Zo wordt je de perfecte verzorger!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Zo wordt je de perfecte verzorger!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:48

Ik zou wel even vragen idd, beter teveel dan te weinig, en iemand anders paard zomaar vanalles naar binnen proppen lijkt me niet heel handig...
Succes morgen! :D

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:53

Absoluut vragen!! Ik heb er een broertje dood aan als iemand mijn paarden snoepjes staat te voeren (wat dan meestal uit de hand gebeurd) Ik heb een jonge hengst staan en die onderzoeken de hele wereld al graag met hun mond, ik wil dat niet extra gaan motiveren door hem snoepjes te geven (wat uitmondt in bedel-gedrag en bijterigheid)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:53

Zeker vragen ja! Mijn schattigheid veranderd in een monster als je haar iets te eten geeft vóór ze helemaal klaar is na het werk. Toen ik haar kreeg dacht ze dat mensen wandelende snoepjesfabrieken waren, die gedachte is eruit en dat houd ik graag zo :+ Ik zou het dus zeker níet kunnen waarderen als jij haar dan op zo'n moment zomaar een snoepje gaat voeren :n

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:56

Miss_Malfoy schreef:
Want hoe verschrikkelijk ze af en toe ook lijken, het zijn ook maar mensen. Probeer dat altijd in je achterhoofd te houden.
Sucses in ieder geval! ;)

Vind hem erg leuk!

Als paardeigenaar en met 2 verzorgers over de vloer.. ik geloof wel dat ze weten dat ik een mens ben! haha..
Bij ons is het lekker simpel. Zorg voor de paarden zoals het zou zijn alsof is het je eigen. Lukt het een keer niet om te komen, geen probleem, toen je er nog niet was kwam de box ook wel schoon ;) dus nu moet 't ook wel een keer lukken.
Wat ik fijn vind is dat een verzorger zelf het werk ook wat ziet, even vegen, bak even leeg scheppen. Paarden buiten zetten als ik er nog niet ben.
De wereld van de mobiele telefoons is natuurlijk geweldig. Als ik op weg naar huis ben vanuit mijn werk en krijg een sms, de paarden staan al buiten.. valt er een last van mijn schouders en kan ik bv direct even boodschapjes ofzo gaan doen, de paarden staan immers al fijn buiten.. heel simpel

Ik irriteer me wel aan mails die dus in msn taal of sms taal zijn geschreven, meestal reageerde ik daar niet op. Ik zocht namelijk ook wat oudere verzorgers, die zichzelf goed kunnen redden.
Ik heb nu twee en ik hoop dat ze nog lang kunnen en willen, ik vind het erg gezellig!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 08:38

Mobiele telefoons zijn idd handig, zeker als je met een hele familie voor 3 paarden zorgt.
Het is een keer gebeurt dat ik savonds ging, was er al redelijk vroeg gelukkig, en toen stonden ze nog buiten. Oeps!
Iedereen was er kennelijk vanuit gegaan dat een ander ze vandaag wel binnen zou zetten. :+
Gelukkig letten de eigenaars van de stal er ook wel op hoor, er zal nooit een paard "vergeten" worden.
Maargoed sindsdien word er zo mogelijk nog meer gesmst en gebeld hihi.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:43

Ik vind het ook belangrijk als je openstaat voor de discipline die wordt uitgeoefend met de paarden :)
Nu heb ik 5 vp's waarvan er 3 ingespannen gaan en af en toe trekken we zondag erop uit met de tweespan of enkelspan :) De eigenaar vroeg me heel vriendelijk of ik zo'n tocht wel eens zag zitten, is zeker wat anders dan de ritjes in steden :j Ik heb toen 'ja' gezegd en nu kijk ik er elke keer naar uit om mee te gaan terwijl ik het eigelijk niets vond als ik zag hoe dat er in steden aan toe ging _O-
Eigenaren vinden het ook heel vriendelijk als je hen verteld dat je bv. een van de spulletjes hebt beschadigd := Je moet rekening houden met alles en iedereen :j