Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 16:56

Als je denkt dat je voor 50-100 euro wezenlijk bijdraagt aan de maandelijkse kosten van een paard of dat een eigenaar met dat bedrag 'winst draait' op jouw bijdrage; dan wens ik je van harte een eigen paard toe.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 17:16

Lieser schreef:
Bij ons op stal staan ook twee paarden (of e-pony's) waarvoor ruim 200 of 250 euro per maand gevraagd wordt. En daar komt de bijrijder-bijdrage aan stal (40 euro per maand) nog bij.

Bijrijder bijdrage? Wat houd dat in hemelsnaam in? Die ken ik niet :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 17:27

Oskarrino schreef:
Lieser schreef:
Bij ons op stal staan ook twee paarden (of e-pony's) waarvoor ruim 200 of 250 euro per maand gevraagd wordt. En daar komt de bijrijder-bijdrage aan stal (40 euro per maand) nog bij.

Bijrijder bijdrage? Wat houd dat in hemelsnaam in? Die ken ik niet :+

Dat is een bijdrage die de staleigenaar dan vraagt voor het gebruik van de faciliteiten. Word op sommige stallen gevraagd.

capopjekop

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:25

Dat is net zoiets als dubbele btw heffen op spullen uit de kringloop :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:25

Nexus schreef:
Als je denkt dat je voor 50-100 euro wezenlijk bijdraagt aan de maandelijkse kosten van een paard of dat een eigenaar met dat bedrag 'winst draait' op jouw bijdrage; dan wens ik je van harte een eigen paard toe.

Voor wie is dit bericht bedoeld? Ik vind een wezenlijke bijdrage in de kosten namelijk helemaal niet nodig. Het is mijn paard, ik betaal dus ik bepaal. Als ik als bijrijder bijvoorbeeld 200-300 in de maand zou betalen zou ik ook meer zeggenschap verwachten. Het is een eeuwige discussie maar ik ben hartstikke blij dat ik een betrouwbare, betrokken en flexibele bijrijder heb die iom komt zodat ik na een lange werkdag een keer een avondje op de bank kan zitten. :D Bijrijder blij, ik blij…
En kom op zeg, geld vragen omdat iemand jouw paard te laten poetsen, te longeren en uit te mesten? Dat is toch kolder?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 19:17

Pallatin schreef:
Je hebt een punt hoor cinnepin, maar ik zie het ook andersom: eigenaren die ook in mijn ogen enorme bedragen vragen om een paard te mogen bijrijden (zag net eentje voorbij komen voor 525 in de maand, voor 3 dagen in de week 8)7 )
Dus vandaar ook mn vraag aan haar wat vind je een grote bijdrage want dat is per persoon verschillend natuurlijk. En we weten niet hoe haar oproepje er uit ziet, misschien biedt ze de eigenaar heel veel geen idee. In mijn ervaring kom je het best via via aan een bijrijdpaard/bijrijder dus je zou ook nog bij stallen in de buurt kunnen informeren of daar een briefje ophangen. Heel old school, maar werkt toch vaak wel goed.

Nog een edit: ik heb even op horsify gekeken maar jeetje wat een idiote advertenties kom ik tegen….mensen die 50-100 euro vragen of meer om hun paard te laten poetsen of longeren?! Of waar je dan wel op mag rijden maar die een bijdrage vragen van 200-300 per maand en dan ook nog staldiensten moeten meedraaien….pffff ik geloof dat ik iets verkeerd doe als eigenaar

ja klopt, is van beide kanten soms bizar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 19:42

capopjekop schreef:
Dat is net zoiets als dubbele btw heffen op spullen uit de kringloop :')

Eens hoor, voornamelijk maneges doen dit.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:27

Nexus schreef:

Voor wat hoort wat natuurlijk. Paardeneigenaren houden heel graag de touwtjes strak in handen. Zij willen bepalen en de meesten huiveren bij het idee van een bijrijder die iets te vaak zijn/haar eigen weg gaat. Begrijpelijk, zeer zeker, maar uiteraard vertaalt zich dat ook financieel. Waarde voor geld. Als je meer geld wilt vragen, moet je ook meer waarde te bieden hebben. En dat is waar paardeneigenaren zich ook vaak op verkijken.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:00

Nou, niet alleen paardeneigenaren, ook de mensen rond die eigenaren.
Ik kreeg ooit van iemand in de straat de vraag of ik hun nichtje kon helpen. Die zocht een halve stal wegens haar studie en kon niemand vinden. Ik ben gaan kijken en wenste haar uiteindelijk veel succes.

Ze zocht iemand die letterlijk tegen betaling van het halve stalgeld alle dagelijkse zorg overnam (24/7 doe het zelf), en vervolgens maar 1 keertje mocht rijden. Want het paard werd 3x per week gereden en nicht-lief deed dat zelf het hele weekend. En dan liet ze de verzorging en nazorg ook weer voor de betalende stalknecht...
Die had namelijk van mensen in haar omgeving gehoord dat mensen graag daarvoor wilden betalen, en dat ze er een leuk centje aan kon overhouden. Handig als je student bent. Geen idee of ze iemand heeft gevonden, maar ik was niet de eerste, en vast ook niet de laatste die bedankte voor die eer :+

SofieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 00:55

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de aanwijzingen in de openingspost[
Laatst bijgewerkt door balance op 01-12-24 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking

Sky_High

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:50

Iemand wel succes gehad met Horsify?

Ik heb op 2 paarden gereageerd, maar nooit meer iets gehoord, ook niet een soort afwijzing die de site omschrijft?

Op mijn eigen oproepje 1 reactie maar dat vond ik geen goede match.

Heb het ook maar weer op MP geprobeerd, al 1 reactie maar ook zeker geen passende match

Rosam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:44

Ooh, dit topic had ik echt even nodig voor advies!

Ik ben alweer een tijdje op zoek naar een gezellig plekje waar ik een leuk paardje mag verzorgen, maar helaas verloopt dit nogal moeizaam. (Aan dit topic te zien is dit een bekend verhaal haha.) Ik heb al veel gesprekken gehad en laatst weer een ontmoeting gehad met een eigenaar, maar sindsdien is het echt radiostilte van haar kant.

Na de eerste ontmoeting heb ik na mijn toetsweek (anderhalve week later) weer contact opgenomen om eventueel een tweede ontmoeting in te plannen. Ik had na onze eerste ontmoeting aangegeven dat ik het die week even druk zou hebben, maar daarna graag weer contact op wilde nemen. De eigenaar gaf toen aan dat ze erg druk was en zei dat ergens die week daarna misschien een optie zou zijn. Ik heb haar succes gewenst en benadrukt dat een tweede ontmoeting geen haast had en dat ik het wel zou horen als ze er weer tijd voor had.

Nu zijn we een maand verder, en anderhalve week geleden besloot ik haar toch nog een berichtje te sturen om te vragen hoe het ging. Helaas heb ik daar tot nu toe nog geen reactie op ontvangen.

Is het in dit geval 'netjes' om mijn zoektocht naar een verzorgpaard opnieuw voort te zetten?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:45

Ik heb een van mijn bijrijdsters via Horsify. Ze had een reactie gegeven op mijn advertentie en is nu alweer bijna 1.5 jaar de bijrijdster van mijn paarden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:10

Rosam schreef:

Ik ben alweer een tijdje op zoek naar een gezellig plekje waar ik een leuk paardje mag verzorgen, maar helaas verloopt dit nogal moeizaam. (Aan dit topic te zien is dit een bekend verhaal haha.) Ik heb al veel gesprekken gehad en laatst weer een ontmoeting gehad met een eigenaar, maar sindsdien is het echt radiostilte van haar kant.

Na de eerste ontmoeting heb ik na mijn toetsweek (anderhalve week later) weer contact opgenomen om eventueel een tweede ontmoeting in te plannen. Ik had na onze eerste ontmoeting aangegeven dat ik het die week even druk zou hebben, maar daarna graag weer contact op wilde nemen. De eigenaar gaf toen aan dat ze erg druk was en zei dat ergens die week daarna misschien een optie zou zijn. Ik heb haar succes gewenst en benadrukt dat een tweede ontmoeting geen haast had en dat ik het wel zou horen als ze er weer tijd voor had.

Nu zijn we een maand verder, en anderhalve week geleden besloot ik haar toch nog een berichtje te sturen om te vragen hoe het ging. Helaas heb ik daar tot nu toe nog geen reactie op ontvangen.

Is het in dit geval 'netjes' om mijn zoektocht naar een verzorgpaard opnieuw voort te zetten?

Ik zou inderdaad verder op zoek gaan naar een ander leuk verzorgpaard. Als de eigenaar niet reageert op berichten houd het snel op.

Sky_High

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:20

Ineke2 schreef:
Rosam schreef:

Ik zou inderdaad verder op zoek gaan naar een ander leuk verzorgpaard. Als de eigenaar niet reageert op berichten houd het snel op.

Wat jammer dit, je zou ervoor kunnen kiezen om te bellen ipv een berichtje, dan weet je waarschijnlijk meteen waar je aan toe bent.

Verder kijken kan altijd, je hebt immers nog niks toegezegd, maar dat is mijn kijk erop

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:28

Waarom? Het is niet lastig om een antwoord te sturen binnen een week.
Bellen is vaak ongelegen ( in mijn geval dan ivm werk)

Sky_High

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 23:51

Eens hoor, ik zou ook liever netjes afgewezen worden dan “geghost”. Maar in mijn zoektocht loop ik hier ook tegenaan, geen antwoord is blijkbaar ook een antwoord.

Maar als je geen gehoor krijgt terwijl je het meermaals probeert, loont het wellicht andere vorm van communicatie te proberen (dan weer een berichtje), vandaar mijn idee van een belletje. Als dat niet uitkomt neemt iemand niet op lijkt me? Iets anders kan natuurlijk ook.

Ik zie het een beetje als een sollicitatie (al is dat natuurlijk veel formeler), als je het niet geworden bent, wordt te meestal ook netjes gecontact met de reden. Betere match met een ander of misschien heb je zelf nog iets te ontwikkelen bijvoorbeeld, altijd fijn om te weten lijkt me. Misschien een gekke vergelijking

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 08:16

Hahaha sollicitaties, je wilt niet weten hoeveel het voorkomt dat je niks nada noppes hoort op een sollicitatie dus wat dat betreft :D

Rosam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 09:00

Sky_High schreef:
Eens hoor, ik zou ook liever netjes afgewezen worden dan “geghost”. Maar in mijn zoektocht loop ik hier ook tegenaan, geen antwoord is blijkbaar ook een antwoord.

Tja, heldere communicatie lijkt soms ver te zoeken. Met gewoon een berichtje van 'Hey ik heb het gevoel dat het toch niet helemaal klikte helaas, bedankt voor het komen!' ben ik al helemaal blij. :D

Ook wel triest dat verzorgers van mijn leeftijdsgroep (15/16) zo'n slechte reputatie hebben. Vaak moet ik eerst een 'volledig betoog' sturen, voordat iemand er ook maar over nadenkt om mij langs te laten komen. Als je sommige ervaringen hier leest begrijp je ook zeker waarom. :\

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 09:16

Wat een vervelende ervaringen allemaal weer. Ook niet leuk om niks te horen.
Ik ben ook rustig aan op zoek naar een verzorger/bijrijder voor erbij.
Advertentie op fb gezet. Ik kreeg 2 nette reacties. 1 lijkt wel te passen dus daar ga ik vandaag mee kennismaken.
De ander was een vrouw met een 9 jarige dochter. Ik heb al een meisje van 12 en ik vind 1 jonge meid wel genoeg.
Dat snapte ze en zei nog... mocht je toch een keer hulp nodig hebben of ze willen laten wandelen denk dan aan ons. Dat vond ik echt heel lief. Dus toen zei ik dat ik bij ons op stal nog wel even kon rondvragen of er nog eigenaren zijn die een verzorgster zochten... er staan toch 50 paarden. Dat vond zij dan weer lief.
Dus meteen de vraag in de gropesapp gesteld en vervolgens kon ik haar 3 nummers doorgeven van stalgenootjes.
Ik ben benieuwd of er iets uitkomt maar ik vind dit soort dingen echt een kleine moeite.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 09:47

Sky_High schreef:
Iemand wel succes gehad met Horsify?

Ik heb op 2 paarden gereageerd, maar nooit meer iets gehoord, ook niet een soort afwijzing die de site omschrijft?

Op mijn eigen oproepje 1 reactie maar dat vond ik geen goede match.

Heb het ook maar weer op MP geprobeerd, al 1 reactie maar ook zeker geen passende match

Ik heb mijn bijrijder via Horsify. Ik vind het een irritant platform waarbij ik vaak alleen terug kan mailen omdat iemand z’n 06 er niet bij staat. Laat ik nou net mailen verschrikkelijk vinden. Ook reageer ik vaak niet als iemand niet in een rijtje past, ik heb het druk zat en ga niet 10x uitleggen waarom iemand te jong is of te onervaren :) Nu wel een leuke bijrijder dus wel geslaagd

Sky_High

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 10:42

Ineke2 schreef:
Hahaha sollicitaties, je wilt niet weten hoeveel het voorkomt dat je niks nada noppes hoort op een sollicitatie dus wat dat betreft :D

Ook niet netjes maar dan dwalen we af :+

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 15:17

Cinnepin schreef:
Nou vooral dat. Wat heb je te bieden.
Ik lees veel advertenties met mensen ( vooral kinderen of jong volwassenen ) die een bijrijdpaard zoeken.
En dat staat er vooral "ik wil dit en ik wil dat". En verder helemaal niets. Kinderen die minderjarig zijn willen wedstrijden rijden. Maar nergens staat wat hun tegenprestatie is.
Een kind van 14 heeft b,v geen rijbewijs, dus wie koopt de trailer en brengt hem/haar naar die wedstrijden?
Ik heb in het verleden wel eens een topic geopend met titel "bijrijders willen steeds meer ".

Ik was als kind al tevreden met als ik ergens een paard kon poetsen. En als ik mocht rijden was dat geluk hebben en zeker geen vereiste.
Bij sommige advertenties denk ik vaak ook dat ze lekker een eigen paard moeten kopen met wat ze allemaal willen.

Nou ja volgens mij ben ik best makkelijk. Gewoon lekker dressuurmatig willen rijden. buitenrit en springen is een plus, geen must. geen wedstrijd ambitie. Heb zeker ook plezier in gewoon eens wandelen en vanaf de grond te trainen.

Heb geen wedstrijdervaring maar als je het vergelijkt zal het rond het L zijn. Kan netjes van achter naar voor nageeflijk rijden. Ervaring met jonge paarden en ponys doorrijden en kindermak maken. Kan met bijna alle bedenkbare hulpteugels longeren.
Ik ben absoluut niet vies van klusjes of mesten, dus doe dat ook graag.

Ik vind het alleen zo jammer dat er vaak minimaal 200 euro word gevraagd en dan mag je nog klusjes doen of staldiensten draaien. Dat dat moet is absoluut geen probleem, maar dan help ik dus uit en dan betaal ik liever minder. Heb je een lease met alleen de lusten en niet de lasten snap ik volledig dat er zulke bedragen worden gevraagd

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:35

Hier wel goede ervaringen met Horsify. Maar kreeg toen ik iemand zocht ook heel veel reacties die niet aan mijn omschreven zoek profiel deden.
Echter heb ik die wel allemaal netjes een berichtje gestuurd dat het niet was wat ik zocht.
Vind dat niet meer dan fatsoenlijk. Maar idd wat hierboven gezegd wordt: de vergelijking met een solli en dat je dan ook vaak niets meer hoort herken ik ook. Vind dat erg slordig.

Ik twijfel momenteel of ik er weer iemand bij wil zoeken. Mijn bijrijders zijn vorig jaar om medische redenen helaas uitgevallen en nog niet back on track. Zou dan vooral gaan om aandacht, wandelen, grondwerk, vrijheidsdressuur en niet direct om rijden en mag ook prima een jonger iemand zijn vanaf 12. Vooral in dit seizoen met het slechtere weer en geen goed overdekte poetsplaats of bak lukt het minder vaak zelf wat te doen en blijft het vaak bij even voeren en knuffelen. Hoewel ik niet geloof dat paardlief het erg vind, lekker met zijn vrienden 24/7 buiten, maar in de regen aan de slag beleven we beiden geen lol aan. En door druk schema lukt het niet altijd de buien te ontwijken.

Sky_High

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:49

Ik heb mijn account inmiddels opgezegd, ook van de andere eigenaar niks ook gehoord, ondanks dat Horsify een automatische reminder gestuurd heeft.

Heel jammer, want de website zit top in elkaar en je hebt toch meer hoop met een betaalde service.
Misschien probeer ik het over een tijdje nog wel een keer