Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Xjosee schreef:Oh sorry mijn fout. Ik denk dat je gewoon het beste het geld wat je voor stalling betaald door 7 kunt delen, en dat keer het aantal dagen wat ze rijd in 1 week. De uitkomst is het bedrag wat zij moet betalen.
en ook bijv als ik ergens naar toe wil hoef ik maar te zeggen en ik word gebracht dus eigelijk heb ik het heeel luxe
Marlis schreef:Ik vind dat als je een bijrijder neemt voor je paard je er geen geld voor mag vragen. Jij heb gekozen een paard te nemen en als je dan zelf geen 7 dagen wil en/of omdat je het te duur vind een bijdragen wil vind ik dat je er niet aan moet beginnen. Je moet blij zijn dat op de dagen dat jezelf niet kan je paardje gedaan wordt voor je en er lekker mee getut en gereden word. Dat degenen lessen en wedstrijden moet betalen vind ik wel meer dan normaal. Zelf heb ik een verzorgster gehad (nu niet meer) die mog alles met me pony en ik verwachte alleen eens in de zoveel tijd dat ze een zakje wortelen/appels mee nam.
verder ben ik er als de osteopaat of hoefsmid komt als ze niet kan (ze woont in noord(of zuid)-holland en de pony staat hier in overijssel) RosaJennifer schreef:Ik zie hier een hoop verschillende meningen en bedragen voorbij komen maar ik zou graag willen weten wat jullie van deze situatie vinden:
Een vriendin van mij rijdt een Friese merrie, ze mag niet zelfstandig rijden, alleen als de eigenaar er is, dit is niet omdat ze beginnend ruiter is of de merrie onbetrouwbaar is etc. Ze heeft alleen een buitenbak tot haar beschikking, wat overgens een grote rommel is; stukken hout steken uit, geen normaal hek eromheen, diepe kuilen etc, ze moet zelf minimaal 3x per week de stal zelf uitmesten, zadel+hoofdstel gebruikt ze van de eigenaresse; de rest van de spullen heeft ze zelf moeten kopen. De eigenaresse komt vaak afspraken niet na wat inhoud dat ze ongeveer 2x in de week kan rijden
En zij moet iedere maand €50,- betalen, ik persoonlijk vind dit erg veel geld als je kijkt wat ze er voor terug krijgt.
Maar ik zou graag jullie mening hierover willen horen
mirgino schreef:RosaJennifer schreef:Ik zie hier een hoop verschillende meningen en bedragen voorbij komen maar ik zou graag willen weten wat jullie van deze situatie vinden:
Een vriendin van mij rijdt een Friese merrie, ze mag niet zelfstandig rijden, alleen als de eigenaar er is, dit is niet omdat ze beginnend ruiter is of de merrie onbetrouwbaar is etc. Ze heeft alleen een buitenbak tot haar beschikking, wat overgens een grote rommel is; stukken hout steken uit, geen normaal hek eromheen, diepe kuilen etc, ze moet zelf minimaal 3x per week de stal zelf uitmesten, zadel+hoofdstel gebruikt ze van de eigenaresse; de rest van de spullen heeft ze zelf moeten kopen. De eigenaresse komt vaak afspraken niet na wat inhoud dat ze ongeveer 2x in de week kan rijden
En zij moet iedere maand €50,- betalen, ik persoonlijk vind dit erg veel geld als je kijkt wat ze er voor terug krijgt.
Maar ik zou graag jullie mening hierover willen horen
mijn mening![]()
als ze het teveel vind, stop er dan mee!
niemand MOET betalen,je doet dat vrijwillig omdat je op dat paard wilt rijden
ik neem aan dat er vooraf gepraat word over hoe en wat?
dan kan je zelf kiezen of je het daarmee eens bent.
dat klagen achteraf dat het teveel geld is voor teveel doen

... hahaha
zeker weten
DaniBanani schreef:Iddel schreef:Ik vind het eigenlijk een beetje onzin dat een bijrijder geld moet betalen, de bijrijder levert de eigenaar een dienst wanneer deze geen tijd heeft voor het paard. Zou juist andersom moeten zijn...
Maar een bijrijder vind het leuk om te doen, het is een soort privilege. Tenslotte kost een paard huren van de manege ook geld. En ik denk dat het overgrote merendeel van de manegeruiters niet komt voor de instructie, maar voor het uurtje paardrijden. Dus ook dan betaal je voor het rijden.
Ik vind het best redelijk om geld te vragen, mits daar voldoende tegenover staat. Moet iemand uitmesten, water bijvullen, tuig poetsen, etc., vind ik dat je een stuk minder mag vragen dan wanneer iemand alleen maar hoeft te rijden, en ook buitenritten mag maken, binnen- en buitenbak..dan hebben ze er alleen maar lol van, en daar mag van hun kant ook wel iets tegenover staan dan. Tachtig euro vind ik echt héél veel geld voor 2-3 dagen per week, maar ik woon niet in Amsterdam, kan me voorstellen dat het daar duurder is.
mirgino schreef:Marlis schreef:Ik vind dat als je een bijrijder neemt voor je paard je er geen geld voor mag vragen. Jij heb gekozen een paard te nemen en als je dan zelf geen 7 dagen wil en/of omdat je het te duur vind een bijdragen wil vind ik dat je er niet aan moet beginnen. Je moet blij zijn dat op de dagen dat jezelf niet kan je paardje gedaan wordt voor je en er lekker mee getut en gereden word. Dat degenen lessen en wedstrijden moet betalen vind ik wel meer dan normaal. Zelf heb ik een verzorgster gehad (nu niet meer) die mog alles met me pony en ik verwachte alleen eens in de zoveel tijd dat ze een zakje wortelen/appels mee nam.
wat een onzin zeg!
dat moet ieder toch voor zichzelf weten,en als je het bedrag er niet voor over hebt dan ga je dus niet op dat paard rijden.
wat is er op tegen om voor de centjes je paard te verhuren?
er zijn zat mensen die dat graag doen ,die geen zin hebben om altijd met begeleiding op de buitenrit te gaan en dan op de klok moeten letten.
ik was op de dagen dat de bijrijdster er was ook op stal om andere dingen te doen.
ik had ze juist voor de bijdrage