Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:31

Monster Ik denk dat ik haar er gewoon nog een keer duidelijk op aan zou spreken dat dit zo niet de bedoeling is en laat haar maar met die vriendin praten.

Kasmir Leuk paard zeg vroeger heb ik een paard gereden dat vreselijk op haar leek.

nathalie2000 Jeetje zeg ik geloof toch echt dat dan de laatste keer was dat ze er op gereden had.

Hier een keer gehad dat bijrijdster zich voor verschillende wedstrijden had ingeschreven terwijl ik gezegd had dat het paard er niet klaar voor was, gingen we kijken naar de dressuurwedstrijd en toen werden we daarna soort van uitgezwaaid zo van nu mogen jullie wel weer gaan, maar helaas voor haar verlulde iemand zich en ben ik het na wezen vragen bij het wedstrijdsecretariaat ( of noem je dat) en idd ze had zich voor meerdere ingeschreven, vol blijven houden dat het niet waar was dat ze zich al afgemeld had, ben maar zo verstandig geweest haar zelf uit te schrijven. :+
Helaas had ik geen vervoer naar huis voor hem dus dat heb ik haar nog laten regelen en toen snel afscheid genomen, als ik ergens een hekel aan heb is liegen en nou dit kind viel van de ene leugen in de ander.

bente_sat Is er geen buurtsuper oid waar je een briefje op kan hangen.

Cintaria Valt mij ook wel op hoor, ik heb zelf kinderen die best ea moeten doen en we zeker wel leren dat alleen de zon voor niets op komt.

Sjolvir Ook toch wel eens lekker even pauze er tussen. :D
Die moeder denkt Ankie in dop in huis te hebben. :')

kiki1976 Klinkt goed zeg, hopelijk blijft ze lekker gemotiveerd nadat het nu uiteindelijk zo goed ging.

Annwfyn Misschien wat grondwerklessen oid. zodat ze wat meer zelfverzekerd word en haar beter aan durft te pakken.

Imre Je heb er soms bij zitten die denken dat ze alles kunnen :')
Leuk dat er toch 1 bij zat die wat is.

Lumea Je weet op de voorhand al dat het enkel kinderen zijn die je aantrek en tja daar moet je zin in hebben.

Hier is de bijrijdster er ook nog en als het aan haar ligt komt ze vrijwel elke dag, maar paard lief heeft geen optimale conditie dus om de dag is wel genoeg.
Haar dochter heeft ook al een keer op mijn andere paard gereden, toch wel makkelijk als ze zo braaf zijn :D kind helemaal blij :j
Verder niets te klagen gaat prima eigenlijk. +:)+

lienieminie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:33

omg dat doe je toch niet?
als ik al iets wil doen met mijn verzorgpony dan vraag ik dat minimaal een maand van te voren.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:16

Al word het maanden van te voren gevraagd en ik zou ja zeggen en een week van te voren zeggen dat het toch niet mag dan is het nog altijd mijn beslissing en daar moet naar geluisterd worden en als ze mijn vertrouwen beschamen dat is het bij mij heel snel klaar.
Het paard was echt niet genoeg op conditie om een aardig hoog parcours te springen, ze dacht alleen aan haar lolletje ipv aan het paard erg jammer.

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:34

@mnkortleve op zich een goed idee maar het is hier zo klein dat ik eigenlijk iedereen uit het dorp wel ken maar er zit niet echt iemand tussen die ik er op zou willen hebben, maar misschien dat ik het toch wel even probeer

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:36

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:04

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:12

Hippepony schreef:
Hallo bokkers, ik vroeg me af of jullie nog dingen opvallen in mijn advertentie waarvan jullie denken dat ik die nog even moet veranderen. Ik ben weer opzoek, na bijna 2 jaar 2 lieve shetties te hebben verzorgd rondom sneek...

http://www.bokt.nl/markt/ad/247390/verzorgerbijrijdergroom-bied-zich-aan

Zou heel lief zijn :) !

De laatste zin van het 1e stukje vind ik wat minder. :o

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:17

mnkortleve schreef:
Hippepony schreef:
Hallo bokkers, ik vroeg me af of jullie nog dingen opvallen in mijn advertentie waarvan jullie denken dat ik die nog even moet veranderen. Ik ben weer opzoek, na bijna 2 jaar 2 lieve shetties te hebben verzorgd rondom sneek...

http://www.bokt.nl/markt/ad/247390/verzorgerbijrijdergroom-bied-zich-aan

Zou heel lief zijn :) !

De laatste zin van het 1e stukje vind ik wat minder. :o

Hoe bedoel je? Ik vond hem juist wel goed, want ik wil dat paardeneigenaren weten dat ik niet alleen kan rijden, maar ook veel van verzorgen af weet. Waar zou jij het dan in veranderen? :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:26

Ik stoor me aan "veel ervaring" , zonder dat de ervaring is uitgelegd. Daardoor juist het gevoel dat ik moet verder klikken ondat het wsl niet het geval is. En Iemand die zichzelf geweldig vind zal niet snel dingen aannemen.

Sorry, heb letterlijk opgeschreven wat ik dacht bij het lezen. Dus niet om je aan te vallen of te beledigen, maar hoe de tekst bij mij over komt.

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:33

Misschien dat stukje bij het springen op dat paard weghalen.
''Ik kan wel hoger springen maar dit is een jong paard.'' Klinkt een beetje tja, raar? :')
Kan aan mij liggen; maar ik vind het niet zo leuk erin. Misschien kan je beter iets als; ''Springen op een jong paard.'' erbij zetten.

En dat stukje van ''wat vraag ik van u'' misschien ietsje anders verhoren. Klinkt een beetje als strenge eisen waar de eigenaar zich aan moet houden... :=

Precies wat sneeuwpop hierboven zegt. Je kan het beter eventjes uitleggen. ''Ik rij al 8 jaar daar en daar, heb al wat eerder verzorgpony's gehad (?), rij vaak buiten etc etc!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:39

Hippepony Eigenlijk wat sneeuwpop zegt.

Wat weet je dan van de verzorging en wat kan je op de grond?

En idd dat stukje wat vraag ik van u dat zou ik veranderen in, ik ben op zoek naar. oid.
En ja die tekst bij dat springende paard.
.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:41

Hoe vinden jullie het nu? :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:51

Krijg volgens mij hetzelfde.

En dat je bereid bent om .ee te gaan op wedstrijd is imo ook een afknapper. Graag of niet hoor...

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:58

Bij mij is het nogsteeds hetzelfde. Klopt dat?

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:59

Ik bedoel als groom sneeuwpop ;) heb ik vaker gedaan, dan zadel ik de paarden op en af en stap in en uit.

Ik heb er net een heleboel aan veranderd... Raar

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:26

Op mijn tablet is alles wel veranderd, maar op mijn telefoon ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:33

Dan mag u mij mailen zou ik veranderen naar wilt u me dan mailen. Mag komt bij mij wat minder prettig over

Verder prima advertentie hoor, ik zou je zo mailen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:15

Hippepony schreef:
Ik bedoel als groom sneeuwpop ;) heb ik vaker gedaan, dan zadel ik de paarden op en af en stap in en uit.

Ik heb er net een heleboel aan veranderd... Raar

Maar dat zie ik eerder als gunst dat je mee mag, dan dat jij daartoe bereid zou zijn.. Ik zou dan ook zoiets hebben: "graag of niet, en blijkbaar gaat het alleen om erop te zitten..'

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:28

Ik vind dit jammer, want je krijgt nu een hele verkeerde indruk van mij. Zo ben ik niet, echt niet. Ik wil alleen maar leren en andere mensen helpen, omdat ik dat leuk vind. Niet omdat ik iedereen wil laten zien hoe geweldig ik ben. Ik ben nu nog steeds bezig mijn advertentie te verbeteren, maar ik zie het alleen op mijn tablet, niet op mobiel. Erg raar...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:37

Oh, maar ik geloof best dat je het heel anders bedoelt hoor! Want in je berichten kom je anders over ( positief bedoeld). Maar ik schrijf alleen hoe de advertentie op mij over komt, en iemand die niet jouw berichten hier heeft gelezen, kan daar dus eerder de 'verkeerde' conclusies uit trekken toch?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 07:41

Idd, we schrijven zoals het over komt op ons. Niet om je aa te vallen. Hier kom je idd anders over. Belangrijk dus om het toch in je eigen woorden te schrijven en over komen zoals je het bedoelt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:34

De tekst is beter. De foto's zijn wel te verbeteren.
Ik zie bijv dat je "aan de teugel" nog niet helemaal begrijpt.
Je kunt op internet al gaan zoeken hoe het wel moet en wat de bedoeling is en waarom.
Daarbij is het misschien handig om wat priveles te nemen of iig bij privelessen te gaan kijken en leren. Leren wat je ziet, waarom een oefening fout gaat. Hoe de hulpen van de ruiter over komen op het paard, dus waarom het paard reageerd (goed en niet goed)
Het kunnen zien is het halve werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:59

Ik vind je advertentie nu echt heel aansprekend voor mij.

Foto's ach ja, dat is leuk voor beeld erbij maar ik zie geen dingen erop waardoor ik zou afknappen.
Leuk hoor! Ik wens je succes en jammer dat je te ver weg woont want je mocht zo komen!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:19

Jeeetje chelle_dora wat een verhaal!

Ik ben de namen van de bokkers hieronder een beetje vergeten.. :o

Paard mee op ponykamp pff.. hoe bedenkt iemand het zonder toestemming..

De bokker met de twee vriendinnetjes, lastige situatie.. Hoe is het afgelopen?

Mijn verzorgster is echt briljant bezig! ;( Een maand geleden op zondagavond heb ik potje+sleutel op de vaste verstopplaats gezet en op maandagochtend vergeet mijn verzorgster haar sleutelbos met sleutel van de kast. Ze wilde daarom verstopte sleutel pakken maar die zag ze niet. Ik kreeg dus een appje dat mijn paard vrij kreeg omdat ze niet in de kast kon (i.p.v. even te bellen waar de sleutel was) en ze had later die dag ook geen tijd meer. In 12 uur tijd (nacht) is dus mijn sleutel + potje verdwenen die daar al een jaar staat. Dit potje stond naast een losse sleutelbos van de kast van mijn stalgenoot dus een dief zou beide meenemen. De ruimte deel ik met die andere stalgenoot en daar komt verder niemand anders. Het enige wat ik dus kan bedenken is dat zij het potje + sleutel heeft meegenomen als excuus om niks te doen. Vergezocht inderdaad, maar nu 1,5 maand later is het potje + sleutel nog steeds niet terecht... Heb haar het voordeel van de twijfel gegeven en wel een paar keer gezegd dat ik het vervelend/raar vond dat ze niet even gebeld had. Daar kwam nauwelijks reactie op.

Vervolgens kwam de periode waarbij ze van de fysio niet mocht rijden dus ging ze longeren. Paard is gaan steigeren en heeft haar geraakt. Paard heeft nog nooit gesteigerd bij iemand dus vraag me af hoe dit gegaan is.. Paard was altijd erg braaf bij haar, de verhalen van stalgenoten kwamen alleen niet overeen.

Week daarna zat ik in Parijs en lichtelijk gestresst hoe het longeren zou gaan bij haar. Ik hoorde niks van haar dus in de avond een berichtje gestuurd. (Ik had aan het begin aangegeven dat ik graag een berichtje ontvang als ze is geweest hoe het ging omdat paard niet altijd even braaf is). Toen vertelde ze dat ze niks had gedaan want het was lichamelijk te zwaar. Ik heb dus vanuit Parijs moeten regelen dat mijn stalgenoten de andere dagen voor beweging van het paard gingen zorgen. Ik was hier niet zo blij mee.

Daarna kreeg ik een berichtje dat ze waarschijnlijk de komende maanden niet mocht rijden maar op vrijdag meer zou weten. Op donderdagavond kreeg ik een appje of ze haar spullen mocht ophalen voor de wedstrijd van haar zusje, uiteraard mag dat. Vervolgens heb ik nooit meer wat van haar gehoord...

Ik vind het een merkwaardig verhaal. :o

Met de andere verzorgster gaat het gelukkig wel heel goed!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:37

Jeetje wat een verhaal zeg. Als ik het goed begrijp heeft ze nu dus al haar spullen mee genomen en laat niks meer van zich horen? Ze komt ook niet meer op de dagen dat ze Amira eigenlijk moet doen? Wat een aparte zeg!! Daar word je toch niet goed van zulke bijrijders. Ik zou als ik jou was kijken of je je slot kan vervangen ofzo, voordat je spullen weg zijn..je weet maar nooit tegenwoordig.