Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:26

Maar is jouw shet ook blind? :+
Heb er wel over zitten denken hoor :j Eerder al. Maar tot nu toe nog niet het idee dat het haalbaar is.. Kan wel nog komen hoor, een mens moet ergens naartoe kunnen werken ;)

@ Ladyson : heb ik ook :j Omdat ik heb gemerkt wat het met mijn paarden doet als je maar gewoon zegt "hup, niet zeuren, lopen" (toen waren ze overigens nog niet van mij, maar ken hun verleden, speelt natuurlijk ook mee). En ik wil gewoon niet terug naar die tijd, wil iemand die zich wil verdiepen in het waarom en niet alleen maar aan zijn eigen lolletje denkt ..

Een groom die gewoon enkel mee gaat met de koets? Zou een optie zijn :j Maar zijn die mensen te vinden? Iemand die beetje regelmatig kan, liefst ook overdag op de dagen dat ik (we) vrij zijn .. Geen idee of dat te vinden is .. Wilde het al compenseren door ze ook wat met de pony's te laten werken, maarja, daar twijfel ik dus over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:19

Nou mijn shet ziet van alles wat ik niet zie en omgekeerd........
Blind nee.
Maar ik denk dat Boke al zo goed opgeknapt is dat hij dat toch aan kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:22

Misschien wel :j Al blijk ik me nog regelmatig te vergissen in hoe goed hij al opgeknapt is en wat hij wel en niet (mentaal) aan kan .. Daar ben ik wat huiverig voor, zeker als ik hem dan in andermans handen moet duwen, dan moet ik al 99% zeker zijn dat het allemaal goed gaat gaan...

Maar vaak durf ik zelf niet genoeg, dat klopt :j Alleen, als ik dan tegen mezelf zeg "komop, pony kan dit best, gewoon doen", dan gaat het meestal verkeerd :') Dus ja .. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:27

Groom vragen die ook kan mennen eventueel en dan zelf eerste keer hem vast houden?
Shet hier zo is een enorme draak maar die was zo onder de indruk dat hij meeliep als of hij het al jaren deed en daarna nooit geen probleem meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:35

Is een optie :j Waar zoek ik die? :+ :))

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:36

chelle_dora schreef:
mnkortleve schreef:
O oke dan ben ik wss erg makkelijk/nuchter, je vertrouw je paard of je vertrouw het niet en als je je paard niet vertrouw moet je de weg niet op gaan.Zie er hier genoeg alleen voorbij gaan

Ik zou gaan voor erg makkelijk, want hoe braaf je paard ook is, er kan altijd wat gebeuren, buiten heb je ook te maken met invloeden van buitenaf, en dat heeft niks met vertrouwen te maken.

Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar als je al de weg op gaat met de gedachten in je hoofd dat je paard compleet kan flippen of dat je de weg niet over kan steken zonder dat er iemand af stapt dan heb je naar mijn idee helemaal niets op de weg te zoeken.
Een paard reageert soms in een flits en als je er dan wel met zijn 2en op zit is het ook maar afwachten of je snel genoeg ben.
Maar goed met 2 zal je vast meer kans hebben hetzelfde met onder het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:39

Hulp met de weg oversteken heeft niks te maken met het paard, maar puur met het feit dat je de auto's doorgaans niet ziet aankomen zonder je paard op de weg te zetten ... :+

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:46

Hmm ik ken wel wat mensen die alleen groom zijn, maar waar je die vindt.. geen idee haha! Met een verzorgster is het ook de vraag of ze vaak en overdag kunnen. Je zou wel kunnen afwisselen tijdens het rijden als dat goed gaat? Of is dat geen optie? Dat maakt het wel leuker.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:25

[***] schreef:
Hulp met de weg oversteken heeft niks te maken met het paard, maar puur met het feit dat je de auto's doorgaans niet ziet aankomen zonder je paard op de weg te zetten ... :+

Maar hoe doen al die trekker chauffeurs dat dan die zijn nog veel langer, ik zie al die mannen al uit stappen om te kijken of er iets aan komt. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:44

@ Ladyson : als het goed gaat mogen ze best wel de leidsels eens in handen nemen :j Dat sowieso :j

@ mnkortleve : dat weet ik niet hoe die dat doen. Ik ga in ieder geval niet mijn paard de baan op sturen om dan te kijken of er een auto aankomt of niet (al moet ik dan niet kijken als die aankomt, dat merk ik dan vanzelf wel := ).

Maar bon, dat is eigenlijk offtopic, ga het voorlopig nog even aankijken ... Heb gelukkig wel enthousiaste stalgenootjes die wel willen proberen te combineren dat ze zowel hun eigen paard kunnen rijden als met de koets weg gaan, dus misschien komt het allemaal wel gewoon goed ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:27

Ladyson, wat een gedoe met die verzorgster.

[***], groot gelijk dat je niet mennend alleen op pad gaat.
Zie me dat ook nog niet doen, hoe kan ik een kruising veilig over komen als die onoverzichtelijk is?
Moet ik dan het paard midden op de weg planten of zo? Gaat gewoon niet, mennend heb je gewoon groom nodig.

Er is trouwens een groom zoekt menner/ menner zoekt groom topic bij AR, misschien dat je daar een oproepje kan plaatsen, ik heb via dat topic, super groom gevonden!

Hier mijn bijrijder verslag.. van van de week..
Vriendelijk jong volwassen vrouwtje, had vriendin mee, geen probleem, ouders was mij ook prima geweest, niet iedereen durft alleen op stap, kan zelfs heel verstandig zijn iemand mee te nemen.

Maar helaas..
Ze moest Sjol vastzetten, kon geen paardenknoop (reed al wel paar jaar bij maneges), vond ik wat typisch.. (was zo ongeveer het eerste wat ik kon toen ik ging rijden, erger nog dat had ik opgezocht in een boek van de bibliotheek, net zoals veel andere dingen)
Opzadelen dan maar, shabrak veels te ver naar achteren (en dan bedoel ik heeeeeeel ver), zadel daar weer half bovenop.
Singel met gaatje 4 beginnen vast te maken.
Nou ja, dat vond ik wel tegenvaller, ging ervan uit dat ook een manege ruiter wel een paard op kan zadelen.
Rijden ach het is Sjol, dus die ging op de vereniging meteen in standje manege en dacht, wat niet hoeft doe ik ook niet.
Vond dat nog niet zo'n probleem, ze stuiterde niet en trok niet aan teugels, dus dat was wel oke.
(Wel een scheef lopend paard en ze maakte fout met aangaloperen (binnenbeen naar achteren), waardoor Sjol uiteraard in de contra aansprong, wat ze dan niet door had. (geef toe, op Sjol heel moeilijk te voelen, maar wat je niet voelt kan je bekijken) en Sjol zou hier zeker niets van gaan leren. Nadeel, geen ruiter die gaat voelen of je paard wel of niet rad is.)
Terug naar stal, deken op.. bilkoorden en kruissingels bleken ook kreten te zijn die niet meteen duidelijk waren.

Had haar eerst morgen nog op buitenrit mee willen nemen om te kijken of het echt niets was, was namelijk wel heel aardig meisje.
Maar, heel eerlijk... Ik heb geen zin om hier eerst boel tijd in te steken en dan weer van koude kermis thuis te komen.
Als je na aantal jaren manegelessen dit nog niet kan, ga je dat ook niet binnen 2 wkn netjes leren.
En de verenigings lessen hier gaan haar denk ik niet passen, weet waar ze nu rijdt en dan gaat de cultuurschok wel ernstig zijn.
Dus maar afgebeld, helaas pakte niet op, dus maar gesms't (was nog op mijn werk).
Wou haar later nog bellen, maar gezien het smsje dat ik terug kreeg, bespaar ik me de moeite.

De zoektocht zet zich voort...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:51

[***] Nou ja hier in die kleine dorpjes moet je soms met goed geluk met je auto al een kruising of weet ik wat over en dan heb ik maar een kleine auto en wij hebben hier een bedrijf met tractoren die een stuk langer zijn dan een pony/paard met kar, vandaar dat ik er wss iets anders over denk.
Hetgeen wat daar rijd is bekent met het slechte zicht en houd daar rekening mee heel simpel.

Sjolvir Wat is er verkeerd met het gaatje 4 aansingelen? snap dat niet helemaal. :o Ik zeg van te voren hoe ik het doe zodat ze dat dan ook zo kunnen doen, bij mij eerst beide kanten gaatje 2 en dan rondje lopen en dan 4 om 4.
Ik vind eigenlijk dat je wel heel snel nee zegt, bij de 1e keer is het vaak uit proberen en durven ze niet echt aan te pakken, vooral niet als er niets van te voren gezegd word.
Binnen 2 weken kan een ruiter die van de manege af komt toch niet veranderen in een perfecte ruiter.
Op een manege paard leren ze niet hoe een deken vast gemaakt moet worden en weer los, daar hebben ze vaak geen dekens.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:03

Gaat niet om het rijden, maar om het omgaan met paard buiten het rijden om.
Als iemand al jaren rijdt en echt niet kan opzadelen en geen paard vast kan zetten op correcte manier,
geeft dat in mijn ogen aan, dat diegene daar in de afgelopen jaren ook geen echte interesse in heeft gehad.

Ken de manege waar ze rijdt, als je wilt kan je daar ook alles gewoon leren, maar het hoeft niet (cultuurschok hier met de lessen zou dan ook zijn dat je hier flink achter je broek aan wordt gezeten en ze gaf zelf aan juist daar fijn te rijden en niet ergens anders (gaat daar meer dan relaxt, op zich geen probleem, maar wel een heel verschil), je kan daar ook gewoon je paard kant en klaar aanpakken en weer afgeven.

Vorige bijrijder die ik wel nam, kwam 1e x op Sjol ook in stap de bocht niet door :D Sjol heeft hogeschool neem onervaren ruiters in het ootje gevolgd. Maar die kon je gewoon los laten op stal zonder dat je daar nog een basiscursus op los hoefde te laten, bij dit meisje niet dat gevoel.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:11

Hoi,

Mag ik mij ook melden? ik ben al vanaf oktober een verzorgster/bijrijdster voor mijn shet aan het zoeken maar dat wil maar niet lukken

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:13

Mij valt op hoe weinig mensen die al jaren met paarden omgaan ( rijden) eigenlijk iets van 'paardentaal' afweten of hierop inspelen... ik ben hier zelf ook geen guru in hoor en leer elke dag nog zaken bij ( vooral hoe ik het dus niet meer moet doen bij mij paarden, haha) maar ik vind het gewoon gevaarlijk om iemand met mn paard te laten omgaan die het niet opmerkt wanneer mn paard iets aangeeft...

Ook simpele rijtechnische basis principes ( hoe je stuurt) wordt op veel maneges schijnbaar niet goed aangeleerd... ik ben echt een beetje in shok...

Merk dan ook dat ik ga twijfelen aan mezelf; " ben ik te kritisch met het vinden van een bijrijder?"...

:-?

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:15

rhian schreef:
Merk dan ook dat ik ga twijfelen aan mezelf; " ben ik te kritisch met het vinden van een bijrijder?"...

heel herkenbaar

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:19

rhian schreef:
Mij valt op hoe weinig mensen die al jaren met paarden omgaan ( rijden) eigenlijk iets van 'paardentaal' afweten of hierop inspelen... ik ben hier zelf ook geen guru in hoor en leer elke dag nog zaken bij ( vooral hoe ik het dus niet meer moet doen bij mij paarden, haha) maar ik vind het gewoon gevaarlijk om iemand met mn paard te laten omgaan die het niet opmerkt wanneer mn paard iets aangeeft...

Ook simpele rijtechnische basis principes ( hoe je stuurt) wordt op veel maneges schijnbaar niet goed aangeleerd... ik ben echt een beetje in shok...

Noop, bij mij ook veiligheid voorop.
En er zijn best manegeruiters die het netjes doen.
Sjol heeft tijden een meisje gehad dat toen 11 of 12 was toen ze begon met Sjol doen, maar die was handig, slim.
En toen stond Sjol op een terrein waar ook de bakken lagen en de paddock en altijd mensen die toezicht hielden.
Heel andere situatie, sta nu ergens waar niemand is en je moet over de weg naar de vereniging.
En Sjol staat met haar vriendje, die heel lief is maar bemoeial vd bovenste plank en die je altijd eerst netjes moet "verwijderen" wil je het veilig houden en iets met mevr. fjord gaan doen.

Nog een nadeel is dat als ik een bijrijder neem ik daar vind ik ook aan vast zit, omdat ze lid moeten worden van de vereniging. (Kan ze wel 1 of 2 x laten rijden zonder lid te zijn, maar dan is het klaar)
Eenmaal lid vind ik het niet kunnen dat ik ze dan zomaar de laan uitstuur.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:48

Ik zal er ook altijd ( naja zeker in het begin)bij zijn. Simpelweg omdat ik ons andere paard dan rijdt. Ik vind dat ook het prettigst. Wil weten wat er met onze dieren gebeurd. Ze kunnen niet praten.. als je na een tijdje ziet dat het wel goed zit zal ik dat gevoel denk ik wel los kunnen laten.. maar voor nu: het zal de eerste serieuze bijrijder zijn dus is voor mij ook echt wennen.. :) !

Nu zondag komt nog een dame 'klikken'... ben benieuwd... :)

Het meisje wat me vorig jaar een paar weken heeft geholpen klikte heel leuk tussen zowel ons paard als met mij. Helaas is ze meer gaan werken en stopte het dus sneller dan verwacht. Ik heb ook best wat tijd en energie in dit gebeuren gestoken.. merk dat ik nu ook wat kritischer ben geworden hierdoor... wil niet mensen "gratis les" gaan geven om vervolgens weer in tijdsnood met twee paarden achter te blijven...

@sjolvir: hmm, kan me voorstellen dat je dan nog es extra het gevoel hebt ' aan iemand vast te zitten'... kun je niet een regeling treffen met de vereniging? Dat zij per maand of per half jaar betaald?

En klopt hoor, er zijn genoeg manegemeisjes die mij er ook zo uitrijden... bedoelde ook niks richting de mensen die les nemen.. verbaas me meer over de wijze van onderricht op die desbetreffende manege... ( maar ik weet toen ik zelf 20 jaar geleden ((( OOOO DAT KLINKT EVHT OUD!!!))) nog manege lessen nam dat er ook al weinig aandacht was voor de individuele ruiter... het was meer de uitdaging voor de instructrice om al die eigenwijze ponys en al die verwende meisjes enigzins door de bak te bewegen... ;)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:18

Sjolvir Ik denk dat zeker ¾ van het jongeren spul amper weet hoe een zadel op een paard moet liggen, ik heb er hier nog geen 1 gehad die het wist ook de 20+ niet, maar goed ik snap wat je bedoel. :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:36

Jammer dat het niks was....

Ik heb datzelfde 'probleem', begin er gewoon liever niet meer aan.
Het kost zoveel tijd, moeite en investering om iemand alles te gaan leren.
Die tijd gebruik ik liever voor mezelf, ga ik zelf lekker trainen.....

De verzorgster stop ik wel veel tijd in, zie dat als een investering, maar een bijrijder,
dat moet toch eigenlijk aardig kant-en-klaar zijn, dat is mijn mening.
Kan dus goed begrijpen dat je er niet mee verder gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:52

@ Sjolvir : dank je, dat topic heb ik inderdaad al eens zien voorbijkomen :j Ook al eens in gekeken maar gaat toch grotendeels om Nederland (en dan wat hogerop) heb ik het idee, dus zou al heel toevallig zijn moest daar iemand uit mijn regio wat zoeken .. Maar wie weet, oproepje doen kan nooit kwaad natuurlijk :Y)

@ mnkortleve : dat zal het verschil in opvatting zijn :j Hier in de buurt van stal houden ze (doorgaans) wel rekening dat er een paard kan lopen, maar als je echt de bossen in trekt en de routes volgt (de meer uitgebreidere routes dan, maar dat is toch wel mijn bedoeling) dan moet je af en toe eens een grote weg over, en dan kom je dus uit het bos, straat over en weer bos in .. en dat zie je gewoon niet vanaf de koets, dus op zo'n moment heb je iemand nodig. En verder is 2 paar handen gewoon altijd handig, hoeft nog niet omdat je paard iets raars doet, maar stel nog maar dat die zich mistrapt en ineens kreupel loopt, of zich op een andere manier bezeerd, dan is het gewoon fijn voor alle partijen dat je heel snel kan uitspannen en dat gaat beter met 2 dan alleen ;)

Die paardenknoop, haha, uren & uren heb ik daar op gestudeerd als klein meisje, 100en keren geoefend op de manège .. Dus ik kan me wel voorstellen dat zoiets kleins heel erg veel zegt :j

rhian schreef:

Wauw, wat ben ik blij dat er nog iemand dit post, voel ik mij toch niet meer zo alleen .. Dat is dus mijn hele probleem inderdaad, en daarom lijk ik enorm kritisch .. Maar ik heb paarden die zeg maar heel slecht dingen aangeven (introvert) maar ze geven ze wel aan, en merk je ze niet op dan kan je wel eens "plotseling" heel erg in de problemen komen (bij de ene pony al meer dan bij de andere) en ja, heb geen zin dat mijn verzorgster/bijrijder ineens onder mijn pony ligt omdat ze bij het poetsen een signaal gemist heeft .. En als er nu iemand is die daar echt over WIL leren dan zijn daar heus wel mogelijkheden voor, en wil ik daar best wel wat tijd insteken (al heb ik er ook gewoon zelf moeite voor gedaan en alles zelf opgezocht en geleerd, wil dan wel dingen aanreiken maar om echt constant handje vast te houden is ook weer niet de bedoeling) .. Maar die tegenwoordig vinden lijkt me nog moeilijker dan "gewone" bijrijders := :+

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:58

Haha nou ik moet toegeven dat ik geen idee heb hoe DE paardenknoop gaat.. maar ik maak wel een knoop die je eruit kan trekken :)

Ik ga op mijn gevoel af heb ik besloten en wat minder op de harde feiten/toezeggingen dus ik vind het een wijze beslissing.

Mijn vorige verzorgster gaf aan op alle dagen te kunnen. Vervolgens bleek ze op donderdag en vrijdag te werken (na stage) waardoor ze alleen kon als ze vrij zou nemen, oftewel op die dagen kon ze soms op verzoek.. daarna switchte ze van stage en kon ze alleen op maandag, zaterdag en zondag nog. Terwijl in heeel duidelijk had aangegeven dat een flexibel iemand voor mij heel belangrijk is (moet regelmatig naar buitenland). Ze kon toen ik naar buitenland moest, opeens ook niet meer vrij nemen van werk. Ik heb dus weer bij mijn stalgenoten aangeklopt terwijl ik daar juist vanaf wilde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:59

Haha nou, voordeel wat ze hier hebben is dat de paarden tussen 2 palen vast staan, dus hier is die knoop niet nodig, kan ik daar al niet op beoordelen :Y) :))

123bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:14

Hoi,
Wij zijn ....(13),.....(13) en .......(14). Wij vroegen ons af of u een of meerdere pony's heeft die wij zouden mogen "verzorgen". Mischien doet u zelf niks met de ponys,heeft u geen tijd of kunnen ze wat extra aandacht gebruiken, dan zouden wij dat graag geven. We kunnen longeren , rijden , poetsen , wandelen enz. We hebben ook ervaring met buiten rijden. Mesten, voeren of andere klusjes zijn zeker geen probleem dit soort dingen horen erbij. Wij komen in weer en wind naar uw pony. Als we zouden kunnen rijden, zouden we eventueel een bijdrage kunnen leveren. Rijden is zeker geen must, en we zouden het super leuk vinden als u een shetlander,pony of paard heeft die extra aandacht verdiend. 
Zelf rijden wij een aantal jaren op een manege en hebben meerdere pony's bijgereden en verzorgd. Waaronder shetlanders, tinkers, haflinger x new forest en een arabier x welsh dus weten wat dit inhoud. We zijn nu weer opzoek naar een nieuwe uitdaging omdat de ponys die wij nu verzorgen/rijden binnekort verkocht worden. U kunt mailen naar dit emailadres als u geintresseerd bent. Bent u zelf niet opzoek of heeft u niemand nodig, maar kent u wel iemand die een ponys of paarden heeft, kunt u ook mailen.

..........@hotmail.com

Of bellen/smsen/whatsappen naar 06-.......

Wij hopen op reactie en zouden het erg leuk vinden!
Gr.......

is dit een goede advertentie om bij weides op tehangen/in de brievenbus doen ? En hebben jullie misschien nog een toevoeging?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:15

123bo.
Ik zou de advertenties los van elkaar maken, dus niet 3 meisjes.
Reden, iemand moet maar net 3 jonge meisjes tegelijk willen hebben en de kans dat iemand 3 stuks heeft staan of 2 is niet zo heel groot.
Jullie vergroten denk ik jullie kansen als jullie onafhankelijk van elkaar wat zoeken, maar ik, snap best dat het samen veel gezelliger is.

Zet je telefoon nummer er maar niet bij, als mail vertrouwd lijkt kan je altijd nog telefoon nummer van de ander vragen of die van jou geven.

In brievenbussen en aan weides hangen is dan weer wat lastigere, zou zeggen bij de rijverenigingen ophangen en bij maneges en ook de supermarkt. Paardenmensen doen ook boodschappen.

En hou even in de gaten dat een bokt account persoonlijk is, dus deze is van 1 van jullie, jullie moeten als jullie willen bokken er allemaal zelf 1 hebben.

Paardenknoop, hi, geen idee of ik de officiële gebruik maar je kan hem lostrekken en dat is de essentie ervan.

[***] echt ik dacht ook dat ik kansloos was, maar heb dus ook via dat topic iemand gevonden.

Bijrijder verhaal krijgt staartje, is dus 23 jarige die al 12 jaar rijdt.
Kreeg namelijk vanmiddag de persoonlijk begeleider aan de telefoon.
Meisje dacht namelijk dat ze het al geworden was en ze de pony mocht gaan verzorgen.
(tuurlijk.. met 1 x langskomen is het geregeld, even nog daargelaten dat ze nog lid moest worden van de vereniging (waar je echt echt echt alleen maar per jaar lid kan worden! incl. diensten draaien (stond ook in advertentie) en ze nog niet eens bij een les is wezen kijken waar ze in zou moeten gaan rijden.
Uitgelegd, dat het heel aardig meisje is maar totaal onervaren. Haar moeder was boos geworden, want ze was niet onervaren maar reed dus al vanaf... paard. Ja maar daarom juist!! Als ze nou sinds een blauwe maandag reed en zo met paarden omging dan zou je denken valt nog wel snel wat aan bij te leren, maar juist iemand die het al heel lang doet en daar is blijven steken..
Heb ook gezegd, ik heb geen zin om daar 3 of 6 maand tijd in te steken en dan nog niets te hebben.
Zoek iemand die zelfstandig de paarden kan doen en dat ik erover na had gedacht sinds woensdag en
toch had besloten het niet te doen, vanwege de slechte vooruit zichten.

Denk je volwassen iemand te nemen en dan niet hele familie langs te krijgen, krijg je dat als nog.
Heb aangegeven dat moeder best mag bellen en dat ik het prima uit kan leggen.
Ben per slot van rekening geen manege, je mag hier best komen rijden, maar dan moet het win win situatie zijn voor mij en voor diegene die gaat rijden.

Snap er soms ook niets van... Mensen snappen niet dat het levende wezens zijn die soms iets doen wat je niet verwacht en dat je met ca 500 kilo niet zo maar iedereen op stap laat gaan, simpelweg
vanwege gevaar voor die persoon, het paard en in mijn geval, de overige weggebruikers.
Hier worden 20 jarigen nog door hun ouders begeleid als ze over straat moeten met het paard en niet
paardenmensen sturen bij wijze van spreken hun 12 jarige onervaren kind naar een 3 jarige wilde woeste zwarte ontembare hengst om hem in te gaan rijden. arggghhhhh!!!!!

Maar vandaag heerlijk buiten gereden, met Toobs en met me mee de dochter van een vriendin, lekker rondje polder getuft.