Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:18

xSogno schreef:
Waarom zou iemand die ECHT kan bijdragen aan de africhting dat gratis doen? Normaal betaal je daar voor als eigenaar.

Waarom niet? Er zijn gerust meiden/dames/whatever die goed kunnen rijden, maar geen eigen paard kunnen onderhouden of daar de tijd niet voor hebben. Iets kunnen bijdragen aan training hoeft toch niet meteen te betekenen dat je er je brood mee verdiend? Hij heeft net 2,5 maand bewust in training gestaan bij en professioneel iemand. Daar heb ik voor betaald ja, maar ik ken ook bijrijders die zelf erg handig zijn, maar er niet hun brood mee verdienen, maar dus wel een paard bij rijden

Zo vreemd vind ik het niet hoor. Ik vraag toch niet iemand die mijn paard professioneel gaat uitbrengen zodat hij straks internationaal loopt.

Sees

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:30

Col, recensies vragen is inderdaad geen gek idee? Sowieso vragen naar (wedstrijd)ervaring? Heb je geen instructeurs op stal die Col bij zouden willen/kunnen rijden?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:32

Nee, alleen dus tegen trainingsgeld. Denk ook dat je ook wel scheve gezichten krijg als je het ene paard bij rijd zonder vergoeding en het andere paard traint en wel vergoeding vraagt. Ook al is het wel een verschil, maar lijkt me wel lastig. Recensies is inderdaad sowieso een goed idee.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:37

Denk dat het wel leuk kan zijn wanneer je in de toekomst zelf een groen paard wil kopen.

Zelf zou ik er zeker niet aan beginnen. Eerste tijd alleen maar rondjes rijden. Paard op eigen benen zijn balans laten vinden en wat kracht laten ppbouwen.
Imo erg saai.

Iemand met minder ervaring zal wat fouten maken of veel fouten. Zo hoor je ook van bloed, zweet en tranen, maar dat zou totaal niet nodig hoeven zijn...
Als je zoiets aanbied zou je imo wel steeds moeten kunnen corrigeren en kost zo'n verzorgster in het mindere geval dus een hoop energie.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:46

Collie2008 schreef:
xSogno schreef:
Waarom zou iemand die ECHT kan bijdragen aan de africhting dat gratis doen? Normaal betaal je daar voor als eigenaar.

Waarom niet? Er zijn gerust meiden/dames/whatever die goed kunnen rijden, maar geen eigen paard kunnen onderhouden of daar de tijd niet voor hebben. Iets kunnen bijdragen aan training hoeft toch niet meteen te betekenen dat je er je brood mee verdiend? Hij heeft net 2,5 maand bewust in training gestaan bij en professioneel iemand. Daar heb ik voor betaald ja, maar ik ken ook bijrijders die zelf erg handig zijn, maar er niet hun brood mee verdienen, maar dus wel een paard bij rijden

Zo vreemd vind ik het niet hoor. Ik vraag toch niet iemand die mijn paard professioneel gaat uitbrengen zodat hij straks internationaal loopt.

Nou ik vind het wat onrealistisch. Normaal betaal je voor zoiets en jij wilt dat iemand het gratis komt doen. En ik ben echt niet tegen dat bijrijder moeten betalen en absoluut niet van mening dat bijrijders betaald zouden moeten worden, maar dit is imo onrealistisch.

Het staat je natuurlijk vrij om te vragen, begrijp me niet verkeerd, maar de kans dat je zo iemand vind lijkt me zeer klein.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:54

Dat vind ik ook weer erg negatief. Denk best dat er mensen zijn die het willen. Een betere spiegel kun je niet vinden.

Echter vraag ik me af of de eigenaar er wel iets positiefs uit kan halen.
Imo hebben de meeste verzorgsters niet genoeg ervaring.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:59

Als ik in de buurt zou wonen, zou ik het zo doen. Ik kan naar mijn eigen mening best aardig rijden (ook al heb ik natuurlijk wel verbeterpunten) heb meerdere jonge paarden zadelmak gemaakt of verder door getraind. Maar goed, ik zie een verzorgpaard echt als een verantwoordelijkheid, mijn huidige verzorgpaard zie ik ook meer als 'mijn' paard omdat ik ook de enige ben die op haar rijdt. Trainingsschema stel ik zelf op in samenwerking met mijn instructrice en ik ga ook naar stal toe als ik niet kan of ga rijden. Verzorging is dus ook een onderdeel ervan.

Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen dit zo ziet, goed zoeken ze zijn er vast wel ergens.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:00

sneeuwpop schreef:
Dat vind ik ook weer erg negatief. Denk best dat er mensen zijn die het willen. Een betere spiegel kun je niet vinden.

Echter vraag ik me af of de eigenaar er wel iets positiefs uit kan halen.
Imo hebben de meeste verzorgsters niet genoeg ervaring.

Maar die verzorgster met minder ervaring wil zij niet, toch? Er zullen best mensen zijn die dit willen doen, maar ik denk dat de mensen die voldoen aan haar eisenpakket dit niet gratis gaan doen.

Ik denk dat je er als eigenaar best iets positiefs uit kunt halen als je iemand hebt met wat ervaring die bereid is tot het betalen van goede lessen. Iemand vinden met dit eisenpakket die het gratis wilt doen lijkt me onrealistisch. Maar nogmaals, het staat haar vrij om te vragen natuurlijk, ik zeg alleen dat ik niet denk dat ze zo iemand gaat vinden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:08

Hangt er ook vanaf wat er in de omgeving aangeboden wordt.
Sommige plaatsen zijn erg duur en kan je meer kiezen uit verzorgsters.
Op andere plaatsen mag je blij zijn als er iemand zelf geen eigen paard hebt en toch wil rijden. :-p

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:00

sneeuwpop schreef:
Denk dat het wel leuk kan zijn wanneer je in de toekomst zelf een groen paard wil kopen.

Zelf zou ik er zeker niet aan beginnen. Eerste tijd alleen maar rondjes rijden. Paard op eigen benen zijn balans laten vinden en wat kracht laten ppbouwen.
Imo erg saai.

Iemand met minder ervaring zal wat fouten maken of veel fouten. Zo hoor je ook van bloed, zweet en tranen, maar dat zou totaal niet nodig hoeven zijn...
Als je zoiets aanbied zou je imo wel steeds moeten kunnen corrigeren en kost zo'n verzorgster in het mindere geval dus een hoop energie.

Paard is niet helemaal groen hoor. Is bijna 6 en kan gewoon mee gestart worden

Ik vind het niet onrealistisch dus. Het is net alsof ik Anky vraag m'n knol te verzorgen. Ik vind een handige jonge meid ook prima hoor :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:57

Sorry hoor.
Bij training plus africhting denk ik aan een hoop basiswerk.
Als hij al kan starten, dan snap ik je probleem niet. Dan is het toch allemaal niet zo moeilijk?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:15

Hoezo heb ik een probleem?

Ik wil gewoon geen huistuinenkeukenprutser op m'n paard, is dat zo gek? Iemand die echt fatsoenlijk kan rijden en daar feeling voor heeft. Zo iemand traint mijn paard toch ook? Of kan alleen een Gal dat tegen een fikse vergoeding? Genoeg mensen die echt wel kunnen rijden, maar daar geen tijd/geld voor hebben. Lijkt mij een win/win situatie

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:16

En daarbij, feit dat hij een B-proefje kan lopen betekent toch niet dat hij niet verder getraind hoeft te worden?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:55

je zoekt dus gewoon en wedstrijdgerichte bijrijder, liefst met al wedstrijdervaring zodat je idee hebt van niveau voor ze op je paard stappen. Als iemand al L2 of M1 gereden heeft met een ander paard of pony heb je grotere kans dat zo iemand je paard netjes kan bijrijden dan iemand die alleen recreatief heeft gereden met daarvoor alleen manegeervaring.

Er zijn inderdaad genoeg meiden/dames met wedstrijdervaring zonder eigen paard die niet betaald hoeven te worden of het zelfs normaal vinden zelf wat bij te dragen (in elk geval eigen les en wedstrijdkosten, ook bij een onervaren paard)

VPgezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:43

T is wel balen zoek al lang een paardje met een vriendin...
Maar helaas
Noord Brabant heeft iedereen zowat al iemand of ze vragen ene bijdragen wat wij gewoon niet kunnen betalen..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:08

Weet niet of je echt samen op zoek bent, maar dat raad ik af.
Als eigenaar zou ik daar niet snel voor kiezen namelijk. Meer mensen zijn ook meer wensen en meningen....

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:15

Sneeuwpop, ik zou daar als eigenaar ook niet snel voor kiezen. Temeer omdat er dan nóg iemand extra op mijn paard zou rijden :o.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:33

Ik zag laatst een advertentie voorbijkomen waarvan ik me afvraag wie daar in hemelsnaam intrapt.

Gezocht bijrijder voor 3 jarig sensibel paard. Je moet hem wel zelf inrijden. Er wordt een bijdrage van 125 euro per maand gevraagd.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:44

Dat samen zoeken kan het moeilijker maken. Maar voor iemand die bv de paarden aan huis heeft en er dus meerdere heeft staan is het misschien weer wel fijn. Je weet dan in ieder geval dat de verzorgers elkaar mogen. Maar inderdaad voor 1 paard zal het wel lastiger zijn.
Weet niet of jullie ergens een advertentie hebben maar als dat zo is zou ik dat splitsen mocht er dan iemand reageren op 1 van jullie en die heeft meerdere paarden kan je altijd nog vragen of je vriendin eventueel ook mee zou mogen verzorgen.

@ Refagreni Ja soms kan je er met je verstand niet bij. Ben ik een aantal jaar geleden ook tegen gekomen. Dat paard stond ook nog te koop. Zou wel mooi wezen als iemand betaald om hem in te rijden en daarna word die verkocht. Denk dat die mensen lang kunnen wachten.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:20

Refagreni schreef:
Ik zag laatst een advertentie voorbijkomen waarvan ik me afvraag wie daar in hemelsnaam intrapt.

Gezocht bijrijder voor 3 jarig sensibel paard. Je moet hem wel zelf inrijden. Er wordt een bijdrage van 125 euro per maand gevraagd.

Hoewel ik het ook niet aantrekkelijk vind (zachtjes uitgedrukt) kan ik me voorstellen dat er een bedrag tegenover staat om zo de manege meisjes te weren.
Toch verwacht ik dat de enige die interesse zou denk kunnen hebben, mensen die nog nooit een paard hebben beheerd en dat romantisch zien als in " samen leren" of mensen die zelf later een jong paard willen kopen en hierop gaan proberen....

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:03

€ 125,- om een paard in te rijden vind ik ook wel érg brutaal

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:37

Dat heb ik meer gehoord ze rijden het paard in naderhand wordt die verkocht daar begin ik niet aan was me onder laatst ook al eens gevraagd heb het al druk genoeg met me eigen stal nee zoiets ga ik echt niet doen als ze het paard in gereden willen hebben betaal die ruiter dan.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 00:16

Ik ben gevraagd om mijn huidige verzorgpaard te rijden :) Is een 18 jarig zz-licht dressuur paard. Kan er enorm veel van leren!

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 02:04

Hier meld ik me even weer een moeder belt me gek vraagt van alles maar ik eis wel een bijdrage gewoon dat ze een pak kuil gras per maand mee betalen is dat nu zo erg.
voor niks wil ik net niet hebben het is een hobby en dat kost geld.
Nu om maar van het gezeur af te zijn mag ze zondag op stal komen kijken.
Maar ik wil wel eerst even kijken of ze een klik met de paardjes hebben.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:39

Loveskary, hoe is het gegaan? En wilde de moeder de bijdrage niet betalen dan?