Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
PaysBas schreef:@Anke; Een auto kost ook geld als hij alleen voor je deur staat. Denk maar eens aan de verzekeringen, ANWB & onderhoud etc.
Citaat:@paysbas. Een auto kost wél elke dag geld. Of betaal jij voor de dagen dat je hem laat staan soms geen wegenbelasting en verzekering.
Citaat:Maar waarom zou je niet vopr die binnenbak mogen kiezen?
Je koopt een paard voor jezelf, niet om het paard een plezier te doen. Nu vind ik wel dat je het paard goed moet verzorgen, daar niet van!
Maar ga de dingen nu niet verdraaien. Paardrijden doe je voor jezelf en zet daardoor het paard niet op de eerste plaats.
Als iemand graag binnen rijdt en daarvoor wil betalen is daar niks mis mee. Dat jij het anders zou doen vind ik prima.
Een bijdrage is imo gewoon persoonlijk. Op sommige lokaties en gebieden is het meer gebruikelijk dan andere.
Gratis rijden vind ik een grote gunst. Die beesten kosten elke dag gewoon echt geld, waar de bijrijder gebruik van maakt.

hyppolyte schreef:@breghje, wij hebben ook een soortgelijke manier van doen hoor, meestal gaan we samen op pad. Als we er niet zijn dan mogen ze op het land oefenen, poetsen of een stukje met de wandelen aan de hand. Rijden gebeurt alleen als wij er zelf bij zijn.
Wij hebben onze bijdrage trouwens aangepast aan de bijrijdsters, die lag eerst hoger, maar dat konden de een niet betalen en de ander kon wat minder vaak komen, aangezien we liever 2 leuke meiden met gevoel voor het rijden en de paarden hadden dan een hogere bijdrage, hebben we het zo gedaan.
. Van een beetje regen gaan we niet dood, het regent niet de hele dag en als het echt alleen maar blijft regenen is het bos nog altijd een stuk droger en een dag vrij af en toe is ook goed voor een paard. Eerlijk is eerlijk, ik ben dan ook geen binnenbak gewend omdat, inderdaad, dat hier in de regio al gauw betekent dat de paarden minder buitenkomen. En als er één ding is waar ik never nooit op zou inleveren, dan is het buitengang voor mijn paard
. 
PaysBas schreef:@Anke; Een auto kost ook geld als hij alleen voor je deur staat. Denk maar eens aan de verzekeringen, ANWB & onderhoud etc.
.
. Daar was het makkelijker met op conditie houden, hoewel dat nu ook meer afhangt van de gesteldheid van mijn paard dan met de uitrijmogelijkheden.
en dan kun je toch redelijk tussen de buien doorrijden blijkt. En als het écht alleen maar blijft regenen, dan hebben paard en bijrijdpaard geluk
. En anders is het in het bos inderdaad vaak wel droog (in de polder is dat wel anders ja). Overigens heb ik een lange regenjas en een waterdichte rijbroek en daar kom ik een heel eind mee. We hebben een binnenbak op 20min. rijden maar ja dan ben ik ook nat eer ik er ben. Ik zou met de trailer kunnen maar dat vind ik dan vaak weer teveel moeite
. 

.
.