Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HetIsFriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 15:23

Sky_High schreef:
Iemand wel succes gehad met Horsify?

Ik heb op 2 paarden gereageerd, maar nooit meer iets gehoord, ook niet een soort afwijzing die de site omschrijft?

Op mijn eigen oproepje 1 reactie maar dat vond ik geen goede match.

Heb het ook maar weer op MP geprobeerd, al 1 reactie maar ook zeker geen passende match

Kan het zijn dat eigenaren een advertentie plaatsen, maar pas berichten kunnen openen bij het kopen van een lidmaatschap? Ik heb de mijne er al even op staan maar krijg maar geen reactie, terwijl ik denk dat het toch echt niet te gek is wat ik vraag. 100euro per maand krijg je het paard 3 dagen per week voor jezelf. Je mag dan dressuren, springen, buiten rijden en verder grondwerk etc doen wat je wil. Enige wat ik vraag is wel dat je weet hoe je een jong paard met correcte hand en balans rijdt, want alles wat je fout doet krijgt ook een fout antwoord bij de mijne. Had een meisje een maandje op proef maar ze gaf zelf aan dat ze hem teveel uitdaging vond en nog niet het niveau had dat ze moest hebben voor hem, dus die is gestopt. Ik sta volpension dus klusjes hoeven niet gedaan te worden, al is een keertje zo voor de extra de stal uitmesten of een dekje wassen wel heel fijn, het is niet verplicht.

Sky_High

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 16:48

HetIsFriet schreef:
Sky_High schreef:

Ik heb op 2 paarden gereageerd, maar nooit meer iets gehoord, ook niet een soort afwijzing die de site omschrijft?

Heb het ook maar weer op MP geprobeerd, al 1 reactie maar ook zeker geen passende match

Kan het zijn dat eigenaren een advertentie plaatsen, maar pas berichten kunnen openen bij het kopen van een lidmaatschap? Ik heb de mijne er al even op staan maar krijg maar geen reactie, terwijl ik denk dat het toch echt niet te gek is wat ik vraag. 100euro per maand krijg je het paard 3 dagen per week voor jezelf. Je mag dan dressuren, springen, buiten rijden en verder grondwerk etc doen wat je wil. Enige wat ik vraag is wel dat je weet hoe je een jong paard met correcte hand en balans rijdt, want alles wat je fout doet krijgt ook een fout antwoord bij de mijne. Had een meisje een maandje op proef maar ze gaf zelf aan dat ze hem teveel uitdaging vond en nog niet het niveau had dat ze moest hebben voor hem, dus die is gestopt. Ik sta volpension dus klusjes hoeven niet gedaan te worden, al is een keertje zo voor de extra de stal uitmesten of een dekje wassen wel heel fijn, het is niet verplicht.

Wat je vraagt en biedt lijkt mij heel realistisch, en wat goed dat dat meisje zo eerlijk is geweest. Jammer dat je dan nog niemand gevonden hebt.

Wat je zegt over dat betaalde lidmaatschap zou best kunnen inderdaad, wel jammer dat je als bijrijder dan al wel betaald hebt om een bericht te sturen. Maar goed, niets is perfect denk ik dan

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 16:51

Eigenaren die een advertentie plaatsen bij Horsify, kunnen reacties ook zonder lidmaatschap openen en beantwoorden :) Als je geen reactie hebt gekregen is er wellicht te weinig vraag in je omgeving. Hopelijk lukt het snel om iemand te vinden, veel succes met de zoektocht

HetIsFriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:59

[/quote]Wat je vraagt en biedt lijkt mij heel realistisch, en wat goed dat dat meisje zo eerlijk is geweest. Jammer dat je dan nog niemand gevonden hebt.

Wat je zegt over dat betaalde lidmaatschap zou best kunnen inderdaad, wel jammer dat je als bijrijder dan al wel betaald hebt om een bericht te sturen. Maar goed, niets is perfect denk ik dan[/quote]

Ik lees net de reactie dat het daar niet aan ligt. Meisje is eerlijk geweest, en ze is nu mijn vaste nagelstylist dus volledig onvruchtbaar was de ontmoeting niet hahah. Ik woon inderdaad een beetje meer afgelegen dus ik ben sowieso afhankelijk van mensen die een eigen auto oid hebben, want met het OV of met de fiets is het nogal een rit vanuit de dichtstbijzijnde steden/dorpen. Maargoed, we zien wel hoe het gaat lopen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 09:35

HetIsFriet schreef:
Sky_High schreef:

Heel eerlijk vind ik 100 euro best veel voor wat je zoekt. De betere ruiters met ervaring met jonge paarden hebben doorgaans genoeg aanbod, zonder of met een lagere bijdrage. Zeker als je, zoals je aangeeft ook nog in een regio zit die wat afgelegen ligt. Wellicht kun je zetten bijdrage in overleg en zien wat er dan op af komt?

Verder had ik zelf vorige week een berichtje geplaatst op horsify voor een verzorgster en al 2 reacties plus een hele leuke eerste kennismaking gisteren :)

Rosam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 17:46

Sky_High schreef:
Ik heb mijn account inmiddels opgezegd, ook van de andere eigenaar niks ook gehoord, ondanks dat Horsify een automatische reminder gestuurd heeft.

Heel jammer, want de website zit top in elkaar en je hebt toch meer hoop met een betaalde service.
Misschien probeer ik het over een tijdje nog wel een keer

Ah, wat jammer! Ik heb zelf in het verleden ook een paar advertenties op Horsify gezien die me aanspraken, maar besloot toen geen betaald lidmaatschap te nemen, omdat ik het inderdaad al zag gebeuren dat eigenaren niet zouden reageren op berichten. Bovendien staan de advertenties de op Horsify vaak ook elders: bijvoorbeeld op Marktplaats of Facebook. :D

Zelf ben ik inmiddels ook gestopt met zoeken. Mijn advertentie blijft nog wel staan (je weet maar nooit, misschien komt de perfecte match nog voorbij! *\o/* ), maar ik ga de komende tijd niet meer actief op zoek naar een verzorgpaardje. Wel jammer, zou nog eens extra leuk zijn geweest voor tijdens de komende kerstvakantie: lekker even naar buiten tussen het leren/studeren door. _O-

Ik kan er ook niet helemaal met mijn verstand bij waarom je iemand zou ghosten, zeker na een kennismaking. Misschien geef ik onbewust enorme 'red flags' af haha, dat de eigenaar meteen denkt: 'Nuh uh, dit gaat 'm niet worden.' Wat zouden jullie 'red flags' zijn bij het zoeken naar een verzorgpaard of bijrijder?

Pallatin

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:14

Tja….ik denk dat dat verschilt…het was vooral een gevoel dat het geen match zou zijn.. Ik heb jaren terug eens een advertentie geplaatst waarin ik een bijrijder zocht. Mijn paard was toen nog 4 of 5 ofzo en zocht dus iemand die de rust en stabiliteit had om met een jonkie om te gaan. En die les wilde nemen bij mijn instructrice, zeker de eerste maanden. Ik vroeg geen bijdrage verder. Een van de dames die reageerde gaf aan veel ervaring te hebben met jonge paarden maar bleek alleen manege paarden te hebben gereden en gezien haar leeftijd kon ik dat niet rijmen met het hebben van veel ervaring. Ander deed imo moeilijk over de voorwaarde van het nemen van les. Uiteindelijk heb ik nooit iemand voor de langere termijn gevonden via een advertentie :+
Ik kan je alleen de tip geven: wees eerlijk en blijf bij jezelf. Dan heb je imo vanuit beide kanten op een goede match! Heel veel succes iig!

HetIsFriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 11:54

Rosam schreef:
Sky_High schreef:
Ik heb mijn account inmiddels opgezegd, ook van de andere eigenaar niks ook gehoord, ondanks dat Horsify een automatische reminder gestuurd heeft.

Heel jammer, want de website zit top in elkaar en je hebt toch meer hoop met een betaalde service.
Misschien probeer ik het over een tijdje nog wel een keer

Ah, wat jammer! Ik heb zelf in het verleden ook een paar advertenties op Horsify gezien die me aanspraken, maar besloot toen geen betaald lidmaatschap te nemen, omdat ik het inderdaad al zag gebeuren dat eigenaren niet zouden reageren op berichten. Bovendien staan de advertenties de op Horsify vaak ook elders: bijvoorbeeld op Marktplaats of Facebook. :D

Zelf ben ik inmiddels ook gestopt met zoeken. Mijn advertentie blijft nog wel staan (je weet maar nooit, misschien komt de perfecte match nog voorbij! *\o/* ), maar ik ga de komende tijd niet meer actief op zoek naar een verzorgpaardje. Wel jammer, zou nog eens extra leuk zijn geweest voor tijdens de komende kerstvakantie: lekker even naar buiten tussen het leren/studeren door. _O-

Ik kan er ook niet helemaal met mijn verstand bij waarom je iemand zou ghosten, zeker na een kennismaking. Misschien geef ik onbewust enorme 'red flags' af haha, dat de eigenaar meteen denkt: 'Nuh uh, dit gaat 'm niet worden.' Wat zouden jullie 'red flags' zijn bij het zoeken naar een verzorgpaard of bijrijder?

Van welke regio ben je? Misschien is er hier iemand in de draad die je een kans wil geven?

Wat ik persoonlijk red flags vind is als de ruiter het zelf denkt beter te weten dan de eigenaar of tijdens het rijden fouten/dingen die niet lukken afschuift op het paard. "Hij wil/doet het niet" oid terwijl het paard het kan maar de ruiter gewoon incorrecte hulpen geeft. Of heel duidelijk liegen over niveau/ervaring. Het is oké als je gewoon enkel manege-ervaring hebt op oudere of goed doorgereden paarden, dat is geen schande en er zijn ook echt talentvolle manegeruiters die gewoon een kans moeten krijgen. Maar er zit wel een plafond aan het niveau dat de meeste maneges aanbieden en voor sommige (jonge) paarden kan dat een mismatch zijn. Als je dan gewoon eerlijk bent en zegt, hey ik heb enkel manege-ervaring maar ik wil het wel heel graag proberen want mijn basis zit, houding en been is goed en ik wil graag XYZ leren, en bent bijvoorbeeld bereid te lessen op eigen kosten, dan staan er denk ik best veel eigenaren voor je open.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:00

Ik heb meerdere paarden van mijzelf en verschillende eigenaren doorgereden of bijgereden en uitgebracht op wedstrijd.
Hoogste klassering M1 met winstpunt met haflinger tussen de paarden en M2 met winstpunten met een NRPS ruin tussen de paarden.

Toch rijd ik echt niet op elk paard zo weg en zijn mijn houding en zit en balans echt niet super mooi. Ik vond en vind het ontzettend lastig om dan de juiste voorstelling te geven bij mijzelf voorstellen en daarna voor moeten rijden.

Een filmpje sturen van een les of wedstrijd is dan het veiligst voor mijn gevoel. Kunnen mensen zelf oordelen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 20:19

Nou Joyce ik zou daar echt niet op afknappen hoor als eigenaar. Ik verwacht echt niet dat iemand de eerste keer meteen alle juiste knoppen vindt met rijden. Je kan wel al zien of iemand met een rustige hand/ been rijdt en of de ruiter een match zou zijn met het paard in kwestie. Ik vind iemand die met respect met m’n paard omgaat en wil investeren in les veel belangrijker.
Ik heb me ook wel eens vergist hoor, jonge vrouw had altijd een eigen pony gehad maar die was met pensioen. Ze reed al een tijdje in de manege springlessen en zag mij blijkbaar rondrijden en vroeg of ik nog een bijrijder zocht. Lang verhaal kort, ze reed de eerste keer onder begeleiding van een manege instructeur omdat ze mijn vaste instructrice een beetje eng vond. Het was eigenlijk best rampzalig :') hoe dat verliep. Ze bakte er niks van en die instructeur ook niet. Achteraf had ik in moeten grijpen maar dat vond ik ook zo wat…
Mijn paard is wat flegmatiek en heeft een heel fijn mondje. Als je je hand stil houdt en m wat ruimte geeft neemt ie keurig de teugel aan. Je moet juist niet gaan duwen met je been want dat werkt averechts. Even wat stemhulpen in het begin en dan gaat de motor ook op je been aan. Arme beest snapte er niks van en deed echt z’n best maar hij liep als een soort struisvogel met de rem er op…. :+ Ze kreeg m niet eens in galop terwijl dat echt z’n makkelijkste gang is. Toen ze daarna zonder toestemming met m’n paard naar t bos ging was ik er klaar mee. Zij stopte zelf want ze vond m’n paard maar moeilijk in de bak…ik vond dat niet gek want ze reed als een krant en ze wilde niet investeren in goede les maar wel rondcrossen in het bos (wat ze dus zonder toestemming had gedaan)…. Ik was er toen wel een tijdlang klaar mee met die bijrijders

HetIsFriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 12:49

Pallatin schreef:
Nou Joyce ik zou daar echt niet op afknappen hoor als eigenaar. Ik verwacht echt niet dat iemand de eerste keer meteen alle juiste knoppen vindt met rijden. Je kan wel al zien of iemand met een rustige hand/ been rijdt en of de ruiter een match zou zijn met het paard in kwestie. Ik vind iemand die met respect met m’n paard omgaat en wil investeren in les veel belangrijker.
Ik heb me ook wel eens vergist hoor, jonge vrouw had altijd een eigen pony gehad maar die was met pensioen. Ze reed al een tijdje in de manege springlessen en zag mij blijkbaar rondrijden en vroeg of ik nog een bijrijder zocht. Lang verhaal kort, ze reed de eerste keer onder begeleiding van een manege instructeur omdat ze mijn vaste instructrice een beetje eng vond. Het was eigenlijk best rampzalig :') hoe dat verliep. Ze bakte er niks van en die instructeur ook niet. Achteraf had ik in moeten grijpen maar dat vond ik ook zo wat…
Mijn paard is wat flegmatiek en heeft een heel fijn mondje. Als je je hand stil houdt en m wat ruimte geeft neemt ie keurig de teugel aan. Je moet juist niet gaan duwen met je been want dat werkt averechts. Even wat stemhulpen in het begin en dan gaat de motor ook op je been aan. Arme beest snapte er niks van en deed echt z’n best maar hij liep als een soort struisvogel met de rem er op…. :+ Ze kreeg m niet eens in galop terwijl dat echt z’n makkelijkste gang is. Toen ze daarna zonder toestemming met m’n paard naar t bos ging was ik er klaar mee. Zij stopte zelf want ze vond m’n paard maar moeilijk in de bak…ik vond dat niet gek want ze reed als een krant en ze wilde niet investeren in goede les maar wel rondcrossen in het bos (wat ze dus zonder toestemming had gedaan)…. Ik was er toen wel een tijdlang klaar mee met die bijrijders

Wat een toestand. Ik zou zoiets als bijrijder nooit gedurfd hebben zonder toestemming!

Rosam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:14

@Pallatin
Wat een drama. Balen dat je uiteindelijk geen passende match hebt kunnen vinden!

@HetIsFriet

In de omgeving tussen Utrecht en Soest! Ik merk ook wel dat de vraag echt hoger ligt dan het aanbod in deze omgeving.

Haha, ja, daar zou ik als eigenaar ook meteen de kriebels van krijgen. Zelf geef ik duidelijk aan: dit kan ik, en dit kan ik echt totaal niet, maar ik sta er altijd voor open om op eigen kosten lessen te volgen en mezelf verder te ontwikkelen – graag zelfs! Het laatste wat ik wil, is in een gevaarlijke situatie terechtkomen met een paard doordat ik mijn ervaring heb overdreven. Bovendien zou ik het mezelf nooit vergeven als een paard door een fout van mij een ernstige blessure of verwonding oploopt.

Misschien dat eigenaren terugkrabbelen omdat ik tijdens een kennismaking wat onhandig of onzeker overkom. Ik ben vrij terughoudend en niet echt een enorme extravert. Bij een recente ontmoeting ging het bijvoorbeeld om een jong paardje. De eigenaar en ik waren ‘m lekker aan het poetsen toen hij ergens van schrok: hij liep achteruit, het touw stond strak en het paard kwam bijna met z’n achterhand tegen een ander paard aan. We stonden allebei op dezelfde afstand van het paard, maar ik liep een paar stappen achteruit en liet de eigenaar het paardje weer naar voren halen/kalmeren etc.

Op dat moment leek dat in mijn hoofd eigenlijk de beste keuze: een jong paardje dat gestrest of bang is, kent mij helemaal niet. Als ik plotseling het halstertouw had vastgepakt om ‘m weg te trekken, had hij misschien nog meer in paniek kunnen raken omdat ook een wildvreemde opeens z’n halstertouw vastgrijpt. Maar ik ben bang dat het voor de eigenaar overkwam alsof ik dacht: Help, ik weet niet wat ik moet doen.

Daarna stond ik ook nog een tijdje vol verbazing te staren naar de hooinetten, die op een andere manier vastgemaakt moesten worden. De eigenaar moest me daarbij helpen. Long story short: het was niet echt een hele vloeiende ontmoeting haha. :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:41

Is het wel wat geworden Rosam? Het is ook wel lastig allemaal hè? Net alsof je gaat solliciteren :+
Ik ben als bijrijder toen ook via via aan m’n bijrijdpaarden gekomen. Toen een vriendin van mij haar eerste paard kocht ging ik die bijrijden. Op die stal leerde ik ook andere eigenaren kennen en toen mijn vriendin zou gaan verhuizen en paardlief uiteraard meenam ben ik door een stalgenootje benaderd of ik haar jonge paard niet wilde gaan bijrijden. Dier was nog zo groen als gras dus voorwaarde was wel dat ik wekelijks bij haar instructrice les zou nemen. Dat heb ik gedaan en jeetje wat was dat wennen van een paard wat Z2 had gelopen naar een groen jonkie…. :') Maar zulke fijne eigenaar, en heel veel geleerd. Ik heb jarenlang met veel plezier op hun paard mogen rijden. Het hielp natuurlijk dat ze mij al kenden en hadden zien rijden. Dat is toch heel anders dan zo’n eerste ontmoeting nav een advertentie

Rosam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:15

@Pallatin, Helaas niet, ik merkte dat ik het zelf niet echt een fijne plek vond. En omdat ik van plan ben om echt voor langere tijd te blijven, heb ik besloten toch nog even verder te kijken.

Klinkt trouwens als een geweldig plekje, inderdaad! Wat leuk dat je daar zo’n goede tijd hebt gehad! ;D

Ik kwam onverwacht nog een andere advertentie tegen, paardje staat op slechts 8 minuten fietsafstand op een hele mooie pensionstal. De eigenaar vraagt zowel lessen op eigen kosten als een bijdrage voor twee keer per week rijden. Je hoeft weliswaar geen klusjes te doen (dat wordt door de stal geregeld), maar de klusjes vind ik zelf eigenlijk nooit een probleem haha: het hoort erbij. Het gaat ook niet om een leerpaardje, maar om een jonger paard dat zelf nog veel moet leren. De uitrijmogelijkheden zijn prachtig, maar ik merk dat ik twijfel over de bijdrage; misschien valt er iets te onderhandelen.

Wat denken jullie: zou wekelijks les op eigen kosten een goede bijdrage zijn? Of vinden jullie dat naast die lessen een extra bijdrage vragen redelijk is?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:27

Bij mij waren de kosten voor lessen wel naast de bijdrage. Alleen hoefde m’n bijrijder niet verplicht te lessen en al helemaal niet wekelijks. Wekelijks lessen + bijdrage wordt wel een duur geintje.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:27

Ik vind dat lastig: een eigenaar heeft er echt wat aan wanneer er veel gelest wordt, zeker met een jong paard. Maar qua financiën heeft de eigenaar er niks aan. Dus als die bijdrage echt nodig is, is het geen match. Mijn ervaring is wel dat een goede bijrijder vaak meer gewaardeerd wordt dan die bijdrage.

Je kan altijd een bericht sturen om kennis te maken? Wellicht is er een goede klik en kun je hierover praten. Misschien zijn er andere opties waar jullie beiden wat aan hebben, zoals om de week les en een bijdrage voor de eigenaar. Of in het begin meer les en daarna een grotere bijdrage voor de eigenaar.

Feit is dat een eigenaar ook veel kosten heeft aan het paard, naast de lessen.

Ik zou het alleen niet bij voorbaat al vragen. Tenzij het bedrag al duidelijk vermeld staat, dan kun je eventueel al vragen of dit bespreekbaar is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:01

Dat verschilt echt qua eigenaar. Ik heb die van mij niet op een dure pensionstalling staan en ik wil geen verplichtingen hebben richting een bijrijdster. Dus ik vraag geen geld. Mijn enige eis is minimaal 1x per maand een les nemen. Als je je paard op een dure stalling hebt staan dan begrijp ik dat je graag een tegemoetkoming in de kosten wil. Zeker als het enkel rijden is en geen klusjes doen.

Aankomend jaar gaan we 40 euro betalen voor een half uur les. Ik ga dus niet eisen dat ze iedere week gaat lessen, want dat wordt een duur grapje. Dus ze heeft 1x per maand les en de andere dagen ga ik meestal mee of haar moeder. Dan oefenen we met het huiswerk dat we dan gekregen hebben. Mijn bijrijdster is overigens 15, vandaar dat ze niet alleen mag rijden. Ze helpt me altijd netjes met uitmesten en de verzorging na het rijden en als ik eens vast zit dan springt ze ook bij met eten geven. Dus in ons geval snijdt het mes aan 2 kanten. Ik pas zelf niet meer op mn pony's en op deze manier ben ik toch lekker nog actief met ze bezig

Sky_High

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:05

Ik vind het sowieso fijn als de kosten er gewoon bij staan, dan weet je als bijrijder meteen hoe en wat

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:09

Pallatin schreef:
Nexus schreef:
Als je denkt dat je voor 50-100 euro wezenlijk bijdraagt aan de maandelijkse kosten van een paard of dat een eigenaar met dat bedrag 'winst draait' op jouw bijdrage; dan wens ik je van harte een eigen paard toe.

Voor wie is dit bericht bedoeld? Ik vind een wezenlijke bijdrage in de kosten namelijk helemaal niet nodig. Het is mijn paard, ik betaal dus ik bepaal. Als ik als bijrijder bijvoorbeeld 200-300 in de maand zou betalen zou ik ook meer zeggenschap verwachten. Het is een eeuwige discussie maar ik ben hartstikke blij dat ik een betrouwbare, betrokken en flexibele bijrijder heb die iom komt zodat ik na een lange werkdag een keer een avondje op de bank kan zitten. :D Bijrijder blij, ik blij…
En kom op zeg, geld vragen omdat iemand jouw paard te laten poetsen, te longeren en uit te mesten? Dat is toch kolder?

Precies dit!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:29

Rosam schreef:
Ik kwam onverwacht nog een andere advertentie tegen, paardje staat op slechts 8 minuten fietsafstand op een hele mooie pensionstal. De eigenaar vraagt zowel lessen op eigen kosten als een bijdrage voor twee keer per week rijden. Je hoeft weliswaar geen klusjes te doen (dat wordt door de stal geregeld), maar de klusjes vind ik zelf eigenlijk nooit een probleem haha: het hoort erbij. Het gaat ook niet om een leerpaardje, maar om een jonger paard dat zelf nog veel moet leren. De uitrijmogelijkheden zijn prachtig, maar ik merk dat ik twijfel over de bijdrage; misschien valt er iets te onderhandelen.

Als ik het goed begrijp mag je 2 keer per week rijden en is 1 keer daarvan ook nog een les?
Daar zou de bijdrage ook op afgestemd mogen worden. Want eigenlijk ben jij het jonge paard dan best wel intensief aan het doorrijden.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 00:33

Rosam schreef:
@Pallatin, Helaas niet, ik merkte dat ik het zelf niet echt een fijne plek vond. En omdat ik van plan ben om echt voor langere tijd te blijven, heb ik besloten toch nog even verder te kijken.

Klinkt trouwens als een geweldig plekje, inderdaad! Wat leuk dat je daar zo’n goede tijd hebt gehad! ;D

Wat denken jullie: zou wekelijks les op eigen kosten een goede bijdrage zijn? Of vinden jullie dat naast die lessen een extra bijdrage vragen redelijk is?

Lastig hoor….ik vind het van veel factoren afhangen. Mag je bijvoorbeeld ook van die uitrijmogelijkheden gebruik maken? Wat zou je zelf graag willen? Is het leren in de zin van dressuurmatig verbeteren? Wat voor type paard is het en sluit dat aan bij wat je wil? Als wat nu aan bijdrage zo zou blijven heb je dat er voor over?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 10:03

Ik vind die extra bijdrage naast de lessen wel normaal.

Zou ook niet direct stellen dat iemand die een jong paard regelmatig rijdt deze doorrijdt, doorrijden is meer wat er gebeurd door een ervaren ruiter die ook ervaring heeft in het opleiden van een paard en deze dus altijd kan verbeteren.

Ik zou het zien als een kans om samen te groeien en te ontwikkelen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 10:36

Doorrijden betekent bevestigen. Vaker gaan herhalen wat het paard al geleerd heeft totdat die het concept 'paardrijden' onder de knie heeft en een betrouwbare basis krijgt. Als je met een jong paard wekelijks lest bij goede instructie en je boekt vooruitgang, ben je een paard aan het doorrijden.
Dat hoeft niet gratis, maar daar mag naar mijn mening in de bijdrage wel rekening mee gehouden worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 11:09

Wekelijks les op maar 2 dagen rijden vind ik wel erg veel.
Dan rij je telkens maar 1 keer zelf en kun je het geleerde weinig oefenen.

Maar even algemeen vind ik en les en een bijdrage niet gek.
Les vind ik heel belangrijk en is ook een investering in jezelf.
En ja het paard is niet gratis en de spullen ook niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:44

Gini schreef:
Doorrijden betekent bevestigen. Vaker gaan herhalen wat het paard al geleerd heeft totdat die het concept 'paardrijden' onder de knie heeft en een betrouwbare basis krijgt. Als je met een jong paard wekelijks lest bij goede instructie en je boekt vooruitgang, ben je een paard aan het doorrijden.
Dat hoeft niet gratis, maar daar mag naar mijn mening in de bijdrage wel rekening mee gehouden worden.

Ja als je vooruitgang boekt, er zijn er ook genoeg die jaren doen over doorrijden en waarbij het paard alleen maar vaster en schever komt te zitten. No offence, maar er is vaak sprake van veel zelfoverschatting.

Ruiters die paarden goed kunnen doorrijden die hebben aanbiedingen genoeg of worden er voor betaald.