Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:22

Sorriso: Ja klopt, Kim is in de winter echt een heel stuk frisser dan in de zomer.
Steeds maar snuiven en in draf willen, maar ze is gelukkig nog steeds goed in te houden.
En ze schrikt sneller in de winter. :j

AliceTwingo: Tja, het kan inderdaad aan heel veel dingen liggen.

Corinepgek: Erg vreemd, al die situaties.
Ik denk dat je een aanbod toch met beide handen aan moet grijpen, tenzij het echt niet klikt.
Citaat:
Laatste verzorgpaard zag ik op marktplaats staan, stond een lelijk beest op de foto's en was nog een merrie ook dus ik moest er eigenlijk niets van hebben, omdat ik nergens anders wat kon vinden toch maar gebeld.
Deze zin vind ik dan weer niet kunnen; er bestaat niet zoiets als een lelijk paard en een merrie kan net zo lief of liever zijn als een hengst of ruin.
Dat ligt aan zoveel verschillende dingen.
Maar ja, ik lees dat je haar gekocht hebt.
Zelf kan ik niet vaker dan 2 of 3 keer naar mijn paard en dat heeft zo zijn redenen.
Dat betekend niet dat ik niet om haar geef of niet graag vaker wil, maar het kan gewoon niet.
Daarom zoek ik wel een bijrijdster.

Berdien: De mensen die worden afgeschrikt door het feit dat Kim een [ras] is, hoeven dan toch ook niet te reageren...
Je hebt gelijk dat het iets heel anders is dan een doorsnee Kwpner of manege pony. :j
Daarom heb ik ook alles heel duidelijk in mijn advertenties gezet, zodat ze niet voor verassingen komen te staan.

Iris82

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:32

Pff, ik vind het altijd zo jammer om dit soort topics te lezen als eeuwig trouwe, zorgvuldige bijrijder zijnde. Ik kom juist iedere keer het omgekeerde tegen. Eigenaren die te weinig aandacht aan hun paard besteden, dieren die niet genoeg beweging krijgen, zich niet houden aan afspraken enz. Dan denk ik: waren wonen we niet wat dichter bij elkaar. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:39

Hier is al een topic over --> [VP] Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Verder ben ik het helemaal met Iris82 eens. Ik rijd nu al bijna een jaar een paardje voor mensen die dat door hun leeftijd niet meer zelf kunnen. Het is geen makkelijk beest en in kom er soms behoorlijk gefrustreerd af, maar ik kom altijd :j De volgende dag gaan we er gewoon weer met frisse moed tegenaan.
Ik ben nu helaas al 2 maanden ziek, en mail hun ook geregeld om te laten weten hoe het gaat. Niks meer laten horen vind ik echt niet kunnen.

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:02

jaa jeetje zeg irritant hoor.. eerlijk gezegd hoop ik dat ik zelf nooit een bijrijder nodig zal hebben voor mijn paarden :o

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:18

Ik ben ook bijrijder en kon fijn met de eigenaar puin ruimen wat de oude bijrijder had achter gelaten..

We rijden western en dier gooide telkens met zijn hoofd omhoog op het moment dat we wat vroegen. Ook belde ze geregeld af, ook niet bepaald fijn..

Gelukkig kan ik het goed vinden met de eigenaar en valt er eigenlijk altijd wel wat te regelen op het moment dat 1 van de 2 een dag niet kan. We hebben beide vaste dagen maar dus wel ruimte om te switchen.

Ik vind dat we het getroffen hebben met elkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:05

Iris82: Wat ik heb geschreven is ook helemaal niet geschreven over alle verzorgster/bijrijders in Nederland. :)
Ik weet dat er een hele hoop fantastische mensen rondlopen die zich helemaal geven voor een verzorgpaardje.
En ik ken er ook heel wat, ze wonen alleen vaak veel te ver weg.
Ik ben misschien een eigenaar die best weinig aandacht aan haar paard besteed, maar Kim heeft daar geen last van.
Zij kijkt mij serieus heel vreemd aan als ik op een niet-standaard dag kom.

Blijheid: Ja, dat weet ik, maar dit was mijn verslag van de dag.
Ik moest mijn verhaal even kwijt.

Delfa: Tja, ik kan er ook niks aan doen. :o
Als ik het zelf kon, had ik dat gedaan.

Tari2007: Ik weet ook dat goede bijrijders nog bestaan. :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:08

KoudbloedKim schreef:
Iris82: Wat ik heb geschreven is ook helemaal niet geschreven over alle verzorgster/bijrijders in Nederland. :)

Ik zie het ook niet als een bijrijder-afzeik-topic hoor. :)
En je hoeft van mij niet iedere dag naar je paard als de randvoorwaarden maar goed zijn.
Als ie in de wei komt voor minimaal 8 uur per dag, zn natje krijgt, zn droogje krijgt er een oogje in het zeil gehouden wordt. Dan zie ik niet in waarom je er per se nog iedere dag naar toe zou moeten hoor.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:18

Er liggen bij mij ook al heel wat bijrijder"wannabe's" op de mesthoop hoor...

Een die geweldige veel ervaring had....not.
Een die "vergat"af te bellen omdat het regende,stuurde 1,5uur later een sms-je.Helaas was die niet voor mij bedoeld }> ze had hem naar het verkeerde nummer gestuurd.Haar telefoon was niet stuk,dat merkte ik een paar minuten later toen ze zich excuseerde dat ze niet kwam die dag :+ Daar was ik zelf ook al achter :roll:
Een die verwachtte dat "haar"paard klaarstond...ehhh probeer het eens bij een manege >;)
Een die eerlijk toegaf niet veel van paarden te weten maar wel graag wilde leren...toen ik vroeg wat ze in gedachte had kreeg ik te horen: Onder begeleiding een paard verzorgen en "trainen"via NH zo'n 4 x per week,een bijrijder had ik om meer aandacht voor mijn paarden te krijgen en minder werk....niet meer tijd kwijt zijn aan iemand die alles nog moest leren.Ook maar vriendelijk verteld dat ze beter een manege op kon zoeken...zucht.

Even voor de goede orde...ik vraag geen bijdrage,alleen wat hulp bij de werkzaamheden op stal.Beetje uitmesten en een enkele keer wat kleine dingetjes...meer niet.Veel mensen zijn gewoon te lui dat ze uit hun ogen kijken of denken dat een paard alleen verzorgt hoeft te worden op mooie dagen.

Gelukkig heb ik ook ervaring met goede bijrijders,helaas moesten die jammer genoeg vanwege omstandigheden stoppen.
Van eentje baal ik stiekum nog steeds een beetje,ze was super!!Helaas kreeg ze een prachtige aanbieding bij een stoeterij en we hebben het erover gehad.Ik kon met mijn paarden haar niet bieden wat haar passie was...trainen en wedstrijden.Heb haar toen ook gezegt dat ik baalde dat ze weg zou gaan maar dat ze gek was als ze dat aanbod afsloeg. :x

Na hier en daar wat teleurstellingen en het vele energie wat het mij vrat om iedere keer iedereen weer wegwijs te maken had ik besloten om niet meer te zoeken.Toen kwam er iemand aanwaaien...zomaar.
Hardstikke lieve meid,lief met de paardjes en alles rustig aan.Geen stress en ze is eerlijk en houd zich netjes aan de afspraken.Belt af als ze niet kan of later komt...
Heeft zelf eigen paard gehad dus kent het klappen van de zweep.Zorgvuldig en consequent...
Ze komt niet elke keer maar als ze tijd en zin heeft spreken we af en dat gaat fijn zo...ik hoop dat ze voorlopig even blijft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:36

Iris82: Oké, gelukkig! Dat is inderdaad ook niet mijn bedoeling.
Ik kijk ook regelmatig naar de topics in Verzorgerspraat, vind ik erg interessant. :j
Kim staat 24/7 buiten in een kudde van ong. 25 andere paarden, kan schuilen in verschillende stallen en afdakken, heeft altijd toegang tot water en heeft de hele dag + avond beschikking over een mooie hoeveelheid hooi.
Omdat ze tussen de manege paarden staat, komen er dagelijks erg veel mensen bij haar en ik kan rekenen op een telefoontje van de manege-eigenaar als er iets zou zijn.
Ik denk ook dat het meer mijn gevoel is dan dat Kim echt een bijrijdster nodig heeft, maar wat extra aandacht kan voor Kim geen kwaad en degene die Kim dan verzorgt of bijrijd heeft ook een mooie kans om lekker bezig te zijn met een paard.

Tinky12: Tja, ik herken in jouw wel veel dingen.
Alleen de meisjes die komen om te leren zou ik niet zo afkraken.
Van mijn 14de tot mijn 18de had ik twee paarden (eentje eerst verzorgpaard laten eigen) en één daarvan was zo ontzettend braaf, zette geen stap verkeerd.
Als ik haar nog had en er zou een meisje komen die nog geen ervaring met paarden had en geen geld had voor een manege, zou ik haar met alle plezier dingen leren.
Met Kim kan dat niet, dat is te gevaarlijk voor zulke meisjes.
Iedereen is ooit eens begonnen zonder ervaring en we mogen blij zijn dat we de kans hebben gekregen van pony's te leren.

Ik baal soms ook nog een beetje dat de enige goede verzorgster van Kim zomaar weg bleef.
En van het meisje dat nu niks meer van zich laat horen baal ik nog erger.
Het ging prima, Kim onder controle, meisje blij en afleiding van haar problemen...
Ik heb stiekum nog de hoop dat ze reageert, maar dan mag ze wel eerst wat uitleggen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:08

Kim..ik ben in mijn verhaal erbij vergeten te vertellen dat ik chronisch vermoeid ben,vind het niet erg om mensen dingen te leren maar ze moeten niet van mij verwachten dat ik de hele week voor ze klaar sta.Dat was bij deze dame dus wel de bedoeling.Vind het niet erg om mensen dingen te leren maar dat moet niet ten koste gaan van alle tijd die ik zelf aan mijn paarden kan besteden en mijn gezondheid.
Daar pas ik voor,heb ik simpelweg de energie niet voor en na al die jaren mensen opleiden ook niet echt veel zin meer in. De energie die ik over heb stop ik liever in mijn paarden ;)

Jammer dat je zo moeilijk iemand kunt vinden,heb zelf een aantal jaar een Shire bijgereden.Vond geweldig :D

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:18

god Tineke, jij hebt qua bijrijders ook al wat meegemaakt zeg. Weet je wat ik nou niet begrijp??? Je bied men aan een paard te verzorgen en te rijden voor alleen een kleine bijdrage. Ze mogen er alles mee doen als het klikt. vervolgens komen ze een keer of een paar keer en zo ineens laten ze niks meer van zich horen. Dat vind ik wel heel erg onbeleefd om het netjes te houden in dit topic. Ik heb ook gewoon strontgeluk met mijn lievie ;) maar om zo ineens niks meer te laten horen??? Dat vind ik persoonlijk een K*tstreek. Je komt de juiste nog wel tegen joh, komt helemaal goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:37

Tinky12: Dat is nou precies mijn probleem. :j
Ze zijn me nou aan het onderzoeken voor cvs en daarnaast heb ik ook nog last van mijn hart.
Niet meer elke dag gelukkig, maar wel regelmatig.
Ja, als je het zo bekijkt heb je helemaal gelijk.

Ukje112: :wave:
Ja, en ik snap zelf ook niet waarom ze nou gewoon wegblijven. :n
Ik ga dan zelfs aan mezelf twijfelen; heb ik iets verkeerd gezegd? Komt het door mijn uiterlijk?
Maar dat eerste is nooit het geval geweest, heb regelmatig mailtjes na gelezen en ik heb zoveel aangeboden.
Jij hebt inderdaad veel geluk. :j Ik hoop ooit iemand als jou te vinden.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:43

Ik vind het zo jammer.. Dat soort mensen verpesten het dan voor ons, de 'trouwe bijrijdsters'. Vind het trouwens wel netjes dat je op iedere reactie reageert! Ik heb, toen ik nog aan het zoeken was, heel veel reacties gestuurd & kreeg maar van 1 op de 10 een reactie terug...

Succes nog, het is inderdaad erg moeilijk een geschikte bijrijdster te vinden!

Edit: Overigens als ik het toch niet vind klikken, of ik voelde me toch niet op m'n gemak, stuurde ik altijd een bericht. Dat vind ik ook neit netjes om zomaar niets meer van je te laten horen :n. Echt een not done.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:51

Chantal: Jeetje, dat is niet erg netjes.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je op de serieuze reacties netjes een antwoord geeft.
Of het nou een leuk antwoord is of niet, zoiets hoor je gewoon te doen. :j

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:11

joh, niet zo minderwaardig doen. Je ziet er uit als een hele leuke, aardige en vooral lieve meid. Ik weet zeker dat men dat nooit zal doen, en zouden ze dat wel doen, dan zoek ik ze op!!!

Het duurt even maar ik weet zeker dat je de juiste verzorgster gaat vinden voor Superkimmie!!! Zij verdient het, maar vooral jij ook.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:17

Hee koudbloedkim!
idd niet zo minderwaardig doen, je bent een hartstikke tof mens!
het is dat is niet echt in de buurt woon! maar ik kom Kim zoiezo binnekort opzoeken he! :) ;)

dit is wel vervelend voor je....
beetje meer aandacht voor kimmie zou prettig zijn, maar het is idd niet het gewone doorsnee paard. en mischien is dat iets wat mensen laat afhaken.

Succes met je zoektocht! Het komt vast wel goed :j

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:18

Oh meid, ik voel met je mee! Ik heb al vier bijrijdsters gehad en ze hebben me allemaal laten zitten.

De eerste omdat ze het paard te min vond, de tweede omdat ze een vriend kreeg, de derde omdat *dat zal ik nooit weten, want na haar een stuk of drie keer heen en terug vanuit Den Haag gehaald én gebracht te hebben vanwege een voetblessure, heb ik nooit meer wat van haar gehoord :( * en de laatste omdat die het te druk had met andere verplichtingen zoals gitaarles en manegeles. Laatst nog een meisje gepolst; die vond het toch te ver.

En dat terwijl ik er geen cent voor vraag en nog bereid ben om les te geven ook. Ik ben er klaar mee!

Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:21

Jeetje wat vreselijk irritant zeg!!

Ik ben zelf bijrijdster.. samen met mijn zus zorg ik voor een 21 jarige merrie.
Er staan nog wat paardjes bij ons op stal.. en daar heb ik ook al zoveel mensen voor zien komen en gaan.. jeetje... nu hebben we gelukkig wel allemaal leuke meiden die harstikke goed voor de paardjes zorgen.

maar kom op zeg... hier wordt je toch moedeloos van?
Ik denk dat je tóch moet blijven zoeken... ooit zit er eentje tussen... die goude.. succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:25

Bedankt allebei! :)

We gaan inderdaad gewoon rustig door met zoeken.
De advertenties blijven staan, en als er iemand reageert dan is dat leuk.

Jolliegirl: Ja, Januari kom je op bezoek hè. :j
Ik heb Kim al verteld van de snoepjes, dus die staat al op uitkijk bij het hek. _O-

BBreedveld: Ook al!
Nou die eerste is duidelijk geen verzorgpaard waard...
Ik snap dat je er klaar mee bent!
Als er bij mij nog iemand reageert, zal ik wel eerst alle woorden 4 keer omdraaien.
Het is natuurlijk niet leuk dat degene die dat mailtje stuurt de dupe wordt van de 'slechte' bijrijders, maar het is wel een gevolg van de slechte ervaringen...

Sabbalicious: Ik word er inderdaad moedeloos van.
Maar ik heb inderdaad nog wel wat hoop. :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:30

Ik begrijp best dat je er moeiteloos van wordt.. :j
Wij wisselen meestal met een jaar van bijrijdster.
Ik weet niet of je het doet, maar openstellen voor jongere leeftijden kan geen kwaad. Zelf ben ik namelijk 15 [het ligt natuurlijk wel anders dat ik al erg lang in de paarden zit] maar als ik een verzorgpaard wilde zou ik er echt alles voor doen, ben zelfstandig genoeg, doe geen [nauwelijks :') ] domme dingen [Die zou elk mens kunnen maken]. Zo zijn er vast wel meer.
Hopelijk vind je spoedig iemand waarmee het gewoon goed klikt :j [Kim blijft een geweldig dier :j , zou haar zo willen bijrijden!! 'Helaas' heb ik er al een..]

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:33

Echt vervelend dat het zo lastig is om een goede bijrijdster te vinden maar het gaat je vast lukken! Niet opgeven! Ik kan me trouwens in jullie geval wel eens voorstellen dat er zijn die afhaken, Kim is ook wel erg veel paard :D . Ik zou dat, zeker als ik wat jonger was of een paar jaar geleden toen ik zelf nog angstig was van paarden, waarschijnlijk intimiderender vinden dan ik van te voren had kunnen inschatten. Ik denk dat daar je "grootste" probleem ligt.

Als je echt denkt dat mensen jou als eigenaar een beetje raar vinden zorg je er volgende keer toch voor dat Rowan kennis maakt met de beoogde verzorgster? Hoewel ik me niet kan voorstellen dat dat een reden is hoor, dit klinkt meer als een valkuil. Maar je zou de advertentie(s) eens anders op kunnen stellen om de proef op de som te nemen }> .

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:35

KoudbloedKim schreef:
Chantal: Jeetje, dat is niet erg netjes.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je op de serieuze reacties netjes een antwoord geeft.
Of het nou een leuk antwoord is of niet, zoiets hoor je gewoon te doen. :j

Ik dacht ook dat het normaal was om een berichtje te sturen, maar dat zal onze vreemde gedachtegang wel zijn 8)7.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:35

ik heb het ook gehad met mijn paardjes

met mijn oude merrie (compleet bom proof en ging er nooit vandoor ofzo kon een klein kindje op wegrijden)
dat meisje was 19 en heeft er altijd prima mee gereden dus ik ging op vakantie en ze was door het dolle heen dat ze hem 2 weken mocht rijden enzo
kom terug van vakantie pard stond haast te stuiteren in haar stal en de eigenaar zegt... "ze heeft 2 weken denk ik 1x erop gestapt ze claimt er bang van te zijn"
dus ik vragen en mijn merrie was gevaarlijk en ze durfde er niet meer op.... ik zadel me paard op en na 2 weken stil staan... niets aan het handje,.. dus exit!

met me nieuwe paardje
meisje reed altijd heel leuk gewoon voor de fun
had net haar eigen paardje verloren dus was leuk voor haar en mij .
maar ik had het idee dat ze loog... ik wilde niet dat ze bitloos reed... ze claimde dit niet te doen tot ik foto's van haar met mijn paard en een bitloos hoofdstel aantrof op haar hyves...
oeps... was voor de show! zegt ze maar het voordeel van de twijfel gegeven en toch doorgegaan .
en toen waren me beugels van maat veranderd.... raar want we hadden dezelfde maat... nou stal eigenaar gevraagd... er had dus iemand anders op me paard gereden en zij stond erbij :@
dat was voor mij het punt... klaar!
dus ik heb haar niet meer gevraagd maar toch bleven me spullen gebruikt worden... dus van slot geruild met een stal genoot! en toen ging ze klagen dat ze het kastje niet meer in kon....
dus nog een keer in pip en janneke taal uitgelegd dat het niet meer hoefde en toen werd ze boos... tja doeiiiii :P

verzorgsters.... lastig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:39

ZusJacobs: Nou, moeiteloos word ik er niet van hoor. _O- Nee flauw...
Ik heb me inderdaad al opengesteld voor jongere meisjes. :j
De jongste is tot nu toe 15 jaar... maar de jongere meisjes zijn vaak nogal klein en kunnen Kim's halster niet eens om krijgen.
Daar begint het probleem dan...
Komt vast wel goed.. ooit.. :)

Maflinger_S: Hahaha, ja.. heel veel paard. :D
Maar zeg dat dan eerlijk en blijf niet zomaar weg.
Ik vind de advertenties die ik heb geplaatst goed genoeg, er staat duidelijk in wat ze van Kim kunnen verwachten.
Als ik ze verander moet ik later weer alles via mail uitleggen...
Maar ik geef de hoop inderdaad niet op. :)

Kelcy: Pff, nou, daar gaat je vertrouwen in de mede-mens.. :oo
Heel apart dat die dingen gebeuren!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:41

Bah wat lastig allemaal. Ik heb een ponie en daar is het al helemaal moeilijk voor om iemand te zoeken die én ouder is dan 16 én die blijft. heb het ook maar opgegeven. Ben altijd bang dat als je een vergoeding vraagt zodat iemand jouw paard verzorgd dat iemand dan op een gegeven moment mee wilt beslissen over je paard. Steken ze hun geld in dus dan willen ze ook medezeggenschap.... Maar heel veel succes met zoeken en vinden!!!