Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HetIsFriet schreef:Hoe staan jullie tegenover minderjarigen die zelfstandig je paard willen verzorgen/bijrijden? Ik heb een reactie van een meisje van 17, wordt deze zomer 18. Ik heb gezegd dat ze sowieso wel kan komen proefrijden en dan daarna kunnen gaan kijken hoe we het afstemmen. Ik vermoed ook dat ze niet genoeg ervaring heeft voor mijn voorwaartse paard, maar dat kan ze dan beter zelf ervaren dan op voorbaat worden afgewezen. Maar misschien zit ik ernaast en is het wel een heel leuke match?
Gini schreef:Ik zou blij zijn met wat je hebt. Als het een nette bijrijder is die afspraken nakomt en je paardje fijn rijdt is het goed, want dat is wat je nodig had. De lat der verwachtingen alsmaar hoger leggen, kan als je het dan ook kunt aanvaarden als niemand er nog over kan springen.
scrabbel schreef:Ik dacht ik stel de vraag hier even. Ik zit in een regio waar het moeilijk is een bijrijder te vinden. 1 van mijn paarden wordt snel te dik, dus in beweging blijven is belangrijk. Om te zorgen dat ik niet telkens moet rijden, heb ik sinds een half jaar en jonge bijrijder. Ik merk alleen dat er totaal geen interesse is (naar mijn mening) om ook dingen rondom het paard te leren. Recent had het paard koliek op de dag dat zij zou komen. Tijdens het wachten op de dierenarts heb ik haar laten weten het paard is ziek en je kunt niet rijden. Reactie terug: oke dan kom ik niet.
Idem met zadelmaker. Deze komt dan en dan. Reactie oke dan kom ik niet.
Zelf had ik echt meer interesse verdacht. Dus ow cool zadelmaker komt (kan ik wat van leren)
Of paard is ziek, wat heeft ze? Beterschap? Etc
Verdacht ik daarin teveel?
scrabbel schreef:Ik dacht ik stel de vraag hier even. Ik zit in een regio waar het moeilijk is een bijrijder te vinden. 1 van mijn paarden wordt snel te dik, dus in beweging blijven is belangrijk. Om te zorgen dat ik niet telkens moet rijden, heb ik sinds een half jaar en jonge bijrijder. Ik merk alleen dat er totaal geen interesse is (naar mijn mening) om ook dingen rondom het paard te leren. Recent had het paard koliek op de dag dat zij zou komen. Tijdens het wachten op de dierenarts heb ik haar laten weten het paard is ziek en je kunt niet rijden. Reactie terug: oke dan kom ik niet.
Zelf had ik echt meer interesse verdacht. Dus ow cool zadelmaker komt (kan ik wat van leren)