Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:14

Zijn er inmiddels al mensen geslaagd met een geschikte bijrijder of verzorger?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:24

Nope, maar ben ook niet heel hard opzoek eigenlijk.

Kom ik iemand tegen waarbij het wel goed klikt met Bo dan graag, maar ik pas ervoor om iedere keer mijn paard te zien veranderen op een niet al te positieve manier.
M'n oude bijrijder (heeft haar maar een paar weekjes verzorgt) is nu een week of 5 ermee gestopt en kan nu pas zeggen dat ik m'n oude paardje weer terug heb.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:45

das wel balen kiki
ik ben zelf ook van plan te stoppen met mijn verzorgpaardje ik heb er 2x op gereden maar 7 jaar geleden, toen ik begon met rijden, was dit misschien een uitdaging maar nu is het gewoon een beetje rondhobbelen en daar betaal je dan wel voor. mijn vorige verzorgpaardje was gratis en 1x per week ofzo dan zou ik er niet mee stoppen want daar kon ik meer mee doen maar ze is te oud geworden nu ga ik af en toe nog wel langs op lekker te poetsen en wandelen maar ik laat haar vooral lekker genieten van haar pensioen!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:11

Hier dubbel geslaagd :)

En een bijrijdster en een vervangster van de bijrijdster... :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:54

Hier ook zeker geslaagd, echt een topper!

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:44

Ik lees ook even mee
Zelf twijfel ik nog heel erg om een bijrijder/verzorger te zoeken
Ik vindt het gewoon erg moeilijk om mijn pony af te geven aan iemand die ik (nog) niet ken
Degene die ik wel ken die zijn vaak al voorzien...
Wel lijkt het me gewoon fijn om iemand de kans te geven een fijne pony te rijden, zelf heb ik die kans ook gehad toen ik nog geen eigen had(heb nooit hoefen betalen maar wel klusjes in ruil voor rijden, soms meer klusjes dan rijden.... )

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:32

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:00

Daar moet je snel wat voor kunnen vinden Rocky. Leuk paard en netjes aanbod.

Lienieminie; dat jij afhaakt vanwege rondhobbelen vind ik echt om te schamen. Je rijdt in mijn ogen niet "al" maar "pas" 7 jaar en mag in je handjes knijpen met zo een pony. En de ruiter rijdt, niet de pony, dus geef jezelf de schuld wanneer het niet meer is dan rondhobbelen. Wat ik als eigenaar zeer ergerlijk zou vinden is dat je de pony met naam en foto herkenbaar op bokt zet en vervolgens hier gaat klagen voor je de eigenaar hebt ingelicht. Er lezen een hoop mensen op bokt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:09

Sandraa schreef:
Daar moet je snel wat voor kunnen vinden Rocky. Leuk paard en netjes aanbod.

Lienieminie; dat jij afhaakt vanwege rondhobbelen vind ik echt om te schamen. Je rijdt in mijn ogen niet "al" maar "pas" 7 jaar en mag in je handjes knijpen met zo een pony. En de ruiter rijdt, niet de pony, dus geef jezelf de schuld wanneer het niet meer is dan rondhobbelen. Wat ik als eigenaar zeer ergerlijk zou vinden is dat je de pony met naam en foto herkenbaar op bokt zet en vervolgens hier gaat klagen voor je de eigenaar hebt ingelicht. Er lezen een hoop mensen op bokt....

Dat vind ik dus ook. Met 'al' 7 jaar wil het niet zeggen dat je zo goed kan rijden dat het paard geen uitdaging meer biedt; wellicht kan je gewoon niet uit het paard halen wat erin zit.. En zo te lezen had je er aardig wat vrijheden mee, met buitenritten etc...

Maar goed :=

Ik ben nog steeds happy met m'n bijrijdster, zeker nu ik zelf niet mag rijden is het fijn dat knol toch nog 2x in de week even aan de bak gaat :j blijft ze er in ieder geval een beetje in :D

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:54

Lienieminie; Misschien een complete eye opener voor jou; mensen die jou misschien voor een pony zouden willen kijken ook je geposte berichten na hier op bokt. Je wilt toch niet overkomen als een profiteur?

Rockey; Succes met de zoektocht!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:39

Mijn zoektocht is ten einde. Aankomende vrijdag wordt de pony door ons weggebracht naar de slacht.
Knie en banden zijn dermate kapot dat herstel niet meer mogelijk is......

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:43

:(

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:04

Sterkte Sylvia..

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:00

Moeilijk om een bijrijdster te vinden?
Een bijrijdpaard vinden is helaas ook niet zo makkelijk.. :(
Mocht iemand wat weten in de buurt van Geldrop, ben ik je dankbaar! :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:27

Ach Sylvia... sterkte..

Rhian, dat is mazzel 2 voor de prijs van 1.

Rockey, zo te lezen wel leuk paard om bij te rijden :D hopelijk snappen sommigen dat ook.

Zondag komt er meisje kijken. Ben benieuwd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:32

lienieminie schreef:
das wel balen kiki
ik ben zelf ook van plan te stoppen met mijn verzorgpaardje ik heb er 2x op gereden maar 7 jaar geleden, toen ik begon met rijden, was dit misschien een uitdaging maar nu is het gewoon een beetje rondhobbelen en daar betaal je dan wel voor. mijn vorige verzorgpaardje was gratis en 1x per week ofzo dan zou ik er niet mee stoppen want daar kon ik meer mee doen maar ze is te oud geworden nu ga ik af en toe nog wel langs op lekker te poetsen en wandelen maar ik laat haar vooral lekker genieten van haar pensioen!

Je moet soms de uitdaging zelf zoeken he?!
Als ik niet actief aan mezelf en mijn pony was gaan werken, was ik ook blijven steken bij rondhobbelen.
Bv op mijn fjord kan je fantastisch rondhobbelen, maar je kan er ook gewoon Z oefeningen mee rijden,
maar dat gaat ze niet spontaan voor je doen :+

Ik zoek overigens eigenlijk iemand die komt rondhobbelen, ben wel van de illusie af dat ik iemand ga vinden die daadwerkelijk mijn paard kan verbeteren, dus recht richten etc...
Doe ik dan zelf wel, gaat me dan alleen erom dat mevr. ook nog wel meer eruit komt en gewoon lekker rondjes kan tippelen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:55

lienieminie schreef:
das wel balen kiki

Je kan ook proberen om het zelf eens op te pakken ipv te blijven rondhobbelen. Ben je daar niet kundig genoeg voor, neem dan les.
Ik heb een beetje het idee dat rijden het aller belangrijkste is voor je

Hier momenteel Bo zelf nu maar meer aan het oppakken en moet zeggen dat m'n rug het tot nu toe redelijk volhoud *klopt het af*
Van de week zelfs weer een klein sprongetje meegenomen. en zelfs daarna ging het redelijk met mijn rug. En zelfs nadat ik van de week 2 een rit van 220 km heb gehad, gaat het nog redelijk ermee. Terwijl dat normaal 1x nog niet eens ging.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:02

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:04

Jeetje dat is een klap in je gezicht zeg. Heel veel sterkte met het verlies!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:05

Annwfyn schreef:
Pff het komt nog niet helemaal bij me aan..
Eerst post ik hier dat ik het geweldig heb met mijn bijrijdster, vervolgens post ik dat ik moet verhuizen en haar achter moet laten..

En nu post ik... Dat mijn pony vandaag is overleden, dus alle zorgen waren voor niets =(
Acute koliek DA met spoed gekomen, maar gaf het geen kans meer (operatie slagingskans was minder dan 10%)

Ach.. nee..... Dat is wel heel heftig...
Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies...

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:24

Ik lees al een heel tijdje mee in dit topic, leuk. Helaas ook wat minder leuke verhalen.. :( Sterkte met het verlies Annwfyn :(:)

Mocht iemand nog iemand nodig hebben in de omgeving van 't Gooi (Hilversum en omstreken) ben ik er graag voor je. Dat is hier helaas een echte opgave..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:47

Annwfyn schreef:
Pff het komt nog niet helemaal bij me aan..
Eerst post ik hier dat ik het geweldig heb met mijn bijrijdster, vervolgens post ik dat ik moet verhuizen en haar achter moet laten..

En nu post ik... Dat mijn pony vandaag is overleden, dus alle zorgen waren voor niets =(
Acute koliek DA met spoed gekomen, maar gaf het geen kans meer (operatie slagingskans was minder dan 10%)

Jeetje zeg! Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:53

Pffff, wat een slecht nieuws hier :(:)
Hoe snel kan het ook allemaal gaan zeg, zo oneerlijk ;(

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:54

StillAngel schreef:
Ik lees al een heel tijdje mee in dit topic, leuk. Helaas ook wat minder leuke verhalen.. :( Sterkte met het verlies Annwfyn :(:)

Mocht iemand nog iemand nodig hebben in de omgeving van 't Gooi (Hilversum en omstreken) ben ik er graag voor je. Dat is hier helaas een echte opgave..

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=49804
Is dit wat? (op termijn.. allicht)