Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:12

Een oude postzegel kan ook flink wat geld kosten :))

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:32

Ik heb al een zwartwit paard dus dat scheelt ;).

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:09

Sees schreef:
Ik heb al een zwartwit paard dus dat scheelt ;).

Dat geld niet, dan kan je valsspelen met dammen!!! _O- _O- _O- _O-

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:29

Ik verlies altijd met dammen dus ik vind dat ik dat voordeeltje wel mag behouden :D.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:50

:') _O-

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:32

EskeGirl schreef:
Een oude postzegel kan ook flink wat geld kosten :))

Gaat meer om de tijd :Y)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:53

Sees schreef:
Ik verlies altijd met dammen dus ik vind dat ik dat voordeeltje wel mag behouden :D.

-O- En ik al kijken naar leuke cremello paarden... bummer... -O-

_O- _O- _O- _O-

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:03

Hihi... ja... paarden kun je beter niet verzamelen... Zowel om tijd als geld...
Heb je ook geen hulp/bijrijders meer "nodig"

Er zijn trouwens best veel eigenaren zonder bijrijders die maar een paar keer per week naar hun paard gaan en ook dan niet elke keer rijden. Snap niet waar de gedachte vandaan komt dat paarden elke dag gereden moeten worden. Misschien is dat onervarenheid met eigen paarden?

MiesWen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:32

Je ziet inderdaad dat veel paarden elke dag gereden worden.
Een half jaar lang is mijn paard elke dag gereden( op een luxe manege waar je 6 lessen per week had) maar op een gegeven moment had ik geen zin meer en m'n paard ook niet.
Toen ik daar weg was en op een stal kwam te staan zonder lessen, reed ik 2/3/4 dagen in de week en was het weer veel leuker. Hij deed toen veel meer z'n best als toen ik elke dag reed.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:55

Elke dag rijden hoeft van mij ook niet hoor, dat ik haar het eerste jaar had deed ik dat nog wel (ook nog wel eens 2x per dag :') ), maar dat heeft ook vooral met je huisvesting te maken, paard wat 24/7 buiten staat heeft niet per se extra beweging nodig, paard wat op stal staat heeft die behoefte wel. Op het moment rijden we even helemaal niet :+... weide moet zomerklaar gemaakt worden, hekwerk gefikst etc. We zijn al 3 weken bijna non stop bezig met alle klussen, mest uitrijden, slepen, inzaaien etc.

Ik ga toch maar dammen denk ik :')

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:52

Hyppolyte heb jij ze aan huis staan?

Ik heb nooit iedere dag gereden, dat komt omdat Bonte al vrij snel nadat ik hem had een blessure kreeg en ik hem daarna heel lang niet vol heb durven belasten :o. Hij loopt nu 3 à 4x per week onder het zadel en dan nog 2 à 3x per week a/d longe/wandelen/harlopen/rechtrichten etc. Hij loopt in principe 24/7 buiten.

Breghje, oeh oeh mooie cremello, don't tempt me ;).

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:06

Sees, ik ben zooo niet van de kruisingen met Friezels, maar ik heb een heeeeel errug grote zwak voor valkjes.... dus ik zou als Bregh haar koliek ok niet had gehad, mss stiekem wel.... O:) Helaas voor mij zit ik nu op een je-weet-wel-vent dus die droom is ook weg. _O-

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:11

Toen ik mijn paard nog fanatiek trainde reed ik 1x per week dressuurles, 2/3x per week zelf trainen, 1/2x per week buitenritje en 1 of 2 x longeren. Maar kon ook gerust een tijdje minder fanatiek zijn door drukte of geen zin of slecht weer. Met 3/4 keer per week rijden kon ik ook in de vorstperioden goed doortrainen. 1x les 1 of 2 keer zelf trainen in binnenbak en evt nog een stapritje over de weg.

Paarden van anderen die ik reed/trainde reed ik ook gemiddeld drie keer per week. Probeerde het wel te verdelen over de week. dus beetje om de dag.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:16

Ik ben eigenlijk heel blij met mijn bijrijpaard. Ik ben de enige die haar rijd, op af en toe de eigenaresse na als ze samen met haar moeder een buitenrit maakt met hun andere paard. Ik mag wedstrijden rijden en van alles eigenlijk. Ik hoef niets te betalen, ook omdat ik het nu gewoon niet kán betalen. Als ik straks werk, dan ben ik best bereid om een x bedrag te betalen. Wel steek ik veel tijd in het paard, ga vrijwel iedere dag en ben ook bereid om taken van de eigenares over te nemen als zij het druk heeft. Ik koop veel dingen die ik nodig ben zelf, zoals hoofdstel, halsters, en andere tuigage en verzorgingsproducten.

Omdat zij zelf niet op het paard kan rijden (het paard is in feite van de dochter, die woont aan de andere kant van het land) doe ik het. Ik help haar er dus mee anders staat het paard stil.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:17

Vind het best pittig voor de paarden als er geen vrije dag tussen zit en ze elke dag fanatiek aan de bak moeten met eigenaar of bijrijdster.

En als je wel 1 rustdag in acht neemt dan heeft een bijrijdster met dtie dagen dus al de helft van het dier tot haar beschikking.... Halve stslkosten bij drie dagen zou zo gek nog niet zijn. Of 1/3 bij 2 dagen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:29

joyce B schreef:
Vind het best pittig voor de paarden als er geen vrije dag tussen zit en ze elke dag fanatiek aan de bak moeten met eigenaar of bijrijdster.

En als je wel 1 rustdag in acht neemt dan heeft een bijrijdster met dtie dagen dus al de helft van het dier tot haar beschikking.... Halve stslkosten bij drie dagen zou zo gek nog niet zijn. Of 1/3 bij 2 dagen.

Bij ons heeft Winston in principe geen rustdag, maar 7 dagen hard aan de bak is het ook zeker niet. Ik doe hem 5 dagen en de eigenaresse 2. Van de 5 dagen dat ik rijd, zit 1 les tussen en sowieso 1x longeren of relaxed zonder zadel. In de week van springles staat hij een dag helemaal stil, dan kom ik even poetsen en krijgt ie een worteltje :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:16

Mijn Bonte krijgt standaard iedere week wel een dag vrij of ik ga hardlopen met hem (nouja hardlopen :D...) en dat schaar ik ook onder vrij want dat stelt niets voor.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:03

Ik vind longewerk of erop zitten echt wel werken.
1 dag vrij vind ik wel nodig.
3 dagen is bij mij dus ook de helft van de week als het gaat om (bij) rijden

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:15

Het ligt inderdaad volledig aan de graad van de gevraagde inspanning. Een bosrit kan misschien wel intensiever zijn met interval training dan 1 uur dressuurles ;-)

Inmiddels heel wat mails binnen gehad van potentiële bijrijdertjes... Die snel een illusie armer waren dat het voor nop kon :Y) .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:11

5 en max 6 dagen vind ik mooi mbt training, waarvan 1 of 2 dagen niet rijden, maar longeren/lange lijnen etc.
Vrije dag lekker in de paddock en indien mogelijk op wei. Lekker stukje wandelen en grazen.
Ontspanning wordt vaak onderschat bij paarden, jammer is dat.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:41

sneeuwpop schreef:
Ik vind longewerk of erop zitten echt wel werken.
1 dag vrij vind ik wel nodig.
3 dagen is bij mij dus ook de helft van de week als het gaat om (bij) rijden

Met hardlopen zit ik er dus niet op :D.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:27

Zit er aan te denken om voor 2/3 dgn een bijrijder te zoeken en het dan voor gratis aan te bieden mits de bijrijder ook bij kan dragen aan de training/africhting van m'n paard. Oftewel iemand die echt kundig is. Maar hoe ga ik dat goed omschrijven zodat ik niet heel veel mensen aantrek die zeggen/denken dat ze wat kunnen, maar in de praktijk dat niet echt gaan uitvoeren? Iemand suggesties?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:30

Vragen naar recensies??
Diegene die er verstand van hebben die hebben ook vast al iets voor andere mensen gedaan denk ik dan.
Dat wil niet zeggen dat je ze allemaal moet gaan benaderen maar als ze niemand op weten te noemen kan je het er gelijk bij laten denk ik.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:51

@sees, nee ik heb ze helaas niet aan huis staan, wij huren een stuk land en hebben daarnaast zelf alle onderhoud ervan. Hoop werk, maar ook wel weer lekker, nu nemen we zelf alle beslissingen over weidebeheer en kunnen we het onderhouden zoals we zelf willen. Enige nadeel is dan dat je dus ook alles zelf moet doen, dus dat betekent in ons geval deze maand dus even niet rijden (we zijn er wel elke dag hoor, maar druk aan het werk dus :j ). Ze staan nu net weer op het gras, dus de paarden vinden het helemaaaaal niet erg :')...

Normaal proberen we in ieder geval 3/4 keer per week te rijden, lukt niet altijd, maar soms rijden we weer meer dan dat. Hangt ook van de paarden zelf af, die van mij heeft het even zwaar i.v.m. leeftijd/tandenprobleem, dus die rij ik nu even niet ook, eerst moet ze weer een beetje bijtrekken.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:12

Collie2008 schreef:
Zit er aan te denken om voor 2/3 dgn een bijrijder te zoeken en het dan voor gratis aan te bieden mits de bijrijder ook bij kan dragen aan de training/africhting van m'n paard. Oftewel iemand die echt kundig is. Maar hoe ga ik dat goed omschrijven zodat ik niet heel veel mensen aantrek die zeggen/denken dat ze wat kunnen, maar in de praktijk dat niet echt gaan uitvoeren? Iemand suggesties?

Waarom zou iemand die ECHT kan bijdragen aan de africhting dat gratis doen? Normaal betaal je daar voor als eigenaar.