Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oskarrino schreef:Lieser schreef:Bij ons op stal staan ook twee paarden (of e-pony's) waarvoor ruim 200 of 250 euro per maand gevraagd wordt. En daar komt de bijrijder-bijdrage aan stal (40 euro per maand) nog bij.
Bijrijder bijdrage? Wat houd dat in hemelsnaam in? Die ken ik niet
Nexus schreef:Als je denkt dat je voor 50-100 euro wezenlijk bijdraagt aan de maandelijkse kosten van een paard of dat een eigenaar met dat bedrag 'winst draait' op jouw bijdrage; dan wens ik je van harte een eigen paard toe.
Pallatin schreef:Je hebt een punt hoor cinnepin, maar ik zie het ook andersom: eigenaren die ook in mijn ogen enorme bedragen vragen om een paard te mogen bijrijden (zag net eentje voorbij komen voor 525 in de maand, voor 3 dagen in de week)
Dus vandaar ook mn vraag aan haar wat vind je een grote bijdrage want dat is per persoon verschillend natuurlijk. En we weten niet hoe haar oproepje er uit ziet, misschien biedt ze de eigenaar heel veel geen idee. In mijn ervaring kom je het best via via aan een bijrijdpaard/bijrijder dus je zou ook nog bij stallen in de buurt kunnen informeren of daar een briefje ophangen. Heel old school, maar werkt toch vaak wel goed.
Nog een edit: ik heb even op horsify gekeken maar jeetje wat een idiote advertenties kom ik tegen….mensen die 50-100 euro vragen of meer om hun paard te laten poetsen of longeren?! Of waar je dan wel op mag rijden maar die een bijdrage vragen van 200-300 per maand en dan ook nog staldiensten moeten meedraaien….pffff ik geloof dat ik iets verkeerd doe als eigenaar
Nexus schreef:Als je denkt dat je voor 50-100 euro wezenlijk bijdraagt aan de maandelijkse kosten van een paard of dat een eigenaar met dat bedrag 'winst draait' op jouw bijdrage; dan wens ik je van harte een eigen paard toe.
Rosam schreef:Ooh, dit topic had ik echt even nodig voor advies!
Ik ben alweer een tijdje op zoek naar een gezellig plekje waar ik een leuk paardje mag verzorgen, maar helaas verloopt dit nogal moeizaam. (Aan dit topic te zien is dit een bekend verhaal haha.) Ik heb al veel gesprekken gehad en laatst weer een ontmoeting gehad met een eigenaar, maar sindsdien is het echt radiostilte van haar kant.
Na de eerste ontmoeting heb ik na mijn toetsweek (anderhalve week later) weer contact opgenomen om eventueel een tweede ontmoeting in te plannen. Ik had na onze eerste ontmoeting aangegeven dat ik het die week even druk zou hebben, maar daarna graag weer contact op wilde nemen. De eigenaar gaf toen aan dat ze erg druk was en zei dat ergens die week daarna misschien een optie zou zijn. Ik heb haar succes gewenst en benadrukt dat een tweede ontmoeting geen haast had en dat ik het wel zou horen als ze er weer tijd voor had.
Nu zijn we een maand verder, en anderhalve week geleden besloot ik haar toch nog een berichtje te sturen om te vragen hoe het ging. Helaas heb ik daar tot nu toe nog geen reactie op ontvangen.
Is het in dit geval 'netjes' om mijn zoektocht naar een verzorgpaard opnieuw voort te zetten?
Ineke2 schreef:Rosam schreef:Ooh, dit topic had ik echt even nodig voor advies!
Ik ben alweer een tijdje op zoek naar een gezellig plekje waar ik een leuk paardje mag verzorgen, maar helaas verloopt dit nogal moeizaam. (Aan dit topic te zien is dit een bekend verhaal haha.) Ik heb al veel gesprekken gehad en laatst weer een ontmoeting gehad met een eigenaar, maar sindsdien is het echt radiostilte van haar kant.
Na de eerste ontmoeting heb ik na mijn toetsweek (anderhalve week later) weer contact opgenomen om eventueel een tweede ontmoeting in te plannen. Ik had na onze eerste ontmoeting aangegeven dat ik het die week even druk zou hebben, maar daarna graag weer contact op wilde nemen. De eigenaar gaf toen aan dat ze erg druk was en zei dat ergens die week daarna misschien een optie zou zijn. Ik heb haar succes gewenst en benadrukt dat een tweede ontmoeting geen haast had en dat ik het wel zou horen als ze er weer tijd voor had.
Nu zijn we een maand verder, en anderhalve week geleden besloot ik haar toch nog een berichtje te sturen om te vragen hoe het ging. Helaas heb ik daar tot nu toe nog geen reactie op ontvangen.
Is het in dit geval 'netjes' om mijn zoektocht naar een verzorgpaard opnieuw voort te zetten?
Ik zou inderdaad verder op zoek gaan naar een ander leuk verzorgpaard. Als de eigenaar niet reageert op berichten houd het snel op.
Sky_High schreef:Eens hoor, ik zou ook liever netjes afgewezen worden dan “geghost”. Maar in mijn zoektocht loop ik hier ook tegenaan, geen antwoord is blijkbaar ook een antwoord.
Sky_High schreef:Iemand wel succes gehad met Horsify?
Ik heb op 2 paarden gereageerd, maar nooit meer iets gehoord, ook niet een soort afwijzing die de site omschrijft?
Op mijn eigen oproepje 1 reactie maar dat vond ik geen goede match.
Heb het ook maar weer op MP geprobeerd, al 1 reactie maar ook zeker geen passende match
Cinnepin schreef:Nou vooral dat. Wat heb je te bieden.
Ik lees veel advertenties met mensen ( vooral kinderen of jong volwassenen ) die een bijrijdpaard zoeken.
En dat staat er vooral "ik wil dit en ik wil dat". En verder helemaal niets. Kinderen die minderjarig zijn willen wedstrijden rijden. Maar nergens staat wat hun tegenprestatie is.
Een kind van 14 heeft b,v geen rijbewijs, dus wie koopt de trailer en brengt hem/haar naar die wedstrijden?
Ik heb in het verleden wel eens een topic geopend met titel "bijrijders willen steeds meer ".
Ik was als kind al tevreden met als ik ergens een paard kon poetsen. En als ik mocht rijden was dat geluk hebben en zeker geen vereiste.
Bij sommige advertenties denk ik vaak ook dat ze lekker een eigen paard moeten kopen met wat ze allemaal willen.