Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:28

Lieniemienie, ach het is ook maar afwachten wat je als eigenaar 'krijgt'... Genoeg verzorgsters die gelijk stoppen als ze niet kunnen rijden...

Ben zelf nog steeds heel blij, nu ik in het ziekenhuis lig pakt ze het super op en houdt ze heel fijn contact met mn vriend over de avonturen met pony, dus lig hier aardig ontspannen :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:32

chelle_dora schreef:
Lieniemienie, ach het is ook maar afwachten wat je als eigenaar 'krijgt'... Genoeg verzorgsters die gelijk stoppen als ze niet kunnen rijden...Ben zelf nog steeds heel blij, nu ik in het ziekenhuis lig pakt ze het super op en houdt ze heel fijn contact met mn vriend over de avonturen met pony, dus lig hier aardig ontspannen :)

:+

Fijn dat je bijrijder/verzorgster het zo goed doet, dat je zelfs in het ziekenhuis kan ontspannen :D

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:38

Ja snap ik @chelle_dora maar daarom moeten de verzorgsters/bijrijders duidelijk aangeven of ze een verzorgpony zoekt of een bijrijdpony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:40

zelfs dan is het niet duidelijk hoor, zijn er genoeg die zeggen dat ze willen verzorgen en achteraf alleen voor het rijden komen xD heb er ook zo een bij knol gehad, die deed alleen wat dr gevraagd werd als ze mocht rijden..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:57

Hier het meisje dat contact met me opnam ziet er toch vanaf vanwege de afstand.

Wel een berichtje gehad van iemand anders. Maar ben op voorhand al bang dat dit niks word.
Is er al een paar jaar uit ondanks ze nog geen 20 is.
Dus gelijk al wel besloten om hier niet mee verder te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:16

Nog steeds diverse troubles hier zie ik ... succes iedereen.
Hier komt morgen iemand kennismaken, niet zozeer als bijrijder in die zin van het woord, maar als "groom" om met de koets mee te gaan. Via bokt gevonden *\o/* Klikt heel goed via pb vind ik en ze heeft zelf menervaring en houd van dingen aanpakken (waar ik eerder ga twijfelen en dan iets niet zou doen terwijl als ik dat wel zou doen het wel gewoon goed zou gaan, is een probleempje tussen mijn oren dus ben wel blij dat zij niet zo is, komen we nog eens ergens :D :)) ).

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:00

Is het wat geworden sabine?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:03

Zeker wel! We hebben 11km gereden en [***] heeft zelfs topdrafsnelheden gehaald en ik heb het overleefd! :D (durfde hem alleen niet te laten galopperen, hij was me iets té enthousiast vandaag :') ). Ze vond het ook heel fijn zei ze dus zeker voor herhaling vatbaar :j Hebben het zelfs als over trektochtjes enzo gehad :Y) :))

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:06

[***] schreef:
Zeker wel! We hebben 11km gereden en Cobe heeft zelfs topdrafsnelheden gehaald en ik heb het overleefd! :D (durfde hem alleen niet te laten galopperen, hij was me iets té enthousiast vandaag :') ). Ze vond het ook heel fijn zei ze dus zeker voor herhaling vatbaar :j Hebben het zelfs als over trektochtjes enzo gehad :Y) :))

Top! dat je een groom gevonden hebt.

Ik heb mijn groom ook via bokt, ben heel blij met haar en is behalve goed met de paarden ook nog eens ontzettend leuk in de omgang. Totaal pakket dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:31

Hoop echt dat het blijft duren en we voldoende ruimte in onze agenda's vinden om regelmatig samen op pad te gaan :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:42

het loopt bij mij ook niet bepaald storm, ik heb nu wel een leuk meisje van 15, maar dat is gewoon wel jong, maar aan de andere kant als ik haar goed 'opleid' dan is ze over drie jaar 18 :D, het is altijd maar weer hopen dat ze niet op een gegeven moment achter de jongens aangaan

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:55

Ik zou die van 15 gwn proberensoms is iemand van 15 beter dan iemand van 18'in dit soort dingen (ik zeg niet altijd hoor :D) hahahah
Fijn sabine!!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:48

Hoihoi,
Ik lees hier zelf al heel lang mee, niet omdat ik opzoek ben naar een bijrijdster of bijrijdpaard, maar omdat ik t gewoon 'leuk' vind om de verhalen hier te lezen. Hoe sommige verzorgsters ermee omgaan... Jemig, snap dat echt nier.
Valt me alleen wel op dat sommige eigenaren hier de bijrijdsters wel heel weinig kans geven. Voor bijrijdster is het natuurlijk allemaal nieuw en wennen. Ik bijvoorbeeld heb die kans wél gekregen, gelukkig. Toen ik begon met mn huidige bijrijdpaard ging t okk niet vlekkeloos. Ik was best stil en voorzichtig op t begin, wou t niet fout doen. Denk dat hier al een paar uit dit topic zouden zijn afgehaakt.. Tijdje later was ik er ook nog 3x achter elkaar op 1 dag er van af gevallen. Terwijl paard eigenlijk een méga braaf paard is, die normaal gesproken geen stap verkeerd zet. Was toen door een paar dingen; 1. Paard zat in een gigantische 'dip', was heel dominant geworden en had er gewoon geen zin in (nier door mij hoor, was ze al toen ik kwam) 2. Ik reed er nog niet zo lang en ook niet erg goed, omdat ik nier wist HOE 3. Zadel lag nier goed, 3e val was met zadel en al :+
Na deze dag is t eigenlijk alleen maar beter gegaan (mede dankzij instructrice)... Was totaal niet consequent omdat eigenaresse dit ook niet is, en wou t niet verkeerd doen. Ben echt 100% veranderd en durf best te zeggen dat ik t paard ook verbeterd heb. Rijd er nu alweer 2,5 jaar en denk dat als ik t hierzo lees, t bij de meeste hier bij dag 1 al mocht vertrekken :D terwijl t uiteindelijk toch heel goed matcht.

Wou ik ff kwijt, omdat in dit topic alleen wordt bekeken vanuit de eigenaar. Maar denk dat t ook belangrijk is om eens te kijken naar hoe t voor een bijrijdster is. Ik snap heel goed dat je t beste wilt voor je paard. Snap ook heel goed dat niet iedereen zoveel geduld en vertrouwen heeft zoals de eigenaresse van mijn bijrijdpaard, ik heb t ook wel erg getroffen.. Maar toch denk ik dat als je een goeie wilt vinden, je de bijrijdster soms toch wat meer kans moet geven en fouten moet laten maken (daar leer je immers van)..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 00:16

Op zich is het niet weg als ze foutjes maken.
Maar als ik kijk naar mijn vorige bijrijder, tja ik heb haar welde kans gegeven. Ondanks dat ik ergens al wist dat dit niet zou gaan werken.
Maar na een paar weken (ze is hooguit 8x geweest) besloten om er toch mee te stoppen omdat het gewoon weg niet ging werken tussen haar en mijn paard.
Ik zag mijn eigen paard op een negatieve manier veranderen, wat iedere keer erger werd als zij geweest was.

Gelukkig is ze nu ondertussen bijna weer de oude ik.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:47

Ik ben wel blij, want ik heb sinds vandaag mijn oude bijrijdster weer terug :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:59

Eileen_ schreef:
Hoihoi,
Ik lees hier zelf al heel lang mee, niet omdat ik opzoek ben naar een bijrijdster of bijrijdpaard, maar omdat ik t gewoon 'leuk' vind om de verhalen hier te lezen. Hoe sommige verzorgsters ermee omgaan... Jemig, snap dat echt nier.
Valt me alleen wel op dat sommige eigenaren hier de bijrijdsters wel heel weinig kans geven. Voor bijrijdster is het natuurlijk allemaal nieuw en wennen. Ik bijvoorbeeld heb die kans wél gekregen, gelukkig. Toen ik begon met mn huidige bijrijdpaard ging t okk niet vlekkeloos. Ik was best stil en voorzichtig op t begin, wou t niet fout doen. Denk dat hier al een paar uit dit topic zouden zijn afgehaakt.. Tijdje later was ik er ook nog 3x achter elkaar op 1 dag er van af gevallen. Terwijl paard eigenlijk een méga braaf paard is, die normaal gesproken geen stap verkeerd zet. Was toen door een paar dingen; 1. Paard zat in een gigantische 'dip', was heel dominant geworden en had er gewoon geen zin in (nier door mij hoor, was ze al toen ik kwam) 2. Ik reed er nog niet zo lang en ook niet erg goed, omdat ik nier wist HOE 3. Zadel lag nier goed, 3e val was met zadel en al :+
Na deze dag is t eigenlijk alleen maar beter gegaan (mede dankzij instructrice)... Was totaal niet consequent omdat eigenaresse dit ook niet is, en wou t niet verkeerd doen. Ben echt 100% veranderd en durf best te zeggen dat ik t paard ook verbeterd heb. Rijd er nu alweer 2,5 jaar en denk dat als ik t hierzo lees, t bij de meeste hier bij dag 1 al mocht vertrekken :D terwijl t uiteindelijk toch heel goed matcht.

Wou ik ff kwijt, omdat in dit topic alleen wordt bekeken vanuit de eigenaar. Maar denk dat t ook belangrijk is om eens te kijken naar hoe t voor een bijrijdster is. Ik snap heel goed dat je t beste wilt voor je paard. Snap ook heel goed dat niet iedereen zoveel geduld en vertrouwen heeft zoals de eigenaresse van mijn bijrijdpaard, ik heb t ook wel erg getroffen.. Maar toch denk ik dat als je een goeie wilt vinden, je de bijrijdster soms toch wat meer kans moet geven en fouten moet laten maken (daar leer je immers van)..

Hi je doelt bv op mij, geen probleem hoor.
Maar dan moet je je ook realiseren dat ik ook gewoon bijrijder van 12 heb gehad, was geen enkel probleem, paard stond op een manege, altijd wel iemand aanwezig, dus toezicht, hoefden niet de straat op.

Nu geen haar op mijn hoofd die dat nu gaat doen.
Paard staat bij boer, je moet alles alleen doen en oplossen, bak is er niet, dus er moet over hele drukke weg naar vereniging gereden worden (geen uitwijk mogelijkheden)
Paard uit de wei halen is voor onervaren iemand nu al een uitdaging, staan er nog 2, die altijd vinden dat zij de wei uit moeten of mogen en je moet nou net die hebben die eind verderop gewoon staat door te eten.
Ben ik nog vergeten te melden dat je daar in de winter met je zaklamp rond kan lopen en er dan in het donker ook geen mens op¨stal is, dan is de situatie wel duidelijk denk ik.

Kortom, gevaarlijke situaties liggen op de loer.
Wil dus echt iemand die alles zelf kan.
Heb trouwens niet een echte bijrijder, maar wel super hulp van dochter van vriendin van me.
Die durf ik rustig alleen de paarden te laten doen, rijden doen we dan wel samen.
Vandaag ook met haar Hepsie voor het eerst in haar eentje naar de vereniging gewandeld en terug.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:34

Ik ben zowel eigenaar alsook jarenlang bijrijder geweest.. ik ken beife kanten van het verhaal dus... maar ik kijk nog het meest naar de combi... als ik 'voel' dat iets niet goed zit draai ik er niet omheen en is het los van alles gewoon een nee... ook omdat ik me verantwoordelijk voel voor ( niet alleen paard) maar ook bijrijder... is dat dan vreemd?

Ik denk van niet... ik wil gewoon graag:

1. Een blij paard
2. Een happy bijrijder

:)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:35

Antwoord op de stelling waarmee het topic is geopend; Ja het is moeilijk om een serieuze bijrijder te vinden.
Reacties die je krijgt die eerst door een vertaalmachine qua spelling moet doen.... Denken echt dat ze alles gratis krijgen.... WAKE UP! En nog een aantal zaken waarvan je denkt ben je serieus op zoek of wil je alleen maar profiteren. Tijdrovend en zeer frustrerend....

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:55

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:58

Dat is inderdaad balen zeg!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:00

Niet leuk... hoop dat je snel duidelijkheid hebt en daarna weer een superbijrijder!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:45

oef.. dat is lastig, heb je eindelijk bijrijder, moet je verhuizen.
Hoop dat je leuke nieuwe stal vind en bijrijder en dat je bijrijder leuk nieuw bijrij paard kan vinden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:54

Had eigenlijk vandaag een afspraak met een potentiele bijrijder/verzorgster, maar gezien het mooie weer en de hoeveelheid water die ik deze dag en de rest van de week al in mijn schoenen had gehad, afgebeld.
Want wat moet je met een nat paard? Niet te poetsen.
Op stal ook niet droog te staan, dus tja..
Afspraak verplaatst naar beter weer, dus nog even afwachten.

Onder het motto je moet nog vaak genoeg verzuipen op stal vond ik dat het vandaag wel afgezegd kon worden. Nu moest er niets op stal. (even voor het idee, ik had om 1 uur afgesproken, maar ik was eerder die dag al op pad met Toobs en al verzopen)

horseloverc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:58

Annwfyn schreef:
Pff dit zag ik niet aankomen..

Ik heb al een poosje niet gereageerd, omdat het bij mij heel goed ging met mijn bijrijdster en omdat ik niet zo veel tijd heb om hier alles bij te houden.
Mijn hoofd staat er absoluut niet naar...

Wegens persoonlijke omstandigheden moet ik binnen een maand verhuizen en dat is niet zomaar wat!
Ik heb nog nieteens een huisje, ga binnen 2 weken wel naar een kamer kijken in Schiedam en als dat wat wordt kan ik er binnen 3 weken in werd mij verteld).
Maar goed daar gaat dit topic niet over.

Voorlopig blijft mijn paardje nog wel even staan op de stalling waar ze nu staat, maar wanneer ik eenmaal een plekje heb gevonden...
Moet paardje mee.
Ik woon nu op een eiland (flakkee) en dat is te ver om elke dag heen en weer te gaan reizen, vanuit bijv. Schiedam

Dus... Over niet al te lange tijd moet ik afscheid nemen van mijn top bijrijdstertje =(
En wellicht in Schiedam een nieuwe zoeken (nadat ik eerst een stalling heb gevonden).
De moeder van het meisje heb ik al verteld over de situatie..

Zucht..

ik lees mee in dit topic en woon in schiedam ben niet echt op zoek sta bijv niet op marktplaats etc maar hou wel alles in de gaten voor als er ergens iets leuks te vinden is:) mocht je dus interesse hebben laat maar weten
weet ook genoeg leuke stallen in schiedam want heb er zelfop een aantal gestaan met mijn eigenpaard en paarden bijgereden :)

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:33

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt