Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PaysBas schreef:@Anke; Een auto kost ook geld als hij alleen voor je deur staat. Denk maar eens aan de verzekeringen, ANWB & onderhoud etc.
Citaat:@paysbas. Een auto kost wél elke dag geld. Of betaal jij voor de dagen dat je hem laat staan soms geen wegenbelasting en verzekering.
Citaat:Maar waarom zou je niet vopr die binnenbak mogen kiezen?
Je koopt een paard voor jezelf, niet om het paard een plezier te doen. Nu vind ik wel dat je het paard goed moet verzorgen, daar niet van!
Maar ga de dingen nu niet verdraaien. Paardrijden doe je voor jezelf en zet daardoor het paard niet op de eerste plaats.
Als iemand graag binnen rijdt en daarvoor wil betalen is daar niks mis mee. Dat jij het anders zou doen vind ik prima.
Een bijdrage is imo gewoon persoonlijk. Op sommige lokaties en gebieden is het meer gebruikelijk dan andere.
Gratis rijden vind ik een grote gunst. Die beesten kosten elke dag gewoon echt geld, waar de bijrijder gebruik van maakt.
hyppolyte schreef:@breghje, wij hebben ook een soortgelijke manier van doen hoor, meestal gaan we samen op pad. Als we er niet zijn dan mogen ze op het land oefenen, poetsen of een stukje met de wandelen aan de hand. Rijden gebeurt alleen als wij er zelf bij zijn.
Wij hebben onze bijdrage trouwens aangepast aan de bijrijdsters, die lag eerst hoger, maar dat konden de een niet betalen en de ander kon wat minder vaak komen, aangezien we liever 2 leuke meiden met gevoel voor het rijden en de paarden hadden dan een hogere bijdrage, hebben we het zo gedaan.
PaysBas schreef:@Anke; Een auto kost ook geld als hij alleen voor je deur staat. Denk maar eens aan de verzekeringen, ANWB & onderhoud etc.