Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(al een paar keer ondertussen maar goed)
Die ander beveel ik niet aan
? Hippepony schreef:Sneeuwpop, ik heb in mijn advertentie staan dat ik nog kan leren. In 1 uur op een manegepaard kan ik niet een paard zo laten lopen zoals ik en mijn instructeur dat graag zouden willen zien. Daarom ben ik op zoek naar een bijrijdpaard, dan heb ik meer tijd om alle knopjes te vinden. Om een band te creëren, dat kan niet op de manege. Snap je?

En zeker als ik wel met de koets kan (wat ik zoveel mogelijk probeer aangezien de pony dat echt super vind) vind ik het behoorlijk zwaar om nog wat met de andere te doen, en die heeft zo graag aandacht... weet alleen niet of die ook graag aandacht van een vreemde heeft

En dat gaat bij een verzorger ook zo zijn natuurlijk.. )
mnkortleve schreef:O oke dan ben ik wss erg makkelijk/nuchter, je vertrouw je paard of je vertrouw het niet en als je je paard niet vertrouw moet je de weg niet op gaan.Zie er hier genoeg alleen voorbij gaan
Vind de reactie over niet vertrouwen best kort door de bocht. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er ooit wat zou gebeuren, anders ging ik inderdaad de weg niet op, maar toch ga ik liever niet alleen, door wat de rest zegt. Maar krijg beetje het gevoel dat mensen die zelf niet mennen geen idee hebben hoe het voelt of in elkaar zit (misschien heb ik het mis en heb je wel tonnen ervaring hoor, maar je hoort dit soort uitspraken wel vaker van mensen die zelf niet mennen.. ik dacht ook altijd dat het best wel alleen kon, tot ik zelf de leidsels in handen had).. En dat anderen het wel doen, tja, er doen wel meer mensen gekke dingen zal ik maar zeggen 

) en om dat nu dan te doen zodat een ander er plezier (naja, plezier) van heeft .. ik weet het niet ..
Ook niet bij stalgenootjes die ze nu toch al kennen bv., laat staan bij een volledig nieuw persoon. En kan misschien wel, als die persoon er veel tijd in wil steken en echt wil leren over waarom ze zo reageren zoals ze reageren, en hier aan wil werken om dat om te buigen naar iets goeds. Ik ben zelf zo iemand, ben er al jaren mee bezig, ga met mini-stapjes vooruit maar geniet van elk mini-stapje. Alleen, om dit ook nog in een verzorger te vinden ... tegenwoordig ... weet niet of ik er wel aan durf te beginnen

Alleen moet het wel veilig blijven, en blijken de verzorgers van tegenwoordig (of toch degene die hier langsgekomen zijn) te verwachten dat alles meteen van de 1e keer lukt .. Zeker als ze dan ook nog eens zien dat het bij mij wel "gewoon" kan, dan geven ze er al snel de brui aan .. En daar hebben zowel ik als de pony's niks aan .. Wil hen (vooral de blinde) ook niet constant nieuwe mensen geven om te leren kennen, dat doet ook allemaal geen goed ... Dus als ik zou weten dat ik iemand zou vinden die er ECHT voor zou willen gaan, gewoon omdat hij/zij de pony's super vindt, en er echt jaren voor wil uittrekken om dingen te bereiken (klinkt extreem, maar vooral bij de blinde is het gewoon zo extreem, kan er ook niks aan doen) dan wil ik het wel een kans geven ... Echter moet die persoon er tijd willen insteken en vooral zelf willen leren, ik kan wel zeggen "doe dit of dat", maar ze moeten ook snappen waarom ze dat doen en dat zelf leren zien wanneer ze wat het beste kunnen doen, als ik er steeds moet bij zijn om elke seconde te dicteren kan ik net zo goed er zelf wat mee doen
(natuurlijk zal dat in het begin wel zijn, het is altijd zoeken, maar het is wel de bedoeling dat ze na verloop van tijd zelfstandig iets kunnen doen, waarbij het wel veilig blijft voor alle partijen .. ).