Ben zelf nog steeds heel blij, nu ik in het ziekenhuis lig pakt ze het super op en houdt ze heel fijn contact met mn vriend over de avonturen met pony, dus lig hier aardig ontspannen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chelle_dora schreef:Lieniemienie, ach het is ook maar afwachten wat je als eigenaar 'krijgt'... Genoeg verzorgsters die gelijk stoppen als ze niet kunnen rijden...Ben zelf nog steeds heel blij, nu ik in het ziekenhuis lig pakt ze het super op en houdt ze heel fijn contact met mn vriend over de avonturen met pony, dus lig hier aardig ontspannen
[***] schreef:Zeker wel! We hebben 11km gereden en Cobe heeft zelfs topdrafsnelheden gehaald en ik heb het overleefd!(durfde hem alleen niet te laten galopperen, hij was me iets té enthousiast vandaag
). Ze vond het ook heel fijn zei ze dus zeker voor herhaling vatbaar
Hebben het zelfs als over trektochtjes enzo gehad
![]()
Eileen_ schreef:Hoihoi,
Ik lees hier zelf al heel lang mee, niet omdat ik opzoek ben naar een bijrijdster of bijrijdpaard, maar omdat ik t gewoon 'leuk' vind om de verhalen hier te lezen. Hoe sommige verzorgsters ermee omgaan... Jemig, snap dat echt nier.
Valt me alleen wel op dat sommige eigenaren hier de bijrijdsters wel heel weinig kans geven. Voor bijrijdster is het natuurlijk allemaal nieuw en wennen. Ik bijvoorbeeld heb die kans wél gekregen, gelukkig. Toen ik begon met mn huidige bijrijdpaard ging t okk niet vlekkeloos. Ik was best stil en voorzichtig op t begin, wou t niet fout doen. Denk dat hier al een paar uit dit topic zouden zijn afgehaakt.. Tijdje later was ik er ook nog 3x achter elkaar op 1 dag er van af gevallen. Terwijl paard eigenlijk een méga braaf paard is, die normaal gesproken geen stap verkeerd zet. Was toen door een paar dingen; 1. Paard zat in een gigantische 'dip', was heel dominant geworden en had er gewoon geen zin in (nier door mij hoor, was ze al toen ik kwam) 2. Ik reed er nog niet zo lang en ook niet erg goed, omdat ik nier wist HOE 3. Zadel lag nier goed, 3e val was met zadel en al![]()
Na deze dag is t eigenlijk alleen maar beter gegaan (mede dankzij instructrice)... Was totaal niet consequent omdat eigenaresse dit ook niet is, en wou t niet verkeerd doen. Ben echt 100% veranderd en durf best te zeggen dat ik t paard ook verbeterd heb. Rijd er nu alweer 2,5 jaar en denk dat als ik t hierzo lees, t bij de meeste hier bij dag 1 al mocht vertrekkenterwijl t uiteindelijk toch heel goed matcht.
Wou ik ff kwijt, omdat in dit topic alleen wordt bekeken vanuit de eigenaar. Maar denk dat t ook belangrijk is om eens te kijken naar hoe t voor een bijrijdster is. Ik snap heel goed dat je t beste wilt voor je paard. Snap ook heel goed dat niet iedereen zoveel geduld en vertrouwen heeft zoals de eigenaresse van mijn bijrijdpaard, ik heb t ook wel erg getroffen.. Maar toch denk ik dat als je een goeie wilt vinden, je de bijrijdster soms toch wat meer kans moet geven en fouten moet laten maken (daar leer je immers van)..
Annwfyn schreef:Pff dit zag ik niet aankomen..
Ik heb al een poosje niet gereageerd, omdat het bij mij heel goed ging met mijn bijrijdster en omdat ik niet zo veel tijd heb om hier alles bij te houden.
Mijn hoofd staat er absoluut niet naar...
Wegens persoonlijke omstandigheden moet ik binnen een maand verhuizen en dat is niet zomaar wat!
Ik heb nog nieteens een huisje, ga binnen 2 weken wel naar een kamer kijken in Schiedam en als dat wat wordt kan ik er binnen 3 weken in werd mij verteld).
Maar goed daar gaat dit topic niet over.
Voorlopig blijft mijn paardje nog wel even staan op de stalling waar ze nu staat, maar wanneer ik eenmaal een plekje heb gevonden...
Moet paardje mee.
Ik woon nu op een eiland (flakkee) en dat is te ver om elke dag heen en weer te gaan reizen, vanuit bijv. Schiedam
Dus... Over niet al te lange tijd moet ik afscheid nemen van mijn top bijrijdstertje =(
En wellicht in Schiedam een nieuwe zoeken (nadat ik eerst een stalling heb gevonden).
De moeder van het meisje heb ik al verteld over de situatie..
Zucht..