Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

swaatje

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:04

Afbeelding

Helaas, er zou vandaag een bijrijder komen klikken. Smste ze af, de auto startte niet! Ze probeert er zondag wel te zijn.. kan altijd zoiets...

Wie wil er nou niet op deze knapperd van 20!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:05

ooo ik wil op die knapperd van 20!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:14

Ah jammer, je woont iets uit de buurt... ;)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:18

ook maar iets :')

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:51

Hier gaat het eigenlijk nog steeds goed met de bijrijdster en ik verwacht ook wel dat het goed blijft gaan we hebben echt dezelfde gedachte over dingen we kijken elkaar aan en dan weten we het echt super toch blij dat ik er weer aan begonnen ben en zij is ook blij, haar dochter komt ook zo nu en dan mee om Bonny te rijden, ik weet niet of ze het op prijs stelt dat ik haar op het internet zet dus doe het even zo.
In de tijd dat ik haar zelf ben gaan rijden zijn we zo enorm vooruit gegaan, van een paard dat totaal niet aan het been was nu een paard dat heel goed aan het been is en zoals jullie kunnen zien een paard dat er mega goed uit ziet nu, foto was tijdens het uitstappen net voor een hoek, meisje is 12 en hoeft er echt niets voor te doen om haar zo te laten lopen, ze stapt er op met zadel zonder zadel alles gaat prima.
Omdat het zo goed gaat met Bonny en het rijden gaan we binnenkort eens een wedstrijd met haar starten, ik niet hoor mij niet gezien dat laat ik aan mijn bijrijdster over. :P

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:44

Hier weer opzoek naar een bijrijder, want het gaat gewoon niet werken.
Het is echt een lieve meid dat is echt het probleem niet. Maar het is gewoon geen goede combi met Bo.
2 weken terug had ze les gehad in grondwerk en was daar wel mee aan het oefenen geweest, maar ook toen had ik iets van mmmmm het is het gewoon niet.
Gisteren kreeg ik netjes een appie toen ze klaar was met hoe het gegaan was. Maar Bo was zelf omhoog gekomen, en dat is eigenlijk niet iets voor Bo.

Vandaag had ze weer les en ja het werd mij en haar instructrice eigenlijk redelijk snel duidelijk dit gaat alleen maar slechter.
Haar instructrice had 2 weken terug ook heerlijk even gewerkt met Bo en dat ging echt super maar die merkte nu ook een hele andere bo.

Het is echt een lieve meid maar geen match met Bo

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:41

Jammer zoiets he kiki... toch denk ik dat je als baasje wel het snelste en beste door hebt of je paardje zich happy voelt bij iemand of niet...

Afgelopen zondag is een dame komen klikken. Aardige meid, heeft nog niet zoveel jaar ervaring met rijden maar doet t helemaal niet verkeerd :)

Wel erg defensief in haar rijden. Werd op maneges altijd op nerveuze paardjes gezet en dat zag ik direct ook aan mijn paard. Haar gewezen op wat kleine puntjes en gespiegeld wat mijn paard mij liet merken. Pikte dit uiteindelijk zeer snel zelf op en heeft aan het eind leroy echt effe super laten lopen...

Ik ga hier wel in investeren denk ik. Ze vond het zelf erg leuk en leerzaam en is ook echt op zoek naar een paard voor langere tijd... hopelijk gaat dat lukken! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:57

Klinkt goed mnkortleve! Houden zo :Y)

@ kiki1976 : spijtig hé, als je zo duidelijk merkt dat het gewoon niet gaat werken.. Succes met de nieuwe zoektocht.

@ rhian : klinkt goed! Zeker als ze wat jij zegt snel oppikken en dit daarna ook gewoon uitvoeren. Ze kunnen niet alles meteen weten, maar als ze dan gewoon niet luisteren of het daarna "vergeten" dan schiet dat ook niet op natuurlijk. Dus super :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:17

Dat is zonde Kiki, maar wel heel fijn en goed dat je er een stop op hebt gezet, als het niet werkt dan houdt het op, en je hebt er in ieder geval samen met het meisje en de instructie alles eraan gedaan om te kijken of het werkt!

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:30

Ja dat is echt het belangrijkste, het moet van alle kanten klikken. De bijrijdster en paard moeten een klik hebben, maar dat is bij mij altijd nog heel fijn opgebouwd. De eigenaar en de bijrijdster moeten ook een goede klik hebben. Ik vind het als bijrijdster belangrijk om rekening te houden wat de eigenaar belangrijk vindt, maar daarom verwacht ik ook een goede communicatie van beide kanten.
Na 13 jaar goede ervaringen als bijrijdster, heb ik nu gewoon niets gevonden wat ook echt bij me past.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:21

Ooow, ik moet dit gewoon even kwijt...wat een ellende zeg.

Ik mail het meisje in kwestie even om af te spreken voor komende donderdag. Krijg ik een mailtje waarin ze vertelt op de manege( want ze rijdt haar 10rittenkaart nog tussendoor op) vies van een jong paard te zijn afgevallen. Het dier sprong opzij zij vloog eraf. Brak haar enkel, vervolgens is het dier op haar gesprongen! "Gelukkig" een gekneusde rib en niets erger... bah werd er helemaal slecht van toen ik het las...

En wat schrijft ze onder aan haar mail: dat ze het zo vervelend voor mij vind...

Pffff, hoop haat morgen even aan de lijn te krijgen om te horen hoe het met haar gaat...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:59

kiki1976 Dat is jammer zeg, maar als het gevaarlijk word is het ook niets.

rhian Fijn als ze het zo snel oppikken en ook wat van je aan willen nemen dan is het ook de moeite om je tijd er in te steken.
Jeetje dat is schrikken zeg, wel lief dat ze het zo vervelend voor jou vind, hopelijk knapt ze snel op.

kschulte Daar noem je zeker hele belangrijke dingen en als er een goede communicatie is dan moet er ook een hoop bespreekbaar zijn en moet ieder zijn mening ook kunnen geven.

Hier bijrijdster vandaag geweest, ze eerst maar buiten gezet om te mesten en in afwachting van het weer omdat het steeds halen en brengen was, Bonny en Grainey gingen compleet uit hun plaat in de bak gekke bokkesprongen etc erbij we hebben blauw gelegen steeds kwamen ze weer naar ons om vervolgens weer weg te spurten en gek te doen :') we zitten hier midden in de polder en met die vieze gure wind is het niet bepaald lekker om op een paard te zitten, helaas na het mesten was het zulk smerig weer dat we maar gezellig binnen zijn gaan zitten hun beweging hadden ze al wel gehad :+
Toch wel gezellig hoor, we zijn al verschillende keren samen op pad geweest kunnen eigenlijk alles tegen elkaar zeggen, maar goed dat komt ook wel omdat ik haar vanaf de lagere school al wel ken denk ik, bijrijdster is dan ook niet echt een goede benaming kan beter vriendin zeggen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 07:50

Heerlijk zo iemand bij je, eigenlijk 2 vliegen in 1 klap :)

Iedereen had ook wel een beetje van Bo die naar je gaat steigeren? Eigenlijk is dat niet iets voor Bo om te doen.

Nu moet ik zelf even een knop om gaan zetten. M'n jongste (nu 9 jaar) wilt heel graag Bo gaan rijden. Maar Bo is nog niet helemaal 100% door gereden. Ze is in de regel wel hardstikke braaf, maar wel slim.
Oke geeft een enkele keer wel een vreugde bokje, maar dat is meer in de winter dan in de zomer periode (koude billen hahah).
Nu even in twijfel of ik haar straks laat lessen op Bo en dan daarnaast nog een keer per week laat rijden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:56

Ik kan weer actief opzoek naar een bijrijder en hoop er echt een te vinden. Gezien ik zelf een werken leer opleiding doe dus erg druk en mijn zus en ik het wel samen doen maar ook onze 3 jarige moeten beleren en nog 2 honden thuis heb zitten die aandacht willen :P

Mijn merrie wordt nu getraint nog door mijn instructrice en vanaf eind april heb ik gewoon de beschikking over een binnenbak, stapmolen, goede uitrijmogelijkheden. Dus als iemand nog een goed iemand weet in schiedam, let me know :D Advertentie heb ik bij bokt markt staan.

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:54

Kiki, als je dochter zou lessen op Bo, dan is dat toch bij een instructie die jij vertrouwd? Het lijkt mij een fijne oplossing, omdat ze elkaar beter kunnen leren begrijpen onder goede begeleiding. Als dat goed gaat, kan je altijd later kijken of het vertrouwd genoeg is om haar ook nog een keer zelf te laten rijden, of eerst met jou erbij.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:15

Ja dan gaat ze wel lessen bij de instructrice die Bo en haar beide goed kennen.
Ze heeft eerder al een tijd bij haar aan huis gelest en zij heeft zelf ook een tijd mij geholpen met Bo.
Van haar weet ik ook dat ze goed met Bo overweg kan. Zowel vanaf de grond als erop.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:40

kiki1976 9 is dan wel jong he, maar waarom niet wat instappen en uitstappen doet mijn zoontje van 6 ook vind hij prachtig.
Zo geweldig om te zien hoe een paard rekening houd met zo'n jonge ruiter, als ik doe wat hij deed geloof ik niet dat ze zo braaf bleef lopen :')

Als er iemand rond Rhenen nog een bijrijdster zoekt stuur dan ff een pb ik weet een hele leuke meid, ze is nog niet zo heel ervaren met rijden maar staat overal voor open.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:39

Dat is ook mijn struikelblok hoor, dat ze pas 9 is.
Uitstappen mag ze af en toe al hoor.
En dat doet ze op meer paarden op stal, ze stapt er ook eentje uit met een stokmaat van 1.80 (hahah zo'n grappig gezicht is dat).

Maar met het bijrijder verhaal werd ik van beide ook niet echt blij en Bo ook niet tot nu toe.
Ik kon afgelopen donderdag/vrijdag pas zeggen dat bo d'r eigen weer was.
Nu verandert ze altijd wel iets als ik in m'n hoofd ergens over pieker en dat is nu ook het geval. Ze lijkt dat wel afhankelijker en liever te worden.
Dat deed ze toen ik eind december hardstikke benauwd was (acute astma) ook, zo lief en zo voorzichtig.

Maar goed ze staan sinds zaterdag weer opbouwend op de wei, dus de laatste 2 dagen heeft ze weer beweging zat gehad met hun geren en geracet :D

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:57

He balen kiki, maar niets aan te doen. Voor mn gevoel heb ik nou zo'n geweldige bijrijdster gevonden. Ze is volwassen, heeft een eigen paard gehad, is L gestart, wil lessen, kan op de dagen die ik wil en ze is bereid om een bijdrage te betalen.. heb er echt een super goed gevoel bij!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:37

Gefeliciteerd ladyson! Mazzelaar :)

Al moet ik zelf zeggen dat als dit gaat lukken ik ook een mazzelaar ben: er komt iemand kijken en klikken a.s. donderdag om tijdelijk te rijden ( tot 'mijn eigen' bijrijdster is hersteld)... hoe gaaf zou dat zijn?! Heb wel nog vakantie plannen en mogelijk kan paard nummer twee dan door haar worden gelongeerd en gereden... ook hopen we mogelijk volgend jaar voor een broertje of xusje voor Ayla te gaan en ja... ik ben de vorige keer tot 6maanden zwangerschap doorgereden maar dat ga ik nu niet nog es doen... :) dus dan zou ik eenjaar lang paard nummer twee aan haar kunnen lenen... spannend!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:53

Bij mij komt er als het goed is 4 mei iemand kijken.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:43

Succes! Hopelijk is het wat!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:53

Zit mij weer eens niet mee, met mijn huidige bijrijdster klikte het niet zo. Mijn merrie is best pittig maar mijn bijrijdster ook en dit klikte niet dus helaas samen over een gekomen dat we er mee stoppen. Had ik een andere die aan gaf het deze maand zo druk te hebben dat ze 1 mei zou beginnen...belt ze gister dat ze zich toch bedacht heeft...pony hoeft niets en ik ook niet maar het zou fijn zijn als iemand haar meer aandacht zou kunnen geven.

paardjeroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:29

Je moet het van mensen onderling krijgen...Ik heb via via nu ook een verzorgpaard gevonden :)

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:48

Jammer particia dat het niet klikt met de huidige bijrijder..

Ik heb mijn advertentie zojuist verwijderd, aangezien samson straks een poos weg gaat om verkeersmak gemaakt te worden en voor de kar beleerd wordt (1 a 2 maand) zie ik daarna wel weer verder.

ik heb nog wel een aantal reacties gehad, maar zodra ik vertel dat hij binnenkort een poosje weggaat, laten mensen maar meteen helemaal niks meer horen.
Voor dit moment ben ik een beetje klaar met mn zoektocht.
ik ga straks misschien nog wel een advertentie plaatsen voor een verzorger, aangezien wat extra aandacht nooit verkeerd is voor de paarden..