wat moet ik nu doen? eigenaar vraagt ineens verzorggeld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:56

Je hebt natuurlijk nergens recht op.

Ik zou inderdaad een gesprek aangaan. Wat is de reden? Kan de eigenaar het niet meer betalen en hoopt hij op deze manier het paard te kunnen houden?
Is er iets voorgevallen waardoor de eigenaar wat minder toeschietelijk is?
Of ruikt hij gewoon geld en ziet hij in jou een gemakkelijke geldschieter?

Gewoon een gesprek, aangeven dat die 100 euro voor jou niet op te brengen is en dat jij de beleving hebt dat werk en plezier met elkaar in evenwicht zijn. Ik ben benieuwd!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:03

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd. Het is logisch dat jullie benieuwd zijn naar het vervolg, alleen is TS al een aantal dagen niet online geweest en in het topic schoppen zal dan ook niet helpen.

Ik heb al iemand geadviseerd om TS een PB te sturen, zodat ze extra op het topic geattendeerd wordt wanneer ze weer online komt.

Tevens is het topic verplaatst van TAO naar VP.

sabinehagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 11:25

hoi allemaal

bedankt voor al jullie reacties.
sorry dat ik niet eerder gereageerd heb.
internet was even kapot en had weinig tijd om er een monteur bij te halen.
hier de afloop van hoe het gegaan is.....

heb er thuis met mn vriend over gepraat, die vond het ook helemaal niet normaal.
dus hij heeft gezegt bel die man op en zeg dat we met hem willen praten.
dus heb ik de telefoon gepakt en gezegt ik wil graag morgen avond even met mn vriend langskomen om even met je te gaan praten en wat dingen op papier zetten.
want het is mij toch wel hard aangekomen dat ik nu ineens moet gaan betalen.
dus ik zou de volgende avond naar hem toegaan om te praten.

zit ik de volgende dag op mn werk, belt hij mij ineens terug.
hij had nagedacht over wat ik de vorige avond gezegt had en ik moest maar vergeten wat hij gezegt had.
waarschijnlijk heeft hij zelf ook bedacht dat ik dan mn spullen zou pakken en weg was.
en dan moet hij alles weer zelf doen.
ook zijn alle spullen van mij die daar liggen(poetsspullen, zadel, hoofdsel, deken enz)
dus zou hij ook geen ander kunnen zoeken op op dat paard te rijden tegen betaling, omdat hij dan geen spullen meer heeft.

een hele tijd geleden heeft hij ook al eens tegen mij gezegt dat hij dat paard gaat verkopen en dat ik de eerste keus had.
daar zat ik toen ook al heel erg mee, maar uit eindelijk is dat toen ook niet gebeurt.
ben het wel een beetje zat dat hij steeds dingen zegt en er vervolgens weer op terug komt.
maar ja aan de andere kant ben zo gek met dat beestje.....
we zien wel hoelang het goed gaat.
heb hier waar ik nu woon, een oom, waar ook een paard staat en die ik altijd mag verzorgen.
dat is wel fijn om te weten, maar blijf,(zolang het kan en het goed gaat) liever bij het beestje waar ik nu ben.
je hebt toch een band met zo`n paard opgebouwt.
nou nu weten jullie hoe het afgelopen is.
nogmaals bedankt voor al jullie reactie`s en sorry dat mijn antwoord zolang duurde!!

Elamor

Re: wat moet ik nu doen? eigenaar vraagt ineens verzorggeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:38

Oh dus het is verder opgelost!? mooi!

tulp2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:42

het is jammer voor dat paard, maar wat is die man een banketstaaf. Snel wegwezen daar, laat die eigenaar het maar uitzoeken, misschien belt hij je dan snel op of je weer kan komen. 100 euro voor een half uur per week rijden en zelf uitmesten, meid, je lijkt wel gek. Ik snap best dat je van dat paard houdt, maar je moet het niet pikken. Ik zou een gesprek proberen aan te gaan en als daar niets uitkomt, gauw wegwezen. Voor 100 euro per maand kun je overal bijrijdpaarden krijgen die je 7 x per week mag rijden zonder uit te mesten (niet dat je dat moet doen, maar om even een vergelijking te maken)

ach, ik zie dat ik al te laat ben met mijn antwoord :D , fijn dat het is opgelost.