Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:22

dat zou het wel anders maken idd, maar dan is het ook dat je iemand huurt ervoor. Maar dan zou ik in plaats van iemand anders erop laten rijden en diegene betalen, gewoon een privé instructrice huren om jou én je paard te trainen!

crystalclear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:02

Waar woon je?

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:01

Ikke????

Ik en mij bijrijder hebben een goede deal gesloten. Ik betaal haar voor 1 keer in de week bijrijden 2,50 per week. Da's niks. Ze vindt het belangrijker dat ik en mijn pony ermee geholpen worden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:39

Ik geloof dat ik er 1 heb gevonden :D :):)
Het is even zoeken, maar dan heb je ook wat!
Leuke meid, klikt met Jim, heeft zelf een paard dus weet wat een eigen paard met zich mee brengt, rijdt hem heel fijn, verzorgt hem uitgebreider dan ik zelf en is helemaal weg van hem! :D

Een bijdrage vraag ik niet, alleen om de week een half uur les op eigen kosten. Maar dat wilde ze zelf ook heel graag.

Kortom: het was even zoeken, maar ik heb nu iemand gevonden die goed bij mij en Jim past.

majotjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:07

ik bied me graag aan maar ik ben bang dat je te ver weg woont

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 16:09

Leuk Amanda, dat je iemand gevonden hebt. :D
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. :j

Uiteraart heb ik nu een jaar lang ook een hele lieve en goede verzorgster. :))

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:01

Ik denk dat de eigenaren wel tevreden met mij zijn :) Betaal nu zo'n € 70,00 per maand voor mijn verzorgpaard en dan rij ik zo'n 2 à 3 dagen per week, mest de stal uit en geef hem voldoende aandacht.

Gelukkig heb ik een heel lief vriendje dat mee betaald zodat ik het kon doen :) want een paardje vinden waar je niet voor hoeft de betalen, dat is pas onmogelijk!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:04

tis bijna onmogelijk :P ik hoef niet te betalen voor mijn bijrijdpaard ^^
maar verder werd er overal inderdaad een bijdrage gevraagd :=

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:25

Ik ben vorig jaar ook opzoek geweest,
de helft had ik al afgeschreven via de mail, een andere helft had geen interesse meer en heb er uiteindelijk 1 laten komen die niet met pony klikte en ook is afgehaakt.
heb het inmiddels maar gelaten omdat ik toch al niet zo'n makkelijk paardje heb en ik het nu nog allemaal zelf red.
Jammer, had echt graag een leuke meid gevonden (zou haar eerst met een oude vrindin van mij doen, maar die is afgehaakt toen we verhuisden) maar ik kon hier echt niets vinden dat en serieus en gezellig was..

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:53

Lolacabana schreef:
want een paardje vinden waar je niet voor hoeft de betalen, dat is pas onmogelijk!

Valt wel mee hoor, wij zoeken nog mensen en bij ons op stal hoef je niet te betalen. Je moet alleen wel veel doen...maar waar is dat niet?? :D

Caroline90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:31

Geen idee of hier nog mensen zitten die een verzorgster/bijrijdster zoeken in omgeving Gouda, maar bij deze meld ik me dan!

Ben 19 jaar, al lange rijervaring, en ervaring met paard verzorgen. pb me even voor meer info ;-)

Bloempot9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:06

Heino schreef:
Hangt ook erg van de regio af denk ik... Hier in Den Haag en omstreken is het best lastig een leuk bijrijdpaard te vinden voor niet te veel geld :)

Je hebt gelijk *D

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:24

ik betaal niks,
als ik maar de klusjes erom heen doe en ik les met die pony

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:15

Volgens mij heb ik het perfect voor elkaar. Tenminste; heb bij een nieuwe bijrijdpony gekeken en als dat door gaat betaal ik niks! Behalve lidmaatschap voor de club en wedstrijden, maar dat is meer dan logisch.
Ik word naar de manege en naar wedstrijden gereden en hoef verder niks extra's te betalen.
Het enige nadeel is dat het aardig ver weg is waardoor de benzinekosten nogal oplopen, maar dat vind ik niet zon ramp.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:15

hoi!!
ik wou heel graag een bijrijd paardje!
het probleem is alleen ik woon in haarlem en daar is niet echt ruimte voor paarden dus staan ze er ook niet!
in haarlem is er heel veel vraag naar maar misschien in gebieden waar veel grond is is er meer aanbod!
ook had ik vaak het probleem dat mensen meisjes zochten van ongv 16 17 18 jaar!
dat zijn nou net de mensen die het minste tijd hebben!
ik heb nu 2 verzorgpaardjes een shet en een haflinger!!
ik ben helemaal blij maar ik moet wel elke keer als ik kom (2x per week) ongv 40 minuten fietsen!!
daar baal ik van!
ook was het bij mij een probleem dat mensen er zo 25 euro per maand voor vragen!!
zij zoeken tog mensen wij helpen ze tog?? dan ga je er tog geen geld voor vragen??
nou ik hoop dat ik jullie een beetje info heb kunnen geven!!
groetjes!!

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:37

Ik heb juist nu het probleem dat ik niet zo goed een paardje kan vinden:p
Heb altijd in een dorp gewoond en altijd verzorg pony's gehad en later bijrijdpaarden. En nog wel steeds fjordjes. :D
Nu ik in de stad woon is het aanbod bijrijdsters groter dan paardjes :P
Maar het heeft ook wel wat om even lekker rond te neuzen wat er is en dan kan ik goed nadenken wat en hoe.

Ineke282

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:33

Ik zocht eerst ook echt anderhalf jaar naar een leuk bijrijdpaardje. Had ik er eindelijk eentje gevonden.. moest ik na 3 weken stoppen. :(

Ik word over 2 weken geopereert aan mijn knie en daarna ga ik weer zoeken naar een leuk paardje.
dus als iemand nog een bijrijder zoekt voor in 2010...

hahahaha
xx

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:47

Heb dan inmiddels een super leuke pony gevonden met een geweldige eigenaresse.
Klikte meteen met haar en de pony.
Kan gaan wanneer ik wil en met hem doen wat ik wil.
Maar snap wel dat het soms wel lastig is een goede bijrijder te vinden.

Succes iedereen die zoekt met zoeken!

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:03

Ik heb helaas ook het omgekeerde...
Hier in de regio zijn ook niet zoveel paarden en die er zijn hebben al een verzorger

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:13

hoor het idd ook steeds vaker,
ik heb ook zo lang gezocht naar een leuk paardje, uiteindelijk op marktplaats ene fjordje gevonden die ik nu doe. hij staat op een boederij als iemand daar een verzorgster zoekt dan word vaak aan iedereen gevraagd of die nog iemand weet en soms erges een briefje opgehangen

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:04

Een goeie bijrijder vinden blijft moeilijk. Geloof dat we er al een flinke stapel hebben gehad hier. Meeste haken af zodra het gaat regenen en stormen.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:43

Tja, het is ook niet makkelijk om een leuk bijrijd/verzorg pony/paardje te vinden haha ;)
Ik ben al een flinke tijd opzoek naar één in de buurt van sneek, helaas is hier niets te vinden. Terwijl ik er best voor wil betalen, aardig kan rijden en ook volgens mij best betrouwbaar ben ;) .

Julie mogen best allemaal in de buurt van sneek komen wonen hoor :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:50

Veulen84 schreef:
Een goeie bijrijder vinden blijft moeilijk. Geloof dat we er al een flinke stapel hebben gehad hier. Meeste haken af zodra het gaat regenen en stormen.

Ik vind het niet eens erg als iemand niet gaat rijden of longeren als het hard regent en de bak zeiknat is. Dan sla ik zelf ook wel eens over, maar het zou fijn zijn als zo iemand dan wel in elk geval even het paard komt verzorgen. Even helpen uitmesten, voeren, een borstel over het paard.
Verder kunnen ze met slecht weer desnoods even wandelen of een buitenritje als de bak nat is maar verder droog, en ik wil ook best af en toe naar de binnenbak met slecht weer...

Maar snap best dat als de omstandigheden ergens zo slecht zijn dat je in de winter heel vaak niets kunt doen, dat de lol er snel af gaat.
De tijd dat ik zelf in weer en wind me elke keer zeiknat liet regenen heb ik ook wel gehad... Maar de dieren moeten natuurlijk wel gewoon verzorgd worden!

verder heb ik vaak het idee dat het langs elkaar heen gaat. Als ik zelf een paard zoek, worden er geen paarden aangeboden, als ik een bijrijder zoek, zijn er juist weer geen (geschikte) bijrijders te vinden en worden er een heleboel leuke paarden aangeboden... hihihi.
Lastig hoor, zulke afstemmingsproblemen qua timing.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:48

We hebben een buitenpaard. Nat word je toch wel, vind het vreselijk dat als het gaat regenen, het gemorrel begint. Ik bedoel, het is nederland. Dan weet je dat het vroeg of laat gaat regenen. Trek een regenjas aan, stop je benen onder de waterdichte uitrij deken, en gaan...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 09:22

Veulen84 schreef:
We hebben een buitenpaard. Nat word je toch wel, vind het vreselijk dat als het gaat regenen, het gemorrel begint. Ik bedoel, het is nederland. Dan weet je dat het vroeg of laat gaat regenen. Trek een regenjas aan, stop je benen onder de waterdichte uitrij deken, en gaan...

Ja inderdaad. :j Nu moet ik zeggen dat ik zelf ook niet zo graag met regen rij, maar dat komt omdat heel de bak dan onder de plassen staat. :')