot nu toe heb ik 2x 10 minuten erop gereden in de bak,omdat hij erg hoog opgooit en aan losse teugel is gewend en ik niet, ik erg moet wennen.
wel veel geborsteld en stal uitgemest ;(
verder is er nog een bijrijdster en die komt ook op mijn dagen langs en gaat dan rijden.

Je moet nog wennen he. Misschien kan je lessen? En ik zou het niet zo leuk vinden als ik 60 euro zou betalen en vervolgens komt er iemand anders rijden op de dag dat ik wilde rijden. Misschien weet ze niet dat het jou dag is. Heb je er al is met haar over gepraat?

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:19

Ik betaal 35 euro per maand en rij 1x per week dus ongeveer 5x per maand.
Tja, ik zou ook liever gratis een paard willen bijrijden want soms voel ik me wel een beetje gebruikt (eigenaren hebben meerdere paarden en per paard ook meerdere bijrijders/betalers). De eigenaren zijn vriendelijk maar ook een tikje star, ik denk dus niet dat ze inzien dat ze helemaal niet opzoek zijn naar bijrijders (zoals ze wel adverteren op marktplaats). Ze zoeken eigenlijk mensen die op hun paarden willen rijden ter betaling maar er verder geen rechten op hebben. Je zou kunnen zeggen dat ze eigenlijk hun paarden verhuren om de stallingskosten te kunnen betalen maar dat is ook niet helemaal het geval want als je, je paard verhuurt verlies je voor de termijn dat hij verhuurt is je rechten en dit is niet zo bij hun.
In mijn omgeving zijn niet veel verzorgpaarden beschikbaar en voor de paarden die er wel zijn word eigenlijk altijd geld gevraagd... ;) balen, maar goed.

Ik ga er toch mee door omdat het ook wel voordelen heeft. Zo kan ik met mijn paard altijd circa 2 uur buitenrijden in een mooi natuurgebied en zolang de eigenaar niet meegaat (praat altijd alleen over zichzelf en ook erg negatief) is het erg prettig en leuk. Het paard waar ik op rij is ook echt een lieve schat die heel bomproof is. Heerlijk dus. :)

RH_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:03

ik betaal niks, maar kan ze zien als mn eigen pony's

Vere_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:49

ik ga 7x de week,
Betaal niks,
Mag ook doen wat ik wil (moet het wel eerst vragen maar mag het daarna toch xD)

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:17

Ik betaal niets, mag er alles mee... Dus

paulien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:44

Ik betaal gelukkig niets :D

LisaaN92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:05

Ik betaal ook helemaal niks. Ik mag er alles mee doen. hij is alleen niet wedstrijd geschikt en dat is wel jammer! maar ik mag er mee de bossen in alles! Helemaal top dus!

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:10

Ik betaal 40 euro in de maand, en ga 2x per week.
Ook heb ik 1x in de 2weken les dat betaal ik ook zelf.
Meestal rij ik dressuur.
Maar ben van plan om wat meer met dr te gaan springen.
Buitenrijden durf ik niet echt omdat ze dan soms schrikerig is enzo. (A)
Verder mag ik best veel doen met haar. :D
De eigenaresse is ong. net zo oud als mij en doet ook vanalles met haar dus dat is wel leuk. (:

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:12

Ik mag alles met mijn verzorgpony's doen en ik hoef niks te betalen. Helaas kan ik nu niet meer rijden, maar ik kan genoeg andere dingen doen. :D
Met mijn bijrijdpaard mag ik gewoon in de bak gaan rijden, maar niet alleen naar buiten. Een vriendin van me rijd wedstrijden met hem en verder ook gewoon recreatief. Ik rij ook bijna alleen maar op hem als zij erbij is.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:03

ik betaal ook niks en mag zo ongeveer alles met der doen(ook naar manege maar dat gaat soms wel moeilijk omdat ik geen vervoer heb)dus moet ik dan de trailer van de eigenaar lenen enzo.

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:12

ik heb nu geen verzordpony meer, maar met mn oude mocht ik eigelijk alles doen. ik reed 2 of 3 keer per week, mocht ook meer maar ik had niet zoveel tijd. het was echt een super paard, ik ging heel vaak over het strand en het bosje erbij daar reed ik altijd en ik hoefde niets te betalen
maar mn schatje is helaas overleden ;(

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:14

ik betaal niks
ik mag veel maar niet alles maarja ik ga dit jaar mn ruiterbewijs halen en dan mag ik naar buiten en longeren mag ik wel maar dat vind ze niet zo leuk dus ja en voor de rest mag ik springen, dressuren, wedstrijden(moet ze wel de trailer in gaan) en zo eigenlijk alles behalve naar buiten en alleen aan mn paard beginnen te knippen maar ja dat is te begrijpen ;)

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:35

Ik betaal niets maar mag vrij veel. Ben nog niet van het erf afgeweest. Rijden kan alleen op Sytske,
de andere paarden zijn nog niet ingereden. Vind het superleuk om te doen en krijg er heel misschien
nog een bijrijdpaardje bij, ik hoop het zo! Allemaal haflingers :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 08:38

Ik betaal niks, mag 7x per week rijden en alles doen met hem wat ik wil ;)