Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:56

Een poosje weg is te overbruggen, maar als ie helemaal weg zou gaan, dan had ik ook gezegd nee.

Toen ik nog een verzorgpaard had, is er 1 ook een tijdje weggeweest om beleerd te worden voor de kar... (Toevallig dichter bij mijn ouders, dus ik was er redelijk vaak ;))

Maar wel balen dat daar mensen op afknappen, terwijl ze straks juist meer met de pony gaan kunnen :S

Hier gaat het al bijna een half jaar goed ;) Record!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:10

Rhian, oeps.... dat was minder gelukkig.
Verder hier zo te lezen nog steeds vele bijrijders problemen, vooral in het niet hebben van een goeie, hoewel ik ook al een half jaar record tegen kom.

Hier niemand meer gereageerd om te rijden, moet zeggen kan er niet zo mee zitten het is nu toch zomer.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:07

@ sjolvir: ja de moed zakt je soms in de schoenen he... pfff, en vaak mensen die echt denken dat het een brommer is.. zo van: " opstijgen, rijden, klaar"... en als het paard een neusnetje moet dragen tegen zijn pollen allergie en soms wel eens schud is hij 'wild'... haha... nou ik heb op redelijk 'wilde' in de zin van onrustige paarden gereden... daar valt die lubbes van ons niet onder...

Avh ja, ik laat het ook wat losser... we zien wel . Dan maar wat minder beweging onder het zadel... staan toch de hele dag buiten... :)

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:17

rhian schreef:
@ sjolvir: ja de moed zakt je soms in de schoenen he... pfff, en vaak mensen die echt denken dat het een brommer is.. zo van: " opstijgen, rijden, klaar"... en als het paard een neusnetje moet dragen tegen zijn pollen allergie en soms wel eens schud is hij 'wild'... haha... nou ik heb op redelijk 'wilde' in de zin van onrustige paarden gereden... daar valt die lubbes van ons niet onder...

Avh ja, ik laat het ook wat losser... we zien wel . Dan maar wat minder beweging onder het zadel... staan toch de hele dag buiten... :)

Aiai nog steeds niemand gevonden Rhian :(? (ik volgde toen je topic)

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:10

@charxhebe: jawel, leuke meid zelfs! Maar potverdikkie, de dag nadat ze was komen klikken valt ze van een ander paard wat ze nig reed en nu zit ze met een gebroken enkel thuis! :(

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:13

Ja dat weet ik Rhian dat las ik in je topic toen. Maar dacht dat je iemand zocht die het dan tijdelijk wou doen tot je andere bijrijdster beter was?

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:24

Ja, die komt binnenkort kennismaken :)zou mooie tussen oplossing zijn. Als zij leuk klikt met de paarden zou ze mogelijk ook de pony kunnen rijden tijdens mijn vakanties of als het ons gegund is tijdens de zwangerschap van een tweede kindje.... :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:31

Ondanks ik toch weer een advertentie had gezet was ik er verder niet mee bezig.
Maar van de week een tijdje met iemand staan praten (samen hebben we Bo ingereden en was tevens mijn instructrice) en vroeg toevallig of ik nog opzoek was naar een bijrijder.
Een ander lesklant was haar bijrijpaard kwijt geraakt en was weer opzoek.
En zij vond haar wel bij Bo passen, zowel in aanvoelen en manier van aanpakken.

Dus ze heeft onze gegevens door gespeeld en tot nu toe een leuk mail contact.
Dus wie weet.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:40

Succes!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:46

Dank je wel, jij ook

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:59

Op die manier een bijrijdster vinden zou natuurlijk ideaal zijn, ben benieuwd kiki!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:28

Ik vroeg me even af of de paarden eigenaren hier ervoor open zouden staan dat hun paard op wedstrijd zou worden uitgebracht door een bijrijdster

of is dat iets wat echt niet vaak voor komt?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:35

MD_Triumph schreef:
Ik vroeg me even af of de paarden eigenaren hier ervoor open zouden staan dat hun paard op wedstrijd zou worden uitgebracht door een bijrijdster

Kom je bij mij uit de buurt? zo ja dan mag je de mijne wel uitbrengen hoor :j vind het alleen maar leuk om te zien 8-)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:38

_PatriciaH Ik had pas nog iemand naar jou verwezen was dat niets?

Jniena Ergens wel logisch ook dat ze dan afhaken.

kiki1976 Wie weet komt er wel wat uit.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:59

mnkortleve schreef:
MD_Triumph schreef:

Kom je bij mij uit de buurt? zo ja dan mag je de mijne wel uitbrengen hoor :j vind het alleen maar leuk om te zien 8-)

Was het maar zo'n feest! ik woon in Boxtel haha

want dat heb ik namelijk in mijn zoek advertentie gezet, dat me dat erg leuk lijkt omdat een eigen paard niet kan.. Ik dus een verzorgpaard zoek waar ik soms wat wedstrijden mee kan rijden

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:13

MD_Triumph Ik denk dat als het goed gaat tussen jou en je bijrijdpaard dat dat best tot de mogelijkheden kan behoren, maar bewijs jezelf eerst maar eens, laat maar zien dat je het kan.
Ik ben erg makkelijk hoor bij mij kan letterlijk alles in overleg als ik het vertrouwen heb in iemand dan mogen ze er mee op vakantie of wat dan ook geen probleem.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:25

MD_Triumph schreef:

Ik zou dat ook niet erg vinden, als men al tijdje samen optrekt en het samen goed kan vinden.

Echter als bijrijder moet je je wel realiseren dat je dan afh. bent van wedstrijden op eigen vereniging/dichtbij omdat je vaak zelf geen vervoer hebt, of je eigenaar moet voor je willen rijden en mee willen.

Ik ben nog steeds verzorger loos.
Onlangs wel weer bij een ander verzorger over de vloer gezien.
Had veel ervaring, deed peesbeschermers verkeerd om aan, als in de kant die bij de pezen moet aan de voorkant van de benen en rijtechnisch ook marginaal. (maar niet rottig, trok niet aan het paard, maar netjes zitten was het ook niet, zeker geen bakruiter.)
Wel heel aardig iemand.
Maar hoe iemand erbij komt om dan te zeggen veel ervaring?
Snappen ze niet dat dat snel genoeg opvalt dat het toch tikje minder is?
Dus beste bij rijdt paard zoekende medemensen, blijf reëel, we zoeken echt niet allemaal een grand prix ruiter, een gewone is ook prima! Maar wees er eerlijk in!

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:26

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:32

Citaat:
wat u allemaal maar vraagt!

Je bent 11 maar het stukje van hierboven zou ik even aanpassen.
Lopen een hoop zieke geesten rond.

Verder een net geschreven stukje.
Tja en dat is persoonlijk ik zou zelf geen 2 (jonge) verzorgstertjes willen hebben. Meer omdat ik rond mij heen daar toch wel ruzie bij gezien heb.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:00

Sophie_flame schreef:

Beschrijf eens wat duidelijker wat je ervaring is. Heb je op een manege leren rijden, heb je privélessen gehad, heb je al eens verzorgpaarden gehad en zo ja wat voor en wat mocht je daarmee. Met alle respect, maar je 11 jaar zijn en 6 jaar ervaring roepen dan denk ik meteen 'next'. Want de ervaring die je als 5 jarige op doet is natuurlijk totaal niet relevant. Pas vanaf een jaar of 9, 10 ga je langzaam aan wat dingen oppikken qua omgang en verzorging waar een eigenaar ook echt iets aan kan hebben. Tot die tijd is het vooral zitten, spelen en een hoop lol als het goed is.

MD_Triumph schreef:

Dat gebeurt wel, maar meestal zit je dan beter op een grotere stal bij een fokker of handelaar. Voor zulke mensen heeft het meerwaarde als het paard uitgebracht wordt en zeker als zij sowieso al op wedstrijd gaan met andere paarden bijvoorbeeld is het weinig extra moeite om jou ook mee te nemen. De meeste eigenaren die zelf wel rijden maar geen wedstrijden rijden zullen er niet op zitten wachten om met jou wel te gaan denk ik. Als je echter iemand vindt die door omstandigheden zelf bijvoorbeeld helemaal niet/niet meer kan rijden, dat zijn vaak wel de adresjes die dit soort dingen leuk vinden volgens mij.

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:19

kiki1976 schreef:
Citaat:
wat u allemaal maar vraagt!

Je bent 11 maar het stukje van hierboven zou ik even aanpassen.
Lopen een hoop zieke geesten rond.

Verder een net geschreven stukje.
Tja en dat is persoonlijk ik zou zelf geen 2 (jonge) verzorgstertjes willen hebben. Meer omdat ik rond mij heen daar toch wel ruzie bij gezien heb.

Heb het even aangepast, bedankt voor het helpen!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:22

zijn er op dit topic bokkers online uit laren, baricum, eemnes??

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:53

Yep, we hebben een bijrijdster zolang onzevaste bijrijdster nog in de kreukels ligt... :) aardige meid.. gertie als je dit leest:welkom aan boord! :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:50

@MD-Triumph Dat lijkt mij alleen maar een leuke ervaring voor mijn paard dus graag :D

Dit komt alleen niet zo heel vaak voor want de meeste bijrijders haken af bij de bijbehorende kosten. Ik trouwens als eigenaar ook :o

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:01

niet altijd maar sommige overdrijven wel heel erg
die vragen voor 1x rijden per week 120,- + stalhulp erbij!
ik heb nu misschien 2 verzorgpaarden dan kan ik 2x rijden per week voor 30,- per maand!!
perfect toch?

ik snap dat sommige eigenaren meer dan 30,- per maand aan financieele steun nodig hebben maar houd er rekening mee met wat de bijrijder dan krijgt. persoonlijk zelf vind ik voor 1 bijrijdpaard/pony, 2x rijden per week een mooi bedrag van 75,- per maand

maar ja dat is mijn mening ;)