Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:31

Ik ben er klaar mee. Nieuwe verzorgster wil stoppen ivm geen klik en ze snapt niks van western. Tsja dat laatste moet je ook leren dat is niet even uit te leggen. Helaas is er nu Droes bij ons op stal dus lessen is even niet mogelijk.
Guusje heeft ook een leider nodig anders snapt ze er gewoon niks meer van en zal je dat ook op haar manier laten blijken,dat moet je door hebben. Maar dan heb je er op die manier ook echt een super pony aan. Maar goed als je daar niet de tijd en moeite in wil steken,dan houd het op.
Snap haar kant dus wel gedeeltelijk.

Maar goed,dit is al nummer 3 in een jaar tijd, en voor Guus ook niet leuk. Ik heb ook geen zin meer om weer op zoek te moeten gaan.
Dus de dagen dat ik iemand had vraag ik een stalgenootje haar wel weer buiten te zetten.

Mocht er per ongeluk iemand op mijn pad komen die op zoek is naar een leuk westernpaardje om bij te rijden dan is dat natuurlijk super. Maar zelf ga ik niet meer actief op zoek. :\

Sjolvir

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:36

Balen Lous..
Met westernpaarden lijkt het me nog lastiger om iemand te vinden, de meesten rijden toch Engels.

Moet zeggen bijrijder erbij op manege was ook stuk makkelijker, altijd toezicht, hoefden niet van het terrein af, kon toen dus stuk makkelijker. Nu moet het echt iemand zijn die ik in zijn eentje 100% vertrouw bij de paarden.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:45

Ik heb die van mij niet op een manege staan,maar wel een pensioenstal waar iedereen elkaar wel kent en de staleigenaren ook toezicht houden. Dus daar maak ik me geen zorgen over.

Maar goed. Communicatie en samenwerking is bij Guus echt belangrijk. Ik weet dat westernruiters dun bezaaid zijn,dus een ruiter die het western wilde leren vond ik ook goed. Engels en western door elkaar zorgt dus voor miscommunicatie bij Guus.
Nu weet ik dat lessen erg belangrijk is om het te leren en te leren begrijpen.

Het zoeken is voor mij nu gewoon klaar,tenzij er dus iemand toevallig op mijn pad komt die op zoek is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:52

@ Sjolvir : misschien dat ik het dan toch maar een kans geef :j Morgen gaat er in principe iemand mee op de koets (moeder van een stalgenootje) die dat echt super graag wil doen, dus wie weet .. met wat geluk .. Weet alleen niet in hoeverre ze ervaring heeft met paarden, maar dat merk ik morgen vanzelf wel :Y) En anders kan ik nog altijd eens een balletje in dat topic opgooien :) Stalgenootjes willen wel mee maar het is nogal wisselend wanneer ze wel & niet kunnen en als ik altijd 5 man moet sms-sen om met geluk eentje mee te krijgen is dat ook zo stom :+

Wel leuk dat je nog even telefoon krijg wanneer je beslist dat een verzorger het toch niet is .. Heb ik gelukkig nog niet aan de hand gehad.

@ Lous : dat is ook spijtig, maar is ook waar ik mee zit (wat me ook tegenhoudt).. je kan geweldige dingen met mijn pony's doen maar je moet er wel tijd willen insteken en willen leren hoe ze in elkaar zitten en hoe ze reageren. En dat laatste heb ik tot nu toe nog niet gevonden, iedereen verwacht kant-en-klare paarden en geven meteen op als iets niet gaat zoals ze verwachten..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:10

Zo jammer dat m'n dochtertje niet een paar jaar ouder is haha
Vanmiddag vroeg ze of ze even op Bo mocht rijden...... MMMMM twijfel.....
Bo kan soms van blijdschap wel eens een enkele keer een hupsie geven..... En ze wel een cap op stal heeft maar geen BP.
En daarbij krijg ik haar niet op Bo getild. Zij te zwaar en mijn rug te slecht haha.
Alleen had ze later geluk dat d'r vader er broer ook langs kwamen. Tja en toen was erop komen geen excuus meer volgens haar :+
En een hupsie van Bo ook niet vond ze, ze had wel vaker vliegles gehad.....Tja vooruit dan maar.
Maar wederom heeft Bo me weer verbaast, wat is het dan weer een top knollie.
Dus ze heeft lekker een rondje rond gehobbeld (hihihi lees ik hield bo wel vast) en wat gestapt en gedraafd.
Daarna moest d'r broer nog wel ff een foto's maken van d'r.
Afbeelding
Hahah ze kan net tussen d'r oren door kijken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:42

Hi, geniale foto, zo met die oogjes tussen de oortjes door!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:59

Haha leuke foto!!!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:09

@sjolvir hmm, heel bijzonder verhaal!

@[***] niet geschoten is in ieder geval mis

@lous ja balen is zoiets! Hier ook (te) veel verloop.. Het is gewoon ontzettend lastig om iemand te vinden die zowel aansluit bij paard als eigenaar, en als je dan zo iemand gevonden hebt, is de kans natuurlijk groot dat de situatie van die persoon verandert waardoor het doen van je paard geen optie meer is.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:01

Ik heb ook maar weer een nieuwe advertentie geplaatst op bokt en marktplaats. Krijg echter weer allemaal reacties van jonge kinderen en mensen die enkelt op manege paarden ervaring hebben.

Mijn zoektocht lag stil omdat we geen rijbak hadden (klein bakje met slechte bodem) maar gezien er deze zomer een goede rijbak komt en mijn merrie nu een maand in training staat bij mijn instructrice toch alvast opzoek gegaan.

Ben benieuwd of ik iets geschikts zal vinden. Ben echt opzoek naar 18+ en ervaring met privé paarden ipv enkelt manege paarden. Verder ben ik(vind ik zelf) niet veel eisend, je mag 2 dagen in de week alles ermee, als er een band is en het rijden gaat goed ook buitenritten en springen maar merk dat een goed iemand zoeken lastig is. Op mijn merrie is ervaring gewoon nodig anders neem ze je in de zijk en lig je er naast en dat schiet voor beide partijen niet op..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:08

Op zich is met alleen manege paarden geen probleem, als ze beetje handig zijn en inzicht hebben.

Krijg ook vooral reacties van jongere meiden, maar die wil ik gewoon zonder ouders echt niet de weg op hebben.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:41

Bij mijn merrie hoef ik geen manege ruiter erop te zetten als je haar aan het werk zet doet ze dingen braaf maar ben je er met je gedachte een seconde niet bij heeft ze dat direct door waar ze heerlijk gebruik van maakt. Ik zoek liever een goed iemand en mocht ik die vinden is het mooi meegenomen en anders werk ik mezelf liever uit de naar om naast me werk en studie en m'n honden ook nog 2 paarden te rijden. Het is gewoon een merrie met karakter

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:02

Marlis en Sjolvir beide erg jammer dat het te ver weg is! Als ik een auto gehad had....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:29

Die pony lijkt wel te lachen!!!

Hier grote pech, mini shet was verkocht maar door economische omstandigheden is dat als nog afgezegd.....

Heb ik 3 verzorgers en alles rond voor de ander pony krijg je volgende:
Haflinger stapt op de biels, ik zie het gebeuren, ze glijdt er van af, gevolg zwaar kreupel.
Deze week medicatie en anders volgende week foto's. Het kan zo maar zijn dat er een breukje in haar heup zit.....
Als dat zo is dan is het einde oefening voor haar....
Ik duim dat het een ontsteking is en pezen....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:03

EliseXJoelle schreef:
Marlis en Sjolvir beide erg jammer dat het te ver weg is! Als ik een auto gehad had....

Hoezo?
Je zit in Dordt? Over de brug eindigt de wereld niet hoor :+ :D }>

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:09

Sjolvir schreef:
EliseXJoelle schreef:

Hoezo?
Je zit in Dordt? Over de brug eindigt de wereld niet hoor :+ :D }>

Ik woon helemaal aan de andere kant, is ruim 45 min op de fiets, enkele reis. had ik een auto was het wat makkelijker geweest.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:59

Ik moet ook 40 min fietsen

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:11

Spannend, nu donderdag komt weer iemand klikken.. heb er wel een goed gevoel bij. Is 2jaartjes jonger dan ik. Rijdt nog niet zo lang maar heeft wel na een jaar lessen meteen een verzorgpony gehad waar ze bijna dagelijks op reed/ longeerde etc. Ben es benieuwd... :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:20

Ik heb sinds een week een leaser voor mijn paard.
Is een nichtje van een oud stalgenootje van mij, en kende haar al wel.
Ze gaat mijn paard 2 dagen in de week leasen, en als alles goed gaat, mag ze van mij ook naar de 3 dagen toe. :)
Ik ben er ontzettend blij mee!
Ze is heel leergierig, en erg enthousiast! Dus leuk om mee aan de slag te gaan.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:21

lienieminie schreef:
Ik moet ook 40 min fietsen

Opzich vind ik dat nu geen probleem, maar zodra ik werk heb ben ik anders bang te weinig tijd over te houden. Ben nu hard opzoek naar werk en hoop dit in de zeer nabije toekomst wel te vinden. Zou beetje jammer zijn om dan weer te moeten stoppen omdat het toch te ver weg is.

shinehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:41

Ik ben laatst gestopt bij mijn verzorgpony omdat het niet meer gezellig was, ik heb samen met mijn vriendin al vier jaar de paarden daar verzorgd. Er waren eerst twee pony's, waar ik ook op heb leren rijden, toen kochten de eigenaren (ik noem even x) twee andere paarden erbij, een paard daarvan was drachtig. Toen werden de pony's verkocht omdat x er niet meer mee kon mennen, en dat was het enigste wat x deed met de pony's de rest deden wij. Toen is er een prachtig hengstveulen geboren van de drachtige merrie. (O ja de twee pony's zijn naar de manege waar ik rij verkocht) toen kochten x een nieuwe pittige ruin erbij. X hadden ook een dochter van 7. Die alleen op de bomproof pony's van de manege durfde te rijden. De nieuwe pony was een pittige ruin en alleen nog maar zadelmak, hier hebben ik en mijn vriendin super veel mee zitten trainen (hij steigerde op het begin, stopte plots in galop, maar bokt niet) als je eenmaal zijn vertrouwen hebt is hij braaf. We mochten uiteindelijk ook het andere paard longeren. Waarom zijn we nou gestopt? Nou het was allemaal heel onduidelijk, want wij wilden duidelijke afspraken en regels, alleen x had steeds geen tijd en zei dat wij gewoon alles mochten doen. Dat vonden wij eerste instantie al best raar. X verzorgde de paarden ook helemaal niet zo goed, terwijl die paarden dat echt wel verdienen. Bijv. X voert heel onregelmatig, een keer vroegen ze zelfs (toen wij s'middags rond twaalf uur kwamen) of wij de paarden wilden voeren ze hadden de hele ochtend namelijk nog geen voer gehad. _-:( ook vroegen x heel vaak of wij ze in de wei mochten zetten, wij denken dan "natuurlijk" de paarden waren alleen zo druk, omdat x er maar een paar keer IN DE MAAND op rijd of longeert en als ze dan rijden gaan ze ook meteen kei hard galoperen. Ook waren de paarden druk omdat x ze altijd opjaagt in de wei (natuurlijk super gevaarlijk want ze kunnen schrikken of zels zo hard gaan dat ze uitglijden, vallen of tegen het hek aanknallen) terwijl als je ze gewoon rustig in de wei zet ze dat ook gewoon prima kunnen. Zelfs het hengstenveulen konden wij zonder enig probleem in de wei zetten, echt de braafste hengst die ik ooit in mijn leven zal zien.(bij wijze van) wat ik ook nog eens zo erg vond is dat ze het hengstenveulen laatst voor het eerst hadden gelongeerd, dit deden ze namelijk op de stoep en ja hoor het arme veulen gleed uit en had een hele schaafwond op z'n been. Wij iets van zeggen natuurlijk en x zegt stel je niet aan. En laatst toen wij gingen rijden was de pony wat drukker omdat hij niet bij de andere paarden was, wij wilden hem net gaan longeren en x zei toen : ja jullie moeten hem wel longeren gewoon die energie eruit, en toen zeiden wij dat we dat net wilde doen. En toen zei hij weer dat wij niet zo veel tijd aanschool moet besteden en meer tijd aan de paarden enzo. X werd ook heel,vaak boos op ons omdat soort dingen. Bij mij gaat school voor zodat ik later zelf paarden kan hebben en daarom zijn wij ermee gestopt.

Waaaahw lang verhaal sorry daarvoor, maar ik moest het gewoon even kwijt!

Nu rij en help ik vaak op de manege, ik heb al een shetje doorgereden, ik ben nu bezig met twee pony's doorrijden, en samen met mijn vriending ben ik een shetje aan het inrijden. Ik rij verder nog elke week les en de wat drukkere pony's en hier ben ik super blij mee en mijn pony waar ik op heb leren rijden (de andere pony was overleden) die dus maar de manege zijn verkocht rij ik ook nog *\o/*

Happy me :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:09

EliseXJoelle schreef:
Ik woon helemaal aan de andere kant, is ruim 45 min op de fiets, enkele reis. had ik een auto was het wat makkelijker geweest.

Dat is dus dan weer de verkeerde kant van Dordt simpel gezegd.
Niets te vinden in de elzen of zo? Zitten ook paar pension stallen.

Ik zoek gewoon verder, heb geen haast.

Wel aantal 16 jarigen die eventueel willen en iemand zonder ervaring om te wandelen met kind erbij.
Maar ook wandelaar moet wel beetje hoe of wat weten, anders kom je met Sjol al niet voorbij de eerste grasspriet die je tegen komt. :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:52

Kunnen ze dus veel van leren, Sjolvir! :))

Mijn Francaise is inmiddels drie keer geweest. Vrijdag hebben we een buitenritje gemaakt, ging prima. En maandagavond heeft ze weer in de bak gereden. Mijn merrie vindt de bak saai, maar als je er wat creatiefs van maakt wordt ze wel enthousiast. Ik heb een slalom van 5 pionnen en een rijtje hindernisbalken in de bak geplaatst en later van de balken nog een (belachelijk laag) kruisje gemaakt. Witje wilde op de rechterhand niet over het sprongetje, dus Francaise heeft de hele bak gezien en alle vijf gangen kwamen voorbij. :+ Maar ze kon er om lachen en uiteindelijk lukte het. Ik had al verwacht dat Witje dit zou gaan doen, dus het was een mooie test om te zien hoe ze dit op zou lossen. O:) Bijrijder bleef heel vriendelijk, maar duidelijk. Precies zoals ik het graag wil. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:56

Klinkt goed Imre! Kan je haar niet klonen? :Y) :))

Ik heb gisteren ook iemand een mailtje gedaan, geen idee waarom, maar wie weet.. :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:57

@EliseXJoelle
Voorheen zat er vlakbij het industrieterrein (aan de andere kant van de A16) ook nog een stuk met eigen stukken met paarden.
Achter het vroegere nonnenklooster/asielzoekerscentrum.
Probeer het daar eens

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:53

Klinkt goed Imre :)