Suzanne_18 schreef:AliceTwingo: Mijn reactie was niet kleinerend bedoelt, hooguit behoorlijk geirriteerd betreft de voorgaande reactie van Saffire waarin zij de aanname lijkt te doen dat iedere eigenaar die een bijdrage vraag dat geld nodig heeft om aan het eind van de maand de rekeningen te kunnen betalen. Die overigens nou ook niet bijzonder vriendelijk was. Ik had dat misschien op een andere manier kunnen brengen, dat ben ik achteraf met je eens. Zelf heb ik ruim 12 jaar paarden van anderen gereden/verzorgd/beleerd. Ik heb op de manege gereden, heb pony's en paarden verzorgt in ruil voor een ritje/les, heb bijdrage betaald voor de betere paarden waarvan ik kon leren, en heb geld gekregen voor de paarden die ik beleerd heb. Been there, done it all. Ik ken dus ook de andere zijde van het verhaal en weet idd wel een beetje waarover ik praat.
Wat betreft het kosteloze bijrijpaard. Ik zeg niet dat er iets mis mee is wanneer een eigenaar geen bijdrage vraagt. Alleen maar leuk als je zo'n plekje kan vinden. Het enige waar ik mij over verbaas is dat er een aantal zijn die geen enkel begrip lijken te hebben tegenover eigenaren die dat wel doen om goede en gegronde redenen. Iets wat ook niet op een bepaald vriendelijke wijze wordt gebracht. In sommige gevallen worden deze paardeneigenaren nog net niet als criminelen afgeschreven, zo lijkt het in ieder geval over te komen. Zoals ik al eerder aangegeven had, vraag ik zelf geen bijdrage omdat er naast het rijden ook de minder leuke klusjes gedaan moeten worden bij mij op stal. Maar als ik in de gelegenheid was geweest mijn paarden op een luxe stal te zetten waar je alleen maar hoeft te komen om te rijden en tutten zou ik zeker een bijdrage vragen.
Saffire: Als iemand een paard koopt, denkt die persoon daar voldoende tijd voor te hebben, wat op dat moment ook zeer waarschijnlijk zo is. Nu is het nog steeds het geval dat iemands leven op onverwachte momenten rare wendingen kan nemen waardoor iemand wat krapper in zijn tijd komt te zitten. Gevolg is dat het paard tekort wordt gedaan. Het baasje zoekt vervolgens iemand die het paard wil verzorgen of bijrijden in belang van het dier. Zeg dus niet dat je nooit aan een verzorgster/bijrijder zal gaan, je weet niet wat de toekomst brengt. Of verkoop jij je paard als je 1 of 2 dagen in de week even wat krapper in je tijd zit? Dat lijkt me niet.
ik heb daar inderdaad geen respect voor.
omdat ik het belachelijk vind om een bijdrage te vragen
als je paard koopt weet je van te voren dat je elke dag tijd moet hebben , en geld genoeg ook.
daarom heb ik geen eigen paard.
). Je geeft en je neemt, zowel de eigenaar, als de bijrijder/verzorger. De een wordt geholpen door de ander en vice versa.

Het is absoluut afhankelijk van de mogelijkheden die geboden en/of aangeboden worden.