Problemen met verzorgster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

donnii3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 08:25

Het is jouw pony, en niet die van haar.
Zij moet super blij zijn dat ze jouw pony mag verzorgen, en ze moet niet zo zeuren.
Je moet met haar duidelijke afspraken maken.
Dat ze netjes met je spullen moet omgaan en dat soort dingen.
En als ze zich daar een paar keer niet aan houd, dat ze je pony niet meer mag verzorgen !

Hopelijk heb je hier wat aan ;)

Succes!

marcia_love

Re: Problemen met verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:21

Ik zou er gewoon een keer goed met haar en haar moeder praten.. En duidelijke afspraken maken!! Het is jou pony en het is allemaal wel leuk dat ze wil rijden enzo, maar een paard verzorgen is niet alleen maar rijden. Het heet niet voor niets verzorgpony!

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:31

Jij bent baas over je pony's. Je laat iemand anders erop rijden. Dan moet die ander met beleid met jouw dieren omgaan.

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:33

Wat ben jij vreselijk aardig zeg! :?
Ze doet het gewoon niet goed, maar misschien een ander meisje wel beter en komt wel altijd opdagen en belt wel netjes af en zo.
Ik vind echt dat jij het allemaal nog heel erg goed opneemt zeg! Daar heb ik wel waardering voor, maar ik vind het wel tijd dat je iemand anders gaat zoeken. Want als zij niet afbelt voor les en gewoon een weekje weggaat vind ik dat absoluut gewoon te gek!
Jij zegt dat afspraken niet goed lukken? Dan moet het maar op deze manier ;)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:36

Wat ben je idd vreselijk aardig voor haar :P Nou snap ik het ook wel ik vind het zelf ook moeilijk om zoiets dan te zeggen enzo.

Een goed gesprek zoals hierboven al een x is gezegd vind ik zelf echt een supergoed idee en dit zou ik als ik jou was ook doen. Schrijf van te voren alle punten die je wilt bespreken en alle punten die er gebeurt zijn waarmee je niet zo blij was op een briefje en bespreek dit allemaal met haar.

Ik denk ook dat ze superblij moet zijn dat ze zoveel mag doen met jou pony. Dat hoor je niet vaak meer dat iemand een verzorgster zoekt voor een hele week waar je superveel mee mag doen. Vaak zoeken ze bijrijdsters (waaronder ook ikzelf ik zoek namelijk ook een bijrijdster voor mijn pony) en soms mag je er zelf nog geen eens op rijden. En wedstrijden vaak al helemaal niet.

Veel succes! En ik vertel maar hoe het afgelopen is.

chantal1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:33

Jij bent de eigenaar, dus de baas over de pony.
Probeer nog eens met haar te praten en als ze niet wilt luisteren, zou ik zeggen dat het verzorgen gewoon ophoud.

Merel_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:22

Je bent echt veel te lief! :D ik denk dat die moeder ook maar eens moet begrijpen dat het jouw pony is en dat haar dochtertje anders maar mag opzouten. (even heel hard gezegd :o) .
Inderdaad: het beste voor je pony! Het is natuurlijk een beetje té om dat meisje meteen weg te sturen maar ik denk dat je wel even een paar regeltjes duidelijk moet stellen over wat normaal is hoe je met een pony omgaat en wat niet normaal is.
Succes!

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:16

ik vind dat jij als eigenaar alle recht hebt om haar hier op aan te spreken .
zometeen is jou paardje ziek en zit jij met panne

en dat je gelijk grote monden krijgt dat je niet zo moet zeuren en dat haar moeder en bij betrokken raakt is ook een vreemde zaak .
ik zou wat duidelijke regels op stellen en als ze het daar niet mee eens is haar (hard gezegd ) te verzoeken om een ander verzorg paardje te gaan zoeken .

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:31

Ik vind jou mentaliteit super! Je zet zelfs de pony voor haar naar binnen voor de les! :)

Van haar kant denk ik dat je eens met haar alleen moet gaan praten om uit te leggen hoe jij denkt dat
een pony moet worden verzorgt en dat het de pony van jou is. Dat ze staat te druipen van het zweet na het uitstappen
is natuurlijk niet de bedoeling. Ik denk dat je wat te goed bent voor de persoon in kwestie en zeg maar eens waar je mee zit.

Het gaat uiteindelijk om het welzijn van jouw pony!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:07

gewoon wegsturen....

ik heb ooit een verzorgstertje gehad die hondsbrutaal was en gewoon niet wou luisteren naar mij....

op een keer stond ik al 20 minuten met de pony te wachten toen ze er nog niet waren....heb haar toen gebeld om te vragen waar ze bleef en kreeg als reactie dat ze geen zin had te rijden die dag....heb meteen maar verteld dat ze niet meer hoefde te komen

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 21:02

Bedankt allemaal. :)
Het gaat de laatste tijd veel beter, sinds ik gezegd heb dat als ze zo door gaat, kan vertrekken. Dus ik ben benieuwd of ze het vol houdt. :)

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:17

ik zou NOOOOOOIT maar dan ook NOOOOOIT de eigenaaresse van mijn vz-pony
een zeur noemen.
of zeggen dat ze zeurt.
weet wel het zijn jouw paardjes en daar ben je vast heel zuinig op.
dus als jij vind dat ie nog lang niet goed is uitgestapt.
heb je het recht om er wat van te zeggen.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:18

ik vind het nogal een gedrag van dat meisje en haar moeder
ze mogen blij zijn dat jij zoveel toelaat en ik vind je ook totaal geen zeur. Het is je goed recht,
ik zou ze waarschuwen dat wanneer ze niet veranderd in haar gedrag en doen en laten dat ze dan opzoek mag naar een andere verzorgpony

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:04

Ik denk dat je toch eens stiekem moet kijken of er ook andere verzorgsters te vinden zijn. Dit is dus niet leuk voor jou & je pony. Je stelt je wel behoorlijk goed op voor je pony. :j

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:05

pfoe dat meisje heeft enorm mazzel met jou.
Je moet wel engelen geduld hebben zeg!

persoonlijk had het meisje bij mij kunnen vertrekken. ik wil geen risico's lopen dat mijn pony koliek krijgt oid.

ik zie dat het al beter gaat, dus ik hoop dat ze het serieus genomen heeft :D

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:04

Jij hebt wel een gouden karakter amai :P

Ik zou nooit zo durven te praten, en kmoest maar eens durven, kwas snel buiten gegooid :P

Laat je zeker niet doen, je moet aan je paardje denken, daar gaat het uiteindelijk ook over.
Maarja ben benieuwd, ik volg je topic even :)

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 07:44

Tja ze is nou op vakantie, dus ik kan op het moment niet veel. :) Sorry. :o

Roseeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:39

je hebt volkomen gelijk vind ik, je pony kan ziek spierpijn etc. krijgen als je niet lang genoeg uitstapt. en ik vind het ook nogal raar. ik zou het er gewoon een keer over hebben en dan alleen met haar als jullie een keer samen op stal zijn!

veel succes

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:42

Kijk had je nou hele rare ideeën, maar dat is niet zo.

No way dat ik nog met de pony aan het uitstappen was gegaan als zij er op gereden had.. Graag of niet, een pony moet gewoon goed uitgestapt worden en anders was dat de laatste keer dat zij er op gereden had.

En niet afbellen voor les.. Je hebt er extra drukte voor en je verwacht het dan toch, nou ze had niet best wel kunnen afbellen, ze had moeten afbellen heel simpel..

Probeer je haar te helpen en krijg je stank voor dank, je bent hun hulpje niet. Ze hebben jou nodig jij hun niet..

Ik vind het juist gezellig om mensen hier te hebben, het word er gezelliger op, ik denk dat dat ik jou geval duidelijk anders is. Het is zelfs zo gezellig, nu heeft ze een eigen paard, die staat hier op stal.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 12:54

Bedankt. :)

Elan_GV schreef:
Kijk had je nou hele rare ideeën, maar dat is niet zo.

No way dat ik nog met de pony aan het uitstappen was gegaan als zij er op gereden had.. Graag of niet, een pony moet gewoon goed uitgestapt worden en anders was dat de laatste keer dat zij er op gereden had.

En niet afbellen voor les.. Je hebt er extra drukte voor en je verwacht het dan toch, nou ze had niet best wel kunnen afbellen, ze had moeten afbellen heel simpel..

Probeer je haar te helpen en krijg je stank voor dank, je bent hun hulpje niet. Ze hebben jou nodig jij hun niet..

Ik vind het juist gezellig om mensen hier te hebben, het word er gezelliger op, ik denk dat dat ik jou geval duidelijk anders is. Het is zelfs zo gezellig, nu heeft ze een eigen paard, die staat hier op stal.

Dit heb ik dus wel gedaan, omdat ik niet wil dat ze ziek wordt of iets dergelijks. ;) Omdat de verzorgster niet mag, wil niet zeggen dat ik mijn paardje daar onder laat lijden.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:23

Ik bedoelde het ook meer dat ze er niet was afgekomen en ze had de pony maar naar alle fantsoen uit kunnen stappen. En ik had dan dus direct duidelijk gemaakt dat ze op dat moment kon uitstappen en anders het de laatste keer was geweest.
Ja, als ze had gekozen voor het laatste, dan had ik haar ook wel uitgestapt. Maar het is niet te geloven als je nagaat..

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 10:00

Okee sorry dat ik je dan verkeerd begreep. ;)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:49

Ik snap wel dat je het idd op twee manieren kan lezen..

Hoe gaat het nu? Is ze al weer terug?

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 12:47

Nee ze is 3 weken weg. ;) En als ze terug is, dan gaat ze weer met dr ouders. :)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:48

pfff , je hebt helemaal gelijk.
Ik ben niet moeilijk maar mijn paard, mijn regels en daar doe je het maar mee.
Mijn bijrijdster heeft veel vrijheid , mag veel maar heeft regels.
Hou zij zich daar niet aan kan ze verwachten dat ik op het "matje" roep. Ik heb geduld, best wel veel maar als dingen zich blijven herhalen , of ik zie / hoor dat ze niet goed is voor mijn paard dan is het exit !