Guusje heeft ook een leider nodig anders snapt ze er gewoon niks meer van en zal je dat ook op haar manier laten blijken,dat moet je door hebben. Maar dan heb je er op die manier ook echt een super pony aan. Maar goed als je daar niet de tijd en moeite in wil steken,dan houd het op.
Snap haar kant dus wel gedeeltelijk.
Maar goed,dit is al nummer 3 in een jaar tijd, en voor Guus ook niet leuk. Ik heb ook geen zin meer om weer op zoek te moeten gaan.
Dus de dagen dat ik iemand had vraag ik een stalgenootje haar wel weer buiten te zetten.
Mocht er per ongeluk iemand op mijn pad komen die op zoek is naar een leuk westernpaardje om bij te rijden dan is dat natuurlijk super. Maar zelf ga ik niet meer actief op zoek.
Morgen gaat er in principe iemand mee op de koets (moeder van een stalgenootje) die dat echt super graag wil doen, dus wie weet .. met wat geluk .. Weet alleen niet in hoeverre ze ervaring heeft met paarden, maar dat merk ik morgen vanzelf wel
En anders kan ik nog altijd eens een balletje in dat topic opgooien 

ook vroegen x heel vaak of wij ze in de wei mochten zetten, wij denken dan "natuurlijk" de paarden waren alleen zo druk, omdat x er maar een paar keer IN DE MAAND op rijd of longeert en als ze dan rijden gaan ze ook meteen kei hard galoperen. Ook waren de paarden druk omdat x ze altijd opjaagt in de wei (natuurlijk super gevaarlijk want ze kunnen schrikken of zels zo hard gaan dat ze uitglijden, vallen of tegen het hek aanknallen) terwijl als je ze gewoon rustig in de wei zet ze dat ook gewoon prima kunnen. Zelfs het hengstenveulen konden wij zonder enig probleem in de wei zetten, echt de braafste hengst die ik ooit in mijn leven zal zien.(bij wijze van) wat ik ook nog eens zo erg vond is dat ze het hengstenveulen laatst voor het eerst hadden gelongeerd, dit deden ze namelijk op de stoep en ja hoor het arme veulen gleed uit en had een hele schaafwond op z'n been. Wij iets van zeggen natuurlijk en x zegt stel je niet aan. En laatst toen wij gingen rijden was de pony wat drukker omdat hij niet bij de andere paarden was, wij wilden hem net gaan longeren en x zei toen : ja jullie moeten hem wel longeren gewoon die energie eruit, en toen zeiden wij dat we dat net wilde doen. En toen zei hij weer dat wij niet zo veel tijd aanschool moet besteden en meer tijd aan de paarden enzo. X werd ook heel,vaak boos op ons omdat soort dingen. Bij mij gaat school voor zodat ik later zelf paarden kan hebben en daarom zijn wij ermee gestopt.

Bijrijder bleef heel vriendelijk, maar duidelijk. Precies zoals ik het graag wil.