Is dit vervelend voor mijn nieuwe bijrijdster?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:04

hotchocolat schreef:
Communicatie doet ze wel aan. Liever te veel dan te weinig.

Hier kan ik het helemaal mee eens zijn!
De mijne reageert amper op mailtjes van mij en we hadden afgesproken dat ze in het begin telkens even liet weten hoe het gegaan was....
Nou, echt niet!
Het is dat het een leuke meid is en ik blij met haar ben, maar dat ik geen reaktie krijg dat begin ik nu toch al langzamerhand beu te worden

Sjolvir

Re: Is dit vervelend voor mijn nieuwe bijrijdster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:09

Boek leuk cadeau doen en wat leuke dingen van je paard erbij doen, wat foto's of zo.

Zou het niet erg vinden als ze 100 x wat vragen, liever 1 x te veel dan te weinig.

Wij reden overigens met zijn 3en een paard, hadden daar een agenda liggen, waar we in zetten wat we hadden gedaan.
En als we graag een speciale dag wouden rijden, of juist niet konden.
Werkte fantastisch! Zo wist je wat hij de dagen voor jou had gedaan en wanneer je weer iets kon gaan doen.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:09

Hoi, ik denk dat het helemaal geen kwaad kan als je je bijrijdster vraagt of ze zich wat meer in die dingen wil verdiepen, en dat boek kan daar zeker goed bij helpen. Ik leg bij mijn paard nieuwe bijrijdsters ook altijd alles uit, en als er iets nieuws bij komt vertel ik dat ook, desnoods schrijf ik het op. In mijn voerton ligt altijd een briefje waar precies op staat hoeveel voer hij krijgt en daar kunnen ze dat dan precies op zien. En als er gebeld wordt als ze iets niet weten, dan leg ik dat natuurlijk uit. Dat gebeurt eigenlijk zelden, maar als het zo is, heb ik liever dat ze het vragen dan dat er maar een beetje aan gerommeld wordt.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:03

als je het op zo'n manier doet is het toch helemaal leuk! ik wilde dat ik vroeger als verzorgster zo'n boek had gekregen. dat is toch juist leuk. geeft haar ook een goed gevoel dat je het aan haar toevertrouwt dat ze het zelf kan redden.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:22

wat vond ze van het boek :D ?

Je heb al reacties genoeg erover gehad, Maar ik zou het ook alleen maar leuk vinden om zoiets te krijgen hoor :+
en inderdaad leuk als er foto's bijzitten, en teksten zoals jij het zou willen.. maakt het stuk persoonlijker dus leuker!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:26

ik denk dat ze aardig haar best doet maar best twijfelt wat ik kan begrijpen
kan je haar niet ondersteunen door iets uit te draaien?
bijv. wondje grootte diepte en wat er aan doen
en hoef scheur brokje wat er aan te doen?
enz. is even werk maar misschien wel handig voor haar

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:27

Toen ik nog bijreed heb ik dit zelf meegemaakt, en ik vond het superleuk! Een mooi boekje met alle hulpen, ehbo, een soort standaard zeg maar. En de dagen dat we samen reden dan namen we een aantal dingen die zij liever anders zag aan de hand van dat boekje door,dus het werdt nooit persoonlijk als fout gezien, echt als een verbetering.

Ik vond het heel erg leuk om te krijgen als guppie, en heb er veel van geleerd op die manier. Doen!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:35

Je kunt wel zo'n boek geven. Weet alleen niet of je van haar kunt verwachten dat ze vervolgens binnen een paar weken niets meer vraagt. Waarschijnlijk betaal je haar niet om te helpen, dus ik vind dat je jezelf wel een beetje flexibel mag opstellen. (voor zover je dat nog niet deed, natuurlijk ;))

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:38

Het gaat er niet om of ze het wel of niet weet, maar iedereen handelt anders in bepaalde situaties. Misschien wil ze gewoon weten wat jij wilt dat er zo'n geval gedaan wordt.
Ik doe namelijk niets met een schaafwondje ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:43

Nee, ik kan me ook wel vinden in de houding van de bijrijdster. ik ben zelf ook bijrijdster namelijk ;) Ik ga ook niet zomaar knutselen aan de paarden zonder overleg. Dit betekent niet gelijk dat ik niet weet hoe ik moet handelen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:48

Dat bedoel ik dus ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:49

ja precies. maar de TS leek zich nogal te storen aan de smsjes en telefoontjes. vandaar dat ik dat zei.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:01

Ilse, ik kreeg ook die indruk. Ik ken het verhaal ook andersom. De bijrijdster moddert zelf maar wat aan en de eigenaar ergert zich daar aan, maar wil haar niet zo maar wegsturen natuurlijk. Ze snapt wel dat de bijrijdster nog veel moet leren, maar als ze meer vroeg had ze dat fijner gevonden. Ergens is het dan wel te waarderen dat de bijrijdster dan veel belt. Maar te veel is ook niet goed hè? Ben wel benieuwd wat ts gedaan heeft nu en hoe het is gevallen....

Bloempot9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:34

Als je het positief zegt dan moet ze wel ja kunnen zeggen?

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:41

Ik zou als 15jarige blij zijn dat ik zo een boek mocht doorlezen, je kan er toch altijd iets uit bijleren al weet je sommige dingen al.
Maarja jeugd van tegenwoordig je weet nooit :D
Ik hoop dat ze t apprecieert vind t trouwens een leuk initiatief van je :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:47

Heeft niet te maken met wel of geen ervaring hoor,ligt er ook aan hoe iemand zelf is.Ik werd ook een paar gebeld door een wei genoot,iedere keer was er iets ergs. De laatste keer was een grote wond op zijn hoofd,ik meteen er heen en ik moest zoeken waar het zat?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:24

VSW-->VP

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:31

ben benieuwd wat ze er van vond

kan natuurlijk nooit geen kwaad om haar zo.n boek te geven om dingen bij te leren we hebben het uiteindelijk zelf ook moeten leren door mensen te vragen en door boeken te lezen dus vind het hardstikke goed van de ts dat ze dit doet

Toskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:22

Ik zou dat boek gewoon geven, gewoon erbij uitleggen dat je denkt dat zij het misschien wel leuk vind om te lezen en een soort van tip dat ze dan zelfstandig kan worden met haar verzorgpony! Ik zou het als bijrijdster fijn vinden als de eigenaresse van ''mijn verzorgpaard'' me zo'n boek uitleent, zodat ik meer kan leren en zo zelfstandiger kan worden. Als ze zo leergierig is met rijden, zal ze het vast wel zijn op elk gebied met paarden, dus ook de verzorging. Succes :)
Laatst bijgewerkt door chevax op 26-01-10 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Cursief aangepast

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:41

Ja, als ik haar was geweest was ik er alleen maar blij mee geweest eigenlijk.
Ik zou het gewoon brengen van 'Goed boek, ik heb er heel veel van geleerd, misschien is het ook leuk voor jou?'.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:44

het kan nooit kwaad het te lezen al leert ze meer door het te doen en mee te maken... praktijk ervaring is zoveel meer dan gewoon een boekje lezen.

ik weet ook nog niet alles, maar ja er zijn dingen die je niet hoeft te doen met een manege paard, en als je een eigen paardje hebt betekent het niet dat hij/zij ziek word, een wond krijgt enc.

Miss kun je het boek sowieso in de kast leggen dat ALS er iets is, ze eerst hier eens in bladert.

Leert ze snel? of vraagt ze je dingen vaker opnieuw?

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:00

idd het kan nooit kwaad, misschien vind ze het juist leuk dat je dat aan haar leent zodat ze iets nieuws leert

bellizdej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:32

Ik zou het juist net fijn vinden, zo leer je juist net alleen maar meer.
want op de manege leer je niet alles, en als je een boek hebt met informatie daarover kan je dingen ook sneller zelf oplossen.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:33

hoe vond ze het boek? :D
white_flower schreef:
Ik heb sinds vorrige week een nieuwe bijrijdster, hele leuke meid van 15 jaar met "manege ervarig".
nu rijd ze ook wel pittig máár..

ze heeft echt weinig verstand van paarden en de gezondheid daarvan.(voorbeeld: ik word op mijn werk gebeld, wat ze aan moest met een wondje op zijn kont..
ik; hoe groot en diep? zei: schaafwond ik: ontsmetten met betadine spray en niet meer aankomen.
later een smsje: zijn hoef is beetje stuk, erg??
daarna nog een smsje: was het havens of pavo wat ik moet geven? (slobber of muesli))

ik waardeer het wel dat ze het wel gewoon vraagt, je heb ook bijrijders die doen maar wat..
en ik heb het meeste al besproken maar teveel info dan vergeet je wel eens wat.

nu heb ik nog een basis handboek (70 pagina's ong.) voor ruiters, waar ook wonden en voer enz. in beproken word, kan ik het maken om aan haar dat boek te geven en te vragen of ze het door wil lezen,
of is dat banketstaaf?

want ik wil er wel graag "houden" want ze is wel pittig, enthousiast en leergierig..
maar ik kan niet alles wat ik weet niet in een paar weken overbrengen en heb daar ook de tijd niet voor..

hoe doen jullie dat?

weet niet of dit hier goed staat.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:53

zeker geven dat boek
het is ook goed voor haar als ze in de toekomst een nieuw verzorgpaard of zelfs eigen paard wil
ik vind het al zeer lief dat je zo iemand alleen je paard laat verzorgen!
dat zou ik echt niet doen